Forum

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Paul M
    • Mar 2011
    • 70

    #31
    Originally posted by ajdeboer
    ...
    Zo werkt dat hier mijns inziens ook.
    Eerst huiswerk maken, dan slimme vragen stellen!
    Heel positief wat mij betreft!

    Beste ajdeboer,

    Meningen verschillen, en dat respecteer ik ook. En ik ben het ook zeker wel met je eens over dat mensen hun huiswerk moeten doen. Maar ook hier geldt: Erger je je zo erg aan de vraag(stelling) van de TS, reageer dan gewoon niet en laat dat aan iemand anders over die diegene wèl verder kan helpen. Iemand volledig de grond instampen helpt niemand verder. Neem hier ook in mee dat wat voor sommige mensen heel simpel is, voor andere mensen wel rocket-science lijkt.

    Dan voorkom je ook gevallen waarbij mensen die wèl met enigzins 'slimme vragen' komen, meteen schrikken en weggaan van dit forum, of simpelweg geen vraag meer durven te stellen.

    Begrijp me niet verkeerd, dit forum is heel leerzaam. Maar af en toe gaat het écht te ver, en dat is eigenlijk onnodig en doodzonde van zo'n prachtig forum als dit.
    Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
    Maar geld doet wonderen en vooral als het een hoop is!

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #32
      Wil je een professioneel antwoord dan zul je ook een professionele vraag moeten stellen....
      Hoe moeilijk is het om een even na te denken over de formulering van een vraag en deze te voorzien van voldoende relevante info om een goed antwoord te krijgen?
      Vaak begint het daar al mis te gaan, ineens is iedereen zo dyslectisch dat zelfs de rode lijntjes van de spellingcontrole niet opgemerkt worden. Kan me van de gevestigde orde van dit forum niet heugen dat iemand 'zomaar' wordt afgezeken, daar gaat altijd iets aan vooraf.
      Ik vind het geen enkel probleem om tips te geven en mijn kennis te delen maar ik vind het wel een probleem om alles tot in detail voor te kauwen. En na ieder antwoord steeds weer vragen te krijgen waaruit blijkt dat er verder geen enkele moeite wordt gedaan zelf ergens achter te komen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • DJ Paul M
        • Mar 2011
        • 70

        #33
        Beste **************,

        Originally posted by MacGyverSounds
        Net zo goed als ik geen antwoord op de vraag gaggelen hoe je dynamiet maakt thuis, of hoe je en kernbom bouwt, in het schuurtje.
        Uiteraard. Laatst nog een topic voorbij zien komen over iemand die ergens wat wilde bouwen met niet toereikende materialen, waardoor een gevaarlijke situatie zou ontstaan (sorry voor de onduidelijkheid, kan dit topic me nu even niet voor de geest halen, maar u weet vast wel waar ik het over heb). Nu denk ik zelf: toch wel blij dat we deze persoon een beetje hebben kunnen helpen, en hebben kunnen laten inzien dat de manier waarop hij dit wilde gaan doen helemaal fout was. Hij heeft later (wat ik er van begrepen heb) alles een beetje aangepast, waardoor het opeens een stuk veiliger werd. Natuurlijk niet via de norm, maarja... Was hij niet naar dit forum gekomen, dan was het misschen wel ècht fout gelopen.

        Hobbyisten zijn er genoeg, en je kunt beter blij zijn dat ze het op een zo veilige mogelijke manier doen en advies inwinnen, dan dat ze gewoon maar zelf wat in mekaar gaan knopen en denken 'ach joh, da houdt wel!'. Daar is dit forum misschien niet voor bedoeld maar beter dat er wat tijd en frustratie ingestopt wordt door de ervaren mensen van dit forum, dan dat er een krantenbericht staat over een dodelijk ongeval door overbelasting van materiaal etc. (dit neemt uiteraard niet weg dat ik ook een schijthekel heb aan mensen die hier advies in komen winnen, en dan vol trots foto's posten waaruit blijkt dat het advies totaal in de wind is geslagen)

        En al vaker gezegd hier: zit je tandenknarsend voor je beeldscherm, reageer dan gewoon niet.

