Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roeltej
    • May 2001
    • 761

Ik maak me niet zo snel druk, maar als je op een bruiloft staat en wacht op dj's met hun cd speler en ze zijn er niet op de afgesproken tijd is het toch even onhandig. Dat ze dachten dat het feest een uur later zou beginnen nog onhandiger. Uiteindelijk eea nog kunnen rekken met eten en bruidspaar zelf heeft er niks van gemerkt, ceremoniemeester zat wel flink in de stress... maar waarschijnlijk de hele dag al :P

Ander dingetje, gebruik van spotify op locatie, waarschijnlijk voor verzoekjes... Zijn er meerdere die dit doen en daarbij ook nog even bellen of er op locatie internet aanwezig is?
    Vitality Show

Comment

• Fridge
      • Mar 2002
      • 153

Originally posted by Roeltej
      Ander dingetje, gebruik van spotify op locatie, waarschijnlijk voor verzoekjes... Zijn er meerdere die dit doen en daarbij ook nog even bellen of er op locatie internet aanwezig is?
      uiteraard niet, naast het gebrek aan betrouwbaarheid MAG het gewoon niet.

Comment

• daviddewaard
        • Mar 2008
        • 627

Originally posted by Fridge
        uiteraard niet, naast het gebrek aan betrouwbaarheid MAG het gewoon niet.
        oe oe het mag niet.
        Lekker boeiend als je je daa iets an aa gaat trekken ben je wel heeel zielig
        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• timmetje
          • Dec 2012
          • 424

Originally posted by daviddewaard
          oe oe het mag niet.
          Als je wordt ingehuurd mag de opdrachtgever verwachten dat jij je professioneel opstelt. Dat doe je niet door allerlei regels te gaan overtreden. Dat is in mijn ogen pas zielig.

Ik stap in elk geval niet bij je in de auto, als jij zo met regels omspringt...
          Tim

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Originally posted by timmetje
            Laten we het niet gelijk overdrijven, je hebt regels en verkeersregels.

Comment

• timmetje
              • Dec 2012
              • 424

Originally posted by vasco
              Laten we het niet gelijk overdrijven, je hebt regels en verkeersregels.
              Klopt. Het was wellicht wat hard, maar dat vond ik de reactie van daviddewaard op Fridge ook. Iemand direct 'zielig' noemen omdat hij zich gewoon aan de regels houdt vind ik niet bepaald fatsoenlijk.
              Tim

Comment

• Roeltej
                • May 2001
                • 761

oe oe het mag niet.
                Vooral onprofessioneel, sta je een keer midden in het bos op een feest, geen internet, kan je niet meer draaien?

Daarbij kopen wij wel alle muziek, op cd of iTunes. Dat verwachten wij ook gewoon van andere dj's die in onze naam op pad gaan. (en ja, mp3's die je van eigen cds gehaald hebt of itunes tracks mogen officieel ook niet).
                Vitality Show

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Vooral onprofessioneel, sta je een keer midden in het bos op een feest, geen internet, kan je niet meer draaien?

Daarbij kopen wij wel alle muziek, op cd of iTunes. Dat verwachten wij ook gewoon van andere dj's die in onze naam op pad gaan. (en ja, mp3's die je van eigen cds gehaald hebt of itunes tracks mogen officieel ook niet).
                  Maar wat heb je liever: Af en toe een keer een 'regeltje' overtreden wat alleen maar gemaakt is om woekerwinsten nóg groter te maken (en ik mag hopen dat BUMA/SENA al betaald is, dus die stellen geen vragen), of op een feest staan waar je op elk exotisch verzoeknummer van de gasten consequent 'nee' moet verkopen? Je kan nu eenmaal geen eindeloze bibliotheek met muziek in een vrachtwagen met CD's naar binnen slepen.

De waardering van je gasten lijkt me dan toch belangrijker, vooral omdat dat kan bepalen of je het volgende feestje wél of niet mag doen...

Originally posted by w.eckhardt
                  Mijn suggestie van: "Hier is nog wat ruimte, dan zet ik mijn tafel daar neer, en trekken we even de DMX eruit en pluggen hem bij mij erin" werd inderdaad met grote verbazing ontvangen.
                  Al het licht zou uitvallen bij lostrekken, en het was toch maar de vraag of het licht daarna weer aan zou gaan.

