Zo doen we het dus niet...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Grrr, doe ik zo m'n best om niemand aan de schandpaal te nagelen Maar verder heb je inderdaad 100% gelijk.

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

Originally posted by Jasper-Lichtbron
      ..........als 2kW-ers => truss => steels => railing. En dan kan ik weer niet geloven dat de railing daarop gebouwd is.
      maar wat is het effect van dat door jou opgesomde rijtje ?
      een combinatie van horizontale en vertikale krachten...

zoiets als dat er mensen over en tegen de railing hangen om benden wat te bekijken
      en dan ook nog wat geduwd worden vanaf achter, omdat die mensen het niet zo goed kunnen zien....
      zoiets?
      nou denk ik zomaar dat railingen daarop juist wel ontworpen en gebouwd moeten zijn...
      Het Bouwbesluit heet dat in Nederland, en de rekenwaardes ervoor zijn vastgelegd in de TGB's (Technische Grondslagen voor het Berekenen van Bouwconstructies), de NEN-normen uit de 6700 reeks.

En dan gaan we het nu maar weer eens hebben over hoeveel hangt daar dan wel niet op die foto (puzzelen is niet zo mijn ding....)
      en zijn de krachten die daar optreden groter dan ontwerpwaardes
      waarmee de constructeur rekening moest houden...?
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

Prima, in dat geval gaan we ervan uit dat de specificaties van de leuning opgevraagd is, er gerekend is met de juiste gewichten/krachten en dat alles geheel volgens de regels gegaan is.

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

zolang het tegendeel niet is bewezen is de verdachte onschuldig.....
          de bewijsvoering is te halen uit gewichten, krachten en spanningen
          niet op gevoel of smaak,
          of geloof, sexuele geaardheid, ras of politeke overtuiging.

Comment

• DJ_Compact
            • Jan 2004
            • 234

Originally posted by Jasper-Lichtbron
            Prima, in dat geval gaan we ervan uit dat de specificaties van de leuning opgevraagd is, er gerekend is met de juiste gewichten/krachten en dat alles geheel volgens de regels gegaan is.
            Volgens mensen die ik hierover heb gesproken klopt het idd dat het berekend is...
            Mjaaaa....

Comment

• Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

Originally posted by DJ_Compact
              Volgens mensen die ik hierover heb gesproken klopt het idd dat het berekend is...
              Prima, in dat geval was mijn vermoeden niet terecht!

Comment

• tuurKE
                • Jan 2005
                • 252

Ik denk mijn vorige post een beetje verloren gegaan is in het heetst van de strijd. Daarom dat ik hem nog eens herhaal.

Het gaat dus over de Euro-sl tentrigging waar er al een beetje heibel rond is geweest.

Hier mijn berekening. berekende gewichten is inclusief takels!

Originally posted by tuurKE
                Ik heb me ff aan het rekenen gezet.
                Totale gewicht van de set bedraagt: 627.5 kg

Belasting per takelpunt heb ik ook ff berekend. Takels voor aan het podium hebben elk 114.80 Kg, takels in de tent hebben links 193.48 en rechts 204.42 Kg. Dit vindt ik toch al behoorlijk veel om aan een tentzeil te hangen.

Greetz Tuur
                Maar wij hebben.......
                .......chamsys!!

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

Dat is weel veel, maar het hangt niet alemaal aan dat tentzeil hoor.
                  Je kunt de kracht van dat gewicht ontbinden langs die diagonaal in een axiale (rondhout) en dwarse richting (zeil).
                  En nu we het er toch over hebben... het staat me bij dat de overgrote meerderheid van de tentenbouwers nooit een toelaatbare belasting van de tent opgeeft - maar ze wel graag verhuren aan feestelijke gelegenheden.... en dus weet dat er licht enz aan komt te hangen...
                  Positieve uitzondering kwa tenten / stage-roof verhuurders:
                  StageCo en Veldeman. Beide uit Belgie! Het kan dus wel degelijk.
                  En de goeien in NL niet te na gesproken,
                  maar er zijn een een paar hele grote tenten BOER-en
                  die echt al meer dan 25 jaar er groot me de pet naar gooien
                  als het op dit soort info aankomt voor facilitaire gebruikers van die bouwsels.

Comment

• Baszza91
                    • Oct 2005
                    • 476

Ik zocht op woordje truss op Google.nl, en toen kwam ik dit tegen. Ik schrok me de pleuris, ik kreeg bijna een hartstilstand . Dus Heren (vrouwen) Zo Doen We Het Dus Niet.

Greetzz en cheerss
                    Last edited by Baszza91; 08-04-06, 10:46.
                    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

Je hebt idd gelijk dat het zo niet moet, maar met een beetje zoeken kwam je erachter dat dit al een paar jaar terug was gepost.

Keywords: Christina Aguilera en Justin Timberlake on tour.

Comment

• Baszza91
                        • Oct 2005
                        • 476

Het foto plaatsen met text gaat nog niet helemaal goed .
                        Ik kwam er nog een tegen

Hmm, het foto's plaatsen gaat nu wel goed. Dan maar ff de vorige post editten.

Greetzz en cheerss
                        I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Baszza91
                          • Oct 2005
                          • 476

Originally posted by jurjen_barel
                          Je hebt idd gelijk dat het zo niet moet, maar met een beetje zoeken kwam je erachter dat dit al een paar jaar terug was gepost.

Keywords: Christina Aguilera en Justin Timberlake on tour.
                          Sorry, toen was ik nog niet lid, en de meeste foto's van zo lang terug kan ik niet meer bekijken. Anders was ik het vast wel tegengekomen hoor .

Greetzz en cheersss
                          Ps: hier dus het ''originele'' topic van die tour, klik. Zoals ik al zei, ik zie geen foto's (misschien jullie wel).
                          Last edited by Baszza91; 08-04-06, 10:49.

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5429

Dan moet je maar een inloggen bij www.roadie.net, want volgens mij staan ze daar nog allemaal (en ook nog meer fotos van andere ellende).

Comment

• ZPim
                              • Mar 2005
                              • 24

Dit is het geval op mijn oude school:

Hier is - voor het eerst - 5 meter truss met zo'n 50 รก 60 kilo eraan getakeld met touwtjes aan het latwerk aan het plafond. Later zijn er kettingen bijgekomen, maar goed, wat vinden jullie hiervan?

Comment

• moderator
                                Moderator
                                • Apr 2001
                                • 5946

"wat vinden jullie hiervan?"'

Tijd voor foto's van betere kwaliteit?
                                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...