Zelfbouw line array

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Een van de redenen dat ik nooit in Mach heb geloofd, ik heb een stel kasten van Spot&Speaker Utrecht (Spiksplinternieuw!) in elkaar moeten lijmen omdat deze uit elkaar 'plofte..'

Het Mach van mij de brandstapel op!

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Weer tijd voor een update, 6 kastjes gespoten in spetterlak en aluminium binnen voor de rigging hardware.
      Even een paar uurtjes noeste arbeid heeft geresulteerd in het rigging prototype wat op de foto's te zien is. Uiteraard worden de m8 bouten straks vervangen door nette ball lock pins.

Last edited by MusicXtra; 22-04-09, 22:04.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SoundOfSilence
        • Mar 2007
        • 766

Even een stomme vraag, waarom gebruik je deze hobbieachtig-uitziende oplossing en niet gewoon een standaardproduct waarvoor de certificaten gewoon opvraagbaar zijn:

i.c.m.

It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by SoundOfSilence
          Even een stomme vraag, waarom gebruik je deze hobbieachtig-uitziende oplossing en niet gewoon een standaardproduct waarvoor de certificaten gewoon opvraagbaar zijn?
          Originally posted by MusicXtra
          ...het rigging prototype wat op de foto's te zien is. Uiteraard worden de m8 bouten straks vervangen door nette ball lock pins.
          Mijn gok is dus dat die strips met M8 bouten nog voor ball-lock pins en strips vervangen gaan worden, en ze nu even 'placeholder' zijn omdat het meeste werk aan de binnenkant verricht is. Vandaar dat ie waarschijnlijk ook nog geen poging gedaan heeft om dit te vliegen
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Even een stomme vraag, waarom gebruik je deze hobbieachtig-uitziende oplossing en niet gewoon een standaardproduct waarvoor de certificaten gewoon opvraagbaar zijn:

i.c.m.

Mag jij mij uit gaan leggen hoe ik daar de kastjes mee als ground stack aan elkaar ga verbinden en wel zo dat het stabiel staat. En dan ook nog hoe ik ze strak onder elkaar hang waarbij de hoek van de kastjes op 0, 3, 6, 9, 12 en 15 graden instelbaar is.
            Vergeet niet dat deze "hobby achtige" oplossing nog een prototype is, de definitieve versie is alles netjes CNC bewerkt en zwart geanodiseerd is.

Comment

• SoundOfSilence
              • Mar 2007
              • 766

Mag jij mij uit gaan leggen hoe ik daar de kastjes mee als ground stack aan elkaar ga verbinden en wel zo dat het stabiel staat. En dan ook nog hoe ik ze strak onder elkaar hang waarbij de hoek van de kastjes op 0, 3, 6, 9, 12 en 15 graden instelbaar is.
              Vergeet niet dat deze "hobby achtige" oplossing nog een prototype is, de definitieve versie is alles netjes CNC bewerkt en zwart geanodiseerd is.
              Neerzetten heb ik wel handige beugels voor gezien die gebaseerd zijn op dit systeem, maar dan met stalen strips tussen de "ogen" (hé... dan krijg je bijna wat jij maakt, maar dan fabrieksmateriaal). Hangen is eenvoudig, daarvoor bestaan prefab "ogen" met staalkabels ertussen. Lengte vrij te kiezen (PA bedrijf waar ik voor freelance heeft ze van 10 cm en 25 cm). Door de positie op de strip te kiezen bepaal je de hoek.

Overigens stapelt men bij dat PA bedrijf de kasten (bij gebruik als groudstack) op elkaar met een wig ertussen om e.e.a. te kunnen stellen. Deze wig heeft de breedte van de kast - 15 cm en is voorzien van velcro. Daar hun kasten gestoffeerd zijn blijft dit prima zitten. Door de kasten onderling alsnog te verbinden met de staalkabels krijg je een erg stevig geheel.
              Bouwt trouwens ook wel lekker: Alpsje mee, kast eraan hangen, liften, ander kastje eronder met wig erop... laten zakken, (staal)kabels ertussen, liften etc.... de laatste keer de subs eronder, alles laten zakken, alpsje weg en tada... een stapel hout van 3 meter zonder je rug ook maar een keer belast te hebben.

Snap uiteraard dat dit een prototype is en ben erg benieuwd naar het eindresultaat (en dan meer naar de audiotechnische eigenschappen dan naar dit soort details)

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Neerzetten heb ik wel handige beugels voor gezien die gebaseerd zijn op dit systeem, maar dan met stalen strips tussen de "ogen" (hé... dan krijg je bijna wat jij maakt, maar dan fabrieksmateriaal). Hangen is eenvoudig, daarvoor bestaan prefab "ogen" met staalkabels ertussen. Lengte vrij te kiezen (PA bedrijf waar ik voor freelance heeft ze van 10 cm en 25 cm). Door de positie op de strip te kiezen bepaal je de hoek.

