Het verbaast me een beetje dat je hier serieus op ingaat. Natuurlijk weet ik donders goed dat (bijna alle) tegenwoordige lichttafels niet in staat zijn om uit te vissen wat er aan de DMX bus hangt. Ik had niet voor niets "zien" tussen aanhalingstekens staan, want op de tafel moet je natuurlijk zelf instellen welke fixtures eraan hangen en op welke adressen deze toegewezen worden. Voor een 12/2 is dat maar één mogelijke fixture (een dimmer) en daar maximaal 24 afzonderlijke van, en dan moet je dus zelf in het achterhoofd houden dat die dimmer in werkelijkheid geen dimmer voorstelt maar een pan, tilt, gobo of whatever. 1 dimmerschuif aan meerdere adressen toewijzen kan dan weer wel.
Het feit dat ik een of twee keer met een Roadhog gewerkt heb wil niet zeggen dat het voor mij een 'geliefde' tafel is. Sterker nog, ik vind het ding lomp, in verhouding sloom en gebruikers-onvriendelijk. Als ik een scene inschuif en die wil ik ergens opslaan (zowel met intelligent als conventioneel licht), dan wil ik dat met één knop kunnen doen en niet 5 menu's door hoeven wandelen om even een wijziging in het programma te kunnen maken. Een SGM 12/24SC (of Pilot) is meer mijn ding, die is veel makkelijker voor on-the-fly werk al is het inpatchen van nieuwe fixtures lastiger.
Mooi systeem, maar voor de toekomst. Volgens mij is de GrandMA 2 er ook nog niet mee uitgerust. Ja, dat is idd de opvolger van een van de grote concurrenten van de grote broer van jouw geliefde RoadHog, waar we op dit moment naar aan het kijken zijn of die al stabiel genoeg is om in oktober een productie met 32 universes licht (idd geen video) mee te doen.

Mocht je daar over informatie willen: check even mijn profiel op URL.
Comment