        Originally posted by MacGyverSounds
        Het forum was ooit bedoelt om wat kleinere technische vraagstukken ( XLR verloopje naar DIN enzo) te bespreken, maar ik zie tegenwoordig complete 5.000 euro klussen hier voorbij komen, en of we het technisch ontwerp maar ff goed willen keuren.
        Dit vind ik uiteraard ook nergens over gaan. Helemaal gelijk in.

        Originally posted by MacGyverSounds
        Daaaaagg DJ_Paul… Vragen staat vrij, maar… ANTWOORDEN OOK !
        Snap dit niet helemaal, nadere toelichting AUB?

        Paul
        Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
        Maar geld doet wonderen en vooral als het een hoop is!

        Comment

        • Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

          #34
          Ik heb dit zitten lezen en was eigenlijk niet van plan te reageren, zoals ik dat de laatste jaren eigenlijk niet meer doe. Dit is vooral om het feit, dat hier op het forum '***en' rondlopen, hoe interessanter dat je praat, hoe meer je mag zeggen. 'Vroeger' was het forum inderdaad een stuk leuker, eerder gezegt gezelliger, je poste een topic en je kreeg normale reacties. Maar ergens is dat mis gegaan, ik denk te weten waar, maar daar ga ik niet op in, simpel om het feit dat ik daar geen zin in heb. Zeker niet in de discussie en explosie die daar op volgt. De mensen die hier langer rondlopen, 8 jaar + weten wel waar ik op doel. En verder ga ik me er niet over uitwijden..
          Olaf Duffhuës

          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #35
            Originally posted by DJ Paul M
            Te gek voor woorden...
            daarom… dus...
            Last edited by Gast1401081; 04-06-13, 22:55.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #36
              Je maakt ons nu toch wel nieuwsgierig Olaf, ook ik zat al in 2000 hier op het forum dus ik weet ook hoe het er toen aan toe ging.
              Wil je er ook niet over uitwijden als ik beloof dat die 'explosie' uitblijft?
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                #37
                Originally posted by Olaf Duffhuës
                Ik heb dit zitten lezen en was eigenlijk niet van plan te reageren, zoals ik dat de laatste jaren eigenlijk niet meer doe. Dit is vooral om het feit, dat hier op het forum '***en' rondlopen, hoe interessanter dat je praat, hoe meer je mag zeggen. 'Vroeger' was het forum inderdaad een stuk leuker, eerder gezegt gezelliger, je poste een topic en je kreeg normale reacties. Maar ergens is dat mis gegaan, ik denk te weten waar, maar daar ga ik niet op in, simpel om het feit dat ik daar geen zin in heb. Zeker niet in de discussie en explosie die daar op volgt. De mensen die hier langer rondlopen, 8 jaar + weten wel waar ik op doel. En verder ga ik me er niet over uitwijden..
                Olaf heeft gelijk: Vroeger was het hier gemoedelijker en dat was ook aan het aantal postings per dag te merken!

                Ik ben er een aantal jaar tussenuit geweest en bij mijn terugkomst viel het mij gelijk op dat het hier tegenwoordig zo verdomd rustig is! Dat heeft zeer zeker zijn redenen alhoewel ik wel moet bekennen dat ik de grote leegloop niet meegekregen heb...

                Daarnaast irriteer ik mij ook aan hoe soms dingen hier geregeld worden. Laten we de komende sub-testdag nemen. Op verzoek van enkele leden (die graag D&B in het vergelijk wilden) poets ik wat oude contacten op om D&B daar te krijgen. Die vragen (met recht) om een nadere doelstelling van de dag en planning. Wordt hier serieus mee omgegaan en op gereageerd? Nee! Dan denk ik: Waar zijn we mee bezig? Leuke en leerzame dag voor velen of powertripshow van enkelen? Eenieder mag zelf voor zichzelf een antwoord hierop geven...

                Maar ik geef ook eerlijk toe dat ik mij ook dood kan ergeren aan het niveau van sommige vraagstellers: Als je de moeite doet om in normaal NL een vraag te stellen, ben ik niet te beroerd om daar een antwoord op te geven. Hoe basaal die vraag ook is! Ook vind ik dat er best wel wat respect mag/moet zijn voor de mensen die hier & IRL hun sporen al lang verdiend hebben! Want als we alle ervaring hier bij elkaar nemen, doen we met gemak 10x per jaar een ESF, om maar wat te noemen. Als de deur tenminste breed genoeg is...

