MA lighting lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DMiXed
    • Jan 2008
    • 370

hallo allemaal,

ik werk al een tijdje met een Lightcommander 24/6, en kan er al redelijk goed mee overweg. Nu wil ik me wat verder verdiepen in de mogelijkheden van de tafel, maar begrijp niet helemaal hoe de X-fader werkt. Is het mogelijk om met de x-fader twee of meerdere cues/programma's over te laten lopen die je programmeert in de 16 onderste faders? wat kan er nog meer mee gedaan worden?

Grtz Jeroen van Geffen
    Jeroen van Geffen

Comment

• Dave
      • Jan 2001
      • 757

Originally posted by AJB
      Fixtures;

Als jij een fixture aanmaakt, blijft deze keurig op de tafel staan. Mocht je deze mee willen nemen naar andere tafels zou ik je aanraden om een demo-show te ontwerpen waar de fixtures in staan. Tevens kun je via ftp op de harddisk van de tafel komen. Mogelijkheden te over, maar in beginsel: als jij ze zelf hebt aangemaakt zal de fixture niet zomaar van de tafel verdwijnen.
      Ah ok. Ik heb namelijk de fixture aangemaakt in On-PC, en hiervan een export/import gedaan. Maar ben er nu achter hoe het moet.
      Fixture laden van USB in Full access new > from library > extern.
      Dan naar fixture types, en dan export > intern.
      Naar de ftp functie ben ik ook nieuwsgierig. Zag tijdens het opstarten dingen als ftp username/password voorbij komen, dus dat ga ik tzt ook eens proberen.

Wanneer je een cue opslaat is de programmer leeg: logisch! De fixtures blijven geselecteerd. Je wilt de programmer niet standaard actief houden omdat je dan erg slecht tracking-programming kunt doen.
      Misschien dat ik de laatste tijd teveel met MagicQ gewerkt hebt, hier wordt de programmer behouden. Voor beide methodes is wat te zeggen.
      Is er een methode om de parameters van een cue naar de programmer te dumpen? (Bij chamsys heet dit include)

Ik ben in ieder geval weer een stukje verder. Thanks for the input.
      U x I = Boem.

Comment

• Dave
        • Jan 2001
        • 757

Originally posted by DMiXed
        hallo allemaal,

ik werk al een tijdje met een Lightcommander 24/6, en kan er al redelijk goed mee overweg. Nu wil ik me wat verder verdiepen in de mogelijkheden van de tafel, maar begrijp niet helemaal hoe de X-fader werkt. Is het mogelijk om met de x-fader twee of meerdere cues/programma's over te laten lopen die je programmeert in de 16 onderste faders? wat kan er nog meer mee gedaan worden?

Grtz Jeroen van Geffen
        Je kunt inderdaad je memories die onder de memory masters staan crossfaden. Als je X-fade aan hebt staan kun je de volgende stand 'inladen' door op de betreffende flashbutton te drukken, en met de fader over laten lopen.
        Ik heb de X-fade alleen gebruikt voor sequences, dus een volledige show die achter elkaar doorgeschoven moet worden. Behalve met de fader kun je ook een tijd instellen, dan kun je met de GO-button overfaden.
        Ik heb het ding al een tijd niet meer onder handen gehad, dus ik kan je niet meer precies vertellen welke instellingen er zijn. Dat wordt even proberen voor je.
        U x I = Boem.

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Cue 1 Enter Enter
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• DMiXed
            • Jan 2008
            • 370

oke, thnx!

Grtz Jeroen
            Jeroen van Geffen

Comment

• Svartrose
              • Apr 2008
              • 229

Heeft iemand ooit de GrandMA trainings DVD ontvangen? Heb hem nu twee keer aan gevraagd en maanden gewacht, maar zie niks... En ik blijk niet de enige te zijn. Waarom bieden ze hem niet gewoon ter download aan?

Comment

• mvdmeulen
                • Aug 2007
                • 137

nee ik heb hem 3 maanden geleden ook aangevraagd maar nog steeds niet gehad
                zou een goed idee zijn om hem downloadbaar te maken

greetz

mark
                Met vriendelijke groet,
                Mark van der Meulen

Comment

• Lala
                  • Sep 2008
                  • 370

Originally posted by Svartrose
                  Heeft iemand ooit de GrandMA trainings DVD ontvangen? Heb hem nu twee keer aan gevraagd en maanden gewacht, maar zie niks... En ik blijk niet de enige te zijn. Waarom bieden ze hem niet gewoon ter download aan?
                  Ik heb hem een jaar of 2 geleden aangevraagd, en toen binnen een maand binnen gekregen.

