Avolites lichttafels
Collapse
X
-
ik begrijp even niet helemaal precies wat je bedoelt?
kun je het beter uitleggen?Leave a comment:
-
de techniek die ik meestal gebruik.. welke hier volgens mij wel meer word toegepast..
op pagina A van de roller.. programmeer je een aantal bewegingen en 1 of 2 effecten en verder wat parrenbende.. vervolgens herhaal je het hele zooitje op pagina B maar dan met andere effecten / kleuren die je wil hebben..
verder programmeer je gewoon je kleuren & gobo's onder je preset palette's (grijze buttons onder je dimmerkanalen)
deze techniek gebruik ik nu ok. maar ik heb een chase gemaakt met kleuren die na een bepaalde stand gaan. maar die wil ik eigenlijk kunnen combineren met bewegingen en standjes. dus ik kan ok niet van die loopjes opslaan onder me focus add
YouTube - Lucky & Co - SMD - Just Like You
hier heb je een voorbeeld wat ik bedoel. het is dat standje met groen oranje.
gr dannyLast edited by HGL_lightjocky; 05-10-08, 20:25.Leave a comment:
-
de techniek die ik meestal gebruik.. welke hier volgens mij wel meer word toegepast..
op pagina A van de roller.. programmeer je een aantal bewegingen en 1 of 2 effecten en verder wat parrenbende.. vervolgens herhaal je het hele zooitje op pagina B maar dan met andere effecten / kleuren die je wil hebben..
verder programmeer je gewoon je kleuren & gobo's onder je preset palette's (grijze buttons onder je dimmerkanalen)Leave a comment:
-
Excuus! verkeerd gelezen.
Een scene opslaan onder een pallete button kan prima, chases alleen onder memory's.Leave a comment:
-
hoe kan ik dat dan doen??? want als ik me loopjes die ik maak met kleuren en gobo's allemaal moet opslaan onder me playback faders dan zitten die zo vol. en ik wil die chase eigenlijk gebruiken als me moving heads draaien zo dat ik die chase met kleuren of gobo's er bij kan zetten zeg maar.
maar zou ik dan een chase kunnen opslaan onder me focus add???
gr dannyLeave a comment:
-
Chases/Scene's opslaan onder een Preset fader is helaas niet mogelijk.
Deze zijn in princiepe alleen bedoelt als dimmer kanalen.Leave a comment:
-
hoofdstuk heet: chase
1. zet de sleutel op programm,
2. selecteer de gewenste group /fixture of dimmer handle(s)
3. druk op chase,
4. Druk op de swop button van de memory waaronder je de chase gaat opslaan,
maak je 1e scene aan, druk op de swop button van de memoryfader om de stand op te slaan,
5 Herhaal stap 4 tot je klaar bent met bouwen van je chase.
tada, laat je even weten of het nu lukt?
hij vraagt toch iets over het opslaan onder een preset fader? niet onder een playbackmemory ?Leave a comment:
-
hoofdstuk heet: chase
1. zet de sleutel op programm,
2. selecteer de gewenste group /fixture of dimmer handle(s)
3. druk op chase,
4. Druk op de swop button van de memory waaronder je de chase gaat opslaan,
maak je 1e scene aan, druk op de swop button van de memoryfader om de stand op te slaan,
5 Herhaal stap 4 tot je klaar bent met bouwen van je chase.
tada, laat je even weten of het nu lukt?Leave a comment:
-
en onder welk hoofd stuk staat dat dan??? ik ben met 2 man bezig geweest om die funtie te zoeken om chase's op te slaan onder me preset faders. ik heb dus een loopje gemaakt met kleuren. nu wil ik dat ook opslaan onder me preset. maar krijg dit niet vooer elkaar. dus ik weet niet over welk hoofdstuk je het hebt.
gr dannyLeave a comment:
-
Import Chase
Hey Jongens,
Ik was weer eens in de pearl 2004 gedoken en kwam import chase tegen. Hiermee kun je blijkbaar matrix chases importeren die op de pc zijn gemaakt. Nu was ik benieuwd wat voor een software ik nodig heb om hier iets mee te kunnen. Op de site van Avo was niets te vinden...
2e dingetje. Ik heb met een pc naar dmx verschillende effecten gemaakt. Zijn deze over te zetten op de pearl? Die effecten zijn ook matrix georienteerd.
Alvast bedankt!
Grtz AdLeave a comment:
-
Ik weet de voordelen wel als je ze patst als fixture maar ook een nadeel en dat is dat je weer wat playbackfaders kwijt bent aan die stoboscopen.. het liefst wil ik ze kwijt in mijn presets want daar kan ik wel wat missen..
en daarbij komt ook dat ik alle functie's tijdens de show na inzicht kan benaderen zonder het te moeten programeren..
Misschien snappen jullie nu wat ik bedoel..
Leave a comment:
-
Meestal als dimmer in 3 ch mode (int/rate/dur). Makkelijk onder playbacks te gooien (1 voor dimmer/dimmerloopjes, 1 voor all-rate en 1 voor all-duration).Leave a comment:
-
Nou bedankt voor jullie antwoorden echt superrrrrr
Ik heb de shape in de chase zelf al uitgevonden en mode 3 heeft dus geen functie's zover ik gezien heb..
Wat betreft de atomic 3000 als fixture of dimmer patsen vaar ik omdat ik regelmatig een pearl moet programeren voor een festival waar meer mensen op werken.. Ik zelf patsh ze zelf altijd als dimmer maar sommige hebben hem liever als fixture... dus was mijn vraag wat is het meest gebruikelijke.. en waarom.. ik ben wel benieuwd naar iedereen zijn ervaring...
Groetjes ut grunn
of ik begrijp je verkeerd, of je mist basis van de pearl
op welke manier versta jij het invoeren van een shape in een chase zelf?
als ik een atomic patch, dan doe ik die altijd als fixture.
waarom?
1. gebruik maken van de atributen
2. je hebt de shape generator met verschillende atributen (leuk voor als je een stuk of 6 a 8 atomic-jes hebt.
3. je kan gebruik maken van de macro's.
dat zijn de redens waarom ik ze altijd als fixture in patch en niet als dimmer.
nu ben ik persoonlijk ook wel heel benieuwd wat het anderen het meeste doen..
dimmer of fixture, patch?Leave a comment:

Leave a comment: