MA lighting lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lichtmoderator
    • Jun 2002
    • 115

MA lighting lichttafels

Om de onderwerpen te bundelen vanaf heden de discussies per console, tafel, sturing per fabrikant op het lichtforum.

De oude of reeds lopende discussie zijn afgesloten, hieronder een lijstje, heb je vast wat te lezen voor je een vraag stelt.
    Belangrijk: geef in je vraag aan:
    - welke tafel
    - specificeer je vraag zoveel als mogelijk
    Lichtmoderator fora J&H Licht en Geluid
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Ja, heb er eentje.

MA 24-6 of 48-6,

is het mogelijk om in je softpatch merdere kanalen achter je fader te hangen?

bijv: fader-1 is dmx1 + dmx80 + dmx214, bijvoorbeeld????

Comment

• elmer
      • Jul 2003
      • 139

ja dit is mogelijk, in je softpatch kan je meerdere kanalen op 1 fader patchen, hoeveel kanalen weet ik echter niet, maar heb er zelf wel eens 6 op 1 fader gehad dus dat kan in elk geval.

groetjes

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

24/6 en 48/6 10 per channel, op een 12/2 is dit beperkt tot 4
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• elmer
          • Jul 2003
          • 139

even een vraagje he AJB,

wist je dat uit je hoofd of heb je het even opgezocht?

groetjes

Comment

• rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

Ik snap het niet helemaal, dus je bedoelt gewoon dat je meerdere kanalen onder 1 kanaal wilt programeren, als dat zo is, klopt dat van AJB niet, want ik heb wel eens meerdere kanalen dan 4 vanuit mijn PRESET geprogrameerd (misschien dat er allemaal verschil in zit)
            Licht is altijd zwaar.

Comment

• delighted
              • Jul 2003
              • 420

citaat:Geplaatst door René_Master

Ik snap het niet helemaal, dus je bedoelt gewoon dat je meerdere kanalen onder 1 kanaal wilt programeren, als dat zo is, klopt dat van AJB niet, want ik heb wel eens meerdere kanalen dan 4 vanuit mijn PRESET geprogrameerd (misschien dat er allemaal verschil in zit)
              Je kan meerdere DMX-kanalen aan 1 Channel toewijzen. Zo kan je bijvoorbeeld DMX kanaal 1, 2, 3 en 4 toewijzen aan Channel 1.

En zoals AJB al heeft gezegd zijn dit er op een 24/6 10 en op de 12/2 zijn dat er slechts 4.

Vervolgens kan je met je channels weer presets maken, en daar kan je onbeperkt gebruik van maken.

Ik weet niet of AJB heeft moeten opzoeken hoeveel DMXkanalen je aan een channel kan toewijzen. Maar als je een paar keer op zo'n tafel hebt gewerkt, dan weten de meeste mensen dat wel uit hun hoofd. Is dus niet echt bijzonder.

Comment

• shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

oke, klein vraagje ik gebruik regelmatig een 24/6 en weet hoe ik de boven en onderste (channel) faders moet gebruiken, ik weet ook dat ik in het "master"gebied, met de preset1-fader kan regelen of ik de push-channel knopjes boven of beneden wil hebben (kwartje valt even niet).

Wat ik me nu afvraag: Waar is de fader2-schuif fader voor??
                Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• elmer
                  • Jul 2003
                  • 139

nou heb er meerdere keren op gewerkt, maar wist dat niet uit mijn hoofd, zal een puntje van mijn iq afhalen.

groeten

Comment

• fl@x
                    • Oct 2003
                    • 194

citaatke, klein vraagje ik gebruik regelmatig een 24/6 en weet hoe ik de boven en onderste (channel) faders moet gebruiken, ik weet ook dat ik in het "master"gebied, met de preset1-fader kan regelen of ik de push-channel knopjes boven of beneden wil hebben (kwartje valt even niet).

Wat ik me nu afvraag: Waar is de fader2-schuif fader voor??

Die twee faders hebben verschillende functies. Ten eerste zoals je zegt om de tafel te schakelen tussen de upper en de lower bank. Dit kan je zien aan het pijltje dat rechtsboven in het display staat. Die functie heb je nodig bij het patchen van de bovenste rij faders. En ook zoals je zegt om de flash toetsen te bedienen.

De faders worden ook gebruikt als je de tafel in de theatermode hebt staan. Je kan nu cross-faden tussen de bovenste en onderste presetbank.

Zo niet, dan toch!!!

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

citaat:Geplaatst door elmer

nou heb er meerdere keren op gewerkt, maar wist dat niet uit mijn hoofd, zal een puntje van mijn iq afhalen.
                      Dan zit je nu dus op 4
                      Zoals Dennis zegt; als je 2 keer zo'n ding hebt gepatched weet je dat uit je hoofd Lichttafels zijn naast werk ook mijn hobby, dussh ja... bestudeer graag de eigenschappen van deze beestjes...
                      Arvid Buit

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

citaat:Geplaatst door René_Master

Beste Rene,

Het gaat hier over de softpatch, niet over het wegschrijven van een que/preset... Ff goed lezen voordat je reageert, heb ik je al eerder verzocht trouwens...[:I]
                        Arvid Buit

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

kijk, dat bedoelde ik dus.
                          stel je voor dat je 10 scrollers ( of andere eenvoudigere fixtures) hebt hangen, allemaal op een verschillend dmx-adres,
                          die kun je dus vanuit je tafel allemaal tegelijk laten lopen, als je dat zou willen. Hoef je niet meer je trek in om de dmx om te zetten.

En daar wordt die tafel dus weer een stuk multi-inzetbaarder van...

ga er binnenkoirt wel 1 kopen, dus.

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

Absoluut Gerard, helemaal waar. Maar ook met wat uitgebreidere fixtures, kun je met een beetje papierwerk een slimme patch maken. Kleurenwielen bij elkaar op, zoomfuncties etc. Dimmer en pan/tilt moeten wel altijd los.
                            Arvid Buit

Comment

• fl@x
                              • Oct 2003
                              • 194

citaat:Absoluut Gerard, helemaal waar. Maar ook met wat uitgebreidere fixtures, kun je met een beetje papierwerk een slimme patch maken. Kleurenwielen bij elkaar op, zoomfuncties etc. Dimmer en pan/tilt moeten wel altijd los.
                              Hey AJB, wij begrijpen elkaar. Veel mensen onderschatten de mogelijkheden van een MA 24/6 en roepen direct dat je voor intelli maar een andere tafel moet gebruiken. Bij een kleine band-setup: 4 Mac's 24 KW aan parren kan je prima met dit beestje uit de voeten.
                              Even een softpatch uitschrijven op papier en draaien maar..
                              Zo niet, dan toch!!!

Comment

Working...