Zo doen we het dus niet...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

Dus....?
    "To rotzooi or to goochel"
    voor alle rigging gedoe vindt je wel een schuldige vogel.
    Van dode mus tot stervende zwaan, iemand heeft het wèl gedaan.
    Met echte foto's is hiervan wel wat te zeggen,
    nu komen we niet verder dan het "geneuzel bij het roken van bladeren uit de heggen".
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• niesten
      • Aug 2004
      • 115

Blijkbaar is de Sint in het land
      En geeft Rinus in rijm zijn mening over zulke trammelant
      En of zijn commentaar nu niet of wel rijmt
      Hij heeft het toch vaak bij het rechte eind

Sorrie best forumgenoten
      Maar dit offtopic stukje is me even uit de pen geslopen

Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

[8D]

Comment

• euro sound & light
          • Feb 2006
          • 1

mvg,euro s&l

Originally posted by tuurKE
          Hey Rinus, de firma waar het hierboven over gaat is al meer dan 20 jaar aktief, maar veel fuiven doen ze niet meer. Dus het zijn heus niet allemaal beginnende of spotgoedkope firma's waar het mis gaat. Maar zoals luc2366 het al zegde is het niet de enige firma hier die zulke risico's neemt. Het is alleen te hopen dat als het mis gaat er geen gewonden vallen en er alleen (veel) materiële schade is. Het zou jammer zijn als er onschuldige mensen moeten boeten voor het geklungel van deze bedrijven!!!

Greetz Tuur

Beste mensen,
          Aangezien jullie er zo van genieten om andere firma's zwart te maken, hier even een paar weetjes:
          -van de kleinste tot de grootste objecten ondergaan bij ons de strenge wettelijke driemaandelijkse keuring
          - Bij het opzetten van grote evenementen wordt alles extra nagekeken en voordat het evenement begint, ondergaat de hele set nog een plaatselijke keuring door een erkend keuringsbureau.
          - Heel onze set is verzekerd.
          - De foto waar het hier over gaat (zie p11) moet eens fatsoenlijk bekeken worden --> men kan duidelijk zien dat de takels beveiligd zijn met professionele steels, zowel aan de zijkanten als in het midden.
          - In de meer dan 20 jaar dat wij nu actief zijn, hebben wij nog nooit een voorval gehad waarbij er iets naar beneden viel of er gewonden waren.Onze professionele ervaring spreekt dus voor zich.
          -Al bij al was het een fantastisch evenement waar we vele goede commentaren hebben opgekregen.

met vriendelijke groeten,
          Het euro sound & light team

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

heren, heren...ergens heb ik wel respect voor de heren van EuroSL. Gezien hun foto's doen ze klussen far groter dan een klus die 95% van de posters hier doet. en men verdedigd zichzelf ook nog eens...en natuurlijk, ik heb ook mijn twijfels bij de toelaatbare belasting in een tent als je kijkt naar wat er hangt gecombineerd met de takelpunten..maar! zal ik eens wat vertellen..ik ben ook niet heilig, ik heb zelfs nog wel eens een spanbandje gebruikt terwijl ik wist dat het niet mocht......OEHHHH Hee! ben ik nu net zo slecht of hebben jullie allemaal een foototje nodig ;-)

En nu niet aankomen aangaande mijn RBC-posting he ;-)

Moraal van het verhaal....ik heb zelfs rinus wel eens horen praten over smeulende multi's die gebusseld zonder ondersteuning 15 meter naar beneden kwamen..en dan wil ik zeer zeker Rinus niet aanvallen want ik hen al verdomde veel opgestoken van hem (respect modus AAN), maar wel; "life is like a box of chocolates..you'll never know watcha gonna get!" en ik hou ook niet van chocolade met advocaat..maar soms is er niks anders...

Comment

• tuurKE
              • Jan 2005
              • 252

Originally posted by euro sound & light
              Beste mensen,
              Aangezien jullie er zo van genieten om andere firma's zwart te maken, hier even een paar weetjes:
              -van de kleinste tot de grootste objecten ondergaan bij ons de strenge wettelijke driemaandelijkse keuring
              - Bij het opzetten van grote evenementen wordt alles extra nagekeken en voordat het evenement begint, ondergaat de hele set nog een plaatselijke keuring door een erkend keuringsbureau.
              - De foto waar het hier over gaat (zie p11) moet eens fatsoenlijk bekeken worden --> men kan duidelijk zien dat de takels beveiligd zijn met professionele steels, zowel aan de zijkanten als in het midden.
              - In de meer dan 20 jaar dat wij nu actief zijn, hebben wij nog nooit een voorval gehad waarbij er iets naar beneden viel of er gewonden waren.Onze professionele ervaring spreekt dus voor zich.
              -Al bij al was het een fantastisch evenement waar we vele goede commentaren hebben opgekregen.

Het is niet een kwestie van zwartmaken, het is meer een kweste van wat wel en niet kan. Ik weet dat jullie materiaal allemaal piekfijn in orde is, met de nodige keuringen. Maar de installatie die gepost werd is niet helemaal volgens de goede riggingregels. Als je dezelfde set in een hal met een degelijke dakconstructie hangt is er niets aan de hand, maar zoals ze hier hangt in deze tent heb ik, en niet alleen ik, er mijn bedenkingen bij.

greetz Tuur
              Last edited by tuurKE; 19-02-06, 21:54.
              Maar wij hebben.......
              .......chamsys!!

