Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Voor de mensen die zich ergeren aan artiesten:

"Listen to the stage manager and get on stage when they tell you to. No one has time for the rock star act. None of the techs backstage care if you're David Bowie or the milkman. When you act like a jerk, they are completely unimpressed with the infantile display that you might think comes with your dubious status. They were there hours before you building the stage, and they will be there hours after you leave tearing it down. They should get your salary, and you should get theirs."
    Quote van Henry Rollins
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by sandur
      Stomdronken mensen die op je mengtafel moeten leunen om niet om te vallen en niet snappen dat er kabels zitten (die stuk kunnen) onder dat afzwartdoekje..

Dezelfde stomdronken mensen die denken dat het leuk is om aan knopjes te gaan draaien (waarop ik meldde dat ik toch ook niet zomaar aan haar knoppen ging staan draaien ... )

... het meisje/vrouw die naast je tafel komt staan om te vragen:
      - doe je dit voor je werk ...
      - weet je echt wat al die knopjes doen (meestal gevolgd door een "nee" waarna de FF (fuck fader) of een van de overheads dichtgaat. Beetje paniekerig bij kijken doet het altijd erg goed!
      \
      \gewoon ruilen... Jij mijn knopje, ik jou knopje....

mooiste is in deze een LosVast in de Kuip, een technicus die 1 min voor "live OnAir" van een accountmanager de vraag krijgt offie weet waar alle knopjes voor zijn...Antwoord... "oh.,.. nee... sjeemig , dit zijn er veel meer dan ik besteld had... oh nee... << alle faders dicht>> oh, shit.. dit komt niet goed..... oh help.... hoe lang nog? nog 10 seconden, en dan Live?? oh ne, shit.. en 3,,, 2,, 1.... ..

en dan op de total recall knop drukken... en live strak de lucht ingaan...

de account manager verkoopt tegenwoordig 2ehands fietsen...
      Last edited by Gast1401081; 24-01-08, 00:21.

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

... het meisje/vrouw die naast je tafel komt staan om te vragen:
        - doe je dit voor je werk ...
        - weet je echt wat al die knopjes doen (meestal gevolgd door een "nee" waarna de FF (fuck fader) of een van de overheads dichtgaat. Beetje paniekerig bij kijken doet het altijd erg goed!
        Probeert ze een gesprek aan te knopen, ga jij d'r zitten opnaaien...
        ik heb nog nooirt bezwaar gehad tegen een meisje die vragen steld tijdens het werk.. En hoe mooier ze zijn, hoe meer ze mogen vragen..

wat ik me wel afvraag na meer dan 70 pagina's ergernis.. is er hier nog wel iemand met plezier in zijn werk??
        Last edited by Upgrading your system; 24-01-08, 11:56.
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Kilian
          • Dec 2005
          • 179

Originally posted by Upgrading your system
          ik heb nog nooirt bezwaar gehad tegen een meisje die vragen steld tijdens het werk.. En hoe mooier ze zijn, hoe meer ze mogen vragen..

wat ik me wel afvraag na meer dan 55 pagina's ergernis.. is er hier nog wel iemand met plezier in zijn werk??
          JAZEKER!!!

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Originally posted by renevanh
            Voor de mensen die zich ergeren aan artiesten:
            Quote van Henry Rollins
            Ha ha, die hangt backstage in het Paard van Troje.
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• trinityXXIV
              • Jun 2007
              • 25

