Avolites lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wouter Verlinden
    • Dec 2000
    • 263

In het display staat altijd:
    free 80% <- geen extended geheugen
    xfree 80% <- wel extended geheugen
    je kan het ook testen via service - utils - memory test (of zoiets)
    --> Op een aantal oude software-versies van de Pearl is deze functie met "xfree" nog niet beschikbaar... je kan de extended memory module plaatsen, en hij zal deze herkennen via service - utils - memory test, maar de "xfree" zal niet verschijnen.... pas vanaf de Pearl September 2000 software is de "xfree" functie beschikbaar, en kan je in één opslag zien of je extended memory hebt.... dus als je zeker wil zijn.... testen via het service menu....

Als je pearl2004 software draait, dan heb je waarschijnlijk al extended geheugen, meer is niet mogelijk/nuttig.
    --> Klopt... Pearl 2004 software draait enkel als de extended memory erin zit...

--> Enkel "oude" Pearls 2004 met een Borris 3 moederbord kunnen geupgrade worden naar het 2008/Tiger software-platform door installatie van de USB-Upgrade kit aan 600 euro... (mits speciale registratie van je tafel door middel van een License die je uit je tafel moet halen... om upraden van chinese pearls te vermijden)

--> Pearls 2000/2004 die een Borris 1 of Borris 2 moederbord hebben kunnen enkel (indien ze memory upgrade, en enkele andere kleine modifs hebben gehad) worden geupgrade naar de Pearl 2004 Software Version 1.2 (Juli 2005 inderdaad). En dat is dan meteen ook het eindpunt voor deze tafels. Hier zal inderdaad geen ontwikkeling meer op gebeuren... maar zolang je tevreden bent met de features die deze software biedt (ik ben zelf in dit geval met mijn geupgrade Pearl 2000/Borris 1), kan je de tafel natuurlijk nog jaaaren blijven gebruiken aangezien de personalities blijven aangemaakt worden door Avolites...

--> Het is inderdaad "slimmer" om te investeren in een Pearl 2008 / Pearl Tiger / Pearl Expert of Pearl 2004/Borris 3.... Maar dan ben je natuurlijk ook meer geld kwijt...

Greetz,

W
    Wouter Verlinden
    Creative Sound & Light Development

Comment

• rubenverweij
      • May 2008
      • 2

Patchprobleem Pearl 2004

Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum, dus ik zal mij eerst even zeer kort voorstellen
      Ik ben Ruben Verweij, woon in regio Utrecht en werk op mijn school bij de Licht&Geluids groep.

Gisteravond hebben wij op onze school het gala van techniek verzorgd. We hebben samengewerkt met een lokale verhuurder, en die heeft ons voorzien van de nodige rigging en het volgende licht:
      4x Showtec Explorer 250 Pro (A001, A021, A041, A061) (dmx output A/1)
      4x Showtec Explorer 575 Spot (A001, A021, A041, A061) (dmx output A/1)
      x Dimmers (dmx output B/2)
      1 x Avolites Pearl 2000 (met 2004 software!)

Tijdens het opbouwen vast de benodigde personalities op diskette gezet, en die na het inprikken van de dmx lijnen gebruikt om de fixtures aan te melden.

Toen begonnen de problemen, het was namelijk eerst zo dat de Pearl de diskette niet pakte, hij gaf alleen zijn interne geheugen weer, waar de fixtures niet in stonden. Na een WipeAll en een reset wisten we eindelijk de diskette te pakken te krijgen. Na de fixtures onder een Swop button te plaatsen het Patch menu afgesloten en de fixtures geselecteerd met de Swop buttons en gelocate (ML menu>Locate Fixture).