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

Originally posted by R. den Ridder
                1) heren...ergens heb ik wel respect voor de heren van EuroSL. en men verdedigt zichzelf ook nog eens ...
                2) ....ik heb zelfs rinus wel eens horen praten over smeulende multi's die gebusseld zonder ondersteuning 15 meter naar beneden kwamen..
                1) ik ken de heren niet. en afgaande op die foto's heb ik al eerder opgemerkt dat die zo slecht zijn dat er met goed fatsoen geen woord over te zeggen valt.
                maar misschien hebben ze bij Euro SL betere exemplaren om dit soort van indianen verhalen dan ook meteen de kop in te drukken.

2) dan weet je meer dan ik....
                Alzheimer? Korzakov? Wie zal het zeggen? PPParrrrkinsson??
                maar fris mijn geheugen rustig op.
                Wat is trouwens 'gebusseld' ?

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

FF opfrissen...volgens mij was het in een post jaren geleden dat het ging over multi's die met houten balkjes uit elkaar gehouden werden om de warmteafgifte wat te spreiden..kan verder ook ff geen naam ofzo herinneren. Gebusseld is enigzins dialect voor gebundeld.

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

Kan me vaag herinneren dat ik hier eergister een reactie geplakt had...

Kwam er op neer dat de heren van bovengenoemde firma het aan zichzelf te danken hadden en dat, als ze een mooi klim-proof carretje hadden gebouwd, hier nooit genoemd waren.
                    \
                    Eigen schuld, dikke bult dus.

Comment

• som
                      • Nov 2002
                      • 787

Originally posted by R. den Ridder
                      FF opfrissen...volgens mij was het in een post jaren geleden dat het ging over multi's die met houten balkjes uit elkaar gehouden werden om de warmteafgifte wat te spreiden..kan verder ook ff geen naam ofzo herinneren. Gebusseld is enigzins dialect voor gebundeld.
                      2 jaar geleden alweer, time flies ;

24-01-04, 17:14 #16rinus bakker vbmenu_register("postmenu_339463", true);
                      Moderator
                      Veteran

Land: : 1

Hallo Robin,
                      nog meer onzinnige opmerkingen? Dit noem ik nou agog:
                      algemeen geaccepteerd onzinnig gezwets!
                      Daar is de lounge een betere plek voor!
                      Dus op jullie site zijn alleen foto's te vinden waar alle kabels om de 50cm ondersteund? Dream on.

In de loop de jaren heb ik:
                      - truss per ongeluk aan kabels gehesen,
                      - podiums ongewild in kabelgangs gehangen,
                      - zelf in 8m lange multibossen omhoog geklommen om in de truss te kunnenn komen (in mijn cowboy-jaren toen ik nog maar 80kg woog, dat was wel in een andere eeuw, deze misdaad is thans verjaard en nu durf ik hem wel te noemen, maar don't do this at your job!) en
                      - ooit een multikabelbos gehesen van 980kg [bijna 70cm doorsnede en ruim 12m hoogte] eigen gewicht, waarbij we via houten klossen en iets van 10 onafhankleijke rondstroppen hadden gezorgd voor interne ventilatie/koeling, om de warmteopbouw in die gang kwijt te raken.
                      - aardig wat spots aan hun eigen 2kW-kabel zien bungelen (en telkens de man geprezen die de trekontlastingen gecontroleerd had, en de man vervloekt die de beugelbout niet had aangedraaid en de safety was vergeten) enz.
                      Kortom ga hier nou niet Roomser zitten zwetsen dan de Paus, maar kom dan met specs van al die kabels die je hier bedoelt!
                      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Jeroen de Goei
                        • Oct 2004
                        • 376

zo doen we het dus niet

zo doen we het dus niet

Comment

• Mars2005
                          • Nov 2005
                          • 21

Ik was net ff op de site van Dekasound aan het kijken, en vond daar de perfecte manier om je parren buiten droog te houden:

Dat kan toch nooit goed gaan bij wat regen...
                          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• mac tecson
                            • Feb 2006
                            • 348

beter dan niks. ik zie hier het probleem niet in. Als het gaat stort regen kun je beter alle stroom eraf halen, maar die parren best een paar druppels hebben.
                            het heeft geen zin denk ik, maar kan ook geen kwaad

Comment

• driesmees
                              • Apr 2003
                              • 1076

Originally posted by euro sound & light
                              Beste mensen,

Beste,

ik wil van de gelegenheid gebruik maken om mij te excuseren van het plaatse voor uw foto. Zoals reeds gezegd is, was mijn commentaar op uw constructie onterecht. Nu ik een half jaar later terugkijk op de post, merk ik dat ik in de fout ben gegaan door de foto's te plaatsen. Ik heb daarmee ook direct de hele post verwijderd, om misverstanden te voorkomen...

Ik hoop dat u mijn excuses aanvaard...
                              Dries Mees
                              [CENTER] [/CENTER]

Comment

• rinus bakker
                                • Mar 2002
                                • 5429

2 Jeroen,
                                Leg me FF uit waar ik naar zit te kijken vanachter 'mijn' discobar.....
                                Door al die schaduwprojecties naar boven kan ik geen ketting of ophanpunt meer onderscheiden,
                                maar ik vermoed hier wel een mooi voorbeeld van schuine reeptrek?

Comment

Working...