Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

Ik neem aan dat deze mensen niet serieus betaald krijgen voor het schuiven, toch? Dat maakt ze dan automatisch tot amateurs. Je hebt het recht om amateurs achter de mixer vandaan te schoppen. Zeker als het je eigen mixer is, of van degene die jou betaalt om te babysitten.

Overigens kom ik niet veel serieuze engineers tegen die slecht met je spullen omgaan. Behalve dan het tap knopje van de D2... Die moet op de een of andere manier door het apparaat heen worden geduwd.

Wat betreft alcohol tijdens het werk: ik heb niet vaak mensen met drank in de hut. Of ze houden het bij één pilsje voor de smaak. Helaas zijn er ook "top acts" met engineers die flessen wijn naast de mixer hebben staan en daar ook echt niet beter van gaan mixen... Hoe is het mogelijk?!

Comment

• Mike Manders
      • Aug 2006
      • 341

1 wijntje tijdens het eten, en 1 wijntje na afloop van de klus, dat moet toch kunnen. beide voor de smaak.

verder schuiven we maar raak voor enne knaak. dus jongens, lekker blijven schuiven, dan wordt het misschien nog eens wat met die schuiven.
      want die schuiven moeten wel geschoven worden, anders schuift het niks. je kan ook de CH vervangen door de N.
      snuif maar raak voor enne knaak. lekker blijven snuiven etc etc etc.

1 grote ergernis is er vandaag bijgekomen: het werken met slechte backliners, vandaag krakende gitaren, en valse gitaren "geschoven". en daarna ben ik maar ff kwaad op m geworden. ik heb hem de schuld in de schoenen "geschoven". waarna hij weer kwaad op mij werd. ik heb het van me af "geschoven". ik schuif het ff door naar het management, als zij dan wat schuiven met personeel, dan krijg ik misschien een goeie backliner mee. dat schuift misschien wat meer, maar dan klinkt datgene wat ik schuif wat beter.

Comment

• Mike Manders
        • Aug 2006
        • 341

Originally posted by dj-wojcik
        Als je nu geklikt had op de orginele post, dan had je kunnen zien dat zijn eerste top 10 van nog geen jaartje geleden is
        deze top 10 is wel in willekeurige volgorden. ik moet er ff over nadenken wat ik het ergste vind van deze 10. maar ik denk nu dat dat nummer 9 is.

Comment

• Hansound
          • Apr 2006
          • 832

Originally posted by gertgeluid
          Ik neem aan dat deze mensen niet serieus betaald krijgen voor het schuiven, toch? Dat maakt ze dan automatisch tot amateurs. Je hebt het recht om amateurs achter de mixer vandaan te schoppen. Zeker als het je eigen mixer is, of van degene die jou betaalt om te babysitten.

Overigens kom ik niet veel serieuze engineers tegen die slecht met je spullen omgaan. Behalve dan het tap knopje van de D2... Die moet op de een of andere manier door het apparaat heen worden geduwd.

Wat betreft alcohol tijdens het werk: ik heb niet vaak mensen met drank in de hut. Of ze houden het bij één pilsje voor de smaak. Helaas zijn er ook "top acts" met engineers die flessen wijn naast de mixer hebben staan en daar ook echt niet beter van gaan mixen... Hoe is het mogelijk?!

Heb een bedrijfje gezien daar zaten de mannen de hele dag aan de blikken bier, en stonden met een biertje in de hand op 8 meter hoog takels te monteren om een circel truss omhoog te trekken,
          Opdrachtgever erbij, bandweerman erbij, baas van het bedrijf erbij, en niemand die er iets van zei Hoezo geen drank tijdens het werk!!

Comment

• rolanddeg
            • Nov 2004
            • 337

Oh, dan heb je aan mij een hele verkeerde als ik er met wat strepen op m'n schouder naast sta... Ga er dan maar vast vanuit dat er niemand met ook een druppel alcohol in z'n bloed verder van de grond af komt dan de dikte van z'n plateauzolen... Vervolgens mag het riggingplot gepresenteerd worden, evenals de voorzieningen qua PBM's.

Als brandveiligheidswacht heb ik niet heel veel vrienden in de evenementensector... Maar als er problemen zijn met een geluidssysteem help ik wel mee met het zoeken van een oplossing

Comment

• kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

Originally posted by rolanddeg
              Oh, dan heb je aan mij een hele verkeerde als ik er met wat strepen op m'n schouder naast sta... Ga er dan maar vast vanuit dat er niemand met ook een druppel alcohol in z'n bloed verder van de grond af komt dan de dikte van z'n plateauzolen... Vervolgens mag het riggingplot gepresenteerd worden, evenals de voorzieningen qua PBM's.

Als brandveiligheidswacht heb ik niet heel veel vrienden in de evenementensector... Maar als er problemen zijn met een geluidssysteem help ik wel mee met het zoeken van een oplossing
              Ben benieuwd waar jij werkt, want brandwachten en riggers zitten meestal niet in dezelfde shift.