De heads reageerden helemaal niet! Toen in de fixture patch gekeken (View>Fixture Patch), waar de heads stonden zoals de bovenstaande kanalen. Bij View>DMX Patch bleken de kanalen waarop de heads zouden moeten staan allemaal Free te zijn! Dimmerkanalen werkten wel naar behoren, maar de fixtures dus niet.
      Later nog een nieuwe diskette (ander merk, heeft de Jands 416 ook wel eens) geprobeerd, maar zelfde probleem.

Mijn vraag is: Heb ik wat fout gedaan? Of zit er wat fout in de Personality File? Of zit er wat fout in de tafel?

Dit laatste lijkt me het meest logisch, omdat de Pers. files wel goed op de diskette waren gezet, maar dat de tafel ze niet goed aanmelde.

Alvast bedankt!

Comment

• Tims
        • Feb 2008
        • 4

Sowisoo slim om eerst een wipeall te doen voordat je begint met een nieuwe show. Dit zorgt ervoor dat er geen programmeer "rommel" achterblijft waar je last van kan hebben.
        Wat je headprobleem betreft, wat zo als eerste in me opkomt: heb je wel de goede DMX-lijn geselecteerd tijdens het patchen? Op de achterkant van de tafel zitten een aantal DMX-outputs, bij de pearl 2008 is dat dmx 1, 2, 3, en 4, in de software is word dit aangegeven als line A, B, C en D. Als je heads ingepatcht staan op DMX lijn B zullen ze niet werken als je op DMX output 1 je kabel aansluit.
        Last edited by Tims; 16-05-08, 21:53.

Comment

• Wouter Verlinden
          • Dec 2000
          • 263

En ben je zeker dat je de moving head op de faders had gepatcht die je wou?

Op Pearl 2000 software kan je enkel op de onderste faders intelligent licht zetten... op de Pearl 2004 kan het ook op de bovenste faders.... is hier geen vergissing opgedoken? Het patchen van moving heads is hier namelijk wel gewijzigd (swop, add & avo-keys).

Greetz,

W
          Wouter Verlinden
          Creative Sound & Light Development

Comment

• PeterZwart
            • Jan 2008
            • 402

Originally posted by Wouter Verlinden
            En ben je zeker dat je de moving head op de faders had gepatcht die je wou?

Op Pearl 2000 software kan je enkel op de onderste faders intelligent licht zetten... op de Pearl 2004 kan het ook op de bovenste faders.... is hier geen vergissing opgedoken? Het patchen van moving heads is hier namelijk wel gewijzigd (swop, add & avo-keys).

Greetz,

W
            daarvoor moet je de avo-toets ingedrukt houden.. denk niet dat ze die per ongeluk in drukten..

mogelijk een niet goed geupdated 04 software?
            Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• rubenverweij
              • May 2008
              • 2

De outputs meerdere malen gechekt, en zelfs nog een keer verwisselt (ook in het systeem natuurlijk)

wat wel zo is: De pearl was aangepast, hij had namelijk de gebruikelijke 5pins dmx aansluitingen, 2 maal (1&3, 2&4), maar deze had ook 4x (1,2,3,4) een 3-pins aansluiting. Ik heb de 3-pins gebruikt, en deze werkte wel met de dimmers, kan het zijn dat het hier in zit? Ik had geen 5 naar 3-pins converters, dus heb het niet kunnen testen!

groet

Comment

• DJ_Compact
                • Jan 2004
                • 234

Originally posted by rubenverweij
                De outputs meerdere malen gechekt, en zelfs nog een keer verwisselt (ook in het systeem natuurlijk)

wat wel zo is: De pearl was aangepast, hij had namelijk de gebruikelijke 5pins dmx aansluitingen, 2 maal (1&3, 2&4), maar deze had ook 4x (1,2,3,4) een 3-pins aansluiting. Ik heb de 3-pins gebruikt, en deze werkte wel met de dimmers, kan het zijn dat het hier in zit? Ik had geen 5 naar 3-pins converters, dus heb het niet kunnen testen!

groet
                Zou in principe niets uit mogen maken, aangezien pin 4 en 5 niet in gebruik zijn...
                Mjaaaa....

