Avolites lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • partydrivein
    • Jul 2008
    • 389

Including a Shape pearl 2008

Hallo Sorry voor weer een vraag ik heb de handleiding uitgeplozen maar kan het alsnog niet vinden.

Tot nu toe haalde ik gewoon mijn shape's uit het menu, dit moet veel sneller kunnen en je kan ook een shape onder een playback zetten.

Dit is mij nog niet gelukt (op de simulator heb hier geen echte pearl)

Zouden jullie mij nog eens kunnen helpen (beloof dat ik een tijdje stil ben)
    Mischien lees ik er overheen in de manual (kan iemand een stukje aanhalen) of hier wat neergooien zodat ik het kan vinden.

Bedankt voor diegene die mij helpt!
    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• JeroenVDV
      • Mar 2004
      • 963

Pfff..

- Fixture(s) selecteren
      - Shape starten
      - Record
      - Playback kiezen
      - Clear
      Creating shows beyond Imagination

Comment

• partydrivein
        • Jul 2008
        • 389

Bedankt, het is vaak makkelijker dan ik denk...

Originally posted by JeroenVDV
        Pfff..
        Hey iedereen moet het leren, jouw kennis kwam ook niet uit de lucht vallen (sorry als dit bot overkomt)

Comment

• Hugovd89
          • Oct 2008
          • 22

En je kunt er ook nog voor kiezen om de shape te saven onder mode2 dit doe je door nadat je op memory hebt geduwd een 2 in te toetsen. Of als je het erna wilt doen (edit times) selecteer de playback (mode=2)

Hiermee bepaal je met het niveau van de playback de grote en snelheid van de beweging, je programmeert dan ook de grootste en snelste shape die je wilt.

(Hoofdstuk 5 / Pagina 141 Shapes)

Originally posted by JeroenVDV
          Pfff..

- Fixture(s) selecteren
          - Shape starten
          - Record
          - Playback kiezen
          - Clear
          Pearl hater

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Tap functie....werd laatst uitgelachen door de audio dude die naast me zat!!!
            kanloos die tapfunctie, echt jammer. volstrekt onbruikbaar.
            ik prog tegenwoordig onder verschillende playbacks verschilende tempi weg.
            Wordt tijd dat op de pearl net als op de diamond ook een chase onder een pallette kan worden weggezet.

oeja, voor de rest bevalt dat tijgertje prima, al gebruik ik het ieniemini schermpje alleen maar bij het unfolden van een chase en om het klokje makkelijk af te kunnen lezen...verder nutteloos, maar snel tweaken zodat ie aan de digtenne kan.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• partydrivein
              • Jul 2008
              • 389

Originally posted by Hugovd89
              En je kunt er ook nog voor kiezen om de shape te saven onder mode2 dit doe je door nadat je op memory hebt geduwd een 2 in te toetsen. Of als je het erna wilt doen (edit times) selecteer de playback (mode=2)

Hiermee bepaal je met het niveau van de playback de grote en snelheid van de beweging, je programmeert dan ook de grootste en snelste shape die je wilt.

(Hoofdstuk 5 / Pagina 141 Shapes)

Bedankt! ga ik ook proberen!

Comment

• RePo
                • Feb 2004
                • 34

Pearl Tiger probleem

Ik heb een probleem met een Pearl Tiger. Na het opstarten blijft ie hangen op een leeg scherm en toont bijvoorbeeld geen "energizing pearl". De Pearl start dus in feite niet op. Wie kan vertellen waar dit aan ligt??

Comment

• Lala
                  • Sep 2008
                  • 370

Gewoon terug gaan naar je dealer, die zal hem waarschijnlijk terug naar AVO sturen...

Comment

• Svartrose
                    • Apr 2008
                    • 229

TAP-functie

Dus jullie gaan mij vertellen de TAP-functie op geen enkele Pearl fatsoenlijk werkt? Kan het bijna niet geloven....