Ze hadden nog nooit gehoord van de standaard-setting in een dimmer: geen signaal = alles laten staan zoals het is.

Degene die dit zei was nota bene een huistechnicus van een vrij nieuwe locatie, niet een goedwillende vrijwilliger die in het diepe was gegooid!
                  Dat klinkt eigenlijk als een eigenwijze huistechnicus die niet in de gaten heeft (of niet wíl horen) dat er een beroeps-collega tegenover hem staat. Want met zelf geknutselde apparatuur van amateurs zou het nogal eens mis kunnen gaan.

Wat ook nog eens voorkomt is een simpele territorium-kwestie, niet elke technicus vindt het even leuk als er zo'n "professional" binnen komt banjeren die even vertelt hoe hij 'zijn' theater uit zou moeten lichten. Want gewoon samenwerken voor een mooie show is soms te veel gevraagd...
                  First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Roeltej
                    • May 2001
                    • 761

Originally posted by Stoney3K
                    Maar wat heb je liever: Af en toe een keer een 'regeltje' overtreden wat alleen maar gemaakt is om woekerwinsten nóg groter te maken (en ik mag hopen dat BUMA/SENA al betaald is, dus die stellen geen vragen), of op een feest staan waar je op elk exotisch verzoeknummer van de gasten consequent 'nee' moet verkopen? Je kan nu eenmaal geen eindeloze bibliotheek met muziek in een vrachtwagen met CD's naar binnen slepen.

De waardering van je gasten lijkt me dan toch belangrijker, vooral omdat dat kan bepalen of je het volgende feestje wél of niet mag doen...
                    Regelgeving is gewoon vaag momenteel, maar zolang ik netjes voor alle muziek betaal en zorg dat ik deze in hoge kwaliteit bij heb vind ik het nog oke, maar het gebruik van spotify op locatie en daarbij het verzoek internet te verzorgen gaat me toch net even te ver.
                    Vitality Show

Comment

• daviddewaard
                      • Mar 2008
                      • 627

draai tussen bands door vaak zat muziek via spotify als er geen pauze dj is.
                      en indien geen wifi voorhanden maak ik vast een playlist en download die over 3G netwerk.
                      en kan me geen ene f#ck schelen o het mag of niet, die vuile zakkevullende pennelikkers kunnen de pot op
                      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Fridge
                        • Mar 2002
                        • 153

Regelgeving is gewoon vaag momenteel, maar zolang ik netjes voor alle muziek betaal en zorg dat ik deze in hoge kwaliteit bij heb vind ik het nog oke, maar het gebruik van spotify op locatie en daarbij het verzoek internet te verzorgen gaat me toch net even te ver.
                        +1
                        dit is vulling

Comment

• daviddewaard
                          • Mar 2008
                          • 627

Als je wordt ingehuurd mag de opdrachtgever verwachten dat jij je professioneel opstelt. Dat doe je niet door allerlei regels te gaan overtreden. Dat is in mijn ogen pas zielig.

hou me wel aan regels als het gaat om brandveiligheid/rigging/stroom enz. waar een hoop andere vooral dikso beunhazen volledig lak aan hebben dus laten we hie niet gaan beginnen over onproffesioneel werken

Comment

• timmetje
                            • Dec 2012
                            • 424

hou me wel aan regels als het gaat om brandveiligheid/rigging/stroom enz. waar een hoop andere vooral dikso beunhazen volledig lak aan hebben dus laten we hie niet gaan beginnen over onproffesioneel werken
                            Mijn antwoord was ook wellicht wat overtrokken, maar ik vond het een beetje tragisch om te zien dat je iemand die zich keurig aan de regels houdt 'zielig' noemt.

In plaats van moeilijk te gaan doen met Spotify kan je ook gewoon wat (legale, uiteraard ) tracks op je telefoon en/of laptop zetten en die afspelen.

No hard feelings verder. Back on topic dan maar?
                            Tim

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Back on topic dan maar?
                              Nou jullie zijn anders goed ontopic bezig hoor. Mensen die zich aan elkaar ergeren past goed in een ergernissen top 10

Comment

• renevanh
                                • Oct 2004
                                • 2371

Daarbij kopen wij wel alle muziek, op cd of iTunes.
                                Volgens de regeltjes van iTunes mag je die muziek ook niet buiten huiselijke sfeer (private use) gebruiken... mag ook niet dus!
                                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...