Ergernissen van een muzikante:
              - iederéén die te laat komt (organisator, geluidsfirma's, medemuzikanten, I don't care). Anderzijds durft een dag op voorhand de afspraak 'om 18u daar zijn' wel eens plots veranderen naar 'best om 16u daar zijn' met alle gevolgen vandien...
              - mensen die zodanig staan te stressen / gefrustreerd zijn zodat je vaak (essentiële) dingen al niet meer durft vragen
              - gammele of geblokkeerde microstatieven
              - te kleine podia (damn, weer die bas tegen mijn kop)
              - reeds klaargezette gedeukte SM58'ers terwijl je op voorhand vroeg met je eigen micro te willen werken (in extremis of als compromis mijn eigen SM58). En natuurlijk de daaropvolgende discussies...
              - mensen die een kapotte kabel niet onmiddellijk wegleggen of wegsmijten, da's de volgende keer toch weer str*** aan de knikker
              - spelen op een instrument dat gemute is
              - mixers die met een koptelefoon mixen en enkel oog hebben voor hun mengpaneel (en dus niet zien dat er iemand 2 coupletten lang staat te zwaaien dat haar instrument gemute is)
              - de "verkeerde" groep geboekt voor het "type" publiek

Triomfmomenten:
              - gaan vertellen dat ik de ideale monitormix had - mag ook gezegd !
              - geluids- of lichtmensen die duidelijk tonen bij hun job dat ze iets van muziek kennen, die de 'focus' van het publiek helemaal kunnen leiden naar hetgeen van belang is, die de sfeer van een nummer perfect onderstrepen, creativiteit tonen... Het is zo tof om in het 'donker' gezet te worden als je slechts "begeleidt", of vol 'in beeld' te komen wanneer je het beste van jezelf aan het geven bent! Het licht dat zachtjes uitgaat in die laatste, uitstervende noot ... Soms zulke magie!
              - tevredenheid zien bij de mixer tijdens 't optreden of hem/haar zien grinniken bij mijn "bloopers"
              - in de 'wachtmomenten' de instellingen overlopen (bvb draadloze mic) met de tech'er en wat bruikbare uitleg krijgen ("in de praktijk" is al eens anders dan "in de handleiding")
              - de "met zijn allen nat in het zweet met een pint erbij, wetend dat het goed was" achteraf
              - mannelijke tech'ers, stagehands, muzikanten die niet buigen door de knieën bij 't bukken. 't leven kan zo schoon zijn

Kris.

Comment

• berolios
                • Sep 2005
                • 1538

Originally posted by trinityXXIV
                - reeds klaargezette gedeukte SM58'ers terwijl je op voorhand vroeg met je eigen micro te willen werken (in extremis of als compromis mijn eigen SM58). En natuurlijk de daaropvolgende discussies...
                Hier wil ik toch heel even op reageren. Het hangt er een beetje vanaf in welk circuit je zit, want ik neem muzikanten en hun wensen/ ideeen altijd erg serieus.

Maar soms komt er dan een zanger of zangeres met haar eigen micro aanzetten die ze na een middagje uitproberen in de lokale muziekzaak 'als beste' heeft uitgekozen, maar in wekelijkheid eigenlijk gewoon een &@$-micro is, en die dan PER SE willen gebruiken, ondanks het duidelijk andere advies van de dienstdoende geluidstechneut... dan moeten ze het maar zelf weten denk ik dan. Neemt natuurlijk niet weg dat er een fatsoenlijke mic moet staan en niet eentje die al 30 jaar door iedereen is volgeboerd, geblerd en gespuigd met deueken erin.

Of in een andere situatie waar iemand aankomt met een of andere sennheiser evolution mic, terwijl de dienstdoende tech toch wel zeer grote voorkeur heeft voor een SM58. Dit is misschien een kwestie van smaak, maar je moet zo'n techneut ook wel de kans geven zijn eigen goede sound te maken. Kijk, ik zal altijd kijken of een eigen mic voldoet aan mijn eisen, of er op zijn minst naar luisteren als ik het type niet ken (wat meestal eigenlijk wel genoeg betekent, maar dat terzijde), maar suggesties van techneuten komen ook niet uit de lucht vallen hoor ;-).
                Last edited by berolios; 24-01-08, 14:29.
                Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• maxx
                  • May 2006
                  • 2

Onlangs was ik mede verantwoordelijk voor lampjes en geluid op een fuifje (ongeveer 500 man). Vooraf de zaal gaan bekijken, bleek er een geluidsbegrenzer te zijn en mengpaneel moest erop ingeprikt worden, er was ook de welbekende oranje knipperlamp die via een verlengkabel naast de DJ gezet kon worden. Geen probleem, komt in orde!

