Avolites lichttafels
Collapse
X
-
wij zijn overgestapt van de celco ventura naar de pearl expert (de celco was te oud aant worden en ook ooit te traag) maar ind kwa programeer stijl zijn er grote gelijkenissen...
hebben ook de celco navigator, explorer op zich vind ik de ventura de max, jammer dat hij wat traag is. De ventura heeft wel een geweldige effecten engine vind ik!Leave a comment:
-
Even tussendoor,
Ik heb nu een paar dagen een tafel van Celco in mijn bezit.
Wat de man waar ik hem van kocht mij vertelde was dat celco ooit is overgenomen/opgekocht door avolite.
Weet iemand hier iets van?
Ik dacht eerst dat het verkooppraat was maar ik vind dat hij nog redelijk op een pearl lijkt qua opereren.
Ik heb zelf de Celco Pathfinder
Leave a comment:
-
Ik heb nog nooit met de Octopods gewerkt, maar zoals ik het in de handleiding lees, moet je de controller in mode 4 zetten.
Vervolgens kun je bij de Pearl 48 dimmerkanalen patchen. Als je bijvoorbeeld de controller van de Octopods bij DMX kanaal 1 laat beginnen, patch je dimmerkanaal 1 t/m 48 op de Pearl. Dan kun je alle pods apart bedienen.
Nogmaals kort: draai de sleutel naar 'program' - kies 'patch' - kies 'dimmer' - toets het DMX kanaal in van de controller - selecteer de swop buttons voor het patchen van de DMX kanalen. Dit zou moeten werken.Leave a comment:
-
Kan iemand mij even vertellen hoe ik de SHOWTEC Octopots (8 stuks)..
kan patchen op de Pearl 2004/2008 .. (zal allebei wel hetzelfde zijn gok ik)..
ik krijg het niet voor elkaar om 8 octopots op 1 rij naast elkaar te patchen zodat ik alle octopots ook 1 voor 1 kan bedienen.
Ik weet dat dat wel zo moeten kunnen?
dus als iemand dat mij kan vertellen?
Leave a comment:
-
Draai inmiddels bijna n jaar met de tiger en heb met proggen nog nooit gemerkt dat ie vervelend traag werd ofzo. Één keer een vastloper tijdens de show gehad, toen kon ik het ketpad en alle system/attribute buttons niet meer bedienen. Heb de hele zaak uit moeten zetten en moeten herstarten (kost gelukkig maar een seconde of 5/6 als je niet teveel oude zooi hebt staan in de tafel maar m netjes gewyped hebt). Ben dus wel te spreken over de tiger/2008. Alleen te weinig playbacks op de tiger maar daar wen je aan.
mzzlLeave a comment:
-
ik werk regelmatig met de pearl 2008, enigste vastloper heb ik gehad als ik een show wil opslaan op diskette, verder werkt hij gewoon veel fijner als de 2004, en 2002 versies...Leave a comment:
-
Oke, hij is dus vrij traag met verwerken. Uiteindelijk wordt het een opleidingstafel voor beginnende technici, dus die snelheid zal niet zo'n probleem gaan worden
Maar qua stabiliteit tijdens de show draaien (spontane vastlopers oid), nog problemen mee gehad?
Leave a comment:
-
Welnu, ik ken operators die zo snel tikken dat ze ook een HOG laten hikken, zal geen namen noemen, alleen maar verklappen dat het Belg is
Persoonlijk ook al een paar keer op tiger gemerkt dat de tafel me niet bij kon houden, tijdens proggen dan, uitvoerend geen hickups gehad tot op heden ( jaartje gebruik)Leave a comment:
-
Ik heb de Tiger gezien en dat was een teleurstelling t.o.v. de Chamsys die we nu hebben. En dan heb ik het niet alleen over LED verlichting maar ook de andere mogelijkheden die je bij Avo niet krijgt. Maar dat zal me wel worden tegengesproken. Qua mogelijkheden was ik direkt verkocht voor Chamsys. Maar smaken en kleuren kunnen verschillen.
Leave a comment:
-
we hebben op school ook een pearl 2008
ik merk dat ik me tijdens programeren behoorlijk in moet houden qua snelheid van knoppies douwen
al een aantal keer gehad dat de tafel dan kuren gaat geven en vastslaat
en rare dingen weergeeft in het display
(kan aan de software versie liggen
misschien toch eens kijken voor een update
)
tijdens shows overigens geen last van gehad
groet
markLeave a comment:
-
Ik ben in overweging om een nieuwe lichttafel aan te schaffen. Toevallig surfte ik vandaag een beetje over de controllux site, en tot mijn grote verbazing is de prijs van een Pearl 2008 40% omlaag gekukelt; direct binnen m'n budget.
Echter toen die tafel net uit kwam hoorde ik zeer veel berichten over bugs, vastlopers enz: een instabiele en praktisch onbruikbare tafel. Maar nu zijn we weer een paar maanden verder, en dus ben ik heel benieuwd wat de laatste gebruikerservaringen zijn!Leave a comment:
-
ik dacht eens laat ik eens een goeie tip geven,
misschien dat sommige mensen al gemerkt hebben maar, de martin 250 entours hebben een kleine software probleem, bij kleurwisselingen werken ze niet zoals het hoort, normaal als je direcht een kleurwissel wilt hebben dan draait de wiel direct naar de volgende kleur. de entour heeft een foutje en bij sommige kleuren gebeurt dat niet, dan draait hij rustig naar volgende kleur. ik namelijk wil dat niet hebben tijdens een show, dus ik heb ik een trucje geleerd op een avolights tafel om dat op te lossen. als je de fx-speed op 2% zet dan is dit probleem opgelost. let wel als je locate fixture drukt dan gaat de fx-speed op 0% maar wie gebruikt nou locate fixture tijdens de show
ik hoop dat jullie er wat aan hebben
greetz
Paul van der ster
Fatality-proLeave a comment:
-
De Titan software is uit, aldus mensen van Avolites op het Avoforum. Deze week dus maar eens bellen met Fairlight
Leave a comment:

Leave a comment: