NIEUW TOPIC GEOPEND IN RIGGING FORUM
Klinkt niet erg betrouwbaar, maar ben erg geïnteresseerd in verder uitleg van dit systeem. Vooral met betrekking op de veiligheid.
Mijn mening is nog steeds dat je een triggersignaal kan sturen via DMX maar dat je altijd een 'Dead men's handle' moet hebben voor takelbewegingen die een meegeprogrammeerde looptijd hebben.
Ik ken wel een aantal systemen, maar geen enkel systeem dat een 'Dead men's handle' via de lichttafel heeft. Welk systeem gebruiken jullie?
Of moet ik mailen?
Originally posted by AJB
Mijn mening is nog steeds dat je een triggersignaal kan sturen via DMX maar dat je altijd een 'Dead men's handle' moet hebben voor takelbewegingen die een meegeprogrammeerde looptijd hebben.
Ik ken wel een aantal systemen, maar geen enkel systeem dat een 'Dead men's handle' via de lichttafel heeft. Welk systeem gebruiken jullie?
Voor vragen mail gerust,
grtz Arvid
grtz Arvid

Uiteraard is alles voorzien van harde stops, en kunnen we daar geen fouten mee maken. Bovenalles zit er naast de lichttafel een grote noodstop die elke beweging blokkeerd in noodgevallen. Mocht je e.e.a. in real-life willen zien ben je natuurlijk altijd welkom !
, maar wel met recente software) maar ik heb nog niet helemaal gevonden hoe ik een chase handmatig kan steppen (zodat ik ook nog in de maat van de muziek zit zegmaar). Met de LSC Maxim kan dat door de speed op 0 te zetten en dan de flashbutton te gebruiken, en de (sorry voor dit woord) ShowTec Showmaster heeft gewoon een Step knop die dit doet... maar ik heb het nog niet ondekt op de 24/6.

Comment