MA lighting lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • meine
    • Mar 2005
    • 35

Originally posted by CoenCo
    of de geheugen-batterij leeg, of hij is echt stuk. In beide gevallen => dealer bellen.
    Met een 24/6 heb ik ongeveer hetzelfde gehad (de tafel ging spontaan aan/uit, oplossing was het vervangen van de bufferaccu). Echter na het vervangen van de accu kreeg ik ook foutmeldingen bij het opstarten. Echter als de tafel dan werd uitgezet en weer aan dan was de vorige foutmelding verholpen en kreeg je de volgende. Ik heb daarna de tafel enkele keren aan/uit gezet totdat alle foutmeldingen 'waren doorlopen'.
    Uiteindelijk draait alles weer prima.

Ik zou in dit geval dus de accu vervangen. Kost bijna niets en is prima zelf te doen.

Comment

• flash-a-new-generation
      • Nov 2006
      • 228

probleem als het goed is verholpen

beste forumleden,

ik had de importeur rolight gemaild, en idd ze denken daar ook dat de backup accu op is. ik heb er dan nu ook een nieuwe besteld. hartelijk dank voor jullie meedenken.
      indien dit niet werkt, zou ik dan ook nieuwe software erop kunnen laten zetten?

maar goed, dan moet ik het het weekend maar zo doen en alles opnieuw erin progge. het is maar twee disco klusjes.

fijn weekend.

mvg,

Pim
      EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• CoenCo
        • Feb 2005
        • 230

Nieuwe software komt in de vorm van een EEprom-chip (of twee) die je bij rolight kan bestellen. Als je de oude chips retour stuurt is dat meestal nog gratis ook (behalve verzendkosten).

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

Hallo,

ben nu zelf ook eigenaar van een Lightcommander 24/6.
          Ga hem vrijdag gebruiken in combinatie met een 30 tal parren en 2 scannertjes van 6 kanalen. Dus zal wel niet zo veel problemen opleveren.

Maar wat ik me af vroeg, als jullie intelligent op een 24/6 programmeren, programmeer je dan alleen de pan/tilt bewegingen, en de kleurenwielen/gobo's/goborotatie/shutter op de auxen om manueel te bedienen. Of programmeer je die ook mee?

Want als je die dingen mee programmeert dan heb je daar in principe (als de chase loopt) geen verdere controle meer over...

Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

Wat je programmeert moet je zelf weten, maar je zou evt. een aantal verschillende chases hiervoor kunnen programmeren die je vervolgens onder je chase-memories zet. Het makkelijkste is om eerst de scans te programmeren en na afloop de faders pas naar je dimmers voor conventioneel te patchen. De 24/6 is niet bedoeld voor bewegend licht, maar als je genoegen neemt hele basic programma's/standen/chases, kun je wel uit de voeten.

Succes!

Comment

• sjoerd1990
              • May 2006
              • 8

aangezien je meerdere chases tegelijk kan laten lopen. zou ik een chase maken voor pan/tilt en een paar voor de kleuren/gobo's dan kan je per pan/tilt chase kiezen welke kleuren gobo's chase je wil laten lopen.

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Originally posted by sjoerd1990
                aangezien je meerdere chases tegelijk kan laten lopen. zou ik een chase maken voor pan/tilt en een paar voor de kleuren/gobo's dan kan je per pan/tilt chase kiezen welke kleuren gobo's chase je wil laten lopen.
                Kan ik wel wat mee, goed idee..!

En uiteraard weet ik wel dat dit niet de meest handige tafel is voor intelli, dat is ook zeker niet mijn hoofddoel, maar denk niet dat een tweetal kleine scannertjes problemen gaan geven...

Groeten Hugo

Comment

• meine
                  • Mar 2005
                  • 35

Software tbv. offline bewerken MA24/6

Goedemorgen allemaal,

Laatst heb ik een MA cardreader aangeschaft. Nu is er vanaf de MA site het programma LC12EDIT te downloaden om lichtstanden/patch e.d. offline te kunnen bewerken. Echter ik heb het idee dat dit programma enkel voor de 12 kanaals versie bruikbaar is (vandaar waarschijnlijk ook de 12 in de programmanaam).

Weet iemand of er ook een programma beschikbaar is voor de 24 kanaals tafel?

Comment

• Dave
                    • Jan 2001
                    • 757

Originally posted by hugovanmeijeren
                    Kan ik wel wat mee, goed idee..!

