Zo doen we het dus niet...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Originally posted by mac tecson
    beter dan niks. ik zie hier het probleem niet in.
    Een parcan wordt omgeveer 180 graden als deze een tijdje aan het knipperen is, lijkt me voldoende om dat plastic lekker vast te laten smelten aan de behuizing!
    Met een beetje pech gaat het nog branden ook, heb je wel eens van dat plastic als kokende druppels naar beneden zien komen?!!! Dat wil je echt niet op je huidje hebben hoor!!!

Maar in dit geval was het denk ik meer om de moving heads droog te houden.......
    Last edited by beyma; 20-02-06, 20:22.
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Jeroen de Goei
      • Oct 2004
      • 376

Originally posted by rinus bakker
      2 Jeroen,
      Leg me FF uit waar ik naar zit te kijken vanachter 'mijn' discobar.....
      Door al die schaduwprojecties naar boven kan ik geen ketting of ophanpunt meer onderscheiden,
      maar ik vermoed hier wel een mooi voorbeeld van schuine reeptrek?
      kreeg de foto van iemand anders. hele schuine reeptrek inderdaad.
      zal kijken of er meer fotos zijn.

BOCKOR, is dat lekker? nooit van gehoord

Comment

• mac tecson
        • Feb 2006
        • 348

Originally posted by beyma
        Een parcan wordt omgeveer 180 graden als deze een tijdje aan het knipperen is, lijkt me voldoende om dat plastic lekker vast te laten smelten aan de behuizing!
        Met een beetje pech gaat het nog branden ook, heb je wel eens van dat plastic als kokende druppels naar beneden zien komen?!!! Dat wil je echt niet op je huidje hebben hoor!!!

Maar in dit geval was het denk ik meer om de moving heads droog te houden.......
        nee lijkt me niet echt prettig. had niet gedacht dat ze zo heet o zouden worden.

als ie zijn movingheads wil beschermen kan ie er beter een tent overheen bouwen. zo heb je er weinig aan

Comment

• BlueConfig
          • Aug 2005
          • 138

Originally posted by Jeroen de Goei
          kreeg de foto van iemand anders. hele schuine reeptrek inderdaad.
          zal kijken of er meer fotos zijn.

BOCKOR, is dat lekker? nooit van gehoord

Ja, Bockor is een goed biertje (uit het flesje et best, op vat soms wat licht) maar is een bier dat hier in kortrijk behoorlijk aan het groeien is, de meeste cafees in de streek draaien op bockor. En het leukste: ze brouwen het hier in mijn straat
          Greets,
          BLue CoNFiG

Comment

• LJ_jacob
            • Aug 2003
            • 293

volgens mij zijn die vuilniszakken(of wat het moge zijn) meer bedoelt om nieuwe blunders van dit bedrijf(wiens naam ik volgens mij al vaker langs heb horen komen in dit topic?) af te dekken
            dat daarmee een 2e al dan neit grotere blunder werd begaan is deze mensen duidelijk ontgaan....
            Kan allemaal een betje hard aan komen, maar ze zijn nou eenmaal bloedlink bezig!
            mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• tuurKE
              • Jan 2005
              • 252

1) ik ken de heren niet. en afgaande op die foto's heb ik al eerder opgemerkt dat die zo slecht zijn dat er met goed fatsoen geen woord over te zeggen valt.
              maar misschien hebben ze bij Euro SL betere exemplaren om dit soort van indianen verhalen dan ook meteen de kop in te drukken.

Rigging en materiaal is piekfijn in orde, maar zoals ik al eerder melde heb ik vragen bij de plaats van aanpikken voor de takels. Misschien kunnen de heren van Euro mij ongelijk bewijzen met berekeningen en papieren van de tentenboer.

groeten Tuur
              Last edited by tuurKE; 22-02-06, 11:40.
              Maar wij hebben.......
              .......chamsys!!

Comment

• G-LiTe
                • Apr 2004
                • 196

tamtatatam tamtatam tatataraaaaaaaa......