Dit wordt vast weer een discussie dat we allemaal roomser zijn dan de paus. Nou ik niet, drink af en toe best een biertje of wijntje tijdens het werk. Idd net als Mike tijdens het eten of tijdens de avond een of twee drankjes noem ik niet onverantwoord.
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Lala
                • Sep 2008
                • 370

Ik vind dat altijd zo vreemd, alcohol tijdens het werk. Iemand met een kantoorbaan zie je toch ook niet tijdens het werk aan de alcohol? En dat dat totaal iets anders is, is bullshit, want het is beide werk. Enig verschil is wat voor soort werk gedaan word.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by Lala
                  Ik vind dat altijd zo vreemd, alcohol tijdens het werk. Iemand met een kantoorbaan zie je toch ook niet tijdens het werk aan de alcohol? En dat dat totaal iets anders is, is bullshit, want het is beide werk. Enig verschil is wat voor soort werk gedaan word.
                  Op kantoor heb je geen honderden feestgangers om je heen waarvan een aantal je regelmatig een biertje aanbiedt. Dus om nou te zeggen dat het soort werk het enige verschil is met een kantoorbaantje....
                  Zelf hou ik ook wel van een biertje voor de smaak, meestal zo halverwege de avond om ff die gore cola smaak weg te spoelen.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Lala
                    • Sep 2008
                    • 370

Dat heeft met mentaliteit te maken. Ik geef toe, een biertje als iemand niet hoeft te breken, daar kan ik mee leven. Maar als iemand nog moet breken, en er gebeurd iets, hoe leg je dat uit aan de Arbo? Al is het nog maar 1 pilsje, je hebt alcohol in je bloed en dan ben je hoe dan ook schuldig.

Al blijf ik er bij, dat het eigenlijk not done is.

Comment

• rolanddeg
                      • Nov 2004
                      • 337

Originally posted by kokkie
                      Ben benieuwd waar jij werkt, want brandwachten en riggers zitten meestal niet in dezelfde shift.
                      Ik ben freelancer, zowel als geluidstech als brandveiligheidswacht.

Er zit overigens verschil tussen een brandwacht en een brandveiligheidswacht: het laatste functioneert ook als veiligheids-coördinator. Sommige gemeentes stellen een verplichting om ook tijdens de bouw een veiligheids-coördinator aanwezig te hebben. Ik moet dus ook controleren op veiligheids-eisen die opgenomen zijn in het VCA-besluit. En omdat ik ook dagelijks met de materialen werk die wij allemaal kennen, willen veel bedrijven mij graag uitlenen aan evenementen-organisaties Wie heeft hier nooit meegemaakt dat een brandwacht moeilijk ging doen over materialen terwijl er niks mis mee was?

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Originally posted by Lala
                        Oh, en dat maakt jou niks uit? Dat is toch waar de klant voor betaald?

En over die 20 urige werkdag. Klopt, het is al niet gezond, en als er dan ook nog alcohol bij komt, dan is het al helemaal niet gezond! Je kunt het gewoon niet verkopen naar je klant!

En misschien heb ik makkelijk praten, want ik drink niet, maar dat is wel mijn standpunt. Na afloop van de klus, als iemand niet meer de vrachtwagen hoeft te rijden, dan is eentje naar mijn mening ook geen probleem, maar tijdens... No way!
                        Dus je drinkt niet, uit eigen ervaring kun je dan moeilijk weten hoeveel invloed een biertje op je heeft. In het verkeer wordt 1 biertje op als veilig beschouwd. Waar baser je je mening dan op? Het komt me nogal dogmatisch over op deze manier.

Mijn ergernissen:

-slechte artiesten
                        -onbeschofte artiesten
                        -dronken of stonede artiesten
                        -niet de juiste materialen mee krijgen
                        -materialen die vergeten zijn in te laden
                        -niet de juiste collegaas mee krijgen
                        -slechte tijdsplanning
                        -slechte handhaving van de tijdsplanning ("TE" relaxte stagemanagers)
                        -gasttechnici die je set slopen of onnodig hard gaan.
                        -gasttechnici die niet kunnen mixen.

ik denk dat dat de ergste zijn, in willekeurige volgorde.
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• jurrikka
                          • Jun 2009
                          • 96

Nog een ergernis:

Witte stekkerdoosjes en witte kabels

dat ziet er niet uit (al zeg ik het zelf)

Comment

• Breur
                            • May 2007
                            • 80

Gisteravond ook eentje meegemaakt: rond de 115 dB op 10 meter van het podium . Hoezo oorbeschadiging??? Ben uiteindelijk maar gegaan, het was gewoonweg niet uit te houden...

Comment

• Mike Manders
                              • Aug 2006
                              • 341

DUS DIT KAN NIET VOLGENS JULLIE, EEN LEKKER WIJNTJE BIJ DE FOH POSITIE IN MIJN 19" RACK.....

Comment

• Mike Manders
                                • Aug 2006
                                • 341

jammer dat de foto het bij mij niet doet....ik probeer het nog eens
                                Last edited by Mike Manders; 05-05-10, 01:26.

Comment

Working...