Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

citaat:Geplaatst door lifesound
    welkom in de echte wereld....
    [/quote]
    kleine correctie:
    jouw (!) echte wereld!
    waarin een klein man nog kleiner kan blijken te zijn!
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• reflection
      • Mar 2002
      • 413

Euj, bijna 10000 keer bekeken, hmm dan is een grote ergernis van mij toch echt de beloofde maar ontbrekende stroomvoorziening. en natuurlijk gaffa rol leners(en niet terug brengen)
      Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

citaat:
        jouw (!) echte wereld!
        waarin een klein man nog kleiner kan blijken te zijn!
        zei de "grote" man ....
        Gaan we weer die kant uit??
        Ik weet niet welke jobs jij doet, het interesseert mij ook niet.
        Maar uitpraken als deze doen mij terugdenken aan een discussie van enkele maanden geleden....

Comment

• Daan Hoffmans
          • Aug 2000
          • 1225

To Lifesound:

Mag hopen voor je dat je mij nooit tegenkomt met je bandje... Vind een hoop best, maar types als jij blijven van "mijn" mengtafel af...

Wat betreft de echte wereld: zit nu in een wereld waar men elkaar normaalgesproken gezellig helpt, waar een gasttechnicus ff helpt een monitortje op z'n plaats te leggen. Waar een gasttechneut vriendelijk aanbiedt dat we tijdens de andere bands ook maar zijn effecten gebruiken als wij ff geen mooi effectenrack meehebben. Denk dan dat ik maar lekker in "mijn" wereldje blijf, veel gezelliger.
          <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Michael
            • Nov 2002
            • 643

Dat is pas een goed voorbeeld.
            Ook ik heb de laatste tijd erg veel goede en zelfs heel goede contacten gelegd. dit weekend belde me een goede kennis MSDS op omdat twee toppen naar de mallemoer waren een half uur later voor noppes had ik er twee van mij langsgebracht. volgende keer als ik zijn tourmaster set nodig heb kan ik deze ook gewoon ophalen. dit weekend een feest van mega disco show in rolduc, ik ga lekker voor nop meehelpen en zaterdag helpt Luc me weer bij en apres ski party. Behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden. We kunnen elkaar beter helpen dan elkaar de koppen inslaan. Helaas gaat dit bovenstaande verhaaltje niet altijd op want ik ontmoet ook veel vijanden die mij het licht nog niet eens in de ogen gunnen.[V][V]

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

het is dan wéér duidelijk dat ik hier eigenlijk niets te zoeken heb blijkbaar.
              Komt daar nog bij dat in de ergernissen-top-10 van jullie allemaal maar 1 ding op 1 kan staan....ik...
              [^]

Comment

• Simba
                • Oct 2003
                • 15

"Zeg jij maar waar je wilt staan, dan bouwen we de hele zaal om jou heen"

"oh nee, alleen daar niet"
                "En daar ook niet"

Uiteindelijk sta ik in een hoekje achteraf en verteld men nadat ik vrijwel klaar ben met opbouwen dat men de 'dansvloer' niet vlak voor, maar naast mij heeft gepland....

Comment

• musicjohn
                  • Aug 2001
                  • 1102

Hey Joachim (lifesound),

Geen gekke dingen doen hé, en al helemaal niet aan zelfmoord denken hoor...

Ik hou nog steeds van jou !!!
                  Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• delighted
                    • Jul 2003
                    • 420

citaat:Geplaatst door koenzie

No. 1 : Licht/geluids personeel van de band die je tafel in de war stuurt net voordat jij het volgende optreden moet draaien
                    Oot wel eens van backups gehoord?

citaat:
                    No. 2 : Mensen die niet snappen dat je vastgeknoopte gaffa niet los moet knopen en mee moet nemen
                    Al dat gezeur over die rollen gaffa altijd. Dan loop je naar de kist waar je voorraadje gaffa in zit en pak je de volgende rol....

citaat:
                    No. 3 : Regiseurs die net voor de voorstelling nog -tig standjes willen wijzigen, en dat iedere draaidag
                    Een echte operator kan tot 30 seconde voor tijd in Blind-mode nog wel eea wijzigen. En de rest komt gewoon later.

citaat:
                    No. 4 : Het plaatselijke schooltechniek kidje die persee met je show mee wil helpen en dat van de "directeur" ook mag en vind dat dat dus dan maar moet
                    Tja, we moeten het allemaal leren... Of hoor jij toevallig bij d ie zeldzame groep die in 1 keer alles wist?

citaat:
                    No. 5 : Kappote esentiele lampen tijdens een show
                    Shit happens, maar als die lampen echt zo essentieel zijn, dan zorg je er natuurlijk voor dat die lampen niet springen maar tijdig vervangen worden.

citaat:
                    No. 6 : Omvallende steigers als je erop staat in een haastklus omdat de betreffende huurder net pas besloot om toch maar licht op een schoolfeest te moeten hebben :S
                    Dit valt een beetje in de categorie: "Eigen schuld, dikke bult" Hoe veel haast je ook hebt, je eigen veiligheid (en die van anderen) gaat altijd voor alles.

Comment

• lifesound
                      • Apr 2003
                      • 1052

citaat:Geplaatst door musicjohn

Hey Joachim (lifesound),

Geen gekke dingen doen hé, en al helemaal niet aan zelfmoord denken hoor...

