Avolites lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• MEEO Licht en Geluid
    replied
    Originally posted by HGL_lightjocky
    over welke dipswitch heb je het??
    naast me adres dipswitch zitten een paar menu keuze's om het zo maar te zeggen.
    1 stand alone
    2 detonator
    3 master
    4 effects
    5 1 channel
    6 low power

en welke moet ik dan volgens jou hebben???

gr danny
    Allen moeten omlaag (= OFF) staan, wil je hem op 2 kanaals modus krijgen (heeft atomic wel 4 kanaals modus??)

Manual?

Leave a comment:

• Outline
    replied
    Ik ken er een aantal die meerdere bandjes doen en dan per pagina een bandje hebben zitten. En per rol-positie een nr van de (standaard) setlist.

Zo kun je een heel eind komen!

In mijn tijd waren er alleen floppy's. (iemand nog interesse? nog een hele stapel nieuwe liggen.) En dan wel zo slim zijn om 'n floppy of 3 met hetzelfde te draaien (en te houden) zodat je altijd back-up hebt/had, voor als er weer 'ns 1 dood was...

Leave a comment:

• HGL_lightjocky
    replied
    Originally posted by Carpjes
    Momenteel kan je op de Expert nog geen chases wegschrijven onder je preset faders.Wellicht met de nieuwe Titan software die voor zowel Diamond als de Expert consoles geschikt is.

Bij de atomic de dipswitch settings gecontroleerd? Je kan met de 6v. dipswitch nl. een 1,3 of 4 chanel mode kiezen.
    over welke dipswitch heb je het??
    naast me adres dipswitch zitten een paar menu keuze's om het zo maar te zeggen.
    1 stand alone
    2 detonator
    3 master
    4 effects
    5 1 channel
    6 low power

en welke moet ik dan volgens jou hebben???

gr danny

Leave a comment:

• Carpjes
    replied
    Momenteel kan je op de Expert nog geen chases wegschrijven onder je preset faders.Wellicht met de nieuwe Titan software die voor zowel Diamond als de Expert consoles geschikt is.

Bij de atomic de dipswitch settings gecontroleerd? Je kan met de 6v. dipswitch nl. een 1,3 of 4 chanel mode kiezen.

Leave a comment:

• HGL_lightjocky
    replied
    atomic's

hey hey

ik had hier een stukje gelezen over atomic's als fixture te patchen.
    nou heb ik dit gedaan en dingen geprobeert. maar me atomic's doen maar weinig. normaal deed ik ze ok als dimmer patchen maar had het gelezen dat je ze ok als fixture kan patchen.

wie kan me met dit verder helpen????

en om de vraag die ik had gestelt over chase onder je presett faders.
    DAT KAN ALLEEN OP EEN PEARL EXPERT EN EEN DIAMOND.

gr danny

Leave a comment:

• lichtpuntje
    replied
    Originally posted by Outline
    Even kijken of ik het nog op een rijtje heb, is ook al weer 'n jaar of 7 geleden...

15 playback faders
    x
    10 rolposities
    x
    3 pagina's
    =
    450 positie's om iets op te slaan. Voor je die een beetje vol hebt...

Wel leuk als je echt een hele boel faders van andere pagina's tegelijk open hebt staan: heb je je eigen lichtshow aan knipperende LED's!
    En als je een beetje handig bent sla je per show deze op op diskette/usb-pen... Doe je bijv. per pauze van een bandje verwisselen... = heleboel playbackfaders Ik vraag me alleen af in hoeverre je dit zal gebruiken...

Groeten, Thomas

Leave a comment:

• JustME125
    replied
    Originally posted by Outline
    Even kijken of ik het nog op een rijtje heb, is ook al weer 'n jaar of 7 geleden...

