Forum

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

    #76
    Ik vind het knap hoor: Ik ben een +/- week niet aanwezig geweest en kan concluderen dat ik in het Live Forum-gedeelte eigenlijk heel weinig gemist heb! Goed bezig jongens!

    Daarbij vind ik het ontzettend laag om iemand die kritische vragen stelt meteen tot de grond toe af te branden! Ja Mac, Heb het tegen jou! Heb je jaren een van de betere op dit Forum gevonden maar zoals je de laatste tijd bezig bent zie ik je liever gaan dan komen. En uit de reacties van anderen maak ik op dat ik niet de enigste ben...

    Wat mij nog meer verbaasd is de totale afwezigheid van de Mods! Ook tegen hen zeg ik: Goed bezig jongens! Kan mij herinneren dat ik berispingen kreeg voor heel veel minder...

    Heb zojuist mijzelf gerapporteerd om de Mods tot een beetje actie te dwingen hierzo...
    Last edited by Outline; 24-06-13, 04:33.

    Comment

    • moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

      #77
      Hoi Outline,
      Modjes lezen zeker wel mee.
      Deze hele discussie lijkt me beter dan dat een modje iemand de les leest.

      We zijn volwassen mensen, met de daarbij behorende kwaliteiten en tekortkomingen. Een grote gemeenschappelijke eigenschap van forumdeelnemers is dat we vaak een mening hebben over de acties van een ander maar over onszelf minder kritisch zijn.

      In dit onderwerp wordt duidelijk aangegeven waarom het forum minder leuk wordt om te lezen, ik deel die opvatting!
      We zijn volledig afhankelijk van de wijze waarop deelnemers op elkaar reageren, de spelregels zijn ruim, het irriteert wel dat deelnemers soms op een vervelende manier reageren...maar die zijn toch echt zelf verantwoordelijk voor de manier waarop ze reageren en het beeld wat ze daarmee over zich afroepen.

      Er is trouwens en hele leuke functie in de forumsoftware, kan je berichten van geselecteerde deelnemers "uitzetten".
      Maakt het lezen een stuk minder frustie in sommige gevallen, dus doe er je voordeel mee.

      Wellicht een heel idealistisch streven, maar het doel van het J&H forum is het delen van kennis en ervaringen.
      Deelnemers mogen zich dat wel iets vaker meenemen in de afweging of en hoe te reageren.

      Veel respect en dank voor Bazemans en Rolmat, beiden heren die middels hun expertise reageren. DAT lijkt me de bedoeling van dit forum.

      ...Vertellen hoe goed je wel niet bent doe je op Facebook....
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #78
        Originally posted by Outline

        Daarbij vind ik het ontzettend laag om iemand die kritische vragen stelt meteen tot de grond toe af te branden! Ja Mac, Heb het tegen jou! Heb je jaren een van de betere op dit Forum gevonden maar zoals je de laatste tijd bezig bent zie ik je liever gaan dan komen. En uit de reacties van anderen maak ik op dat ik niet de enigste ben...
        kan ff aan mij liggen, maar de laatste, pak'm'beet, 5 jaar heb ik op precies 2 van de fora ( en de lounge) meegeschreven.
        Kan iemand mij ff uitleggen waar de studio-tech's gebleven zijn? En de lichtnichten? De productie-fora?

        Oh, en omdat meneer Outline zn zin niet kreeg op de subdag met de D&B-subs ben ik ineens de lul?

        Als je ff die openingspost leest, waarin gewoon een valsheid-in-geschrifte-aantijging staat - die ik nog eerst probeer af te zwakken - waarna er vol op mijn kop geslagen wordt ( dreigementen - chantage - forumvrijheid - russische toestanden hier - )
        Mooiste post van bazeman is als de importeur zelf ff aan het woord geweest is - dan wordt er gereplyed met een slijmballenpost waar de klodders verse sperma naast hangen. Op zoek naar een baantje, wellicht?


        Ik heb wel een paar leuke tips voor de beheerders.
        - Ik weet dat de software een optie heeft om mensen die een topic openen ook meteen beheerder te maken van dat topic, dwz ze kunnen andere posts deleten. (niet editten, alleen deleten.)
        - Ik weet dat de software een optie biedt om je geloof aan te geven. Daarmee kunnen we meteen al die EO-jongerendag-NOZ-artikel18-maffia grevo-meuk scheiden van de normale mensen.
        - Ik weet dat topics na een week, of een maand, of een jaar - gewoon automatisch op slot kunnen. Voorkomt ook een hoop gebazel.