En uiteraard weet ik wel dat dit niet de meest handige tafel is voor intelli, dat is ook zeker niet mijn hoofddoel, maar denk niet dat een tweetal kleine scannertjes problemen gaan geven...

Groeten Hugo
                    Gaat prima, het wil ook met 4 macs en 16 parren.
                    Als je je specials op kill-mode zet, kun je daar perfect kleuren of gobo's onder programmeren. Chases op submasters 13-16, en de bewegingen onder de chase sectie vanwege de fade.
                    U x I = Boem.

Comment

• 4uss
                      • Aug 2005
                      • 578

Ik heb een vraagje:

Mijn MA Lightcommander 24/6 uit 1991 heeft inmiddels wat last van slijtage (hoe is het toch mogelijk ) en de draaiknop heeft het een beetje begeven. Ik ben er al achter dat het probleem echt in de knop zit, want de tafel ligt al uit elkaar, maar nu zou ik dus graag een nieuwe willen bestellen ergens. Heeft iemand enig idee waar ik dat kan doen? (Liefst in Nederland)

En dan nog een ding: de faders op de tafel doen het allemaal nog wel, maar beginnen toch wel vrij hard aan het einde van hun leven te komen, voornamelijk de onderste presetfaders. Ik heb al wel nieuwe faders gevonden in een webshop, maar deze zijn voor de modellen vanaf S/N1693, en mijn LC heeft een serienummer in de 1400, en heeft daardoor nog plastic ipv metalen faders. Heeft iemand ervaring met het vervangen van plastic faders door de metalen varianten, en werkt dit goed?

Verder werkt de tafel nog naar behoren, dus ik vind het wel een kleine investering waard om hem weer helemaal goed te laten werken. Ik zag dat de faders rond de 5 euro kosten, en als ik alleen de onderste faders (presets + masters) vervang heb ik er 21 nodig, en dat is nog wel te doen.

Alvast bedankt,

Gertjan Bijl

Comment

• hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

Originally posted by 4uss
                        maar nu zou ik dus graag een nieuwe willen bestellen ergens. Heeft iemand enig idee waar ik dat kan doen? (Liefst in Nederland)
                        Even met de firma Rolight bellen. Zij leveren alle MA materialen, en kunnen de onderdelen eventueel naar je dealer opsturen.

Groeten Hugo

Comment

• 4uss
                          • Aug 2005
                          • 578

Originally posted by hugovanmeijeren
                          Even met de firma Rolight bellen. Zij leveren alle MA materialen, en kunnen de onderdelen eventueel naar je dealer opsturen.

Groeten Hugo
                          Dit heb ik gedaan, en daar heb ik ook meteen het fader-probleem mee opgelost, want zij kunnen de 'oude' plastic faders ook nog leveren. Dit even ter informatie voor anderen die dit later misschien nalezen.

Bedankt voor de tip!

Comment

• Jürgen
                            • Feb 2008
                            • 3

Nog een vraag over de 12/2

Je kunt bij de LC12/2 als je hem in theater mode hebt staan een chase maken waarbij je elke stap een fadetijd kunt geven.

dit heb ik gedaan simpel chaseje van 3 stappen en bij elke stap een fadetijd van 10 sec aangegeven, maar als ik hem dan op sla onder een memory stapt ie gewoon hard door zonder fade.

we willen dit gaan gebruiken voor het heel langzaam van kleur laten veranderen van een wand of vitrage doek met de cls pixel barren. je kunt wel een manual fade tijd aangeven maar die is dan maximaal 10 seconden en dat is te snel.

wie kan mij uitleggen hoe dit werkt.

groetjes Jürgen

Comment

• hugovanmeijeren
                              • Oct 2004
                              • 1436

Hallo Jürgen,

als je bij een Lightcommander een chase aan een memoryfader toewijst (chase to memory) dan vervalt de functie fadetijd.

Als je de chase gewoon via het 'chase menu' bedient werkt het wel.

Groeten Hugo

Comment

• vaud
                                • Dec 2002
                                • 24

Ik heb toevallig vrijdag mijn 12/2 ge-update en kan nu ook gebruik maken van de "theatre mode"

Volgens de beschrijving kan je als je gebruik maakt van de theatre mode de chaser alleen met de "step" bedienen dus handmatig naar de volgende stand in de vooraf ingestelde fadetime.

Je kan natuurlijk meerdere stappen gebruiken voor één kleur en zo de maximale tijd verlengen.
                                vaudje!

Comment

Working...