Overigens stapelt men bij dat PA bedrijf de kasten (bij gebruik als groudstack) op elkaar met een wig ertussen om e.e.a. te kunnen stellen. Deze wig heeft de breedte van de kast - 15 cm en is voorzien van velcro. Daar hun kasten gestoffeerd zijn blijft dit prima zitten. Door de kasten onderling alsnog te verbinden met de staalkabels krijg je een erg stevig geheel.
                Bouwt trouwens ook wel lekker: Alpsje mee, kast eraan hangen, liften, ander kastje eronder met wig erop... laten zakken, (staal)kabels ertussen, liften etc.... de laatste keer de subs eronder, alles laten zakken, alpsje weg en tada... een stapel hout van 3 meter zonder je rug ook maar een keer belast te hebben.

Snap uiteraard dat dit een prototype is en ben erg benieuwd naar het eindresultaat (en dan meer naar de audiotechnische eigenschappen dan naar dit soort details)
                Daar ik de wijsheid helaas niet in pacht heb zijn alle suggesties meer dan welkom, kun je foto´s laten zien van wat je beschrijft?

Comment

• SoundOfSilence
                  • Mar 2007
                  • 766

Ga ik thuis even opzoeken.

Comment

• Freek Fokker
                    • Aug 2003
                    • 495

Klinkt als een manier om conventionele pa te stacken.
                    Die flystrips en studs zijn niet geschikt om een line array mee te vliegen omdat het gewoon niet practisch is.
                    SR20DET

Comment

• jens
                      • Aug 2004
                      • 1066

ik zie overal dit soort systemen

komt dus op hetzelfde neer al het systeem wat je heb bedacht..aleen wat fraaier maar ook daar word aan gewerkt

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by jens
                        ik zie overal dit soort systemen
                        komt dus op hetzelfde neer al het systeem wat je heb bedacht..aleen wat fraaier maar ook daar word aan gewerkt
                        Klopt inderdaad, de uitdaging is een systeem te bedenken waarbij ik niet hoef te klungelen, met een kast in mijn handen boven mijn hoofd, om een pin in een gat te krijgen. Vanavond de denktank weer volop aan het werk gelaten na het "live" zien van het EAW rigging systeem (met dank aan Freek).
                        Het wordt een systeem waarbij je aan de voorkant het kastje in de rigging haakt, kastje omhoog scharnieren en borgen met slechts 1 pin aan de achterzijde.
                        Uiteindelijk zal het een stuk fraaier worden als het systeem van jouw afbeelding.
                        Last edited by MusicXtra; 24-04-09, 00:21.

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

[FONT=Verdana]Het ligt misschien niet helemaal binnen jouw mogelijkheden, maar ik vind dit een erg makkelijk systeem:
                          [/FONT][FONT=Verdana]McCauley rigging demo

Mvg,

Teun
                          [/FONT]
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by 4AC
                            [FONT=Verdana]Het ligt misschien niet helemaal binnen jouw mogelijkheden, maar ik vind dit een erg makkelijk systeem:
                            [/FONT][FONT=Verdana]McCauley rigging demo

Mvg,

Teun
                            [/FONT]
                            Is inderdaad een mooi systeem alleen niet geschikt om te stacken. Het systeem wat ik nu in gedachten heb zou nog eenvoudiger moeten werken. Hoop begin volgende week een prototype klaar te hebben.

Comment

• 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

Is inderdaad een mooi systeem alleen niet geschikt om te stacken. Het systeem wat ik nu in gedachten heb zou nog eenvoudiger moeten werken. Hoop begin volgende week een prototype klaar te hebben.
                              Ik citeer de site:
                              "Flying is only half the story. McCauley Sound understands that not every gig is a huge arena or shed… and many times users need to groundstack the system, especially in older theaters, or perhaps they would like to simply roll-in for corporate events. MONARC and M.LINE systems are built to ground stack natively, right off the fly bumper, with no additional hardware needed. Users can take advantage of this rigging system’s flexibility to create curved arrays from the ground! This means operators can stack from the stage and still get coverage in the upper balcony!"
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by 4AC
                                Ik citeer de site:
                                "Flying is only half the story. McCauley Sound understands that not every gig is a huge arena or shed… and many times users need to groundstack the system, especially in older theaters, or perhaps they would like to simply roll-in for corporate events. MONARC and M.LINE systems are built to ground stack natively, right off the fly bumper, with no additional hardware needed. Users can take advantage of this rigging system’s flexibility to create curved arrays from the ground! This means operators can stack from the stage and still get coverage in the upper balcony!"
                                Ik heb alleen de demo bekeken, daar lijkt het alleen geschikt te zijn om te vliegen. Maar het idee dat ik heb is eenvoudig om te maken en vooral heel gebruikersvriendelijk.

Comment

Working...