Van verre einden over diepe dalen en hoge bergen komt ter bescherming van de onderdrukten dezer samenleving:

MISTER GADGET

Dit begint een hilarisch topic te worden. Ik heb niets tegen 'onwetenden', hun kan hoogstens verweten worden dat ze zich hadden moeten opleiden.
                Groot is hij die zijn fouten kan toegeven en er lering uit wil trekken.

Domheid valt te verhelpen, zich nestelen in zijn domheid en alle inputs van buitenaf afdoen onder de noemer van 'ongevraagde bemoeienissen' is middelleeuws verwerpelijk.

Doel van dit soort topics is niet om bepaalde mensen publiekelijk aan de schandpaal te nagelen maar om door mensen met iets meer ervaring en kennis van zaken dmv. illustratieve voorbeelden aan al de newbies die hier passeren duidelijk te laten zien hoe het kan en hoe het vooral niet moet. Het is gewoon haast een steeds voortdurende gratis cursus. En in plaats van 'dank u, ik ben niet waardig' te zeggen, gaat men een beetje beginnen roepen van 'moeizucht, en dreigementen, en dergelijke toestanden.

Wat leven we toch in en kleine bekrompen wereld.

G.
                Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

• Jeroen de Goei
                  • Oct 2004
                  • 376

En hierbij sluit ik mij aan bij geert. (g-lite)

Daarom is dit topic ook wel weer goed.

er zijn foto,s geplaatst op dit topic van slechte rigging voorbeelden.

1-- het is erg leerzaam voor de mensen die op kleine schaal riggingwerkzaamheden uitvoeren en hierdoor bewust worden van hun verantwoordelijkheden.

2-- het is erg leerzaam voor de mensen waarvan hun foto op dit topic verschijnd. zij nemen risico,s om hun omzet of/en hun plezier te vergroten en nemen risico,s waarbij mensen enstig gewond kunnen raken door hun onkunde.

dus als er een discusie plaats vindt over een bedrijf wat beter werk had kunnen leveren, dan kunnen ze:

1-- hier gratis kennis opdoen en durfen de discussie aan te gaan.

2-- stoppen met hun riggingwerkzaamheden.

3-- duidelijker zijn naar hun klanten en meer eisen stellen betreffende de veiligheid.

en als ik het goed begrijp gaat de discussie voornamelijk over de manier van ophangen.

overal willen we feestjes bouwen.
                  overal willen we creatief zijn en de leukste zijn.
                  overal willen we de klanten en het publiek overtreffen.

maar de mensen die verantwoordelijk zijn voor de foto,s die hier op dit topic staan, zijn beunhazen.

en dan is de titel van dit topic wel erg toepasselijk;

zo doen we het dus niet
                  Last edited by Jeroen de Goei; 22-02-06, 19:34.

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

Ben het er helemaal mee eens! En ik ben zelf ook niet altijd helemaal heilig (wie wel hier) tijdens de opbouw, MAAR ik kan je verzekeren dat het zo vast als een huis staat/hangt/enz. als het fesstje/concert/beurs/enz. begint!

Ik mag dan wel niet alles weten, maar met een beetje logisch nadenken kom je een heel eind en liever dingen dubbel bevestigen/checken en 10min. later beginnen zodat je weet dat alles klopt dan 10jaar doen voor dood door schuld/nalatigheid! (iemand de juiste juridische term?)

En zoals ik al eerder gezegd heb: als ze nou een mooi klim-proof carretje gebouwd hadden...

