Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

citaat:Geplaatst door reflection

citaat:
    --------------------------------------------------------------------------------
    Geplaatst door reflection

kon net de krachtkabel op tillen.. anders had hij wel een probleem kunnen hebben.

--------------------------------------------------------------------------------

Is die niet waterdicht ofzo?

nouw, volgens de voorschriften wel, maar als die echt een goeie golof krijgt,, dan betwijfel ik dit otch echt, zon waterdichte shucko ofzo ook. die gebruik ik ook echt niet in vochtige ruimtes ofzo.

anders had jij wel een probleem kunnen hebben denk ik. krachtstroom is nu niet bepaald mensvriendelijk en zeker niet in de buurt van water en vochtige omgevingen.

idd , ik had de rookdoos express al verplaatst voor de spetters, maar je gaat er niet vanuit dat ene gek zomaar in zon bad springt en dat dat ding uit elkaar valt.
    Begrijp ik, maar in theorie zou het moeten lukken, (ik zou m ook wel oprapen hoor
    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• koenzie
      • Nov 2003
      • 18

No. 1 : Licht/geluids personeel van de band die je tafel in de war stuurt net voordat jij het volgende optreden moet draaien

No. 2 : Mensen die niet snappen dat je vastgeknoopte gaffa niet los moet knopen en mee moet nemen

No. 3 : Regiseurs die net voor de voorstelling nog -tig standjes willen wijzigen, en dat iedere draaidag
      No. 4 : Het plaatselijke schooltechniek kidje die persee met je show mee wil helpen en dat van de "directeur" ook mag en vind dat dat dus dan maar moet

No. 5 : Kappote esentiele lampen tijdens een show

No. 6 : Omvallende steigers als je erop staat in een haastklus omdat de betreffende huurder net pas besloot om toch maar licht op een schoolfeest te moeten hebben :S

Comment

• BENjpt
        • May 2002
        • 381

citaat:Geplaatst door koenzie

No. 4 : Het plaatselijke schooltechniek kidje die persee met je show mee wil helpen en dat van de "directeur" ook mag en vind dat dat dus dan maar moet
        Hoe heb jij het geleerd?[?]
        Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

citaat:
          No. 1 : Licht/geluids personeel van de band die je tafel in de war stuurt net voordat jij het volgende optreden moet draaien
          't kan zijn dat ik het fout begrijp, maar als ik een groep heb gemixt zet ik ook alle EQ's effe anders ....

Comment

• Robert
            • Aug 2000
            • 630

Waarom dan?

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

hehehe ... omdat elke klankman lui is []
              De volgende moet ook maar wat moeite doen om een degelijke klank neer te zetten ipv zomaar met mijn instellingen te gaan werken.
              [8D]

Comment

• Contour
                • Feb 2001
                • 1018

Sorry Lifesound maar dat vind ik echt een hele kinderachtige aanpak!

MVG Contour

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

No. 2 : Mensen die niet snappen dat je vastgeknoopte gaffa niet los moet knopen en mee moet nemen
                  No. 3 : Regiseurs die net voor de voorstelling nog -tig standjes willen wijzigen, en dat iedere draaidag
                  No. 6 : Omvallende steigers als je erop staat in een haastklus omdat de betreffende huurder net pas besloot om toch maar licht op een schoolfeest te moeten hebben :S
                  Hoi Koenzie
                  2. Ik heb mijn gaffa nooit zo vaak geknoopt, meestal plakte ik het gewoon. [8D]
                  3. Die laat je gewoon in hun sop gaarkoken. Of daar werk je niet meer voor. Overigens, hoeveel belichters laten toe dat de regisseur zich met de kleur van het licht gaat bemoeien op zo'n schaal.
                  6. 'steigers'? 's' = meervoud! Hoe vaak is jou dit gebeurd? Graag de voorbeelden![?]
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• driesmees
                    • Apr 2003
                    • 1076

Ik heb gehad dat de regiseur TIJDENS de show aan het licht begon te prutsen, aangezien ik gewoon met A en B presets werkte( je wet wel, 2 sqchuivertjes voor elk kanaal, afwisselen) begon hij gewoon te prutsen an de faders die AAN stonden [V] niet leuk![xx(]
                    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

ook leuk : je mag wat licht leveren, geen krachtstroom meer , want het zoontje van de voorzitter komt met de mededeling dat de krachtstroom voor hem is, met zijn skytech 1000. Want hij verbruikt 2000 watt, dus moet-ie krachtstroom hebben.
                      ( amperetang erop, en nog geen 3 ampere op de hele eindgroep......)

Comment

• driesmees
                        • Apr 2003
                        • 1076

citaat:Geplaatst door **************

ook leuk : je mag wat licht leveren, geen krachtstroom meer , want het zoontje van de voorzitter komt met de mededeling dat de krachtstroom voor hem is, met zijn skytech 1000. Want hij verbruikt 2000 watt, dus moet-ie krachtstroom hebben.
                        Gewoon zeggen dat het ofwel aleen de skytech 1000 zal zijn, ofwel jouw show, laat de directeur kiezen [8D]
                        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Robert
                          • Aug 2000
                          • 630

citaat:'t kan zijn dat ik het fout begrijp, maar als ik een groep heb gemixt zet ik ook alle EQ's effe anders ....
                          Als je een groep hebt gemixt is de zaal dus al open... dus een lange soundcheck zal er niet in zitten (of wordt in ieder geval niet gewaardeerd door band, publiek en zaaleigenaar). Als alle instellingen redelijk ok staan kan je ff snel een line-check doen en dan tijdens het eerste nummer snel de belangrijkste aanpassingen maken.

Als de instellingen echter helemaal k*t zijn heb je dat helemaal niet zo snel gedaan. Dus dan kan je weer opnieuw aan het soundchecken gaan, of je moet tijdens het optreden van je band weer aan alle eq's gaan zitten draaien. Maar tijdens de nummers kan je de individuele instrumenten nu eenmaal minder goed horen en dus net iets minder mooi laten klinken. En dan heb je dus een heleboel keren net iets minder mooi geluid. Bovendien duurt het veel langer voordat het eenmaal staat en klinken de eerste paar nummers dus echt niet zoals het hoort.

Dus ik vind het niet alleen kinderachtig, maar eigenlijk gewoon matennaaierij.

Grtz. Robert

Comment

• BAJ productions
                            • Jul 2003
                            • 587

citaat:Geplaatst door **************

dan leg je toch uit dat hij dat niet nodig heeft.
                            je heb het bewijs
                            citaat amperetang erop, en nog geen 3 ampere op de hele eindgroep......)
                            geloof die het nie dan naar de voorzitter toe en zeggen dat je helaas niet voldoende stroom tot je beschikking hebt en maar weer gaat[^]. omdat zijn zoon 3 amperé trekt en 64 Amperé aan sluiting helemaal nodig heeft.

GR.
                            bas
                            groetjes,
                            Bas

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

't was een ergenis, de oplossing was heel gemakkelijk.

nog 1 : de band zou tot 1 uur spelen, maar speelt stiekum toch tot 2 uur. Super-repertoire..En gezellig dat het was...(not).

Comment

• lifesound
                                • Apr 2003
                                • 1052

citaat:
                                Sorry Lifesound maar dat vind ik echt een hele kinderachtige aanpak!
                                welkom in de echte wereld....

Comment

Working...