MA lighting lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Originally posted by vaud
    Ik heb toevallig vrijdag mijn 12/2 ge-update en kan nu ook gebruik maken van de "theatre mode"
    Heb je de software zelf op een EPROM gebrandt of heb je kant en klare EPROM's gekocht? Hoewel mijn 24/6 momenteel ff open ligt (ik kan helaas nu ff niet de tijd opbrengen om de hele boel af te zoeken naar het probleem) draai ik daar ook nog een oude software versie op (v.2.53 huidig is 2.59).
    Ik heb totaal geen idee wat en of er iets wezenlijks is veranderd in die paar versies. (Rolight had het over geupdate fixture libraries... die waren volgens mij nog niet helemaal wakker. maar konden mij verder ook niets vertellen...) Misschien dat iemand weet wat er wel veranderd is?
    En als het wel belangrijk is... Kan iemand die EPROM's fixen?

Originally posted by vaud
    Volgens de beschrijving kan je als je gebruik maakt van de theatre mode de chaser alleen met de "step" bedienen dus handmatig naar de volgende stand in de vooraf ingestelde fadetime.

Je kan natuurlijk meerdere stappen gebruiken voor één kleur en zo de maximale tijd verlengen.
    Oftewel gewoon via het 'chase-menu' en niet met de memory faders... Daar ligt dus het probleem van Jürgen.

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• vaud
      • Dec 2002
      • 24

Originally posted by hugovanmeijeren
      Heb je de software zelf op een EPROM gebrandt of heb je kant en klare EPROM's gekocht?

Oftewel gewoon via het 'chase-menu' en niet met de memory faders... Daar ligt dus het probleem van Jürgen.
      1
      Zelf gebrand, in 13 jaar was er toch wel wat veranderd.

2
      Het probleem is dat jürgen een langer fadetime wil hebben dan de maximale 10 seconden (x-fade), je kan dit dus oplossen (wel lekker omslachtig) door een chase te maken met bijvoorbeeld 6 memory's.
      memory 1 : preset 3 50 % en preset 1 50%
      memory 2 : preset 1 100 %
      memory 3 : preset 1 50 % en preset 2 50 %
      memory 4 : preset 2 100 %
      memory 5 : preset 2 50 % en preset 3 50 %
      memory 6 : preset 3 100 %

snappen jullie het nog of snap ik het probleem niet?
      Last edited by vaud; 02-03-08, 00:18.
      vaudje!

Comment

• Jürgen
        • Feb 2008
        • 3

ik zal het eens gaan proberen zonder hem in eem memory op te slaan

ik kan de fade tijd ook verhogen door van 0% naar 100% in bijvoorbeeld 5 stappen te doen dan zit ik op 50 seconden of heb ik dat mis

jurgen

Comment

• vaud
          • Dec 2002
          • 24

Originally posted by Jürgen

ik kan de fade tijd ook verhogen door van 0% naar 100% in bijvoorbeeld 5 stappen te doen dan zit ik op 50 seconden of heb ik dat mis
          Helemaal goed !
          vaudje!

Comment

• meine
            • Mar 2005
            • 35

Originally posted by hugovanmeijeren
            Ik heb totaal geen idee wat en of er iets wezenlijks is veranderd in die paar versies. (Rolight had het over geupdate fixture libraries... die waren volgens mij nog niet helemaal wakker. maar konden mij verder ook niets vertellen...) Misschien dat iemand weet wat er wel veranderd is?
            En als het wel belangrijk is... Kan iemand die EPROM's fixen?
            Hmm, fixture libraries op een MA24/6!?? Dit lijkt mij wel een interessante update!
            Zelf weet ik het verschil tussen de versies ook niet, maar omdat je bij Rolight gratis een setje eproms kunt krijgen met de nieuwste versie lijkt mij de keuze niet moeilijk. Even mailen/bellen en binnen no-time heb je ze in huis. Daarna wel even je oude eproms retour sturen.

Comment

• Jürgen
              • Feb 2008
              • 3

ja het is gelukt

met cls pixel bar. een chase gemaakt in de theater mode elke keer met 10% omhoog/omlaag. chase is nu wel 60 stappen groot en dan met auto run/x-fade en frequentie lekker langzaam laten lopen over de diverse kleuren.

dank je wel hugo en de rest

groetjes en tot de volgende vraag

jurgen

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Originally posted by meine
                Hmm, fixture libraries op een MA24/6!?? Dit lijkt mij wel een interessante update!
                Zelf weet ik het verschil tussen de versies ook niet, maar omdat je bij Rolight gratis een setje eproms kunt krijgen met de nieuwste versie lijkt mij de keuze niet moeilijk. Even mailen/bellen en binnen no-time heb je ze in huis. Daarna wel even je oude eproms retour sturen.
                Ja mij ook wel eerlijk gezegd...