        Comment

        • Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

          #79
          Originally posted by moderator
          ... voor Bazemans en Rolmat, beiden heren die middels hun expertise reageren. DAT lijkt me de bedoeling van dit forum.
          begin jij ook nog ff...
          Ik heb van bazemans in dat hele LEO-topic - want daar gaat het over - geen verstandig woord gelezen, en al helemaal geen expertise... Uitsluitend wilde beschuldigingen, in nota bene zn eerste eigen topic alhier.

          Ik heb ook een tijdje op een auto-forum gezeten, want dat type auto had een eigen forum.
          Hardstikke aardige mensen, en niemand die er een wiel extra bij loog, of een wiel van afhaalde.
          Enige ruzie-moment daar was bij een defect aan iets - dan moest je ff naar de dealer om voor 39 euro iets te kopen - Welnee, dat ding maak je zelf door een ding van 5 euro plat te slaan - Welnee, dat ding van 5 euro was niet goed genoeg -Welnee, dat ding van 39 euro was te duur.
          Niemand die er 450 PK uit haalde, en degene die dan toch chipte daarvan was al bekend dat hij nu 325 pk had, want gechipt door die en die.

          Hier op het forum wordt voor de zoveelste keer een club afgebrand en afgefakkeld in een opening-post, en wordt de brandweer in mekaar geslagen.

          Ben je soms stiekem ook bekeerd, en mag je op zondag niet meelezen??
          Last edited by Gast1401081; 24-06-13, 08:08.

          Comment

          • timmetje
            • Dec 2012
            • 424

            #80
            Wat mij op valt is dat mensen niet lezen wat er staat, maar lezen wat ze willen dat er staat. Daarnaast zijn sommige posts zo krom geformuleerd dat er een taalkundige aan te pas moet komen om de boel te ontcijferen.

            In het topic over LEO (Lomp En Onbebullig inderdaad) viel me erg op dat Bazeman expliciet vermeldde dat hij op persoonlijke titel reageerde. Dit vind ik een goede zaak, maar het werkt natuurlijk niet in je voordeel als je als medewerker van een concurrent een systeem de grond in boort in het eerste eigen topic dat je opent...

            Aan de andere kant: als je hier op persoonlijke titel reageert, moet je ook bereid zijn om kritiek op persoonlijke titel te accepteren. Voorwaarde daarbij is natuurlijk wel dat de kritiek op een fatsoenlijke manier gebracht wordt...

            Grootste struikelblok voor mij persoonlijk (je mag me hier op aanvallen ) is dat Bazeman een systeem afzeikt op basis van geruchten. Specificaties heeft hij niet gezien - want (nog) niet beschikbaar, en hij heeft het systeem voor zover ik weet ook nog niet gehoord.

            Je bedenkingen hebben bij marketingpraatjes is prima, maar om dan direct een fabrikant van leugens te gaan beschuldigen gaat ook mij een stap te ver.

            Ik ben van mening dat je kritiek beter voor je houdt tot je die daadwerkelijk kunt onderbouwen. Zeggen dat een systeem niet werkt omdat volgens jou bepaalde drivers niet verder dan x cm uit elkaar kunnen staan vind ik wel erg makkelijk...
            Tim

            Comment

            • M'Elodie
              • Oct 2006
              • 148

              #81
              Originally posted by timmetje
              Wat mij op valt is dat mensen niet lezen wat er staat, maar lezen wat ze willen dat er staat. Daarnaast zijn sommige posts zo krom geformuleerd dat er een taalkundige aan te pas moet komen om de boel te ontcijferen.

              In het topic over LEO (Lomp En Onbebullig inderdaad) viel me erg op dat Bazeman expliciet vermeldde dat hij op persoonlijke titel reageerde. Dit vind ik een goede zaak, maar het werkt natuurlijk niet in je voordeel als je als medewerker van een concurrent een systeem de grond in boort in het eerste eigen topic dat je opent...