Ik hou nog steeds van jou !!!
                      bweurk ... moest je nu blond zijn en borsten hebben zou ik het als een compliment beschouwen [][][8D]
                      En zelfmoord was nog helemaal niet in mij opgekomen...

Comment

• musicjohn
                        • Aug 2001
                        • 1102

citaat:bweurk ... moest je nu blond zijn en borsten hebben zou ik het als een compliment beschouwen. En zelfmoord was nog helemaal niet in mij opgekomen...
                        Kijk... zo ken ik je tenminste weer. Is het toch nog ergens goed voor geweest. [^]
                        Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• koenzie
                          • Nov 2003
                          • 18

citaat:Geplaatst door BENjpt

No. 4 : Het plaatselijke schooltechniek kidje die persee met je show mee wil helpen en dat van de "directeur" ook mag en vind dat dat dus dan maar moet
                          Hoe heb jij het geleerd?[?]
                          Ik heb het niet over leren.
                          Ik leer graag aan iedereen alles om de "hobby" te verspreiden.
                          Het gaat mij meer om mensen die 5 minuten voor de show komen en dan gelijk maar achter de tafel gaan zitten

Comment

• koenzie
                            • Nov 2003
                            • 18

citaat:Geplaatst door lifesound

citaat:
                            No. 1 : Licht/geluids personeel van de band die je tafel in de war stuurt net voordat jij het volgende optreden moet draaien
                            't kan zijn dat ik het fout begrijp, maar als ik een groep heb gemixt zet ik ook alle EQ's effe anders ....
                            Ben het met de rest eens, vind dit ook matennaaien.

Comment

• koenzie
                              • Nov 2003
                              • 18

citaat:Geplaatst door rinus bakker

No. 2 : Mensen die niet snappen dat je vastgeknoopte gaffa niet los moet knopen en mee moet nemen
                              No. 3 : Regiseurs die net voor de voorstelling nog -tig standjes willen wijzigen, en dat iedere draaidag
                              No. 6 : Omvallende steigers als je erop staat in een haastklus omdat de betreffende huurder net pas besloot om toch maar licht op een schoolfeest te moeten hebben :S
                              Hoi Koenzie
                              2. Ik heb mijn gaffa nooit zo vaak geknoopt, meestal plakte ik het gewoon. [8D]
                              3. Die laat je gewoon in hun sop gaarkoken. Of daar werk je niet meer voor. Overigens, hoeveel belichters laten toe dat de regisseur zich met de kleur van het licht gaat bemoeien op zo'n schaal.
                              6. 'steigers'? 's' = meervoud! Hoe vaak is jou dit gebeurd? Graag de voorbeelden![?]
                              2. Bedoel mooi aan een touwtje aan de tafel
                              3. gaat meestal niet om kleurtjes maar om compleet veranderde scenes en dan is het erg lullig voor de spelers om dit niet te veranderen
                              6. 2x gebeurt... helaas... Moest alleen komen opdraven bij een schoolfeest plotseling en toen liepen er 2 dames met een tafel lomp hard tegen de gammele schoolsteiger op en die ging dus onderuit.
                              Andere keer dacht iemand de spankabel van een steiger deel aan te moeten spannen terwijl ik erop stond, dit deel van de steiger was ik nog aan het opbouwen dus was verder nog niet gezekerd. De kabel schiet los ipv vast en ik lig op de grond
                              Meestal doe ik het gewoon zo : http://www.eddieman.nl/funnypics/safety.jpg

Comment

• koenzie
                                • Nov 2003
                                • 18

citaat:Geplaatst door delighted

Oot wel eens van backups gehoord?

citaat:
                                Al dat gezeur over die rollen gaffa altijd. Dan loop je naar de kist waar je voorraadje gaffa in zit en pak je de volgende rol....

citaat:
                                Een echte operator kan tot 30 seconde voor tijd in Blind-mode nog wel eea wijzigen. En de rest komt gewoon later.

citaat:
                                Tja, we moeten het allemaal leren... Of hoor jij toevallig bij d ie zeldzame groep die in 1 keer alles wist?

citaat:
                                No. 5 : Kappote esentiele lampen tijdens een show
                                Shit happens, maar als die lampen echt zo essentieel zijn, dan zorg je er natuurlijk voor dat die lampen niet springen maar tijdig vervangen worden.

citaat:
                                Dit valt een beetje in de categorie: "Eigen schuld, dikke bult" Hoe veel haast je ook hebt, je eigen veiligheid (en die van anderen) gaat altijd voor alles.
                                1. Jah ik heb van backups gehoord, en die heb ik ook altijd bij op schijf. Alleen niet alle geluid en licht tafels ondersteunen backups
                                2. Niet iedereen vind het leuk om verlies op gaffa te gaan maken. Als ik zo ga redeneren ben ik 10 rollen per show kwijt en dat gaat toch wel in de papieren lopen (ja dat kan ik doorberekenen maar dan knoop ik het liever vast)
                                3. Dat kan ik ook wel (ben nie voor nix "echte opperator" :S) alleen dan kan het nogwel lastig zijn, en later kan het vaak niet
                                4. Ik geef mijn kennis graag door, maar niet 1 minuut voor aanvang aan een eigenwijs iemand die zomaar achter je tafel kruipt
                                5. Heeft daar niets mee te maken, kan altijd gebeuren en is gewoon lastig
                                6. Veiligheid gaan altijd voor (maak altijd gebruik van prof. klimmateriaal) alleen sommige dingen zijn soms niet te voorkomen. Zie post van mij hierover

Comment

Working...