Ergernissen top 10
Collapse
X
-
-
Hahahaha! doet me denken aan een situatie hier op het forumWat ik nou erg leuk vind....
Je huurt een ploeg techs in (man of 10) om een grote gig te bouwen, en er moet zwaar getild worden, puf kreun iedereen klagen dat die mengtafel zo zwaar is,etc etc
En nu exact hetzelfde geval maar dan met een leuke dame in de ploeg die ook meewerkt, lachen joh, niemand die meer klaagt, niemand is meer moe, en o o o wat zijn die boxen ineens makkelijk te tillen...
Macho watjes

There is no substitute for imaginationComment
-
van deen aangezien hij "haar" zegt in de daarop volgende zin. Kan ik er uit opmaken dat hij niet aan de knopjes van zijn juf mocht zitten. Kijk, en dat kon in mijn tijd nog helemaal niet (citaat van H. Teeuwen)ckv-docent

[CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
[CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]Comment
-
Comment
-
weer zo'n herkenbare!
je komt aan om een leuke circus voorstelling te doen (bietje trommelen etc.)
komt er 10 min voor de generale repetitie een 13 koppige schoolband binnen gelopen.... :O
Band: Geen probleem, hadden we al op gerekend we hebben zelf apparatuur bij.
Wij: Ja wat dan?
Band: Microfoons en een mengtafel (Skytec en JB systems)
Wij: o dat is mooi! hebben jullie ook DI's? en misschien een effecten rack?
Band: Wat is een DI?
Altijd fijn die comminucatie vooraf!BACK ON TRACK DJComment
-
Dat weet je toch als je naar scholen gaat??
Ik gooi altijd een heel setje mics + DI's in de bus als ik naar scholen ga waar ze 'iets met muziek' willen. Hoe vaak en hoe duidelijk je ook vraagt wat er gaat gebeuren, er komt altijd nog wat bij.
("Nee, alleen DJ"... -> "ownee, toch ook de schoolband... met extra gastmuzikanten...")Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
vertel me alsjeblieft niet over scholen.
Schoolband hier: Hee.. de gitaar snaren knappen, ow, de microfoons zijn kapot.
Ik: Meneer de gitaar is kapot.
Leraar: Dan moet dat gerepareerd worden.
Dus wij hadden de gitaar enz. laten repareren.
Hij zou em ophalen. twee maanden later hadden we optreden in de stad (gisteren). Heey.. waar was die gitaar ook alweer?
Comment
-
Een beetje school heeft dan toch wel een setje spare snaren liggen, toch?
Ook hier schoolervaringen, heerlijk.
Als je daar aan het werk bent mag je echt alles oplossen,
Ik heb er inderdaad zelfs een microfoonsetje van 8x Behringer C-2 voor aangeschaft. Kost geen drol, maar het kan je wel mooi uit de brand helpen.
Comment
-
bij scholen komt het voor 100% aan op improvisatie vermogen
doe je dat goed, zit je voor altijd gebakken op die school....Comment
-
Ach ja,
Maar als je het al 100 keer verteld dat het stuk is en ze ondernemen geen actie en je hebt morgen een optreden. Dan zeggen ze ineens: waarom hebben jullie dat niet eerder vertelt?
Telkens als hij het geluid doet is het echt bagger. (heeft hij ook meerdere malen te horen gekregen van andere docenten
Comment
-
uhu,
wij hadden precies hetzelfde vorig jaar ook gedaan, dus zouden moeten weten wat ons te wachten staat.
besloten op het laatste moment om even wat te spelen de MFX 20/2/2 mee te nemen in plaats van de EPM8....
Daar ben ik achteraf heeeeel blij mee!BACK ON TRACK DJComment
-
Ergernis:
met krappe tijdsplanning een klusje last-minute aangenomen met de afspraak dat er de hele avond over 1 backline gespeeld zou worden. Er was namelijk tussen elke band 10, maximaal 15 minuten voor ombouwen + soundcheck. (We liepen met 3 man personeel; licht, FOH, stagehand/loopjongen) komt uitgerekend de middelste van de 3 bands toch met eigen backline en weigert over de afgesproken backline te spelen.
Organisatie legt het probleem bij de techniek neer en geeft aan desnoods maar zonder versterking van de backline te spelen... mooi klaar mee en toch die backline maar provisorisch uit versterkt, maar ik kon ze wat!Comment

Comment