Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michael
    • Nov 2002
    • 643

Ach ja de balle, dat een andere het zich maar aandoet maarja wat als het dan mis gaat, ik mag dan weer komen opdraven.

Comment

• sidhe
      • Nov 2003
      • 22

Zal ik dan ook nog maar mijn typische vrouwen ergenissen top 10 toevoegen[]

1. Struikelen over je verplichte crewshirt omdat ze alleen maar
      xxxl hebben
      2. Kun je dat als meisje zijnde zomaar tillen, terwijl je maar met
      een 590 setje in je handen staat
      3. En ... ga jij straks mooi zingen
      4. Meisjes die de geluidstechnicus (jouw vriend) proberen te
      versieren als je samen op klus bent, geen wonder dat ik weer
      vrijgezellig ben.
      5. Mensen die beweren dat ze verstand hebben van geluid en dan
      zeggen dat het minimaal 60 Db zachter kan.
      6. Mensen die vragen of die witte lichten wat minder kunnen want
      anders kunnen ze de artiest niet zien, alleen jammer dat het de
      blinders zijn.
      7. Domme dozen die denken dat ze met de faders van de lichttafel
      het volume wat kunnen opschroeven, gevolg kermis licht
      8. Geluidstechnici die jou er aan moeten herrinneren dat je anders
      bent door veelvuldig grapjes over je tieten te maken.
      9. Natuurlijk plaatjes aanvragen bij de lichttafel
      10. En natuurlijk alle local crew die jou wel heel interresant
      vind maar jij hen niet.

Positieve blijft natuurlijk de te gekke lichtshow die je neer zet, de leuke collega's die je hebt en natuurlijk iedereen met open mond laten staan omdat ik bijna hetzelfde presteer als andere collega's.

Groetjes Sabine

Comment

• musicjohn
        • Aug 2001
        • 1102

citaat:4. Meisjes die de geluidstechnicus (jouw vriend) proberen te
        versieren als je samen op klus bent, geen wonder dat ik weer
        vrijgezellig ben.
        Sabine, pas op voor mij !!! Er zijn namelijk ook jongens die jouw vriendje zullen proberen te versieren. Het gezegde luidt: "Geluidspikken en Lichtnichten" maar ik ben dan kennelijk weer die uitzondering op de regel. Voor mij is het "Geluidsnichten en Lichtpikken" [)]

Hoe ziet 'ie er uit? Hoe lang zijn z'n vingers?? Wat is z'n schoenmaat??? Heeft 'ie een grote neus????[][)][:I]
        Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

citaat:
          8. Geluidstechnici die jou er aan moeten herrinneren dat je anders
          bent door veelvuldig grapjes over je tieten te maken.
          hehehehe ... zou ik werkelijk zo'n dingen doen? []

Comment

• sidhe
            • Nov 2003
            • 22

Hahaha hij is behoorlijk homofoob om het zo maar te noemen, denk niet dat je veel kans maakt. Mag het natuurlijk altijd proberen

groetjes sabine

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

1 - zalen die hun zaakjes op technisch gebied niet voor elkaar hebben, waardoor jij als gasttech hun shite aan de praat kan zien te krijgen, waarop de eigenaar of stagemanager komt ouwehoeren dat de soundcheck zolang duurt, terwijl deze feitelijk nog niet eens begonnen is.
              2 - monitors mixen vanaf front.
              3 - geen crewcatering
              4 - een dag kwijt zijn om 200 Km verderop een show van een half uur te doen in een boerengat met een dood publiek.
              5 - mensen die denken dat zij boven anderen staan.
              6 - spullen te kort komen op locatie
              7 - spullen die te laat komen
              8 - spullen die slecht geflightcased zijn
              9 - te veel materiaal in een trailer moeten proppen.
              10- tape onder mn schoen.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Super-ergenis:

de lokale gokkastenboer hangt een EAW-850set in een halletje in Assen, met een dusdanige foute opstelling dat de hele zaal gek wordt van de herrie, maar op de dansvloer heerst serene rust en kalmte. Als je daar een opmerking over maakt krijg je de hele kliek tegen.

Maar een paar UPA-s richting dansvloer doen wonderen...En toen konden die 850's uit, en brak de pleuris dus pas echt uit....De Assistent-Manager heeft volgens mij nu nog slapeloze nachten..