              Aan de andere kant: als je hier op persoonlijke titel reageert, moet je ook bereid zijn om kritiek op persoonlijke titel te accepteren. Voorwaarde daarbij is natuurlijk wel dat de kritiek op een fatsoenlijke manier gebracht wordt...

              Grootste struikelblok voor mij persoonlijk (je mag me hier op aanvallen ) is dat Bazeman een systeem afzeikt op basis van geruchten. Specificaties heeft hij niet gezien - want (nog) niet beschikbaar, en hij heeft het systeem voor zover ik weet ook nog niet gehoord.

              Je bedenkingen hebben bij marketingpraatjes is prima, maar om dan direct een fabrikant van leugens te gaan beschuldigen gaat ook mij een stap te ver.

              Ik ben van mening dat je kritiek beter voor je houdt tot je die daadwerkelijk kunt onderbouwen. Zeggen dat een systeem niet werkt omdat volgens jou bepaalde drivers niet verder dan x cm uit elkaar kunnen staan vind ik wel erg makkelijk...
              Euh: ben ik eigenlijk niet met je eens: Bazeman stelt inderdaad kritische vragen aan de hand van de beschikbare documentatie die de fabrikant laat zien (op internet). Hij stelt er vragen bij oa over het afstraal gedrag. Hij zegt in mijn ogen niet dat de fabrikant liegt. De marketing van deze fabrikant is wat mij betreft absoluut top! Er is nergens een woord gelogen of feiten verdraaid. Het is de wijze waarop men je het laat interpreteren. En of dat deugt of niet, is niet relevant. Degene die de producten kopen van deze fabrikant kopen het toch wel. Net als er zo veel andere voor andere merken kiezen. Ik persoonlijk ben wel benieuwd naar hoe dit systeem in de praktijk werkt. Maar daar kom ik tzt wel achter.

              Comment

              • timmetje
                • Dec 2012
                • 424

                #82
                Originally posted by M'Elodie
                Euh: ben ik eigenlijk niet met je eens: Bazeman stelt inderdaad kritische vragen aan de hand van de beschikbare documentatie die de fabrikant laat zien (op internet). Hij stelt er vragen bij oa over het afstraal gedrag. Hij zegt in mijn ogen niet dat de fabrikant liegt. De marketing van deze fabrikant is wat mij betreft absoluut top! Er is nergens een woord gelogen of feiten verdraaid. Het is de wijze waarop men je het laat interpreteren. En of dat deugt of niet, is niet relevant. Degene die de producten kopen van deze fabrikant kopen het toch wel. Net als er zo veel andere voor andere merken kiezen. Ik persoonlijk ben wel benieuwd naar hoe dit systeem in de praktijk werkt. Maar daar kom ik tzt wel achter.
                Hij riep wel degelijk dat Meyer grafiekjes oppoetste of bewust informatie achterhield... In mijn optiek komt dat toch echt overeen met liegen.

                De hele toon van de post vatte ik toch echt op als: 'Meyer houdt iedereen voor de gek door specs mooier te maken dan ze in werkelijkheid zijn'.
                Last edited by timmetje; 24-06-13, 12:42.
                Tim

                Comment

                • M'Elodie
                  • Oct 2006
                  • 148

                  #83
                  Originally posted by timmetje
                  Hij riep wel degelijk dat Meyer grafiekjes oppoetste of bewust informatie achterhield... In mijn optiek komt dat toch echt overeen met liegen.

                  De hele toon van de post vatte ik toch echt op als: 'Meyer houdt iedereen voor de gek door specs mooier te maken dan ze in werkelijkheid zijn'.
                  De grap is juist dat niemand deze grafiekjes opvalt: want het toont gelijk een heleboel: zoals de vernauwing van horizontale spreiding bij 500Hz. In mijn ogen liegt deze fabrikant niet.
                  En welke fabrikant poetst niet zijn specs/grafieken op: ik denk (bijna) iedereen...

                  Comment

                  • timmetje
                    • Dec 2012
                    • 424

                    #84
                    Originally posted by M'Elodie
                    De grap is juist dat niemand deze grafiekjes opvalt: want het toont gelijk een heleboel: zoals de vernauwing van horizontale spreiding bij 500Hz. In mijn ogen liegt deze fabrikant niet.
                    En welke fabrikant poetst niet zijn specs/grafieken op: ik denk (bijna) iedereen...
                    Klopt. Bazeman gaf zelf ook toe dat SP dit met haar grafiekjes ook doet.