Op de fuif zelf dan, het meeste materiaal was ingehuurd oa: 2x Martin s218 en 2x Martin F215 per kant , inclusief 2 QSC-versterkerracks.
                  (voldeed prima )

Tegen iedere platendraaier leg ik voor hij gaat beginnen uit dat als de oranje knipperlamp (die 20 cm schuin voor zijn mengpaneel staat) begint te branden, de muziek na 30 seconden uitvalt (zo was ons verteld). Dus hij heeft nog ruim de tijd om effe zijn climax ten volle laten uit te komen en dan het volume terug te schroeven.

De eerste 3 dj's waren helemaal mee met de uitleg en geen problemen gehad dus.
                  Dan bij de vierde ineens de muziek uit, ik en collega's al aant vloeken natuurlijk, vlug wat knopjes gaan trugdraaien en wachten tot de muziek trug aangaat.. ik effe aan de dj gevraagd hoe het kwam. Zijn uitleg: "ik was aan het kijken naar die groene lichtjes daar, hoe kan de muziek nu uitvallen!! "
                  ik:"Welke groene lichtjes man, de lamp staat naast u!"
                  DJ:"Daar aan uw versterkers, ze zijn zelfs niet in het rood geweest!"
                  ik: "dat heeft toch nix met het geluidsniveau te maken! de lamp staat toch naast u, daar moet je naar kijken!"
                  DJ:"Maar als wij hier staan kunnen wij continu in het rood van onze versterkers spelen en valt de muziek nooit uit!!"
                  ah..

De muziek heeft 3 keer uitgelegen op dat uur, daarna niet meer...en dan zou het aan ons liggen

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

Originally posted by berolios
                    Ha ha, die hangt backstage in het Paard van Troje.
                    ... en in het techneutenkoffiehok van PWA-zaal in het WFCC/Congrescentrum (daar heb ik 'm voor het eerst gezien) en in het techniekkantoor in het Compagnietheater. Als ik er weer eens kom, zal ik eens kijken of ik 'm ook in de opslag van het Paardcafé kan achterlaten.

En @Trinity: bijkomende frustratie van mijn kant is dat muzikanten hun riders naar de organisatie sturen, maar dat hoor ik dan pas als de bands al binnen zijn. Ik vind het altijd wel fijn om ze even te lezen om een indruk te krijgen wat voor band ik krijg, maar dan moet ik ze wel doorkrijgen.
                    Andersom ook: als ik achter riders aan moet mailen, maar dat er na weken nog geen reactie is teruggekomen. En dan op de dag zelf zeiken over het feit dat hun rider niet is nageleefd en niet willen horen dat ze het aan zichzelf te danken hebben.

Maar verder is het wel een leuk vak inderdaad. Je blijft lekker bezig.

(Wanneer die is na-feestdagen-rust eens voorbij?)

Comment

• sandur
                      • Oct 2005
                      • 85

Originally posted by Upgrading your system
                      *nod*

Comment

• sandur
                        • Oct 2005
                        • 85

p.s. @Sandur, je hebt het volste recht om precies te zijn met jouw spullen. Als er mensen aan jouw materiaal zitten is dat NIET ok en daar zou ik dan ook zeker duidelijke maatregelen tegen nemen. Vooral als mensen bezig blijven en de organisatie er niks aan doet, gewoon voor jezelf kiezen door er bijv. lekker mee op te houden. Ik heb het helaas soms wel eens moeten doen (ook bier gooien en aan mijn tafel zitten toen). Klinkt misschien overdreven, maar ben maar niet in de illusie dat iemand jouw schade gaat vergoeden als er iets kapot gemaakt wordt. De organisatie moet ook zijn verantwoordelijkheid nemen met dit soort dingen.
                        Precies Berolios, we hebben het ook simpel opgelost (in het geval van hangen op de tafel): op het moment dat ze even losliet gauw een rondje gaffa (plakkant naar buiten) bovenop de connector waar ze op leunde .. bij de eerstvolgende keer leunen was het ff schrikken .. (en wij de lol)

Toch blijven dronken mensen moeilijk hoor, als jij serieus probeert je werk te doen ...