                Laatste wat ik aan wil stippen is weer die ervaring: Die is hier genoeg en daar wordt ook regelmatig misbruik van gemaakt, door zowel newbie's die een quick score willen als de moochers die of niet de professionaliteit hebben om een klus zelf te klaren of gewoon het liefst hun eigen ideeën bevestigd zien.

                Jaren geleden is hier al de discussie geweest of we misschien niet de zaak achter slot en grendel moesten zetten zodat er alleen geaccepteerde leden bij konden. Dit mede vanwege het 'misbruik' van de hier aanwezige kennis, Dat is toen vanwege het karakter en kracht van het Forum niet gedaan. Daar zijn mensen niet blij van geworden (en ook vertrokken) en anderen hebben daar kracht uit gehaald.

                Er is 1 ding wat we allen moeten beseffen en dat is dat we hier qua niveau zeer hoog zitten en dat het zonde is om dat zo dood te laten bloeden!
                Last edited by Outline; 04-06-13, 23:24.

                Comment

                • Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

                  #38
                  Originally posted by Olaf Duffhuës
                  'Vroeger' was het forum inderdaad een stuk leuker, eerder gezegt gezelliger, je poste een topic en je kreeg normale reacties. Maar ergens is dat mis gegaan,…..
                  We kunnen het ook in het algemene tijdsbeeld zien.
                  - Vroeger waren er genoeg mennen die in dienst waren geweest, en daar een groot-rijbewijs hadden gehaald en "roadie" werden. 3 begrafenissen per jaar ingecalculeerd.
                  - Vroeger hadden we niet zoveel geld dat we ons het schompes konden investeren in de meest exotische elektronica. Degene die dat wel kon was meteen PA-verhuurder voor zijn regio en omstreken.
                  - Vroeger waren er niet zoveel muzikanten. Uit mijn generatie en daarboven speelt bijna iedereen nog, minus een stuk of drie. Er zijn wel 3 decennia lang muzikanten bijgekomen, die allemaal ergens brood willen verdienen, en dan hebben we het nog niet eens over het verschijnsel DJ gehad. Veel meer eindsetjes die zwerven, en de spoeling is dunner > budget is stukken minder.
                  - Vroeger was het geweldig als er iemand een dubbele W-bin per kant neerkiepte, en er Boem=Boem=Klats gedaan wordt om 23.30 uur. Tegenwoordig moet het in de eerste de beste buurtkroeg al klinken alsof Ome John er zelf drie keer per week een biertje komt doen.
                  - En dan wil ik het nog niet eens hebben over al die FaceBoek / Hyves artiesten die zich Zanger Sjaakie, of Zangeres Truusje noemen, en zich van gekkigheid niet weten te roepen, maar die Lexicon PCM 60 is toch wel een erg dun galmpje, hoor…
                  - Uiteraard is er dan nog het standaard piemel-ritueel der technici, die zich om een of andere redenen allemaal de grootste aanmeten, door over het werk van de collegae te zeiken dat die het al helemaal niet kan. Vergelijkbaar met auto-tjes, en plas-wedstrijden.

                  Verder hebben we allemaal de introductie van het Internet meegemaakt, in den beginne was er niets, 80486, en werd er alleen door supertechneuten geWWW't. Op dit momenten kan ik mn telefoon niet aanraken, of er wordt me vriendelijk op de laatste nieuwtjes gewezen, en de recente facebook en twisters komen langs.

                  Laten we wel wezen: Leuk = tijdelijk, en als iets niet meer tijdelijk is is de lol er ook gauw vanaf.

                  Comment

                  • Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

                    #39
                    Originally posted by Outline
                    Olaf heeft gelijk: Vroeger was het hier gemoedelijker en dat was ook aan het aantal postings per dag te merken!

                    Ik ben er een aantal jaar tussenuit geweest en bij mijn terugkomst viel het mij gelijk op dat het hier tegenwoordig zo verdomd rustig is! Dat heeft zeer zeker zijn redenen alhoewel ik wel moet bekennen dat ik de grote leegloop niet meegekregen heb...

