heel simpel hoor. behoort bij de basis van de tafel en ind staat normaal duidelijk in de handleiding maar dus in het kort.
-Je cleart eerst je programmer (eens op het clear knopje duwen)
-Je selecteert je fixtures
-Je stelt de desgewenste kleur en gobo in
-Je duwt op store pallete wijzigt eventuele parameters
-Je duwt op een grijze button of voert een nr in en dan staat deze kleur onder die knop of nummer
Yes it's that simple
Avolites lichttafels
Collapse
X
-
dat kan door middel van pallettes. echter het nadeel van pallettes is dat deze alleen werken in de "take over mode" en niet in de "run mode"
Pallettes maken staat in de handleiding. dat weet ik zo even niet uit mijn hoofdLeave a comment:
-
Avolites pearl 2004 kleuren
Wie weet Hoe je de kleuren onder die swops kunt zetten? bij die blauwe en grijze knopjes? en hoe gaat dat met de gobos?
Alvast bedank
GroetenLeave a comment:
-
-
handleiding pearl 2004 of 08
heeft iemand een nederlandstalige handleiding voor de Avolites PEARL 2004 of 2008 ?Leave a comment:
-
Ja ook gedaan, maar ik de diamond 4 simulator ook niet aan de praat...Leave a comment:
-
heb je ook D3DRM.DLL gedownload en geinstalleerd in de system32 directory?
dit is een onderdeel van directx wat visualiser gebruikt en aangezien directx niet in vista zit.Leave a comment:
-
Dat advies kreeg ik ook al op het AVO forum maar dat werkt hier niet
Leave a comment:
-
Visualiser onder vista werkt als je hem uitvoert in compatiliteitsmode windows xp sp2 en uitvoeren als administrator
rechtsklikken, eigenschappen, compatiliteitsmode. compatiliteit aanvinken en instellen
uitvoeren als administrator aanvinken.Leave a comment:
-
voor de visializer moet je hem bij DMX instellenj op simulator.
En het wil nog wel eens gebeuren dat je in je directory nog een dl....? erbij moet zetten, chek de avo download website maar.
1 ding kan ik je wel vertellen op Vista (*&^%&$) werkt hij nog niet.
GreetzLeave a comment:
-
Voor het eerste probleem kan je altijd proberen je eigen library te maken...
Gewoon de library van de 2004 van de avolite site halen en alle niet gewenste fixtures er uit gooien en dan met de overgebleven files uw library updaten enkel weet ik niet hoe je een 2004 zijn library update aangezien deze nog geen mappen structuur heeft...
Voor het 2 de deel kan je altijd eens proberen de manuel te lezen van de visualizer maar zover ik weet is de visualiser enkel aan te sturen als de tafel er aan hangt...
dus zo zal je er geen lampen in kunnen steken maar hier ben ik niet 100% zeker van dus correct me if i'm wrong!Leave a comment:
-
Avolites pearl benaming en simulator
Hi all,
Ik probeer de werking van de avolites pearl (04) onder de knie te krijgen. Maar ik zit nog met een aantal vraagjes.
Als ik een fixture wil toevoegen dan moet ik gaan bladeren in zo'n hele bib waarvan ik in de meeste gevallen niet kan afleiden van welke merk of type die zijn. Ik vind dit behoorlijk irritant, stel dat ik ergens toe kom waar ik nog nooit mee gewerkt heb. En ik moet die fixture dan gaan zoeken in de bib...
Is er een logica in de benaming of is er ergens een lijst met aanwezige fixtures te verkrijgen waar alles volluit op staat?
Nu heb ik ook nog een klein probleem. Omdat ik niet direct een pearl voor de hand heb doe ik het via de simulator op PC. Maar om echt te experimenteren zou het handig zijn om alles te visualiseren. Ik heb al een poging gedaan om de pearl visualiser aan de praat te krijgen. Maar dit echter zonder succes.
Ik krijg geen foutmelding, maar gwn een 'blanco' scherm. Als ik een fixture probeer toe te voegen dan komt het nergens op het scherm te voor schijn.
Kent iemand dit probleem?
Zijn er ook nog andere programma's waarmee ik kan simuleren?
Al vast bedankt voor jullie tijd/moeite!Leave a comment:
-
Gelijk opsturen is wat makkelijk door de bocht, mijn inziens.
Repo, misschien kun je proberen om de Pearl tiger een hard-reset te geven? Tafel opmaken (3 schroefjes aan de voorkant) en dan een "blokje" op 2 pinnen zetten. Dan de tafel opstarten en je zult zien dat de tafel zichzelf compleet gereset heeft. Dit heeft bij mij al meerdere keren het probleem kunnen oplossen.
Je zou in de pearl handleiding bovenstaande nog wel uitgebreider kunnen vinden, lijkt mij.Leave a comment:
-
pearl expert klopt, meschien komt het omdat het een windows tafel is ipv de oudere tafels? wat wel mooi is bij de titan software kunnen de swop buttons van de playback faders gebruikt worden als tap functie(als ik goed begrepen had) dus dan hoef je niet elke keer connect en dan chase kiezen
Leave a comment:
-
bij mij werkt dat toch anders naar wens...
pearl expert...
bij parren chase , kwestie dat dat niet onorthodox mee staat te flikkeren met wat er gespeelt wordt... moet zeggen met wat feeling zit ik er toch niet veel langs... maar kan ook aan mij liggen
(het is niet dat ik het vaak gebruik maar gebruik het wel ooit)Leave a comment:

Leave a comment: