Avolites lichttafels
Collapse
X
-
-
Overigens is dit geen matrix functie zoals we dit kennen, dit is meer een theatermode dingetje, wat ik begreep. Overigens komen er wel virtual dimmers...Comment
-
Ik werk er nu een half jaar op. Werkt prima, net als de andere tafels uit de pearl serie. Wanneer je echter meer met LED gaat spelen (Pixeltracks etc) ga je nat. De shape generator kan daar niet lekker mee omgaan (loop zelf ook steeds tegen dat punt aan). Verder heb je dan het probleem dat je erg weinig preset handles hebt om alle losse LED meuk onder te ploffen (onder viruele preset handles duwen kan wel maar dat selecteerd niet lekker met proggen). Verder mis is de 5 playback faders enorm moet ik zeggen.
Verder een lekker compact tafeltje.
@DJ nn
Het idee van de roller is inderdaad dat je playback page dan ook meeskipt ja
MzzlsCorrect me if I'm wrongComment
-
Dat is nu juist wat we meer gaan gebruiken, LED verlichting.
@JustME125 Misschien onbeleefd maar kunt u nog meer uitleg geven over de LED problemen waar u tegenaan loopt? (Wanneer je echter meer met LED gaat spelen (Pixeltracks etc) ga je nat. De shape generator kan daar niet lekker mee omgaan (loop zelf ook steeds tegen dat punt aan). Verder heb je dan het probleem dat je erg weinig preset handles hebt om alle losse LED meuk onder te ploffen (onder viruele preset handles duwen kan wel maar dat selecteerd niet lekker met proggen).
De optie extra 5 playback faders erbij nemen dus? (kan nooit geen kwaad)
TNX
chippieIF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.Comment
-
Dat lijkt me echt een kwestie van groups gebruiken die je gelijk na het patchen aanmaakt, dan is het "nummertje"-"recall group"-klaar.Creating shows beyond ImaginationComment
-
Ik zal even uitleggen wat ik daarmee bedoel.
Uiteraard alles onder call groups zetten ja, anders tik je jezelf echt rot. De shape generator kan alleen shapes over een Rood, Groen of blauw kanaal laten lopen. Fixtures die dus geen dimmer intern hebben (pixeltracks etc) zijn gebonden aan de RGB "looplichtjes" die de tafel kan maken. Allemaal leuk, werkt goed maar probeer dan maar eens een magenta shape te laten lopen wat over een witte pixeltrack gaat. Gaat je niet lukken met de shape generator want deze kan alleen de RGB kanalen instellen (bij de pearls kun je geen shapes koppelen voor zover ik weet. Bij een hog kan dat wel, daarom kun je op een hog een rood, groen en blauw shape koppelen zodat ie tegelijk aangestuurd wordt en dus een wit effect maakt).
Waneer je wit als achtergrond hanteerd zul je ook merken dat ie de witte kleur laat staan als je de shape weer uitzet. Je kunt de LED fixtures op 3 of 4 verschillende manieren patchen, bij één methode werkt het overfaden naar een andere vaste kleur niet, bij een andere methode kun je niet meer handmatig RGB mengen en bij een andere methode released de tiger zijn shapes weer niet goed. Schiet dus allemaal niet echt op met LED. Je moet zoveel shapes over de LED gooien om een avondje schow gevarieerd te houden dat je ook gewoon playbackfaders te kort komt (of je rolt je helemaal rot de hele avond).
Dit was zo'n dingetje waardoor je nat gaat zeg maar. Als je alles kunt pre-programme zal t wel werken maar live met veel led no way. Verder merk ik met 8 pixeltracks al dat de tafel traag wordt. DMX uitsturen gaat wel lekker door maar wanneer ik een kleur wissel zie je alle segmenten van de pixeltracks ná elkaar van kleur wisselen en niet in één keer samen (kan zijn dat de pixeltracks ook gewoon traag zijn maar dat lijkt me sterk want als je een "locate fixture" geeft gaan ze wel allemaal in één keer uit).
Mijn ervaringen met LED en tiger is dus niet heel positief, heb mijn baas dan ook aangeraden om voorlopig niet meer in LED te investeren.
@Chippie:
Die wing is echt een aanrader ja. Ik kom echt structureel de 5 faders te kort.
MzzlsCorrect me if I'm wrongComment
-
@Justme125 Ik ben zojuist gaan kijken naar de Tiger. Ze spraken er van de Titan software. Of dit het probleem van RGB gaat oplossen is nog maar de vraag. Magenta is precies dus een probleem, heb hem die vraag gesteld en via een omweg kon hij wel die magenta toveren. Maar zoals je reeds liet weten zit er niet standaard in. Een probleem met ovalen voor movingheads same problem, niet in de generator. Verder wel snel in gebruik. Zal nog wat verder moeten kijken denk ik, we zouden wel LED-minded willen gaan. Toch bedankt.
ChippieIF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.Comment
-
@Lucken waarschijnlijk bedoel je dan meer dit type Chamsys Maxi PC Wing. Maar hoe werkt dat? Helaas zie ik geen onderwerp Chamsys lichttafel staan. Misschien wil de moderator er een aanmaken? En ja ben gewoon enkele type en merken aan het af gaan voor we over gaan tot aankoop.IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.Comment
-
titan software word alleen voor de expert of hoger..
tiger word niet meegenomen in dit pakket geloof ik.Groeten fan 'n gek ut FryslanComment
-
[FONT=Verdana]Avolites introduces its new Titan Operating System.
Developed from the original D4 Operating System, Titan adds new features to the Diamond 4 and brings powerful features from the Diamond 4 to the Pearl Expert.
Titan retains Avolites’ popular, fast, friendly operation, combining the best features and functionality for both consoles.
Laat de verkoper eerst maar even bellen met Avolites, want zover ik zo zie staan bij de titan software.. is het niet t geval.
[/FONT]Groeten fan 'n gek ut FryslanComment
-
Zou een nieuwe interface naar het scherm komen van de tiger. Zodat je daar de gobo's etc zou kunnen zien..... en nog andere dingen voor theater maar wist niet of het probleem voor LED verlichting er veranderd zou zijn.
Vond de order van de fixtures niet geweldig, alles door elkaar.IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.Comment

Comment