Forum

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

    Jongens kom op...als jullie zo gaan beginnen....hier lezen ook misschien klantjes van jullie mee..

    En waar zijn jullie ooit begonnen??

    Ze verkopen hier veel budgetmateriaal en er staat geen meyer in de webshop...

    Waar de meeste eens iets aan moeten doen hier op dat forum is de toon, en dit soort uitspraken....

    Er zijn er hier die kunnen alleen nog maar steken onder water geven en uit de hoogte doen...en dat noemt zich ook nog PRO...

    MAAK HET EENS EVEN!!!


    Doe maar eens wat aan je respect en je toon..en hoe je antwoord geeft..
    Doe je dat met respect en de juiste toon en insteek dan ben je een PRO..

    Niet met dat kibbelen en jenken...... Maar goed...ik ben iets langer dan een jaartje hier lid na 8 jaar mee gelezen te hebben.
    Maar er zijn er hier die zich PRO noemen maar gezien de gegeven antwoorden en de manier waarop die gegeven worden heeft het meer weg van een ruzie in de zandbak om wie het grootste zandkasteel heeft gebouwd...
    Last edited by drbeat; 04-08-13, 21:15. Reason: mijn opmerking is in zijn algemeenheid bedoeld..
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

    Comment

    • moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

      Originally posted by MacGyverSounds
      Dacht ff dat de vraag in dit topic was waar de rest uithing : nou : daar dus. (of juist niet)...

      Het flame gedeelte is wel erg lachen inderdaad : ik noem hier een compleet blanco forum, en de eerste die erop zit is ..............................

      Eén alinea echter die je gedeleted hebt is

      Denk dat daar een taak ligt.
      DE vraag waar dit draadje mee begint is: Waarom moet de sfeer zo beroerd zijn zoals deze in sommige draadjes nu is.

      Het antwoord daarop is al meerdere keren gegeven en komt erop neer dat sommige deelnemers elkaar om enigerlei reden het licht in de ogen niet gunnen.
      Dat wekt dat weer reacties op en de ratrace is begonnen....

      Ja, ik hak direct op dit soort gedoe in, dat is een taak van de moderator...eentje die we in het verleden niet altijd even accuraat hebben opgepakt en soms ook weer te strak.... het blijft een grijs gebied met het vervelende bij-effect dat niemand het leuk vindt wanneer zijn bericht verwijderd wordt.

      De discussie kan over alles gaan wat met audio te maken heeft.
      Er wordt geen enkel onderwerp tegen gehouden...

      Idee van moderating van onderwerpen en reacties voordat ze leesbaar worden is eerder boven komen borrelen, is bijzonder arbeidsintensief en past niet mer in het tijdsbeeld.
      KvK registratie, hele hordes techneuten zijn werkzaam voor instellingen die geen KvK hebben, verder kan je dat nooit controleren. Alle bedrijven hebben hun kvk nummer op de website staan en daarmee is iedere controle/regulerende werking tot nihil gereduceerd.

      Bottom line komt het er toch echt op neer dat we niet moeten vergeten dat we allemaal mensen zijn en dat we op en fatsoenlijke manier benaderd willen worden.

      J&H wil graag een forum waarop op een normale manier met elkaar kan worden gesproken over nieuwe dingen, ontwikkelingen in de branche en waar deelnemers elkaar de ruimte geven om vragen te stellen en elkaar op weg helpen met de kennis die ze hebben.
      Wat we verkopen en verhuren staat daar compleet los van.
      Ieder bedrijf heeft z'n eigen klantenkring, lang niet ieder bedrijf stelt een forum beschikbaar voor een ieder om branchegerelateerde onderwerpen te bespreken.

      Ben het overigens 100% eens met het bericht van drbeat hierboven!!!!
      Last edited by moderator; 04-08-13, 16:35.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        Originally posted by moderator
        DE vraag waar dit draadje mee begint is: Waarom moet de sfeer zo beroerd zijn zoals deze in sommige draadjes nu is.

        Het antwoord daarop is al meerdere keren gegeven en komt erop neer dat sommige deelnemers elkaar om enigerlei reden het licht in de ogen niet gunnen.
        Dat klopt volledig.