Comment

• erik_gj
                  • Jan 2004
                  • 129

ergernis 1: als je aan het opbouwen bent en het orkest komt ff "warmspelen" want het is zo koud in de zaal. dan heb je dus 40 man die allemaal hun favo deuntje door elkaar spelen! ja leuk zo een orkest, maar dan moet er wel een dirigent voor staan!

ergernis 2: als je een kabel aan het trekken bent en er komt iemand aan, heey uhm hier ligt een losse kabel. JA DAT HOORT ZO WE LEGGEN ALLEEN LOSSE KABELS HIERZO

ergernis 3: de verhuur heeft je geen powerdrive koppelstukjes gegeven (is me nu al 3x overkomen) de laatste 2x heb ik er met nadruk om gevraagt!

ergernis 4: dat mensen gaan voelen of je windups wel stevig staan :S

ergernis 5: het hele orkest wil meehelpen kabels oprollen JONGENS BLIJF ERVAN AF! anders kan ik ze straks weer allemaal uit de knup halen. en dan toch eigenwijs zijn en gaan rollen! ga maar lekker muzikaal zijn en stop rollen.

ergernis 6: de concierge's komen klagen over de herrie

ergernis 7: mensen met een headset die aan de knopjes van de zender gaan zitten. en dan gaan klagen dat ie het niet meer doet, blijf dan ook van de MUTE KNOP AF.

ergernis 8: ze een brandoefening gaan houden als wij aan het opbouwen zijn en ook mee naar buiten moeten [V]

dat was het wel zo een beetje owja en als ze vragen om je gaffa dan weetje van niks gaffa/tape? we doen alles met lijm
                  zoveel knoppen het lijkt wel lente!

Comment

• Michael
                    • Nov 2002
                    • 643

Een amateur dj die denkt ook even een pa af te kunnen regelen en als het helemaal niet lukt de apparatuur de schuld geven. Nee het ligt nooit aan de dj neuuh

Comment

• Freddie
                      • Nov 2002
                      • 195

citaat:ergernis 5: het hele orkest wil meehelpen kabels oprollen JONGENS BLIJF ERVAN AF! anders kan ik ze straks weer allemaal uit de knup halen. en dan toch eigenwijs zijn en gaan rollen! ga maar lekker muzikaal zijn en stop rollen.
                      Zoiets laatst meegemaakt met een carnavals vereniging. Groot feestje gehad, en toen de truss naar beneden kwam, kwamen ze pas echt los, maar binnen 2 uur hadden we ook alles in kisten zitten, en konden we gaan laden. Het enige wat dan nog gedaan moest worden, de volgende dag, was kabels opnieuw rollen. Want ze deden een wedstrijdje wie het snelst kon kabelrollen

Op zich geen problemen mee, waren heel snel klaar die avond.

Om ook maar een ergenis te noemen:
                      citaat:10- tape onder mn schoen.
                      Die is echt lastig en eritant.
                      Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

• axs
                        Moderator
                        • Jun 2002
                        • 2687

citaat:Geplaatst door Freddie
                        Zoiets laatst meegemaakt met een carnavals vereniging. Groot feestje gehad, en toen de truss naar beneden kwam, kwamen ze pas echt los, maar binnen 2 uur hadden we ook alles in kisten zitten, en konden we gaan laden. Het enige wat dan nog gedaan moest worden, de volgende dag, was kabels opnieuw rollen. Want ze deden een wedstrijdje wie het snelst kon kabelrollen

Op zich geen problemen mee, waren heel snel klaar die avond.
                        Ff wat toevoegen aan mijn lijstje dan ...[list][*]Zatte mensen! [*]En verder... mensen die blijkbaar (zatte) mensen op de floor toelaten met de truss naar beneden![/list]
                        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5429

citaat:Geplaatst door erik_gj
                          ergernis 5: het hele orkest wil meehelpen kabels oprollen JONGENS BLIJF ERVAN AF! anders kan ik ze straks weer allemaal uit de knup halen. en dan toch eigenwijs zijn en gaan rollen! ga maar lekker muzikaal zijn en stop rollen.
                          Kortom:
                          Muzikant'n mott'n juust goed speul'n
                          en
                          roadies mott'n goed met skuuv'n skeuv'n
                          an al dien'n knopp'n draoi'n en
                          hun kabels merakels môih oproll'n!
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• R. den Ridder
                            • Sep 2000
                            • 1500

ook irri:

- Culturele centra die op hun website spreken van de modernste technische middelen, geen technische rider hebben, maar voor hun
                            huisdimmers nog steeds 0-10 volt verwachten (lang leve de Pulsar masterpiece)
                            - als je na de lokale autorally de PA in de viptent aan het breken bent en net de voedingskabel vanaf het aggregaat buitenom langs de
                            tent op aan het bossen bent en er achterkomt dat er 4 van die bobo's over je kabel aan het pissen zijn...

Comment

• driesmees
                              • Apr 2003
                              • 1076

citaat:Geplaatst door R. den Ridder

...dat er 4 van die bobo's over je kabel aan het pissen zijn...
                              kan volgens mij wel héél zerg pijn doen, en dan heb ik het niet over de voedingskabel, maar dan hebv ik het over die bobo's
                              [CENTER] [/CENTER]

Comment

• R. den Ridder
                                • Sep 2000
                                • 1500

moet zeggen dat ik mijn schledwoordenkennis toen inderdaad aardig heb kunnen gebruiken, wat ik natuurlijk niet heb gedaan gezien de belangen voor de organisatie van die sponsoren, heb ze vriendelijk verzocht ergens anders te gaan wateren waarbj ze mijn kabels konden mijdden.

Comment

Working...