15 playback faders
    x
    10 rolposities
    x
    3 pagina's
    =

Wel leuk als je echt een hele boel faders van andere pagina's tegelijk open hebt staan: heb je je eigen lichtshow aan knipperende LED's!
    Das waar, tis wel een hele hoop administratie wanneer je 450 playbacks in je desk hebt staan maar een echt knipperende desk is ook wel gaaf

Leave a comment:

• Outline
    replied

15 playback faders
    x
    10 rolposities
    x
    3 pagina's
    =

Leave a comment:

• lichtpuntje
    replied
    Als je nu eens bijv. een colorchase handmatig doet... Je maakt eerst een paar preset/focusjes met verschillende kleurtjes. Vervolgens selecteer je in de playback-mode de runmode van 'normal' naar 'take-over'. Dan kun je live een heleboel aanpassen... Een dat ook nog eens onder een bepaalde tijd (tilt in 3 sec. van A naar B)... Dan heb je tenminste nog iets te doen...
    En wat ik heel vaak doe is een standaard memory schrijven met vast kleurtje/gobo/p-t etc... Van daaruit pak ik m.b.v. die take-over mode een ander kleurtje o.i.d.

Succes!

Gr. Thomas

Leave a comment:

• HGL_lightjocky
    replied
    Originally posted by Lala
    Nee, dat kan niet. Een chase kun je alleen opslaan als playback memorie, onder je playbackfaders.

en er is ok geen andere mogenlijk heid om zo wat ruimte over te houden op je playback faders.

gr danny

Leave a comment:

• Lala
    replied
    oke daar heb ik wat aan. maar kan ik deze ok opslaan onder een preset fader of onder een focus add knop.

gr danny
    Nee, dat kan niet. Een chase kun je alleen opslaan als playback memorie, onder je playbackfaders.

Leave a comment:

• HGL_lightjocky
    replied
    Originally posted by kokkie
    De wereldberoemde 'record by channel' of 'record by fixture' keuze.
    Zoek daar maar eens op in de handleiding. Bij de eerste wordt alleen de parameters opgeslagen die in de programmer gebruikt zijn, bij de tweede worden alle parameters van de fixtures die in de programmer aanwezig zijn opgeslagen.
    Als je nu een colorchase maakt in 'record by channel' mode, dan kan je die over een beweging heen gebruiken.

oke daar heb ik wat aan. maar kan ik deze ok opslaan onder een preset fader of onder een focus add knop.

gr danny

Leave a comment:

• kokkie
    replied
    deze techniek gebruik ik nu ok. maar ik heb een chase gemaakt met kleuren die na een bepaalde stand gaan. maar die wil ik eigenlijk kunnen combineren met bewegingen en standjes. dus ik kan ok niet van die loopjes opslaan onder me focus add

YouTube - Lucky & Co - SMD - Just Like You
    hier heb je een voorbeeld wat ik bedoel. het is dat standje met groen oranje.

gr danny
    De wereldberoemde 'record by channel' of 'record by fixture' keuze.
    Zoek daar maar eens op in de handleiding. Bij de eerste wordt alleen de parameters opgeslagen die in de programmer gebruikt zijn, bij de tweede worden alle parameters van de fixtures die in de programmer aanwezig zijn opgeslagen.
    Als je nu een colorchase maakt in 'record by channel' mode, dan kan je die over een beweging heen gebruiken.

Leave a comment:

• HGL_lightjocky
    replied
    Originally posted by PeterZwart
    en wat is nou precies je doel?

misschien moet je de handleiding eerst maar eens goed doornemen, dan kom je een heel eind, de pearl erbij pakken en ermee uitproberen scheelt ook heel wat.. als je dat doet incombinatie met de handleiding, ... tja.. dan zou je dr heel makkelijk uit moeten komen

nou dat is ok bijna het einigste wat ik doe. pearl erbij en handleiding er bij.
    maar kom er niet uit. en daarom vraag ik het hier.

gr danny

Leave a comment:

• PeterZwart
    replied
    en wat is nou precies je doel?

misschien moet je de handleiding eerst maar eens goed doornemen, dan kom je een heel eind, de pearl erbij pakken en ermee uitproberen scheelt ook heel wat.. als je dat doet incombinatie met de handleiding, ... tja.. dan zou je dr heel makkelijk uit moeten komen

Leave a comment:

Working...