Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sandur
    • Oct 2005
    • 85

sneeuw + 2 wielaandrijving + dubbelasser die vol met kistjes staat = 8 keer vastzitten

Comment

• daveyb
      • Aug 2009
      • 150

Vandaag was het ook spannend, moest wat speakertjes testen voor carnavalswagen, laad de auto leeg, rijd naar huis (mijn vader). Belt mijn oom op heb je het geluid al neergezet? Ja hoor staat in de loods. niet dus.... Blijkt er een vriendelijke vriend te zijn geweest die het geluid ingeladen heeft en wel effetjes naar mij ging brengen omdat die dacht dat ik het al getest had... Dus hele dag alles af liggen zoeken, komt die net aangezet, hier heb je je speakers die zul je wel vergeten zijn niet?

Hij vergeet dit niet meer denk ik

Gr Davey
      We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• Drumvogel
        • Nov 2004
        • 175

Dit had ik een paar jaar geleden. Of 'Tilt' misschien uit de lichttafel kon worden verwijderd. Ze wilde liever niet met dat bandje worden geassocieerd. *zucht*

Comment

• daveyb
          • Aug 2009
          • 150

Originally posted by Drumvogel
          Dit had ik een paar jaar geleden. Of 'Tilt' misschien uit de lichttafel kon worden verwijderd. Ze wilde liever niet met dat bandje worden geassocieerd. *zucht*
          Ik neem aan dat ze dit niet "meende", want anders is dit klare onzin van dat bandje!
          Is wel plaats nr 1 waard trouwens!
          We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• daviddewaard
            • Mar 2008
            • 627

mijn ergenissen top 10:

1 slecht bereikbare zalen waar je allerlij gangen door moet en met een veel te kleine lift zodat je van je h2000 daar met maar man in kan gaan tippen omdat ie anders niet past.

2 slechte systeem tech's op festivals en in poppodia die hun systeem slecht ingeregeld hebben en/of niet behulpzaam zijn, te lui zijn om ff voor jou je inserts te steken.

3 prikkers die tijdens een change over van 15 minuten de hele boel verkeerd prikken, bijvoorbeeld als op de priklijst drums van kan 1 tot 10 staat ze het voor mekaar krijgen om die te steken op een andere subslof 1tot 10 die vervolgens op kanaal 24 tot 32 binnen komen .

4 dj's die hun signaal verneuken door kijhard in het rooie te draaien.

5 zeurende zaal eigenaren

6 muzikanten die een chaos op het podium maken tijdens een sound check, als je de drummer vraagt om kick snare en hh te slaan dat vervolgens de hele band me gaat rammelen of de gitarist zonodig moet laten zien dat zijn dubbele marshall stack hard kan.

7 en of andere hotemetoot die een toespraak wil houden op een bedrijfs evenement gewoon het podium op loopt en een willekeurige mic pakt, bijvoorbeeld een overhead en jij mag gaan gokken welke ie in zijn klauwen heeft.

8 slechte geregelde catering alweer pizza..... dat heb ik gister en de dag daarvoor ook al gegeten grrrrrr

9 mensen die je met allelij domme vragen komen lastigvallen zoals weet jij waar al die knopjes voor zijn? of mag het front wat minder fel.... of heb je ook een plaat van die en die..

10 domme wijven die tijdens een dj op het podium willen dansen en jou daar aan je kop voor gaan zeiken als je op het podium de zooi van de band aan het opruimen bent

zo kan ik nog wel ff doorgaan to 30
            maar gelukkig maak ik nog veel te vee leuke dingen mee die het vak meer dan de moeite waard maken
            zoals een lichttech die denkt aan de zijkant van het podium te kunnen stage-diven en met z'n snuffert in de drek valt.
            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• daviddewaard
              • Mar 2008
              • 627

Originally posted by jurjen_barel
              Bedoel je die met uitzicht over zee en die makkelijk-over-de-zeik-te-krijgen-lift?
              AARRGGGHHH!!! die ellende locatie je haalt nachtmerrie's bij me naar boven!!
              eerst 6 uur bezig om al je kisten in de zaal te krijgen allen vanuit de vrachtwagen overladen op een soort van golfkar met platte aanhanger daarmee die pier over en dan die ellende lift en dan nog door de keuken .

toen kwam nog het eerst van die klus:vlak voor de show werd de gene die licht deed werd onwel en moest naar het ziekenhuis en de monitor tech ging mee...
              dus ik maar heen en weer rennen tussen front en monitor.
              en proberen licht aan te krijgen met een of andere ellende ding waar die de ballen niet van snapte.

en na het feest duurde het weer 7 uur voordat alles in de wagen stond.

had 25 uur daar rondgelopen... als iemand me ooit nog beld voor een klus daar zeg ik NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!! en gooi de hoorn erop.
              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by daviddewaard
                AARRGGGHHH!!! die ellende locatie je haalt nachtmerrie's bij me naar boven!!
                eerst 6 uur bezig om al je kisten in de zaal te krijgen allen vanuit de vrachtwagen overladen op een soort van golfkar met platte aanhanger daarmee die pier over en dan die ellende lift en dan nog door de keuken .

toen kwam nog het eerst van die klus:vlak voor de show werd de gene die licht deed werd onwel en moest naar het ziekenhuis en de monitor tech ging mee...
                dus ik maar heen en weer rennen tussen front en monitor.
                en proberen licht aan te krijgen met een of andere ellende ding waar die de ballen niet van snapte.

en na het feest duurde het weer 7 uur voordat alles in de wagen stond.

had 25 uur daar rondgelopen... als iemand me ooit nog beld voor een klus daar zeg ik NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!! en gooi de hoorn erop.
                Gaat het hier over de pier in Scheveningen?
                Die lift daar is levensgevaarlijk, alle beveiligingen zijn voor het gemak maar kortgesloten omdat ze anders teveel storingen geven door het zoute water.
                Wel heel leuk is de Euromast, op 100 meter hoogte een bandje mixen bij windkracht 7. Steeds weer als ik een knop wilde indrukken zat ik ernaast, mast slingerde ietwat heen en weer.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

@David: Jacob en ik klussen soms voor hetzelfde bedrijf, dus we hebben het niet over de pier.
                  (Paar kilometer noordelijker.)

