Avolites lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

Ik heb de Tiger gezien en dat was een teleurstelling t.o.v. de Chamsys die we nu hebben. En dan heb ik het niet alleen over LED verlichting maar ook de andere mogelijkheden die je bij Avo niet krijgt. Maar dat zal me wel worden tegengesproken. Qua mogelijkheden was ik direkt verkocht voor Chamsys. Maar smaken en kleuren kunnen verschillen.
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

Originally posted by mvdmeulen
      ...ik merk dat ik me tijdens programeren behoorlijk in moet houden qua snelheid van knoppies douwen...
      Welnu, ik ken operators die zo snel tikken dat ze ook een HOG laten hikken, zal geen namen noemen, alleen maar verklappen dat het Belg is

Persoonlijk ook al een paar keer op tiger gemerkt dat de tafel me niet bij kon houden, tijdens proggen dan, uitvoerend geen hickups gehad tot op heden ( jaartje gebruik)
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• rolanddeg
        • Nov 2004
        • 337

Oke, hij is dus vrij traag met verwerken. Uiteindelijk wordt het een opleidingstafel voor beginnende technici, dus die snelheid zal niet zo'n probleem gaan worden Maar qua stabiliteit tijdens de show draaien (spontane vastlopers oid), nog problemen mee gehad?

Comment

• burrnout
          • Apr 2008
          • 19

ik werk regelmatig met de pearl 2008, enigste vastloper heb ik gehad als ik een show wil opslaan op diskette, verder werkt hij gewoon veel fijner als de 2004, en 2002 versies...
          lichttech @ Mezz Breda

Comment

• JustME125
            • Jun 2006
            • 297

Draai inmiddels bijna n jaar met de tiger en heb met proggen nog nooit gemerkt dat ie vervelend traag werd ofzo. Één keer een vastloper tijdens de show gehad, toen kon ik het ketpad en alle system/attribute buttons niet meer bedienen. Heb de hele zaak uit moeten zetten en moeten herstarten (kost gelukkig maar een seconde of 5/6 als je niet teveel oude zooi hebt staan in de tafel maar m netjes gewyped hebt). Ben dus wel te spreken over de tiger/2008. Alleen te weinig playbacks op de tiger maar daar wen je aan.

mzzl
            Correct me if I'm wrong

Comment

• Sanduwr
              • May 2007
              • 2

Kan iemand mij even vertellen hoe ik de SHOWTEC Octopots (8 stuks)..
              kan patchen op de Pearl 2004/2008 .. (zal allebei wel hetzelfde zijn gok ik)..

ik krijg het niet voor elkaar om 8 octopots op 1 rij naast elkaar te patchen zodat ik alle octopots ook 1 voor 1 kan bedienen.
              Ik weet dat dat wel zo moeten kunnen?
              dus als iemand dat mij kan vertellen?

Comment

• axys
                • Aug 2006
                • 107

Ik heb nog nooit met de Octopods gewerkt, maar zoals ik het in de handleiding lees, moet je de controller in mode 4 zetten.
                Vervolgens kun je bij de Pearl 48 dimmerkanalen patchen. Als je bijvoorbeeld de controller van de Octopods bij DMX kanaal 1 laat beginnen, patch je dimmerkanaal 1 t/m 48 op de Pearl. Dan kun je alle pods apart bedienen.

Nogmaals kort: draai de sleutel naar 'program' - kies 'patch' - kies 'dimmer' - toets het DMX kanaal in van de controller - selecteer de swop buttons voor het patchen van de DMX kanalen. Dit zou moeten werken.
                JP/PA Geluid & Licht

Comment

• partydrivein
                  • Jul 2008
                  • 389

Even tussendoor,

Ik heb nu een paar dagen een tafel van Celco in mijn bezit.
                  Wat de man waar ik hem van kocht mij vertelde was dat celco ooit is overgenomen/opgekocht door avolite.
                  Weet iemand hier iets van?
                  Ik dacht eerst dat het verkooppraat was maar ik vind dat hij nog redelijk op een pearl lijkt qua opereren.
                  Ik heb zelf de Celco Pathfinder
                  deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• Funmaker
                    • Jun 2006
                    • 922

wij zijn overgestapt van de celco ventura naar de pearl expert (de celco was te oud aant worden en ook ooit te traag) maar ind kwa programeer stijl zijn er grote gelijkenissen...

hebben ook de celco navigator, explorer op zich vind ik de ventura de max, jammer dat hij wat traag is. De ventura heeft wel een geweldige effecten engine vind ik!
                    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• partydrivein
                      • Jul 2008
                      • 389

weet jij misschien nog een adres waar ik de celco q-card 6 kan krijgen?

Comment

• Funmaker
                        • Jun 2006
                        • 922

zal eens navragen heb er zelf mss nog eentje liggen.
                        Bart Swinnen mss als die naam u iets zegt maar zal na het weekend eens horen.
                        Hold on a second, relax and listen...

Comment

• partydrivein
                          • Jul 2008
                          • 389

nee niet van gehoord, maar mischien back on-topic en over avolite tafels praten...sorry voor het inbreken.

Comment

• burrnout
                            • Apr 2008
                            • 19

om on-topic terug te komen op avolites lichttafels

sinds 1 week is de pearl expert terug gekomen van fairlight. en geupgrade met de titan software! uber pakket! met de titan software kom avolite een stapje dichter in de buurt qua MA of Hog denk ik. maar we hebben een af en toe een probleempje. wanneer je een shape gebruikt(dus een beweging) maken de koppen(mac250entour, mac250wash, mac 575) schokkerige bewegingen. pearl 2004 er terug aangegooid en de bewegingen zijn vloeiend.
                            heeft iemand hier ook ervaring mee, en hoe kan dit opgelost worden. of is dit gewoon een hele foute bug van de titan software??
                            lichttech @ Mezz Breda

Comment

• Lighting
                              • Sep 2004
                              • 209

Originally posted by burrnout

sinds 1 week is de pearl expert terug gekomen van fairlight. en geupgrade met de titan software! uber pakket! met de titan software kom avolite een stapje dichter in de buurt qua MA of Hog denk ik. maar we hebben een af en toe een probleempje. wanneer je een shape gebruikt(dus een beweging) maken de koppen(mac250entour, mac250wash, mac 575) schokkerige bewegingen. pearl 2004 er terug aangegooid en de bewegingen zijn vloeiend.
                              heeft iemand hier ook ervaring mee, en hoe kan dit opgelost worden. of is dit gewoon een hele foute bug van de titan software??
                              Dit is wel een bug die ik ken uit de oudere Avo software ........maar of ze weer dezelfde fout gemaakt hebben????
                              LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Lala
                                • Sep 2008
                                • 370

Originally posted by burrnout

Als je de tafel leeggooit en opnieuw patched, is het probleem dan ook nog?

Comment

Working...