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

sta het nu weer live te proberen...egnie!
                      Gelukkig ben ik niet zo van het knipperen en meer van de plaatjes, maar lekker werken doet het nooit.

je kan uiteraard wel ruwweg het tempo tikken, vervolgens met je wieltjes gewenste tempo maken blijft beetje gare oplossing.
                      Last edited by moderator; 05-06-09, 19:13.
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Funmaker
                        • Jun 2006
                        • 922

bij mij werkt dat toch anders naar wens...
                        pearl expert...
                        bij parren chase , kwestie dat dat niet onorthodox mee staat te flikkeren met wat er gespeelt wordt... moet zeggen met wat feeling zit ik er toch niet veel langs... maar kan ook aan mij liggen

(het is niet dat ik het vaak gebruik maar gebruik het wel ooit)
                        Hold on a second, relax and listen...

Comment

• burrnout
                          • Apr 2008
                          • 19

pearl expert klopt, meschien komt het omdat het een windows tafel is ipv de oudere tafels? wat wel mooi is bij de titan software kunnen de swop buttons van de playback faders gebruikt worden als tap functie(als ik goed begrepen had) dus dan hoef je niet elke keer connect en dan chase kiezen
                          lichttech @ Mezz Breda

Comment

• Christiaan Visser
                            • Apr 2004
                            • 235

Gelijk opsturen is wat makkelijk door de bocht, mijn inziens.

Repo, misschien kun je proberen om de Pearl tiger een hard-reset te geven? Tafel opmaken (3 schroefjes aan de voorkant) en dan een "blokje" op 2 pinnen zetten. Dan de tafel opstarten en je zult zien dat de tafel zichzelf compleet gereset heeft. Dit heeft bij mij al meerdere keren het probleem kunnen oplossen.

Je zou in de pearl handleiding bovenstaande nog wel uitgebreider kunnen vinden, lijkt mij.
                            Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• cowbeast
                              • Jul 2004
                              • 109

Avolites pearl benaming en simulator

Hi all,

Ik probeer de werking van de avolites pearl (04) onder de knie te krijgen. Maar ik zit nog met een aantal vraagjes.
                              Als ik een fixture wil toevoegen dan moet ik gaan bladeren in zo'n hele bib waarvan ik in de meeste gevallen niet kan afleiden van welke merk of type die zijn. Ik vind dit behoorlijk irritant, stel dat ik ergens toe kom waar ik nog nooit mee gewerkt heb. En ik moet die fixture dan gaan zoeken in de bib...
                              Is er een logica in de benaming of is er ergens een lijst met aanwezige fixtures te verkrijgen waar alles volluit op staat?

Nu heb ik ook nog een klein probleem. Omdat ik niet direct een pearl voor de hand heb doe ik het via de simulator op PC. Maar om echt te experimenteren zou het handig zijn om alles te visualiseren. Ik heb al een poging gedaan om de pearl visualiser aan de praat te krijgen. Maar dit echter zonder succes.
                              Ik krijg geen foutmelding, maar gwn een 'blanco' scherm. Als ik een fixture probeer toe te voegen dan komt het nergens op het scherm te voor schijn.
                              Kent iemand dit probleem?
                              Zijn er ook nog andere programma's waarmee ik kan simuleren?

Al vast bedankt voor jullie tijd/moeite!

Comment

• Funmaker
                                • Jun 2006
                                • 922

Voor het eerste probleem kan je altijd proberen je eigen library te maken...
                                Gewoon de library van de 2004 van de avolite site halen en alle niet gewenste fixtures er uit gooien en dan met de overgebleven files uw library updaten enkel weet ik niet hoe je een 2004 zijn library update aangezien deze nog geen mappen structuur heeft...

Voor het 2 de deel kan je altijd eens proberen de manuel te lezen van de visualizer maar zover ik weet is de visualiser enkel aan te sturen als de tafel er aan hangt...
                                dus zo zal je er geen lampen in kunnen steken maar hier ben ik niet 100% zeker van dus correct me if i'm wrong!
                                Hold on a second, relax and listen...

Comment

Working...