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5429

Is er ook iemand die eens even kan uitrekenen wat er daar nou precies aan gewicht is opgehangen:
                      - takels?
                      - truss?
                      - lampen?
                      - effecten?
                      En stel nou dat de betreffende firma met die gewichten bij de tentenboer geweest is.
                      En dat deze tegen die extra lasten op die diagonalen geen bezwaar had.
                      Ik weet dat veel tenten meer last hebben van windzuiging en opgetild worden, dan van winddruk.
                      Overigens zijn er sinds enige tijd 'gewoon' Euronormen waarin wordt vastgelegd waaraan allerlei tentstructuren zouden moeten voldoen....
                      Ik zie hier alleen maar een spanset rond een tentdiagonaal gewikkeld, en daarnaast geen safety.
                      De safety zit echter weer wel rond de middelste tentpaal... waar geen takel hangt.
                      De vraag is of het bezwijken van een van de takelpunten door die middensafety voldoende zou worden opgenomen, en voorkomen wordt dat de hele truss-carre naar beneden zou lazeren....?
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Kevin_DM
                        • May 2003
                        • 577

Los van de totaalgewichten en extra safety's, kan er aan deze diagonalen gewoon NIET getakeld worden. Heb zelf al bij een aantal tentboeren de belastbaarheid opgevraagd, met als eerste antwoord telkens: verboden iets te riggen aan de diagonalen...
                        Wat me niet meer dan logisch lijkt, aangezien het enige steunpunt voor deze diagonalen.... het tentzeil is, en bij mijn weten is een tentzeil nog steeds niet ontworpen om structuren aan te takelen.
                        Dit dan zelfs los van het inwerken van de 'weersomstandigheden'
                        --- watt ever you want ---

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5429

Maar er zijn tentbouwers en tentbouwers...
                          dus er zullen er allicht een paar bijlopen die zich niet druk maken over een paarhonderd kilo.
                          Tenslotte lopen ze zelf ook over dat zeil.

En als die L&S firma in kwestie nu gewoon toestemming heeft gehad om 'wat' aan die diagonalen op te hangen - mondeling natuurlijk want zo gaat alles bijna in deze bizz - dan weet die tentboer tenminste dat ie zijn tent kan blijven verhuren.
                          Allebei (allemaal?) gewoon doen of je van niks weet en nergens wat van snapt
                          -> dan houden we de opdrachtgevers blij met onze op domheid gebaseerde prijzen.
                          [En hebben zij eerder hun BMW 7-serie bij elkaar gespaard.]
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• tuurKE
                            • Jan 2005
                            • 252

Is er ook iemand die eens even kan uitrekenen wat er daar nou precies aan gewicht is opgehangen:
                            - takels?
                            - truss?
                            - lampen?
                            - effecten?
                            Ik heb me ff aan het rekenen gezet.
                            Totale gewicht van de set bedraagt: 627.5 kg

Belasting per takelpunt heb ik ook ff berekend. Takels voor aan het podium hebben elk 114.80 Kg, takels in de tent hebben links 193.48 en rechts 204.42 Kg. Dit vindt ik toch al behoorlijk veel om aan een tentzeil te hangen.

Greetz Tuur
                            Last edited by tuurKE; 03-03-06, 16:56.
                            Maar wij hebben.......
                            .......chamsys!!

Comment

• Jasper-Lichtbron
                              • Jun 2001
                              • 2155

Disclaimer: onderstaande foto kwam ik tegen op de website van een niet nader te noemen discotheek. Er werd een evenement georganiseerd met TV opnamen waarvoor blijkbaar wat extra frontlicht nodig was, niet helemaal raar in een discotheek. Ik heb echter toch sterke bedenkingen bij de ophanging van deze extra verlichting. Niks gebeurd natuurlijk en ik wijs niet met een beschuldigende vinger, maar vraag me stiekem toch af wat jullie hiervan denken:

Ik kan er echt niets anders van maken als 2kW-ers => truss => steels => railing. En dan kan ik weer niet geloven dat de railing daarop gebouwd is.

Comment

• R. den Ridder
                                • Sep 2000
                                • 1500

Heeee...Brabant Party! in de magnifique ;-) Wordt over het algemeen gedaan door een relatief gerenomeerd bedrijf..kan niet over de reling oordelen en zal het maar niet doen..wel vreemd dat ze de steels niet een keer om de railing hebben geslagen om hem te fixeren.

Comment

Working...