Ergernissen top 10
Collapse
X
-
Bedacht er nog een:
Proffessionals die niet weten dat je van een par eerst de knop moet losdraaien alvorens de can naar beneden te richten als het spul de oplsag ingaat. Resultaat is dat de par al heel snel zoveel speling heeft dat hij niet goed meer vast te draaien is op het punt waarop je hem wilt stellen... Par overleden. Best jammer voor parren die ik in januari kocht... Van de 23 die ik mee heb op tour gaat het al om acht a negen parrren!
Ik tour met een zooitje eigen parren langs theaters en raar genoeg gaat het bij professionele theaters vaker fout dan bij de amateur clubs.
iemand een verklaring?
@lexHet is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
@4ac (&jans):
Die standaard inbouwdimmers zijn doorgaans maar 300Watt, soms 600Watt, maar niet meer. De plafondverlichting brandde er al op, dat het gedimd stond kon ik zó zien.
Volgens de restaurateur was dat niet zo, dat was "alleen het andere stopkontakt"
Nou was dit een dubbele WCD, dus niet erg waarschijnlijk, maar hij vond dat ik gek was.
Als je in zo'n h-t-k- dimmer van 300Watt, die al met zeker 200Watt belast was, nou even een PAR56 bijsteekt gaat minimaal het zekeringetje kapot, maar vaak ook de triac.
Hij kon er niet erg om lachen, maar als hij JA zegt op mijn vraag "weet je het echt zeker?" tja, wat kon hij dan nog zeggen hè?
Ik weet eigenlijk niet of de dimmer kapot ging, of alleen de zekering, maar het is de hele middag niet meer aangeweest. Ik heb me er niet mee bemoeid verder.
Als dit een profi-dimmer, of een 1000Watter was geweest, had dit niet zo gewerkt, maar de boel zag er nogal shabby uit, dus kon ik dit wel proberen.Last edited by Carl; 25-05-09, 12:20.Comment
-
- blaaskaken: de mensen die overkomen alsof ze het water hebben uitgevonden, maar dan op gebied van licht en geluid (meestal spreken ze zichzelf nog tegen in enkele minuten)
- "mag ik even plakband?" .. ooit een nieuwe gegeven die ze gebruikte als lint voor de pinten op het schap af te plakken.. en kwamen ze zelfs nog een nieuwe rol vragen.. daarvoor bestaan koorden é
- mensen bij op het podium die denken de DJ te zijn (richting het publiek even ambiance proberen te maken, meestal falen ze erin)
- de mensen die vriendelijk doen en jou beste maat willen zijn om toch gratis drank te krijgen en ook eens te mogen spelen met de knopjes.. maar je hebt ze nog nooit ervoor gezien.
- sommige typische vrouwen van DJ's die overduidelijk vol smink zijn, constant complimenten willen en zwaar chagrijnig doen als je ook maar 1 detail miszegt.
- mensen die afkomen met connecties van allerlei discotheken, dj's, organisatoren,.. uiteindelijk allemaal gelogen(ooit ene dieje beweerde dat hij vaak met regi weg ging, maar wist niets over een reality programma over hem, dan lach je wel even
)
- personen die willen helpen bij afbraak, maar kabeltjes rollen te min vinden voor hun "imago".
en zijn nog zoveel dingen
het belangrijkste is vooral dat je doet wat je echt graag doet, en de nadelen die erbij komen, met de tijden proberen te minderenComment
-
ik weet niet of ik de 10 haal, maar hier komt ie:
1- mensen/muzikanten die te laat komen
2- tijdens een theatertour de PA van het theater moeten gebruiken (meestal peppi en kokki)
3- mensen die in dit vak zitten, en niks om muziek geven (jaja, die bestaan echt)
4- line-arrays die verkeerd gebruikt worden
5- conventionele systemen die verkeerd gebruikt worden (= eigenlijk net zo erg)
6- eten van plastic borden
7- je eigen drank moeten betalen (al is dat lang geleden)
8- teveel decibels.... (te hard geluid dus) vooral op festivals
9- digitale tafels op festivals (NIET DOEN!)
10- sennheiser zangmicrofoons
twijfelen of ik de 10 haal, nu ik eenmaal bezig ben kan ik nog wel ff doorgaan...Comment
-
Toch maar aan gaan wennen, digitaal heeft, zeker op festivals, heel veel voordelen ten opzichte van analoog.
Probleem is alleen dat je niet zomaar 'even' met een digitale mixer kunt werken zonder dat je die specifieke mixer kent.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
wat is het voordeel van digitaal op festivals dan? daar ben ik benieuwd naar.
je hebt niks aan instellingen opslaan, want op een festival komt er niemand 's morgens vroeg al soundchecken.
je kan geen eigen FX fatsoenlijk aansluiten of je hebt extra latency van de A/D en D/A converters.
er is nog steeds geen tafel die én goed genoeg klinkt én makkelijk te bedienen is (met goed genoeg klinken bedoel ik XL3/XL4/Heritage). Als die er komt, dan wil ik er wel aan wennen.
Enige voordeel zie ik als je met 1 druk op een knop weer je tafel op nul zet, dat kan handig zijn.Comment
-