                    Laten we het er maar op houden dat een aantal mensen hier graag hun poot stijf houdt, en waar mogelijk wat rake trappen uit probeert te delen.

                    Mij zal het aan m'n derriere oxideren wat Meyer met haar grafiekjes doet: ik gebruik m'n oren wel.
                    Tim

                    Comment

                    • M'Elodie
                      • Oct 2006
                      • 148

                      #85
                      Originally posted by timmetje
                      Klopt. Bazeman gaf zelf ook toe dat SP dit met haar grafiekjes ook doet.

                      Laten we het er maar op houden dat een aantal mensen hier graag hun poot stijf houdt, en waar mogelijk wat rake trappen uit probeert te delen.

                      Mij zal het aan m'n derriere oxideren wat Meyer met haar grafiekjes doet: ik gebruik m'n oren wel.
                      Dat laatste deel ik volkomen

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #86
                        GTST heb ik al jaren (eigenlijk nog nooit) gekeken maar kan me inmiddels precies voorstellen hoe zo'n soap zich ontwikkeld.
                        Ok, Mac komt niet altijd even subtiel over, lomp, arrogant, you name it maar als je ff kijkt naar zijn historie kun je wel stellen dat het een van de meest actieve leden hier is.
                        Bazeman komt net de hoek om, heeft inmiddels in een goeie week ruim 100 posts geplaatst waarvan er 95 reacties op Mac zijn waarbij er steeds weer een reactie van Mac uitgelokt wordt.
                        Vervolgens komen er nog een paar die ff van de gelegenheid gebruik maken om de 'brandweer' verder in elkaar te slaan.
                        Terug naar de oorsprong, het was niet zo handig van Bazeman om Meyer van bedrog te beschuldigen en vervolgens niet handig van Mac om als een giraffe met een snorkel in door de tuin te wandelen.
                        Na drie berichtjes was het al meer dan duidelijk, zolang iedereen het laatste woord wil hebben zal er zonder ingrijpen van de kleuterjuf (lees moderator) over een maand een topic 'LEO 15' geopend worden.
                        Of, we moeten allemaal gewoon ff een keer slikken en niet meer zo geprikkeld reageren....
                        Tot het zover is beperk ik mijn bijdrage tot alleen lezen en ga ik vanavond misschien wel een keer GTST kijken.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • Ericsamandj
                          • Jul 2010
                          • 414

                          #87
                          Waar anderen afhaken momenteel vind ik het forum deze dagen juist steeds interessanter worden.
                          Het is erg vermakelijk dat iedereen steeds heftiger reageerd op de rode lap van de voorganger.
                          Dat het niet bijdraagt aan de gezelligheid voor degenen die erin verwikkeld zijn snap ik best, maar voor de neutrale lezer als ik is het best lachwekkend.

                          Comment

                          • DJ Paul M
                            • Mar 2011
                            • 70

                            #88
                            Originally posted by Ericsamandj
                            Waar anderen afhaken momenteel vind ik het forum deze dagen juist steeds interessanter worden.
                            Het is erg vermakelijk dat iedereen steeds heftiger reageerd op de rode lap van de voorganger.
                            Dat het niet bijdraagt aan de gezelligheid voor degenen die erin verwikkeld zijn snap ik best, maar voor de neutrale lezer als ik is het best lachwekkend.
                            Helemaal gelijk. Eerst kwam ik hier om mezelf wat bij te leren... Nu voornamelijk om mezelf te amuseren. Altijd benieuwd wie, wat en op welke manier waarop gaat reageren. Net een leuke tv-show.

                            Heeft iemand de rechten al gekocht? Anders ben ik wel geïnteresseerd, lijkt me een goudmijn
                            Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
                            Maar geld doet wonderen en vooral als het een hoop is!

                            Comment

                            • M'Elodie
                              • Oct 2006
                              • 148

                              #89
                              Originally posted by DJ Paul M
                              Helemaal gelijk. Eerst kwam ik hier om mezelf wat bij te leren... Nu voornamelijk om mezelf te amuseren. Altijd benieuwd wie, wat en op welke manier waarop gaat reageren. Net een leuke tv-show.

