Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

Originally posted by LJ_jacob
    Laten we het er op houden dat ze er (in ieder geval) in zuid-holland goed in zijn om het ons zo moeilijk mogelijk te maken in de kust-locaties. Uitzonderingen daar gelaten

hebben er hier mensen overigens weleens serieuze incidenten met liften meegemaakt? en dan niet een uurtje vastzitten (dat is voor beginners! haha) maar serieuze(re) euvels waarbij ook echt iets stuk ging?
    We hadden in het HPC (oefenruimtecentrum met drie etages. 13 oefenruimtes van 30 vierkante meter. en een studio) een goederenlift laten bouwen. Zodat de muzikanten hun zware spullen niet meer twee trappen op hoefden te sjouwen.

Natuurlijk had ik al vanaf het moment van ontwerp door de liftfabriek het kommentaar erop gehad dat een lift zonder binnendeur normaal altijd prima kan functioneren. Maar in dit geval ging het over geluidstechnici en muzikanten die het ding gingen gebruiken en dat zijn niet de slimste mensen op de planeet. En zeker mechanisch niet..

Ik heb voor opening zelf nog een enorme waarschuwing "eigen risico" En "gevolgschade ook uitgesloten bij niet opvolgen regels". En een goede uitleg op elke deur bevestigd.

En twee weken later had al een veel optredende band een bos statieven schuin in het ding gezet, de deur gesloten en de boel laten draaien....

Kortom de lift was muurvast tussen de tweede en eerste etage op verbogen statieven vast komen te zitten. En in de lift zat ook hun mixer. De band moest weg voor een optreden. En was woest. Zij wilden de gederfde inkomsten en schade op ons verhalen. Het is uiteindelijk nog een rechtzaak geworden waarbij wij alle kosten op de band hebben kunnen verhalen.

Maar die binnendeur is er uiteindelijk toch maar gekomen. Na nog zeker twee kleinere incidenten.

Let op! leermoment:
    Ga nooit met een grote flightcase in een lift zonder binnendeur strak tussen kist en achterwand staan. Tussen de etages steken er drempeltjes uit die de kist klem trekken. Tussen de muur en jouw lichaam. Dat is een verpletterende ervaring. Via een krachtarm hangt het volle gewicht van de lift+kist+jezelf wigvormig in je buik!
    lekker belangrijk!

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by josip
      een ergernis die ik de laatste tijd heb zijn de firma's die zwaar onder de prijs ingaan om toch maar jobs binnen te halen.

wij maken onze prijs naar eer en geweten en dan krijg je vaak de reactie, "jama, daar kost da maar zoveel"

dan ga je uit nieuwsgierigheid eens kijken wat die andere firma er van gemaakt heeft met het budget dat opgegeven was.
      Net zo goed als je grote hoog-in-hun-bol firma's hebt die het dubbele of driedubbele vragen van wat je als evenement gebudgetteerd hebt, terwijl ze precies willen leveren wat je op de offerte-aanvraag hebt gezet, en dan nog bijkomend een crew van 30 man, met meegerekend eten en hotelkosten. Terwijl je op het evenement een crew van onderlegde vrijwilligers hebt en duidelijk aangeeft 'we hebben geen crew nodig'.
      Prima, dan worden jullie het toch niet? Ik heb immers ook een offerte binnen die precies binnen mijn budget past.

De drive-in showtjes die voor 100-150 euro een bruiloftje wegzetten met McCrypt boxjes en een plastic truss zijn dan weer het andere uiterste.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Originally posted by showband
        Let op! leermoment:
        Ga nooit met een grote flightcase in een lift zonder binnendeur strak tussen kist en achterwand staan. Tussen de etages steken er drempeltjes uit die de kist klem trekken. Tussen de muur en jouw lichaam. Dat is een verpletterende ervaring. Via een krachtarm hangt het volle gewicht van de lift+kist+jezelf wigvormig in je buik!
        Daarom zijn personen in een goederenlift ook verboden...
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Hansound
          • Apr 2006
          • 832

Originally posted by renevanh
          In deze liften staat dit vaak duidelijk aangegeven,
          Helaas zijn sommige mensen zo eigenwijs dat ze denken het beter te weten,
          Vroeger kreeg ik een trap onder mijn kont als ik dan toch op de verkeerde plek ging staan, tegenwoordig moet men alles eerst uitleggen

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

Originally posted by renevanh
            heel nederland staat vol met personenliften waar alleen een buitendeur in zit.