                    Daarnaast irriteer ik mij ook aan hoe ons dingen hier geregeld worden. Laten we de komende sub-testdag nemen. Op verzoek van enkele leden (die graag D&B in het vergelijk wilden) poets ik wat oude contacten op om D&B daar te krijgen. Die vragen (met recht) om een nadere doelstelling van de dag en planning. Wordt hier serieus mee omgegaan en op gereageerd? Nee! Dan denk ik: Waar zijn we mee bezig? Leuke en leerzame dag voor velen of powertripshow van enkelen? Eenieder mag zelf voor zichzelf een antwoord hierop geven...

                    Maar ik geef ook eerlijk toe dat ik mij ook dood kan ergeren aan het niveau van sommige vraagstellers: Als je de moeite doet om in normaal NL een vraag te stellen, ben ik niet te beroerd om daar een antwoord op te geven. Hoe basaal die vraag ook is! En ik vind dat daar best wel wat respect moet zijn voor de mensen die hier & IRL hun sporen al lang verdiend hebben! Want als we alle ervaring hier bij elkaar nemen, doen we met gemak 10x per jaar een ESF, om maar wat te noemen. Als de deur tenminste breed genoeg is...

                    Laatste wat ik aan wil stippen is weer die ervaring:
                    De komende sub-dag is voornamelijk georganiseerd omdat sub binnen e rg subjectief is, en qua plaatsing rentegevoelig, waarna ik riep, dat ik een doodlopende boerenweg en voldoende krachtstroom heb om eens buiten te spelen.
                    Ik had Jasper al benaderd voor de sub-dag, en die doet ook wel eens wat voor D&B...
                    Verder weten we uit ervaring dat de helft van alle dromers toch niet komt opdagen, zo heb ik ooit een rondleiding bij de Grolsch georganiseerd, waar ik met de helft van alle toegezegde deelnemers aan kwam kakken bij het buffet.

                    Enne, je mag me ook wel een mailtje sturen met info, medewerking / voorstellen / ideeën / etc. Leef je vooral uit.

                    Comment

                    • Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

                      #40
                      Originally posted by MacGyverSounds
                      De komende sub-dag is voornamelijk georganiseerd omdat sub binnen e rg subjectief is, en qua plaatsing rentegevoelig, waarna ik riep, dat ik een doodlopende boerenweg en voldoende krachtstroom heb om eens buiten te spelen.
                      Ik had Jasper al benaderd voor de sub-dag, en die doet ook wel eens wat voor D&B...
                      Verder weten we uit ervaring dat de helft van alle dromers toch niet komt opdagen, zo heb ik ooit een rondleiding bij de Grolsch georganiseerd, waar ik met de helft van alle toegezegde deelnemers aan kwam kakken bij het buffet.

                      Enne, je mag me ook wel een mailtje sturen met info, medewerking / voorstellen / ideeën / etc. Leef je vooral uit.
                      Ik had mijn contacten al daarvoor opgepoetst en benaderd. Ik ga niet roepen dat misschien als ik nog niet half weet hoe en wat. Heeft geen nut om iedereen blij te maken als de nomix de emmer water nog niet gezien heeft!

                      Wat mij in het algemeen tegen viel, was de reacties van de rest: Ik gooi het juist in het topic zodat iedereen zijn 2 cents er tegenaan kan gooien! Als dan niemand de moeite neemt om er serieus wat mee te doen... Als ik kijk hoe het liep toen we de mic & DI-testdag bij Ray hadden en hoe geweldig het animo nu is... Dat haalt voor mij ook de motivatie weg om zondag die A59/A50/A1 af te crossen (en te kijken of Deventer-Oost nog steeds binnen een uur kan)!

                      Wat ik al zei: Het is hier (tov een paar jaar) geleden zo doods als ik weet niet wat waarbij bij héél véél oudgedienden niet eens meer de moeite nemen om te reageren!
                      Last edited by Outline; 05-06-13, 15:43.