                              Heeft iemand de rechten al gekocht? Anders ben ik wel geïnteresseerd, lijkt me een goudmijn
                              Yep: zojuist vastgelegd: ben alleen nog in onderhandeling met EyeWorks en JohnDeMol

                              Comment

                              • Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

                                #90
                                Toen ik zo'n 12 jaar geleden op dit forum verzeilde was het een beetje veel puinhoop in kabelland, en ik wilde eigenlijk wel eens weten wat nu de standaarden waren qua audio en licht.
                                Binnen een kwartier, in het derde topic wat ik bezocht, had ik slaande ruzie. Ik weet nog precies met wie, en ik weet nog precies waarom ook. Ik heb met die vent na de tijd nog wel 20x een bak koffie, resp. biertje gedronken.

                                Ik heb (had trouwens al veel eerder) geleerd dat er geen enkele fatsoenlijke opleiding in Nederland is die zich op HTS-niveau, of hoger, met geluidstechniek bezighoudt. Er zijn nog 1 of 2 Duitse TonMeister-opleidingen, waardoor er - de laatste 12 jaar - hier een boel schrijvers zijn geweest, die allemaal merken-geil waren. Van EAW-850 die-hards via TurboBlauwHoutVanJou langs SA over AD naar de duitse clubs, en allemaal klonk het beterder, ging het harderder, was het economischer rendabelerder en weet ik het.

                                En toen noemde ik MeyerSound. Groningen had toen nog geen internet, dus daar konden ze niet meelezen, maar verder is er een bak ellende over me uitgestort - anno 2001 ! Alsof ik de duivel uit de hel had losgelaten.
                                En nog veel meer mensen kenden het überhaupt niet. Vond het wel grappig, alsof een automonteur die pretendeert vakman te zijn nog nooit van Mercedes gehoord had...

                                Kortom: ik heb lekker relaxed meegehobbeld hier in de geluidshoek. Techniek - krachtstroom, veiligheid etc had ik wat kaas van gegeten, en date vond ik ook leuker, eigenlijk...
                                Op zeker moment (eind 2002?) kreeg MS weer een Nederlandse vertegenwoordiger, waarna er meer mensen met de systemen kennis konden gaan maken. Groningen viel daarna uit de boot, wegens een vernieuwde importeur/dealer-relatie, maar er kwamen veel meer nieuwe gezichten bij. En de teneur veranderde, van MS = troep, te zwaar, te lomp, te grijs naar goh, klinkt wel erg goed, en niet alleen hier, maar ook bij de achterburen...

                                Nog ff een tijdje moderator geweest, omdat het hier toen zo'n 10.000 hits per dag trok, en er per dag zo'n 50 a 70 onderwerpen gestart werden. In die tijd was het not-done om reclame te maken voor je eigen winkel, en werd een reële tekst gevraagd, geen sms-taal. Daar moest soms behoorlijk aan geschaafd worden, sommige topics waren best geinig, maar volledig onleesbaar.

                                Vervolgens is er in het licht iets misgegaan, daar is het al een eeuwigheid erg rustig, 20 topics in 8 weken, techniek heeft 15 topics in 12 weken gehad.
                                In geluid komen alleen maar mensen zo hard mogelijk roepen dat iedereen een eikel is, vervolgens wordt iedereen die reageert plat-ge-PMt met "ik weet het beter en kom maar bij mij kopen- opmerkingen". Op InRealLife-hobby-dagen melden zich een heleboel mensen aan die allemaal de regie willen overnemen, en als dat niet bij voorbaat lukt komen ze gewoon niet opdagen. Of ze beginnen gewoon met over een concurrent een zooi bagger te gooien, en bij een weerwoord zijn ze zielig. En dat is allemaal de schuld van Meyer LEO...


                                Ik heb dik 12 jaar overleefd, hier, en dat kunnen vandaag de dag steeds meer collega's zeggen als ze s'avonds / snachts weer thuis komen, dankzij een stukje extra veiligheidsbewustzijn. Niet dat ik daarvan de oorzaak ben, maar statistisch gezien loopt het aantal dodelijke slachtoffers in deze bedrijfstak mooi terug.

                                En of ze nou over mn fiets lullen of over mn lul fietsen, dat boeit me dan niet zo bar veel.
                                Last edited by Gast1401081; 24-06-13, 14:41.

                                Comment

                                Working...