Menig ikeakast heeft in deze dingen slachtoffers geeist.
            Als je optredens in het bruiloften en partijencircuit doet kom je ze heel veel tegen. In oude hotels, restaurants e.d. Zeker de lift die !@#$% altijd door de keuken heen schijnt te moeten gaan.

zit hoog in de nummer 1 ergernissenlijst. Dat je bij afbouw altijd door de keukenafval heen moet waden die overdwars in de personeelsuitgangen gestapelt schijnt te moeten worden.

Kan er niet eens een gastdocent van een audioopleiding langs gaan bij een hotelopleiding en andersom? Dat zou een stuk begrip kweken en leerzaam zijn voor vele jaren.

denkende, nee dromende, in oplossingen.
            lekker belangrijk!

Comment

• LJPhillippe
              • Dec 2009
              • 4

schuimpartys

OP een schuimparty komen en de twee apparaten nog moeten ophangen en dat de truss al omhoog is, en dan van de organisatie horen dat het niet meer omlaag kan

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Originally posted by LJPhillippe
                OP een schuimparty komen en de twee apparaten nog moeten ophangen en dat de truss al omhoog is, en dan van de organisatie horen dat het niet meer omlaag kan
                Dan wordt de ergernis dus eigenlijk...

Vergeten een ladder in te laden!
                First make it work, then make it look pretty!

Comment

• LJPhillippe
                  • Dec 2009
                  • 4

Originally posted by Stoney3K
                  Dan wordt de ergernis dus eigenlijk...

Vergeten een ladder in te laden!
                  Nee nee, die apparaten til jij geen ladder op met twee man zullen rond de 60-70 kilo wegen en het zou pas omhoog gaan als die apparaten erin hingen

Comment

• LJPhillippe
                    • Dec 2009
                    • 4

Originally posted by Stoney3K
                    Ik had er afgelopen weekend weer eentje...

Word je gevraagd om een PA van 200-250 man te leveren, komen er uiteindelijk meer dan 500 man in de zaal opdagen.

Ja, dan gaan mensen aan de rand van het podium klagen dat het een beetje te hard gaat, en ik mijn versterkers in de clip moet gooien...
                    Dikkie L*L zou mijn versterkers daar nooit voor in de clip gooien, als erin het contract staat 250-300 man dan krijgen ze daar geluid voor. Want als ik het geluid verneuk op een klus dan mag ik komen verantwoorden op kantoor.

MVG Pim van de Luitgaarden

Comment

• mhsounds
                      • Sep 2009
                      • 933

Originally posted by LJPhillippe
                      Nee nee, die apparaten til jij geen ladder op met twee man zullen rond de 60-70 kilo wegen en het zou pas omhoog gaan als die apparaten erin hingen
                      Trusje gaat weer omlaag of ik weg
                      Freelance Light and Video |
                      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• geenstijl21
                        • Jan 2008
                        • 462

Wat mij opvalt: ergenissen TOP 10, dus daarom mijn top 10

1. Niet betalende opdrachtgevers
                        2. Geen lunch/diner geregeld
                        3. Amateurs die het beter weten....
                        4. "Het zijn wel veel kistjes, kan het niet met minder."
                        5. B Artiesten die sterallures hebben! (Klassieke orkesten die elk zuchtje wind (open deur), rook en vocht aangrijpen om te klagen!
                        6. A Artiesten die divagedrag vertonen! Met stip op nr1: Don Diablo en zijn hulpje!
                        7. Bandjes die zelf technici meenemen en vervolgens FOH mixen op het podium en ook nog gitaar spelen.
                        8. Freelancers die de vorige dag 22 uur achter elkaar gewerkt hebben....
                        9. Wanneer publiek tijdens de show al de spullen aan het afbreken is.
                        10. De gesjeesde jonge productie-assistente....zoek een echte baan of krijg kennis van zaken!
                        "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

Lekker mopperen, wat kan dat opluchten he

Comment

• qvt
                            • Oct 2009
                            • 721

Originally posted by Hansound
                            Lekker mopperen, wat kan dat opluchten he
                            Liever hier als op een klus waar de klant en andere collega's bij zijn Want die zijn er ook al genoeg..
                            There is no substitute for imagination

Comment

• JeroenVDV
                              • Mar 2004
                              • 963

We hebben er weer een bij! De geluidsman die niet 1, maar 2 (!!!) aantrekkelijke vriendinnen meebrengt EN ze voor zichzelf houdt!
                              Creating shows beyond Imagination

Comment

• 4AC
                                • Nov 2007
                                • 1791

Mopperen, klagen, bla, wat zijn we toch ook een stel Nederlanders.

Het lijkt wel politiek.
                                Gaan we allemaal op die gek van een Wilders stemmen, alsof we het zo slecht hebben...

Heerlijk.
                                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...