        - waarom is de sfeer zo beroerd ? - omdat er op andere fora, maar ook FB, en trouwens hier ook een compleet netwerk van prive-mailtjes en prive-berichtjes onderlangs en onderdoor gaat.
        Inderdaad: er zijn volwassen kerels die, als er een vraag over een speaker komt(we hebben het uiteraard over het deelforum Geluid) meteen als een idioot beginnen te PM-men dat zij dat probleem wel ff kunnen komen opsporen en uitwerken.
        Als eea niet snel genoeg tot een telefonische afspraak met budgettering leidt breekt de pleuris uit.

        - waarom gunnen die mensen elkaar het Licht in de ogen niet? Omdat het Geluidstechnici zijn…

        zonder gein : ik heb aan de reaktie van bepaalde mensen op bepaalde stellingen in bepaalde topics gewoon gemerkt dat ze vanaf een derde plaats informatie toegespeeld krijgen die ze zelf nooit hadden kunnen opdiepen.

        Vandaar dat ik eigenlijk voorstander begin te worden van een verplichtte naam en adres-controle. Het anoniem zijn is natuurlijk erg lekker schoppen, slaan en bijten. En als je dan toevallig uitgepeild wordt, en je naam alsnog bekend wordt moet je je wel in 80.000 bochten wringen om je eruit te lullen.

        De affaire Stompie had dat al duidelijk in zich, en had al tot die conclusie moeten leiden. Op dit moment is een identificatie via FaceBook natuurlijk ook een mooie herkennings methode.

        Comment

        • PvG
          • Sep 2012
          • 979

          Ok, misschien is vereisen van een KvK-inschrijving niet zo handig, omdat er pros zijn die niet (direct) een KvK hebben en/of omdat de klanten van J&H niet allemaal pros zijn.

          Originally posted by MacGyverSounds
          Vandaar dat ik eigenlijk voorstander begin te worden van een verplichtte naam en adres-controle.
          Dit is dan misschien wel een goed alternatief. Maar hoe doe je dat?
          Er zijn al andere fora die een "real name" policy hanteren...
          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

          Comment

          • PvG
            • Sep 2012
            • 979

            Originally posted by drbeat
            Waar de meeste eens iets aan moeten doen hier op dat forum is de toon, en dit soort uitspraken....

            Er zijn er hier die kunnen alleen nog maar steken onder water geven en uit de hoogte doen...en dat noemt zich ook nog PRO...

            MAAK HET EENS EVEN!!!


            Doe maar eens wat aan je respect en je toon..en hoe je antwoord geeft..
            Doe je dat met respect en de juiste toon en insteek dan ben je een PRO..

            Niet met dat kibbelen en jenken...... Maar goed...ik ben iets langer dan een jaartje hier lid na 8 jaar mee gelezen te hebben.
            Maar er zijn er hier die zich PRO noemen maar gezien de gegeven antwoorden en de manier waarop die gegeven worden heeft het meer weg van een ruzie in de zandbak om wie het grootste zandkasteel heeft gebouwd...
            Euh... Volgens mij zijn mijn posts altijd inhoudelijk, to-the-point, respectvol, op juiste toon en met juiste insteek... Ik heb mezelf ook nooit een pro genoemd. Misschien je eigen post even herzien?

            Ik kan me voorstellen dat J&H niet zit te wachten op zo'n KvK check of dat dat niet past bij het doel dat zij voor ogen hebben met het forum. Toch zou er wat moet veranderen in mijn ogen. Sociale controle - met je eigen naam met je billen bloot - kan daar bij helpen. (Als je wilt weten wie ik ben, weet je dat binnen enkele muisklikken...)
            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              Dus omdat een aantal mensen zich als kleine kinderen gedraagt moeten alle andere deelnemers die zich extreem keurig gedragen, iets wat ze al deden want over 99% van de deelnemers hoor je nooit iemand klagen, allemaal bekend maken wie ze zijn etc.
              Beetje de wereld op zn kop.

              Volgens mij moeten een aantal deelnemers iets vaker in de spiegel kijken en niet zo zeiken. Het is een forum...het is geen levensdoel.

              Er zijn legio mensen die proberen door het benaderen van deelnemers knaken te verdienen. Zijn we als J&H best jaloers op, maar wellicht zijn we te "keurig".
              Om daar nou aanstoot aan te nemen, lijkt me niet nodig.

