Avolites lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HGL_lightjocky
    • Oct 2008
    • 20

en onder welk hoofd stuk staat dat dan??? ik ben met 2 man bezig geweest om die funtie te zoeken om chase's op te slaan onder me preset faders. ik heb dus een loopje gemaakt met kleuren. nu wil ik dat ook opslaan onder me preset. maar krijg dit niet vooer elkaar. dus ik weet niet over welk hoofdstuk je het hebt.

gr danny

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

hoofdstuk heet: chase

1. zet de sleutel op programm,
      2. selecteer de gewenste group /fixture of dimmer handle(s)
      3. druk op chase,
      4. Druk op de swop button van de memory waaronder je de chase gaat opslaan,
      maak je 1e scene aan, druk op de swop button van de memoryfader om de stand op te slaan,
      5 Herhaal stap 4 tot je klaar bent met bouwen van je chase.

tada, laat je even weten of het nu lukt?
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• PeterZwart
        • Jan 2008
        • 402

Originally posted by moderator
        hoofdstuk heet: chase

1. zet de sleutel op programm,
        2. selecteer de gewenste group /fixture of dimmer handle(s)
        3. druk op chase,
        4. Druk op de swop button van de memory waaronder je de chase gaat opslaan,
        maak je 1e scene aan, druk op de swop button van de memoryfader om de stand op te slaan,
        5 Herhaal stap 4 tot je klaar bent met bouwen van je chase.

tada, laat je even weten of het nu lukt?

hij vraagt toch iets over het opslaan onder een preset fader? niet onder een playbackmemory ?
        Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• PeterZwart
          • Jan 2008
          • 402

Chases/Scene's opslaan onder een Preset fader is helaas niet mogelijk.
          Deze zijn in princiepe alleen bedoelt als dimmer kanalen.

Comment

• HGL_lightjocky
            • Oct 2008
            • 20

Originally posted by PeterZwart
            Chases/Scene's opslaan onder een Preset fader is helaas niet mogelijk.
            Deze zijn in princiepe alleen bedoelt als dimmer kanalen.
            hoe kan ik dat dan doen??? want als ik me loopjes die ik maak met kleuren en gobo's allemaal moet opslaan onder me playback faders dan zitten die zo vol. en ik wil die chase eigenlijk gebruiken als me moving heads draaien zo dat ik die chase met kleuren of gobo's er bij kan zetten zeg maar.

maar zou ik dan een chase kunnen opslaan onder me focus add???

gr danny

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Excuus! verkeerd gelezen.
              Een scene opslaan onder een pallete button kan prima, chases alleen onder memory's.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• PeterZwart
                • Jan 2008
                • 402

de techniek die ik meestal gebruik.. welke hier volgens mij wel meer word toegepast..

op pagina A van de roller.. programmeer je een aantal bewegingen en 1 of 2 effecten en verder wat parrenbende.. vervolgens herhaal je het hele zooitje op pagina B maar dan met andere effecten / kleuren die je wil hebben..

verder programmeer je gewoon je kleuren & gobo's onder je preset palette's (grijze buttons onder je dimmerkanalen)

Comment

• HGL_lightjocky
                  • Oct 2008
                  • 20

de techniek die ik meestal gebruik.. welke hier volgens mij wel meer word toegepast..

op pagina A van de roller.. programmeer je een aantal bewegingen en 1 of 2 effecten en verder wat parrenbende.. vervolgens herhaal je het hele zooitje op pagina B maar dan met andere effecten / kleuren die je wil hebben..

verder programmeer je gewoon je kleuren & gobo's onder je preset palette's (grijze buttons onder je dimmerkanalen)

deze techniek gebruik ik nu ok. maar ik heb een chase gemaakt met kleuren die na een bepaalde stand gaan. maar die wil ik eigenlijk kunnen combineren met bewegingen en standjes. dus ik kan ok niet van die loopjes opslaan onder me focus add

YouTube - Lucky & Co - SMD - Just Like You
                  hier heb je een voorbeeld wat ik bedoel. het is dat standje met groen oranje.

gr danny
                  Last edited by HGL_lightjocky; 05-10-08, 20:25.

Comment

• PeterZwart
                    • Jan 2008
                    • 402

ik begrijp even niet helemaal precies wat je bedoelt?

kun je het beter uitleggen?

Comment

• HGL_lightjocky
                      • Oct 2008
                      • 20

ik begrijp even niet helemaal precies wat je bedoelt?

kun je het beter uitleggen?

weet nu nu wat ik bedoel???

gr danny

Comment

• PeterZwart
                        • Jan 2008
                        • 402

en wat is nou precies je doel?

misschien moet je de handleiding eerst maar eens goed doornemen, dan kom je een heel eind, de pearl erbij pakken en ermee uitproberen scheelt ook heel wat.. als je dat doet incombinatie met de handleiding, ... tja.. dan zou je dr heel makkelijk uit moeten komen

Comment

• HGL_lightjocky
                          • Oct 2008
                          • 20

en wat is nou precies je doel?

misschien moet je de handleiding eerst maar eens goed doornemen, dan kom je een heel eind, de pearl erbij pakken en ermee uitproberen scheelt ook heel wat.. als je dat doet incombinatie met de handleiding, ... tja.. dan zou je dr heel makkelijk uit moeten komen

nou dat is ok bijna het einigste wat ik doe. pearl erbij en handleiding er bij.
                          maar kom er niet uit. en daarom vraag ik het hier.

gr danny

Comment

• kokkie
                            • Nov 2003
                            • 1166

Originally posted by HGL_lightjocky
                            deze techniek gebruik ik nu ok. maar ik heb een chase gemaakt met kleuren die na een bepaalde stand gaan. maar die wil ik eigenlijk kunnen combineren met bewegingen en standjes. dus ik kan ok niet van die loopjes opslaan onder me focus add

YouTube - Lucky & Co - SMD - Just Like You
                            hier heb je een voorbeeld wat ik bedoel. het is dat standje met groen oranje.

gr danny
                            De wereldberoemde 'record by channel' of 'record by fixture' keuze.
                            Zoek daar maar eens op in de handleiding. Bij de eerste wordt alleen de parameters opgeslagen die in de programmer gebruikt zijn, bij de tweede worden alle parameters van de fixtures die in de programmer aanwezig zijn opgeslagen.
                            Als je nu een colorchase maakt in 'record by channel' mode, dan kan je die over een beweging heen gebruiken.
                            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• HGL_lightjocky
                              • Oct 2008
                              • 20

Originally posted by kokkie
                              De wereldberoemde 'record by channel' of 'record by fixture' keuze.
                              Zoek daar maar eens op in de handleiding. Bij de eerste wordt alleen de parameters opgeslagen die in de programmer gebruikt zijn, bij de tweede worden alle parameters van de fixtures die in de programmer aanwezig zijn opgeslagen.
                              Als je nu een colorchase maakt in 'record by channel' mode, dan kan je die over een beweging heen gebruiken.

oke daar heb ik wat aan. maar kan ik deze ok opslaan onder een preset fader of onder een focus add knop.

gr danny

Comment

• Lala
                                • Sep 2008
                                • 370

Originally posted by HGL_lightjocky
                                oke daar heb ik wat aan. maar kan ik deze ok opslaan onder een preset fader of onder een focus add knop.

gr danny
                                Nee, dat kan niet. Een chase kun je alleen opslaan als playback memorie, onder je playbackfaders.

Comment

Working...