Beste Rinus. Ik gebruik de lieren niet op zijn kop.
Er zit een gebruiksaanwijzing bij in de taal waar de lieren gekocht zijn .
De voorbeelden die jij aanhaalt slaan nergens op en hebben niks met deze discussie te maken. Dan kan ik ook aanhalen hoeveel verhuurbedrijven er zijn die al hun apparatuur en kabels volgens de NEN 3140 periodiek laten keuren ( verplicht volgens de Nen 1010)
Ik stop met deze discussie.
Er zit een gebruiksaanwijzing bij in de taal waar de lieren gekocht zijn .
De voorbeelden die jij aanhaalt slaan nergens op en hebben niks met deze discussie te maken. Dan kan ik ook aanhalen hoeveel verhuurbedrijven er zijn die al hun apparatuur en kabels volgens de NEN 3140 periodiek laten keuren ( verplicht volgens de Nen 1010)
Ik stop met deze discussie.

. 

) Hij heeft er zelfs een complete distro voor gemaakt met ondermeer multikabel en noodstop. Hij zegt trouwens de 1 tons versie te hebben, maar dit zal dus wel de 500 kg versie zijn. Deze multi is ondermeer gemaakt om meerdere takels (2) simultaan te kunnen bedienen zodat eventuuel scheef hijsen zo veel mogelijk wordt uitgesloten, maar ook, om er zeker van te zijn, dat absoluut niemand inclusief de bedienende persoon ook maar in de buurt hoeft te zijn van de truss als hier een verticale beweging mee wordt gemaakt. Hijzorgt er ook idd. voor, ik heb het vannacht bij het breken zelf gezien, dat op het moment van hijsen er voldoende personeel aanwezig is om iedereen te waarschuwen om ook maar uit de buurt van de op dat moment bewegende truss te blijven. Op het moment dat dat ding op hoogte is gaat er iemand naar toe, (ladder) en bevestigt deze truss met een extra spantklem en steel/hijsband/shaggle's aan het dak van de tent, zie het als een safety met minimale speling (enige cm zo te zien en naar horen zeggen). Daarna laat hij de motor niet teruglopen om die wirwar van kabel te voorkomen, zou dit al gebeuren. 
Comment