Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JustME125
    • Jun 2006
    • 297

Zo ken ik er ook nog één....een buitenpodium wat ruim 5 uur te laat gebouwd en opgeleverd is. Kun je als licht crew je de poten onder je lijf uitrennen om de deadline te halen (die je uiteraard niet haalt). Uiteindelijk ben je "maar" een uur te laat klaar (je hebt dus met je ploeg 4 uur goedgemaakt) en dan komt de organisatie klagen dat de kabels niet allemaal even netjes weggewerkt zijn. Op zo'n moment ben ik ook in staat om te moorden eerlijk gezegd.
    Correct me if I'm wrong

Comment

• thyzerrr
      • Nov 2004
      • 92

Originally posted by deurklink
      Mensen die in het theater komen een eigen PA hebben weg bezuinigd en afgeven op de PA van het theater.
      Beetje kort door de bocht, iezelfde mensen hebben doorgaans niets in te brengen over het produktiebudget.

Om on-topic te blijven:"
      -bandje dat een tech meebrengt die enkel gewend is om in studio's te werken, veel later dan afgesproken binnenkom, en rustig een kwartier bezig is met 8 kanaaltjes drums soundchecken terwijl je al 2 keer hebt gemeld dat de venue over 5 minuten opengaat.

Bij de 3e waarschuwing heb ik het zelf maar overgenomen en afgemaakt.

-Ergernis is het misschien niet niet, verbazing des te meer: techneut die een PA inregelt op basis van een MP3-CD

-8-voudige multikabels van DAP. Waarom gebruiken zoveel bedrijven die meuk nog? Van elke multi is minimaal 1 kanaal niet te gebruiken. Wat een inferieure zooi...

Voor de rest heb ik een topbaan trouwens

Comment

• LJmalcolm

hoe weet je zo zeker dat het een mp3 cd is? Ik heb al vaker mensen zien lopen met goede zelfgebrande cd's..

Comment

• thyzerrr
          • Nov 2004
          • 92

Tikfoutje, t was een MP3 speler. En zo klonk het ook

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

- Bandjes die 30 minuten voor de show ruzie krijgen waarbij 1 bandlid er van door gaat...

- DJ's die niet weten hoe ze een laptop op een DJ tafel moeten aansluiten (maar wel met het minijack -> RCA verloopje in de handen staan... hoe moeilijk kan het zijn!).
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Originally posted by renevanh
              - DJ's die niet weten hoe ze een laptop op een DJ tafel moeten aansluiten (maar wel met het minijack -> RCA verloopje in de handen staan... hoe moeilijk kan het zijn!).
              Mag je zo iemand nog DJ noemen dan?
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• JustME125
                • Jun 2006
                • 297

DJ's (of althans mensen die pretenderen dat te zijn en er nog geld voor krijgen ook) die denken dat rood echt de gaafste kleur op een VU meter is. En dan komen klagen dat de set niet dik genoeg is want t gaat niet hard zat (wie zal het winnen.......je DJM600 of mijn submixer met compressor/limiter). Of het raar vinden dat hun monitorsetje niet klinkt (lees overstuurd) terwijl dat óók via mijn submixer loopt (ja ik hou graag een werkende set over om aan mijn baas terug te geven na zo'n dagje). Dodo's zijn het.....allemaal. Het enige verschil is dat die "DJ's" nog niet zijn uitgestorven en Dodo's wel al

Zo dat was m weer voor zondagavond.

Mzzls
                Correct me if I'm wrong

Comment

• Daniel F
                  • May 2009
                  • 8

Jammer genoeg maakt het qua DJ's tegenwoordig niet meer uit hoe het klinkt maar dat het zo hard mogelijk moet, hoewel je jezelf wel moet gaan afvragen als je DJ bent wat de mensen in de zaal ervan vinden dat het geluid bagger klinkt en zowat zeer doet aan je oren.

Zeg weleens tegen dat soort DJ's van er zijn wel meer manieren om het geluid slecht te laten klinken zonder dat de hele PA eraan moet gaan

Comment

• geenstijl21
                    • Jan 2008
                    • 462

Daar maak ik me voor geen moment druk over... Een DJ kan een avond maken of breken... wannneer de DJ ervoor zorgt dat de bezoekers een geweldige avond hebben, dan mag hij van mij superdom zijn het gaat bij mij om het eindresultaat! Het is voor mij onbetaalbaar wanneer een DJ in dienst van het publiek draait.

Mijn kunde is kabels aansluiten en een systeem inregelen, plaatjes draaien laat ik aan de pro's over en jah die zijn vaak niet echt handig met systemen en kabels...
                    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Gisterenavond bij een openluchtevent als bezoeker, reporter, presentator: een redelijke set Martin Audio. Klonk aan het begin van de avond enorm luid maar ok. Een paar uur later kom ik weer en staan er een paar jonge gasten achter de mengtafel: bijna niet luider maar wel compleet overstuurd. Nu ben ik geen fan van Martin Audio (veel te duur voor wat je krijgt) maar dat vond ik toch zonde. Omdat het al na drieën was had ik geen zin meer in discussies.
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

Als het je in de rug schiet zo erg dat je niet meer normaal kunt lopen, precies aan het begin van een druk weekend,

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by Hansound
                          Als het je in de rug schiet zo erg dat je niet meer normaal kunt lopen, precies aan het begin van een druk weekend,
                          Goed moment om de aanschaf van lichtgewicht amps en lichtere speakers te overwegen.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Tja daar zit wat in, maar het gebeurde toen we even een drumrisertje moesten verplaatsen, dus daar kunnen die boxen ook niks aan doen,

Comment

• shure-fan
                              • Sep 2003
                              • 1046

-

beetje dj heeft een externe audio uitgang via usb.... jack of tulpje uit en gaan

(ivm meeste laptop onboard ruk audio enzo)
                              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• ajdeboer
                                • Feb 2009
                                • 198

Een laag mixtentje waardoor je in een halve bocht moet staan om het podium nog te kunnen zien. En een stoel of lege kist? Ho maar!

Comment

Working...