              Alles valt of staat bij de redelijkheid in een reactie. Als deelnemer ben je zelf verantwoordelijk voor de reactie die je plaatst.
              Wellicht moeten we gewoon afscheid nemen van deelnemers die zich niet conformeren aan de simpele spelregels die worden gehanteerd en minder lang wachten totdat onruststokers zelf hun biezen pakken.
              Last edited by moderator; 04-08-13, 20:52. Reason: zpellingvaudten
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • PvG
                • Sep 2012
                • 979

                Originally posted by moderator
                Alles valt of staat bij de redelijkheid in een reactie. Als deelnemer ben je zelf verantwoordelijk voor de reactie die je plaatst.
                Wellicht moeten we gewoon afscheid nemen van deelnemers die zich niet conformeren aan de simpele spelregels die worden gehanteerd en minder lang wachten totdat onruststokers zelf hun biezen pakken.
                Ook een goed voorstel. Ipv sociale controle zullen de moderators dan wat vaker moeten "handhaven".
                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                Comment

                • drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

                  Originally posted by PvG
                  Euh... Volgens mij zijn mijn posts altijd inhoudelijk, to-the-point, respectvol, op juiste toon en met juiste insteek... Ik heb mezelf ook nooit een pro genoemd. Misschien je eigen post even herzien?

                  Ik kan me voorstellen dat J&H niet zit te wachten op zo'n KvK check of dat dat niet past bij het doel dat zij voor ogen hebben met het forum. Toch zou er wat moet veranderen in mijn ogen. Sociale controle - met je eigen naam met je billen bloot - kan daar bij helpen. (Als je wilt weten wie ik ben, weet je dat binnen enkele muisklikken...)
                  Ik zal de quote er uit pakken. Mijn reactie is meer in het algemeen bedoeld en niet op jou specifiek.
                  Waarvoor mijn excuus.

                  En Mac zijn verhaal is ook zeker waar.

                  Laten we er zoals hier al eerder is geroepen als verstandige volwassenen mee om gaan.
                  En laat die pm mail en andere dingetjes je niet uit je tent lokken..volgens mij zijn de meeste hier daar zeker slim genoeg voor.
                  Ook voor mij geld dat je mijn naam en telefoonnummer zo kunt krijgen met een paar muisklikken..

                  En ik denk dat je het best gezellig kunt houden als je eerder denkt...zoals Simon en Garfunkel het mooi zeiden tijdens een van hun laatste optredens waar ik de dvd van heb....als dat je mening is...dan respecteer ik dat..

                  Wees de wijste....lukt mij ook niet altijd zoals hiervoor getuigd...maar probeer het..

                  Jullie hebben een mooi vak...vertel daar eens wat over...je plezier en je vakkennis....
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    Ik vind het allemaal maar een hoop gedoe. Wanneer iemand om een beukset voor 1000 man voor 100 euro vraagt is het toch snel genoeg uitgelegd dat hij nog ff door moet sparen?
                    Iedereen is ergens een keer begonnen, veel van die vraagstellers zullen nooit verder gaan, een klein deel zal dat wel doen en zich mogelijk tot een gewaardeerd forumlid ontwikkelen. Daar zijn in al die jaren voorbeelden genoeg van te vinden. Respecteer elkaar, speel niet op de persoon en laat iedereen lekker in zijn waarde dan zal de sfeer hier spoedig weer zijn zoals ie moet zijn. Zelf ben ik inmiddels de 7000 posts al gepasseerd en voor zover ik weet zit er tussen die 7000 posts niet een waardoor iemand zich beledigd hoeft te voelen, is dat wel zo dan bij deze mijn excuses. En wat die PM's betreft; daar maak ik me ook schuldig aan maar ik zou niet weten wat daar voor kwaad in steekt. We zijn hier toch gewoon een stel volwassenen die oud en wijs genoeg zijn om daar op de juiste manier mee om te gaan?
                    Kom en nu weer lekker over speakers lullen en lekker schrijven dat oranje foeilelijk is.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

                      Stel,

                      dat we allen lering hebben getrokken uit dit draadje en dat
                      alle neuzen dezelfde kant op staan,
                      dan,

                      dan kan dit draadje toch op slot?

                      Zelf heb ik er zeker wat van opgestoken, maar vind het wel tijd worden
                      dat er weer vakinhoudelijk geschreven gaat worden. Daar is ook erg veel
                      van op te steken.
                      Dus kom, wat mij betreft, maar weer op met Digico vs Behringer, analoog
                      vs digitaal, XTA, Earthworks, Altair, Klark, Lauten, MB, Lab en MC2.
                      (willekeurige merken in random volgorde)

                      grtz

                      Nes
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                      Comment

                      • moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

                        .....Amen.....
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                        Comment

                        Working...