Forum

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by MusicXtra
    Nah, als we dan toch die koe op het vuur gaan jagen neem ik net zo makkelijk weer een geluidssetje mee.
    Alleen LompEnOnbenullig spul dan, en uitsuitend buitenlands spul.
    De koe mag wel NL-made zijn.

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

Originally posted by MacGyverSounds
      Alleen LompEnOnbenullig spul dan, en uitsuitend buitenlands spul.
      De koe mag wel NL-made zijn.
      en dan gebruiken we de geluidsset waarvoor hij bedoeld is! kampvuurliedjes draaien.. ik vraag Lola van the kinks alvast aan.

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Buitenlandse beesten smaken inderdaad gewoon minder...die hebben meestal te lang rondgelopen...

Zei de zoon van de voormalig slager...
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• 2mancrew
          • Feb 2010
          • 96

Originally posted by Olaf Duffhuës
          Buitenlandse beesten smaken inderdaad gewoon minder...die hebben meestal te lang rondgelopen...

Zei de zoon van de voormalig slager...
          Zal ik dan maar achter the wheels of steel kruipen grinzzz
          ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by michelt
            beetje jammer dat je hier geen namen mag noemen.
            och we zijn al lang geen pro audio forum meer... 90 % van de vragen gaat over een setje 200 euri speakers, en of ze de Arena er ff mee kunnen volblazen. Lekker Pro.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Mac,
              Wil graag de discussie aangaan met je over de grenzen van pro audio.

Wat ik niet wil is de zoveelste flame over wie wat doet met een berg steken onder water. Daar leent J&H zich niet voor.

Linkjes naar andere fora ter promotie van die activiteiten... ik zie er de meerwaarde voor het forum niet van in.
              Voel je vrij om me te overtuigen :-)
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Originally posted by moderator
                Wordt een erg moeilijk verhaal omdat er nergens een heldere definitie
                gegeven is over wat pro-audio omvat. Hierdoor gaat de discussie over
                persoonlijke gevoelens en juist daarover valt niet te discussiëren.

Een overweging is dan om ergens in het forum een gedeelte te maken
                voor sets (wat is een set?) van >5k, 10K, 15K, of welk bedrag dan ook.
                Dan is er een vaste constante, nl. de 5K.

hiermee wil ik niet propaganderen dat een set (wat is een set?)
                van >5k, dan automatisch behoort tot pro-audio.

Verder bepaal je toch zelf of je op een vraag van €198,- per top
                wel of niet reageren wilt, toch?

grtz

Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Mac,

Wat ik niet wil is de zoveelste flame over wie wat doet met een berg steken onder water. Daar leent J&H zich niet voor.

Linkjes naar andere fora ter promotie van die activiteiten... ik zie er de meerwaarde voor het forum niet van in.
                  Voel je vrij om me te overtuigen :-)
                  Dacht ff dat de vraag in dit topic was waar de rest uithing : nou : daar dus. (of juist niet)...

Het flame gedeelte is wel erg lachen inderdaad : ik noem hier een compleet blanco forum, en de eerste die erop zit is ..............................

Eén alinea echter die je gedeleted hebt is
                  Met een groep collega's / vrienden hebben we het vaak over branche gerelateerde zaken en gaat dit soms best ver.
                  Denk aan sub array's, speaker ontwerpen, de theorie achter FFT, interessante boeken of artikelen op het net, mutlichannel digital audio distri., verschillende configuraties en functionaliteiten van nieuwe consoles, etc. etc. etc.

Ik mis toch een beetje een forum waar we dit soort info kunnen uitwisselen
                  Denk dat daar een taak ligt.

Comment

• Podium Verhuur
                    • Mar 2012
                    • 480

Persoonlijk denk ik dat j&h niet gebaat is bij zo'n forum, gezien de artikelen die ze verkopen is het doel toch de discojongens met een klein tot middelgroot budget. Zodra je groter wordt koop je toch niet meer in bij de webwinkels.

Comment

• PvG
                      • Sep 2012
                      • 979

Lijkt mij niet zo moeilijk: "pro-audio" = "professioneel audio" = alles wat een audioboer - met KvK-inschrijving - gebruikt.
                      Voorstelletje: maak het forum read-only voor iedereen zonder KvK (op een beginners topic na oid)... Ik ben voor.
                      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• Podium Verhuur
                        • Mar 2012
                        • 480

KVk nummer krijg je tegenwoordig gratis, lijkt me nou niet echt een goede maatstaaf. Bovendien heeft iedereen die al een paar duizend euro per jaar verdiend wel in het bezit van een kvk nummer, dat wil niet zeggen dat men iets met pro audio doet.

Comment

• PvG
                          • Sep 2012
                          • 979

Originally posted by Podium Verhuur
                          KVk nummer krijg je tegenwoordig gratis, lijkt me nou niet echt een goede maatstaaf. Bovendien heeft iedereen die al een paar duizend euro per jaar verdiend wel in het bezit van een kvk nummer, dat wil niet zeggen dat men iets met pro audio doet.
                          Klopt, maar iedereen zonder KvK...

De niet-serieuzen, 16-jarigen enz met vragen over kratradio's, "ik wil een beuk set voor 100euro", enz houd je daardoor wel op afstand. Omdat ze wel zouden kunnen meelezen, kunnen ze wel wat leren (als ze willen). Het is een manier om een drempel op te werpen...

Comment

• Podium Verhuur
                            • Mar 2012
                            • 480

En de zeer ervaren geluidstechnicus die gewoon voor een baas werkt of de freelancer die via een payroll bedrijf werkt? Wij hebben er 2 werknemers in dienst, die eerder bij de grotere jongens hebben gewerkt, maar een stap terug wilde doen. Ook lopen er diverse jongens rond die via een payroll constructie werken omdat ze geen zin hebben in de administratieve rompslomp.

Een kvk zegt dus maar weinig over de kennis of de materialen waar gebruikers mee werken.

Comment

• PvG
                              • Sep 2012
                              • 979

Een freelancer heeft een KvK en iemand in vaste dienst kan het KvK nummer van zijn baas gebruiken.

Comment

• Podium Verhuur
                                • Mar 2012
                                • 480

iemand via een payroll hoeft geen kvk te hebben. En als je een kvk willekeurig zonder check kan gebruiken is het idee ook weg. KVK nummers zijn zo te vinden op internet. Daarnaast zijn er ook genoeg disco jongens die op zaterdag bij een echt bedrijf werken, ze kunnen dan gewoon dat nummer gebruiken en alsnog vragen of een dap speaker beter is dan een behringer.

Comment

Working...