Comment

• berolios
                          • Sep 2005
                          • 1538

Toch blijven dronken mensen moeilijk hoor, als jij serieus probeert je werk te doen ...
                          Ja dat klopt ook wel weer natuurlijk, met sommige van die gasten is echt niet normaal meer te communiceren (als dat eerst wel al kon ;-) ), maar op een gegeven moment weet je precies hoe je hiermee om moet gaan... en waarschijnlijk heb je tegen die tijd dit soort klussen wel gezien en ga je leukere jobs doen ;-)

Laat je in ieder geval maar nooit gek maken ;-).

Comment

• Mark-LED
                            • May 2004
                            • 822

Originally posted by jurjen_barel
                            Andersom ook: als ik achter riders aan moet mailen, maar dat er na weken nog geen reactie is teruggekomen. En dan op de dag zelf zeiken over het feit dat hun rider niet is nageleefd en niet willen horen dat ze het aan zichzelf te danken hebben.
                            Daar heb ik inderdaad ook een schurfthekel aan. Hoevaak het de afgelopen paar jaar al niet voorgekomen is dat ik mijn vrije zondag op loop te bellen om riders van bands voor een festival binnen te halen.. Ze reageren vaak niet op mail en 9 van de 10 keer is de organisatie ook te lui om ze op te vragen en ze mij door te spelen.

Uit goed fatsoen bel ik er dan zelf maar achteraan en dit wordt erg gewaardeerd door die mensen, maar het is niet helemaal de bedoeling...

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4516

Of in een andere situatie waar iemand aankomt met een of andere sennheiser evolution mic, terwijl de dienstdoende tech toch wel zeer grote voorkeur heeft voor een SM58. Dit is misschien een kwestie van smaak, maar je moet zo'n techneut ook wel de kans geven zijn eigen goede sound te maken. Kijk, ik zal altijd kijken of een eigen mic voldoet aan mijn eisen, of er op zijn minst naar luisteren als ik het type niet ken (wat meestal eigenlijk wel genoeg betekent, maar dat terzijde), maar suggesties van techneuten komen ook niet uit de lucht vallen hoor ;-).

Ik ben er zo eentje die aankomt met een of andere sennheiser evolution mic. En jou dan die ergernissen geeft.

Maar plaatsen zal je 'em
                              lekker belangrijk!

Comment

• peternotermans
                                • Oct 2003
                                • 156

Originally posted by showband
                                Ik ben er zo eentje die aankomt met een of andere sennheiser evolution mic. En jou dan die ergernissen geeft.

Maar plaatsen zal je 'em
                                Hier dezelfde instelling, maar dan met m'n eigen ElectroVoice N/D767.

Ik weiger mee te doen in de biologische experimenten (ook wel "close miking" genoemd") die regelmatig plaatsvinden in mic-foampjes .

Ik snap overigens NIET dat er nog zangers zijn die liever een zweren-kweek-verhuur-staaf in hun mond nemen ipv gewoon zelf een eigen microfoon aanschaffen.

Als verhuurder heb ik altijd respect voor zangers met een eigen microfoon en laat hun die ook altijd gebruiken (ben nog geen troep tegengekomen; alles was bruikbaar). Ik wil niemand verplichten om een herpes-infectie op te lopen (of wassen jullie na elk optreden de schuimpjes uit?)
                                --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

Working...