                      Comment

                      • Podium Verhuur
                        • Mar 2012
                        • 480

                        #41
                        Iedereen heeft het hier constant over het hoge niveau van dit forum en in vergelijking met het bax forum en new line forum is dat ook zeker zo. Sterker nog ik vind niet dat dit forum te vergelijken is. Maar er zijn op internet wel fora te vinden, vooral in het geluidswereldje waar het niveau vele malen hoger ligt. Als ik zo kijk wat er behandeld wordt, gaat het vooral over zelfbouw en knutsel projecten. Met af en toe een mooi leerzaam topic. Maar het overgrote deel is nou niet echt rocket science.
                        Sorry de Enter werkt nog steeds niet op dit forum, dus ik moet het zo blijven doen
                        Ik had me eerst ook aangemeld voor het sub gedeelte, helaas was er geen animo voor Martin Audio, tenminste er werd niet gereageerd. Later was ik wel blij dat het niet hoefde, was erg bang dat de sfeer op de dag hetzelfde zou zijn als af en toe op dit forum. "Hoe groter de mond, hoe beter men denkt dat de spullen zijn"
                        Last edited by Podium Verhuur; 05-06-13, 00:15.

                        Comment

                        • Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

                          #42
                          Als je nou 'ns op die A/A klikt die direct boven je knipperende balkje staan als je gaat reageren. Dan werkt alles normaal. Ik heb het ook moeten uitvissen hoor...

                          Ik weet het: Het is irritant! Maar da's nou eenmaal (de instelling van) de software hierzo...

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #43
                            Het is mij even ontgaan dat je met Martin subs wilde komen, daar is wel degelijk interesse in.
                            En zo erg is het in mijn optiek nou ook weer niet met de sfeer hier, gemiddeld genomen heb ik niet het gevoel dat er iets mis mee is.
                            Op de subdag weet ik in elk geval dat er met de sfeer niks mis zal zijn, iedereen heeft dezelfde interesse en we gaan er gewoon een leuke, leerzame en interessante dag van maken. Het is een beetje jammer dat er op voorhand al zo negatief over gedacht wordt, Mac, alle mensen die subs meeslepen en ondergetekende steken er best veel moeite in, best leuk als daar een beetje waardering voor wordt gegeven door ook naar de dag te komen.
                            Als we allemaal alleen maar negatief over dit soort initiatieven doen voel ik me op een gegeven moment ook niet meer zo geroepen om iets op poten te zetten.
                            Los daarvan kan ik persoonlijk onderhand wel een boek schrijven over het aantal keer dat er commentaar kwam op waar ik mee bezig ben, ieder detail moet onder een loupe worden bekeken en ieder aspect wordt in twijfel getrokken.
                            Ik had kunnen besluiten om niks meer te posten. Ik heb er echter voor gekozen gewoon door te gaan en een dikke huid te kweken voor alle kritiek. welke vooral geuit wordt door mensen die nog nooit iets van Brooklyn Audio gehoord hebben. Ik weet ook dat er heel veel 'alleen lezers' op dit forum zitten en ik krijg heel veel positieve reacties van mensen die het heel gaaf vinden dat ik zoveel openheid van zaken geef omtrent de producten die ik ontwikkel.
                            Dat laatste vind ik leuk en dat zorgt er bij mij voor dat ik steeds weer reageer op vragen en steeds weer probeer iemand een stapje verder te krijgen. Punt is ook dat negatieve dingen altijd snel de boventoon gaan voeren, ook meer gespreksstof opleveren, terwijl het positieve niet opgemerkt of snel vergeten wordt.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • Podium Verhuur
                              • Mar 2012
                              • 480

                              #44
                              Bedankt Outline, het forum draait ook nog op de oude versie van Vbulletin.

                              @ musicextra: De subdag is leuk en in eerste instantie was ik ook wel enthousiast, maar behalve de sfeer en het gebrek aan interesse in de Martin subs, was het verder voor mij ook niet heel interessant. Ik zal toch nooit meer overstappen naar een ander merk, gezien de hoeveelheid speakers die we al hebben.

                              Comment

                              • SH1000
                                • Dec 2009
                                • 220

                                #45
                                Omdat het niet meevalt om een leuke, positieve discussie te voeren, blijft het naar mijn mening nog wel eens rustig. Wellicht helpt het als IWAB's (ik weet alles beter) iets meer ruimte geven...
                                Good is the enemy of Great
                                [Jim Collins]

                                Comment

                                Working...