Comment

• Drumvogel
                    • Nov 2004
                    • 175

Twee jaar geleden speelde wij in Pius X te Volendam op eerste kerstdag. Normaal zijn we vrij die dag. Dit was een 'speciaal' optreden om onze vrienden uit V'dam te matsen.
                    Er viel tijdens het optreden een volledig blad met bier in de lichttafel. De dader werd geduwd en struikelde was zijn antwoord. Het licht op het podium heeft een uur lang op het laatste standje mogen branden.

Als je dan al denkt van dan moest je ons kerstdiner eens zien!

Een gehaktbal uit de magnetron. Nou ja... het gehakt was volgens mij niet aanwezig. Bedankt jongens! Een optreden om nooit te vergeten.

Na een douche van demiwater en een warmtekuur op de loods kon deze nieuwjaars weer lekker mee op klus.

Comment

• marcelvanhassel
                      • Apr 2009
                      • 50

Schitterend topic dit!

Ik heb er ook nog een aantal:

- Bandjes die zelf een eigen in-ear set en eigen draadloze microfoons meenemen (op een klein festival waar geen draadloze microfoons aanwezig waren). En dan vervolgens tijdens het optreden tegen mij gaan zeiken dat het allemaal niet klopt en ruist (frequenties lagen veel te dicht bij elkaar). En dan ook niet gewoon vragend van wat zou het kunnen zijn, maar echt gewoon boos zijn.. Belachelijk!

- Tijdens een kleine theatervoorstelling zat ik alvast in de zaal, komt er zo'n jochie van maximaal een jaar of 14 even naar je toe om te melden dat hij zelf veel betere spullen heeft... (Ach, ergens is dat ook wel grappig).

- Van die beginnende DJ's die na een voorstelling (theater of band) even advies komen vragen. Als je ze dan voorzichtig probeert te vertellen dat je niet heel erg fan bent van het merk McCrypt beginnen ze je boos uit te schelden...

Dan wil ik ook nog even zeggen dat ik de laatste tijd ook regelmatig met een bandje werk dat juist 'helemaal perfect' is. Ze proberen een beeld te krijgen van wat ik precies doe en proberen zich daarop aan te passen. Ook alle tips die ik aan ze geef proberen ze in ieder geval uit (versterkers op oorhoogte ed.). Dat is heel prettig werken

Comment

• darco
                        • Sep 2009
                        • 135

-Organisatie die even iets in mekaar knutselt en dan 3 dagen op voorhand de pa besteld, geen enkele technische rider heeft van om het even welke band, geen besef van wat ze zouden kunnen nodig hebben en of het dan nog even gratis kan????

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

- Organisaties die je een half jaar van te voren vragen of je het leuk vind een feestje te doen (waarop het antwoord uiteraard 'ja' is, dat vind ik zeker leuk) en je dan een uur voor de show bellen waar je blijft... WTF!

Was een eenvoudig DJ dingetje, heb het nog voor elkaar gekregen ook, maar het moet niet gekker worden...

- Zangers/zangeressen die persee hun eigen gitaar-freaky-rammel-rotzooi-effect-pedaaltje op de vocal willen gebruiken in plaats van het aan mijn D-Two over te laten.

- Backing vocals die denken ook echt zachter dan de lead te moeten zingen... feedback gegarandeerd!
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Studenten in Utrecht die je op de dag van hun feestje in paniek bellen of je alsjeblieft het geluid wilt doen, want de band die geboekt is ging ervan uit dat er een complete PA staat terwijl de studenten dachten dat de band die mee zou nemen.
                            Ter plaatse aangekomen ontdek je dat het in een kelder is
                            Er stond een heel leger studenten klaar om alle apparatuur de trap af te sjouwen, had er alleen geen rekening mee gehouden dat het hele leger na afloop stomdronken door de zaal verspreid lag.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• LJ_jacob
                              • Aug 2003
                              • 293

Originally posted by jurjen_barel
                              Bedoel je die met uitzicht over zee en die makkelijk-over-de-zeik-te-krijgen-lift?

Laten we het er op houden dat ze er (in ieder geval) in zuid-holland goed in zijn om het ons zo moeilijk mogelijk te maken in de kust-locaties. Uitzonderingen daar gelaten

hebben er hier mensen overigens weleens serieuze incidenten met liften meegemaakt? en dan niet een uurtje vastzitten (dat is voor beginners! haha) maar serieuze(re) euvels waarbij ook echt iets stuk ging?
                              mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• Jan van Duren
                                • May 2004
                                • 204

begin jaren 80 met onze band in de Bijlmerbajes gespeeld. Als je daar weer vertrekt ga je met je vrachtauto in een soort van sluis waarvan de ene deur pas open gaat wanneer de andere gesloten is. Maarja, als dan een deur niet dicht wil heb je een probleem. Duurde een behoorlijke tijd voordat het probleem was opgelost. Optreden verliep verder prima. Wij hebben daar in totaal 4 optredens gedaan.

Comment

Working...