Maar even omruilen doen ze niet meer, dit was wat ik een half jaar terug van Rolight kreeg:

Originally posted by Rolight
                De eprom waar je om vroeg kunnen wij niet kostenloos omruilen. Vroeger was dit wel het geval, maar MA had hier zoveel kosten en moeite mee dat ze hebben besloten dit niet meer te doen. De eprom is wel te bestellen waarmee je meer fixtures in je library hebt.
                Maare, denken jullie dat het nuttig is om te updaten. Kan iemand die dingen makkelijk branden?

Groeten Hugo

Comment

• keenoncoolstuff
                  • May 2003
                  • 695

Originally posted by meine
                  MA 24/6 heeft GEEN fixture libraries. Voor zover ik weet zit al sinds jaar en dag (gok zo'n 15 jaar ongeveer) versie 2.59 op de tafel. Updates zijn er in ieder geval niet geweest sinds ik met de tafel werk, en dat is dus 15 jaar...

Groet, Rob.
                  All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                  If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Dave
                    • Jan 2001
                    • 757

Tja, die van mij heeft versie 2.55. Ik heb toen met Rolight gebeld, volgens hen waren er geen grote verbeteringen tussen 2.55 en 2.59. Aangezien ik geen bugs tegenkom heb ik eigenlijk nooit de moeite gedaan om het spul te updaten.
                    Ik kan als het moet over een eprombrander beschikken. Dan kan ik er best een zooi tegelijk branden als er vraag naar is. Moet ook de behringer MA12/2 copie nog updaten. Het lastigste zal het vinden van de eproms zijn. (Maar zie dat farnell ze verkoopt aan 4,45 ex.)
                    U x I = Boem.

Comment

• CoenCo
                      • Feb 2005
                      • 230

Bij de MA24/6:
                      Eén van de verschillen tussen v2.51 en v2.59 zit in de softpatch. Bij 2.51 max 8 DMXadressen per fader, 2.59 is dat veel meer (24?/32?) DMXadressen per fader. Verder een kleine verandering in het maken van chases en de theatre_timing.
                      Bij de Scanco:
                      Voornamelijk nieuwe fixture libraries

Comment

• hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

Heb de vraag over de software versies even naar MA zelf doorgespeelt... We zullen zien, ik houd jullie op de hoogte.

Groeten Hugo

Comment

• hugovanmeijeren
                          • Oct 2004
                          • 1436

Heb reactie gehad van MA, de persoon van de technische dienst kon het mij niet vertellen, maar heeft mijn vraag weer doorgespeeld naar de ontwerper van de software...

CoenCo hierboven zat wel aardig in de buurt, hier is het overzichtje:

Groeten Hugo

Comment

• deurklink

Even iets heel anders! De nieuwe MA tafels al gezien?

MA Lighting

Comment

• Dave
                              • Jan 2001
                              • 757

Fixtures importeren

Collega's,
                              Het bedrijf waar ik voor freelance heeft nu (eindelijk!) de beschikking over een GMA Ultralight. Heb het ding nieuw uit de doos ingewijdt en ben nu bezig om wat dingen voor te bereiden. (User profiles en dergelijke).
                              Ik loop nu tegen een klein puntje aan: Natuurlijk staan niet alle fixtures in het ding. Ik kon dus gelijk aan de gang om nieuwe fixtures aan te maken. Deze staan op USB-stick, maar wil ik graag VAST in de tafel hebben. Anders moet men elke keer bij een nieuwe show de fixtures laden, en je weet wat er met losse dingen als USB-sticks en floppies gebeurd. Wie stuurt me in de goede richting?

Tevens nog een andere vraag: Als je een cue opslaat, is de programmer leeg. Alleen de fixtures zijn dan nog geselecteerd. Ik kan me uit eerdere ervaringen met de tafel niet herrineren dat dit zo was. Is dit een instelling die te wijzigen is?
                              In sommige gevallen is het namelijk handig dat de programmer behouden blijft namelijk.
                              U x I = Boem.

Comment

• AJB
                                • Jul 2003
                                • 2289

Fixtures;

Als jij een fixture aanmaakt, blijft deze keurig op de tafel staan. Mocht je deze mee willen nemen naar andere tafels zou ik je aanraden om een demo-show te ontwerpen waar de fixtures in staan. Tevens kun je via ftp op de harddisk van de tafel komen. Mogelijkheden te over, maar in beginsel: als jij ze zelf hebt aangemaakt zal de fixture niet zomaar van de tafel verdwijnen.

Wanneer je een cue opslaat is de programmer leeg: logisch! De fixtures blijven geselecteerd. Je wilt de programmer niet standaard actief houden omdat je dan erg slecht tracking-programming kunt doen.

Maar een simpele tip; het actief maken van de alle info voor geselecteerde fixtures, doe je door op enter te drukken. Dus: fixture 19 enter, ENTER

Als je in je fixture scherm kijkt zie je alle waarders ook rood (actief) worden. Na het opslaan van een cue volsta je dan ook met ENTER om alles weer actief te maken.

Suc7,

grtz Arvid
                                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                                ------------------------------------------------
                                Arvid Buit
                                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...