Je kunt aan de hand van de riders van de bands welke spelen wel degelijk instellingen opslaan zodat je slechts een simpele line check hoeft te doen.wat is het voordeel van digitaal op festivals dan? daar ben ik benieuwd naar.
je hebt niks aan instellingen opslaan, want op een festival komt er niemand 's morgens vroeg al soundchecken.
je kan geen eigen FX fatsoenlijk aansluiten of je hebt extra latency van de A/D en D/A converters.
er is nog steeds geen tafel die én goed genoeg klinkt én makkelijk te bedienen is (met goed genoeg klinken bedoel ik XL3/XL4/Heritage). Als die er komt, dan wil ik er wel aan wennen.
Enige voordeel zie ik als je met 1 druk op een knop weer je tafel op nul zet, dat kan handig zijn.
Externe effecten kunnen gewoon aangesloten worden en die latency is in de praktijk absoluut niet merkbaar.
Zijn er nog mengtafels die slecht klinken in het duurdere segment?
Qua bediening werkt een digitale tafel anders dan een analoge, toch zijn de functies welke je als gast tech gebruikt bij de meeste tafels niet al te ingewikkeld te bedienen.
En het voordeel dat je met één druk op de knop je tafel weer op nul zet vind ik een heel groot voordeel.
Ik begrijp heel goed dat dit een discussie is waar je nooit uit gaat komen, ik begrijp ook dat de techniek zich verder ontwikkeld en ik denk dat er over 10 jaar alleen nog maar van digitale tafels gebruik wordt gemaakt.
Tegen die tijd zijn mensen het meer dan zat om met tafels van 100+kg te sjouwen en polsdikke kabels uit te leggen terwijl hetzelfde mogelijk is met een door één persoon te tillen mengtafel en een simpel glasvezel of netwerkkabeltje naar het podium.
Nieuwe technieken roepen altijd weerstand op, mede doordat het in het begin misschien nog niet de kwaliteit haalt van de oude technieken maar ook daar wordt aan gewerkt. Noem mij bijvoorbeeld maar eens een analoge tafel, in eenzelfde prijsklasse, die net zo helder klinkt als een Roland M400.
Een tafel van 20kg en nog geen 80 cm breed met de mogelijkheden waar een analoge tafel van 2 meter breed met daarnaast nog eens 2 meter effecten bij verbleekt.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Muzikanten die na de show het podium verlaten... en vervolgens een uur wegblijven (terwijl jij moet gaan breken).
Steeds instrumenten in de weg, versterkers die op kabels staan, gitaren die los neergezet zijn en een heel woud aan gitaareffecten waar je steeds tussendoor moet zigzaggen... grrrrr!Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Dit is een ergernis die te vermijden valt: AFSPRAKEN MAKEN (met de band, met de manager, met de organisator, ...)Muzikanten die na de show het podium verlaten... en vervolgens een uur wegblijven (terwijl jij moet gaan breken).
Steeds instrumenten in de weg, versterkers die op kabels staan, gitaren die los neergezet zijn en een heel woud aan gitaareffecten waar je steeds tussendoor moet zigzaggen... grrrrr!Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
Daar is de stagemanager toch voor...?
Ik geef het altijd vooraf aan (het zou erg fijn zijn als de band eerst opruimt en dan gaat zuipen), maar de muzikanten vertikken het gewoon...
Kan trouwens ook aan de stagemanagers liggen hoor... klussen die ik 100% zelf doe (en dus niet puur als tech) heb ik er nooit last mee...Last edited by renevanh; 28-05-09, 22:21.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Ook erg: een bandje gevolgd door een tapeact.Muzikanten die na de show het podium verlaten... en vervolgens een uur wegblijven (terwijl jij moet gaan breken).
Steeds instrumenten in de weg, versterkers die op kabels staan, gitaren die los neergezet zijn en een heel woud aan gitaareffecten waar je steeds tussendoor moet zigzaggen... grrrrr!
Band begint direct na de laatste noot op hun gemak te breken, terwijl die zangert probeert de zaal te entertainen. Was nergens voor nodig, daar de band toch met mijn wagen mee terug moest.It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.
Comment
-
Mensen die in het theater komen een eigen PA hebben weg bezuinigd en afgeven op de PA van het theater.Comment
-
Om 17.00 uur aankomen bij een zaal en ontdekken dat er 2km kabel, 30 meter truss en een complete lichtshow op het podium ligt terwijl je duidelijk afspraken hebt gemaakt met de licht mensen dat zij zouden zorgen dat het podium vanaf 17.00 uur vrij zou zijn omdat je voor 20.00 uur alle geluid klaar moet hebben inclusief soundcheck.
En als je dan vraagt hoe lang het nog gaat duren een onverschillig antwoord krijgt dat het een uurtje of twee zal gaan duren

.
Ergste van alles is altijd dat je dan als geluidstech alle shit van de organisatie over je heen krijgt, jij bent tenslotte te laat klaar met je geluid.....

De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment

Comment