Comment

• deurklink

Originally posted by mvdmeulen
                    nee ik heb hem 3 maanden geleden ook aangevraagd maar nog steeds niet gehad
                    zou een goed idee zijn om hem downloadbaar te maken

greetz

mark
                    Anders even bij rolight enschede proberen? Daar heb ik hem van..

Comment

• Funmaker
                      • Jun 2006
                      • 922

ook al eens aangevraagd gehad en tot op heden niet gezien
                      Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Svartrose
                        • Apr 2008
                        • 229

Originally posted by deurklink
                        Anders even bij rolight enschede proberen? Daar heb ik hem van..
                        Done. Laat jullie weten wat ervan terecht is gekomen

Comment

• Svartrose
                          • Apr 2008
                          • 229

Originally posted by NiTRO
                          Music Power: Een schema heb ik niet, maar wel weet ik dat de faders [van de MA 24/6] precies dezelfde zijn als die van de showtec showmaster/scenesetter.

grtzz
                          ERC
                          Hmm, is dat zo? Heb met beide tafels gewerkt, maar heb nou niet bepaald het idee dat de faders bij beiden even lekker lopen. (en, ja, ik weet dat er bij de MA een schuimlaagje overheen zit)

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3148

Originally posted by Svartrose
                            Ik weet niet precies meer wanneer ik 'm had aangevraagd (januari of zo?)

Response van MA was dat het iets langer kon duren, omdat ze met een nieuwe versie bezig waren. 2 of 3 weken later lag er een dvd op de deurmat, verzonden door RoLight.

Comment

• Svartrose
                              • Apr 2008
                              • 229

Heb een mail terug van Rolight, en ze sturen de DVD op. Blijft de vraag waarom die DVD niet gewoon online staat, lijkt me een hoop rompslomp minder voor MA en haar distrubiteurs.

EDIT:
                              2 dagen later: de dvd is binnen! En nog in een mooie DVD hoes ook nog! Ben helemaal happy!
                              Last edited by Svartrose; 11-03-09, 14:37.

Comment

• rolanddeg
                                • Nov 2004
                                • 337

MA advies gevraagd!

Momenteel ben ik bezig met het technisch renoveren van een poppodium. Dit gebouw is ongeveer 6 jaar geleden gebouwd en ingericht. Momenteel zijn we in bezit van:
                                SGM Studio 24 SC
                                4x Martin MX1
                                2x Atomic 3000
                                4x Showtech Genesis 575
                                24 dimmerkanalen --> stuk of 50 parren er aan?
                                20x CLS LED par 56

Daar moet aan toegevoegd gaan worden:
                                8x QMaxz QS250 movinghead
                                4x QMaxz QS250 washhead

Aangezien er op die SGM maar 12 plaatsen zijn voor intelligente lampen gaat dit een probleem opleveren. Ofterwijl: er moet een nieuwe lichttafel aangeschaft worden. Maar nu het bekende probleem, budget. Mijn oog was gevallen op een héle scherpe aanbieding van een Pearl 2008 en 2010, maar ook op een GrandMA micro.

Van verschillende kanten wordt naar mij geroepen dat de Pearl tafels niet de betrouwbaarste en ook niet de simpelste zijn, dus ben ik wat verder gaan oriënteren. Al snel struikelde ik over de GMA serie, en de Micro past mooi binnen het budget. Helaas is er niet genoeg geld voor de Ultralight...

Aangezien ik MA-noob ben is mijn vraag: raden jullie een MA micro aan of af om de lampen die hierboven zijn genoemd mee aan te sturen? Hoe bevalt het met live ingrijpen, timen, en het belangrijkste (er moeten "beginnelingen" mee gaan werken): is zo'n tafel niet al te moelijk qua programmeren en uitvoeren?

Een extra plan van me is om een tekenkamer in te richtingen, met het idee dat er met MA 3D ontworpen en geoefend kan worden. Werkt dit ook praktisch en redelijk noob-proof?

Kortom, is deze tafel toereikend voor deze toepassing, of is een Pearl toch praktischer?

Comment

Working...