Comment

• mickv1
                  • Aug 2008
                  • 5

Pearl 2004 atributes toewijzen.

hallo technici,

ik ben sins kort bezig met de pearl2004 te leren en ben al aardig op weg. De basis (patchen,chases,werken met de atributes enz.) lukt allemaal al aardig.
                  nu zit ik met een probleem heb het forum al afgezocht en de handleiding ook. ik wil namelijk bepaalde gobos en kleuren op een swop(grijze knop) button programmeren. ik heb het geprobeerd met de focus knop maar als ik dan een nr van swop button intyp en op enter druk gebeurt er niks.

any idee? ik gebruik de simulator met visualizer+ 8x 250Kryptons.

ps: weet iemand hoe de ledstrips in de aps1 of aps2 staan? groeten.

Comment

• Kilian
                    • Dec 2005
                    • 179

Page 20 4.2 Creating your own palettes
                    Last edited by Kilian; 17-08-08, 10:42.

Comment

• mickv1
                      • Aug 2008
                      • 5

bedankt ik zal eens even kijken, heb het al gelezen maar toch!

Comment

• mickv1
                        • Aug 2008
                        • 5

ik heb geprobeerd wat er staat(geen problemen met engels ofzo) maar het lukt gewoon niet. ik volg precies de stappen.

1 ik selecteer de fixtures in dit geval 8.
                        2 ik druk op ml menu en vervolgens op locate fixtures
                        3 ik druk op de focus knop
                        4 ik kies color en vervolgens rood.
                        5 dan moet ik een nr intypen voor de swop ik kies 20
                        6 ik druk op enter en beland bij het begin menu om het zo te noemen(niks mis mee)

ik heb een chase geprogrammeerd zonder vasten kleuren ( dus met locate fixture)

die staat onder playback 9.

ik zit nu in run mode en speel mijn chase af.

ik wil mijn kryptons in het rood hebben. dus ik druk op de grijze swop 20.
                        maar er gebeurt niks. ik mijn visualizer zie ik ze wel wit gekleurd maar ze veranderen niet in rood. terwijl ik precies doe wat de handleiding mij verteld heeft.

help!?

groeten!

Comment

• JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

Eerst gewenste fixtures selecteren, dan swop voor focus.
                          Creating shows beyond Imagination

Comment

• mickv1
                            • Aug 2008
                            • 5

mm heel raar kan iemand nog proberen het uit te leggen? het lukt niet echt.

Comment

• DJ_matthias
                              • Jun 2005
                              • 620

beste mede-forummers
                              ik heb een vraagje over de avolites pearl 2004, specifieker over de fixture library's/personality's.

bestaat er een mogelijkheid om een library diskette te maken met zelfgekozen fixtures?
                              ik zou enkel volgende personality's op een diskette willen

HE Studiospot 250
                              HE Xspot
                              HE studiocolor
                              robe colorwash 250AT
                              showtec active sunstrip
                              showtec pixeltrack
                              movitec SL250
                              movitec WL250
                              Martin atomic 3000

het probleem nu is: in de avolites zitten een stuk of 5 fixtures in die we zelf niet gebruiken, en de fixtures uit de lijst hierboven staan allemaal op de aparte "disks" die avolites aanbied.
                              Het zou dus handig zijn dat we ofwel 1 diskette maken met al onze fixtures op die we bezitten of deze fixtures kunnen importeren in de avolites zelf.

kan iemand mij hiermee opweg helpen? zijn er tools om 1 diskette te maken met gewenste personality's ofzo?

alvast bedankt!
                              Last edited by DJ_matthias; 17-08-08, 13:17.
                              we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                              Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• JeroenVDV
                                • Mar 2004
                                • 963

1 minuut browsen..

Cache Builder
                                Creating shows beyond Imagination

Comment

Working...