Avolites lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cornedure
    • Jul 2002
    • 230

citaat:In de file SG.dat op je personalitydisk staan de beschikbare shapes. Hier zou je zelf je eigen shape kunnen maken.
    Ik heb dit al gedaan voor mezelf en geprobeerd om meer orde te scheppen in de chaos van de shape file. 2 conclusies:

1. De volgorde van de shapes in de SG.DAT file moet omgekeerd zijn voor de Pearl als voor de Azure. De reden is dat bij de Azure de shapes worden gevuld van achter naar voor (of hoe stom kun je het bedenken), terwijl bij de Pearl het van voor naar achter gaat. Belangrijk is dus dat voor de Azure je exact 200 shapes hebt gemaakt,

2. Voor bepaalde functies (bvb prisma) werken de shapes niet. Het principe is dat bij de shapes (die beginnen met het veld "SHAPE") het eerste cijfer overeenkomt met de letter van het attribuut in de personality file van dit attribuut. Bvb K = 11 = Gobo Rotatie.

Dus als je een Frost shape zou willen toevoegen doe je het als volgt:

Je voegt dit toe aan je shape file (in kladblok):

SHAPE "Frost Sin" "SIN"
    19 60 16 0 0 1 0 0
    SEND

Uitleg:

"Frost Sin": Naam van de Shape in je veld
    "SIN": Naam van de Pattern (vooraan in de SG.DAT file) die je gebruikt.
    Kolom 1: 19 = S = Frost (in personality)
    Kolom 2: 60 = Basisgrootte van je shape
    Kolom 3: 16 = Rate (lager = trager)
    Kolom 4,5: van geen belang, best op 0 blijven
    Kolom 6: 1 = No Spread (0 voor even spread)
    Kolom 7: 0 = Fase
    Kolom 8: 0 = Offset (Best op 0 laten of anders kan je die waarde later niet meer aanpassen!)

Zorg ervoor dat je in elk geval niet meer dan 200 shapes in je SG.DAT file hebt of je desk wordt heel onstabiel (crashen en zo, niet fijn). En maak elke SHAPE af met SEND of de volgende shapes worden niet herkend. Veel succes!

Comment

• Hanzie87
      • May 2005
      • 11

Ik werk nu ongeveer 2 jaar met pearl 2000 en een maand of 2 met pear 2004. Ik heb net vernomen van een of andere kerel die ik tege kwam op productie dat je in je pers. files van alles kan wijzigen. Als voorbeeld je kleuren onder een nummer steken bv rood(164) onder focus 164 steken als je dan een fixture patch en bij het drukken op create autofocus zou die daar moeten zitten.

Mijn vraag hoe doe je dat ik heb in word al eens geken naar een pers file maar raak er toch niet echt wijs uit en zou dit wel gemakkelijker vinden om mijn shows te programeren.

Iemand uitleg of tips omtrent die autofocus en de pers file aanpassen.[8D]
      Licht is een onbegrepen fenomeen en het zal nog heel lang duren voor men er daadwerkelijk achter is wat licht is.

Comment

• SpaceyDeeJ
        • Sep 2001
        • 876

Hans,

ik heb (nog) geen verstand van de Pearl, maar als HTML programmer weet ik wel dat als ik een config file moet aanpassen, ik daar NOTEPAD voro neem of een hexidecimale editor en geen WORD. Word laat in de files vaak nogal rotzooi achter als je deze geedite hebt. Em juist die rotzooi kan weer voor een hoop andere ellende zorgen....

succes,
        cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Hanzie87
          • May 2005
          • 11

citaat:Geplaatst door SpaceyDeeJ

Hans,

ik heb (nog) geen verstand van de Pearl, maar als HTML programmer weet ik wel dat als ik een config file moet aanpassen, ik daar NOTEPAD voro neem of een hexidecimale editor en geen WORD. Word laat in de files vaak nogal rotzooi achter als je deze geedite hebt. Em juist die rotzooi kan weer voor een hoop andere ellende zorgen....

succes,
          Ik weet niets van programeren op gebiet van HTML ik heb het ook alleen maar bekeken in word maar zal de aanpassingen dan ook wel in notepad of kladblok maken thx[8D]
          Licht is een onbegrepen fenomeen en het zal nog heel lang duren voor men er daadwerkelijk achter is wat licht is.

Comment

• stakke
            • Jan 2005
            • 66

Uitleg over personality fils vind je als je deze opendoet in Notepad

In verband met autofocus
            Een voorbeeld van een movitec SL250

DIT ZIJN DE PRESETFOCUSSEN

; A color table for the colour wheel
            PFTABLE "Color" -1 7
            "Open" 1 0
            "CongoBlue" 2 a
            "Red" 3 15
            "Cyan" 4 20
            "Turquoise" 5 2a
            "Magenta" 6 35
            "LightBl" 7 40
            "Yellow" 8 4a
            "Green" 9 55
            "Pink" 10 60
            "Blue" 11 6a
            "Orange" 12 75
            PFEND

; GOBO
            PFTABLE "gobo" -1 11
            "Open" 1 0
            "multic" 2 2d
            "glass" 3 4b
            "metal1" 4 6e
            "metal2" 5 91
            "metal3" 6 af
            "metal4" 7 cd
            PFEND

PFTABLE "gobo_rot" -1 12
            "><" 1 BF
            ">>>>" 2 80
            ">>>" 3 94
            ">>" 4 a8
            ">" 5 bc
            "><" 6 BF
            "<" 7 c3
            "<<" 8 d7
            "<<<" 9 eb
            "<<<<" 10 ff
            PFEND

; PRISM
            PFTABLE "prism" -1 9
            "1facet" 1 0
            "3facet" 2 7f
            "macro1" 3 a4
            "macro2" 4 ac
            "macro3" 5 b4
            "macro4" 6 bc
            "macro5" 7 c3
            "macro6" 8 cc
            "macro7" 9 d4
            "macro8" 10 dc
            "macro9" 11 e4
            "macro10" 12 ec
            "macro11" 13 f4
            "macro12" 14 fc
            PFEND

PFTABLE "prismrot" -1 10
            "><" 1 7f
            ">>>>>" 2 1
            ">>>>" 3 1f
            ">>>" 4 3d
            ">>" 5 5b
            ">" 6 79
            "><" 7 7f
            "<" 8 87
            "<<" 9 a5
            "<<<" 10 c3
            "<<<<" 11 e1
            "<<<<<" 12 ff
            PFEND

; SHUTTER
            PFTABLE "Shutter" -1 15
            "Open" 1 ff
            "Strslow" 2 46
            "Strmids" 3 4a
            "strmidf" 4 54
            "Strfast" 5 5f
            "pulse1" 6 80
            "pulse2" 7 8a
            "pusle3" 8 94
            "pulse4" 9 9f
            "randslow" 10 c1
            "randmids" 11 cb
            "randmidf" 12 d5
            "randfast" 13 df
            "closed" 14 0
            PFEND

; Positions
            PFTABLE "Positions" -1 1 3
            "Middle" 1 80 80
            "Left" 2 50 80
            "Right" 3 b0 80
            "Top" 4 80 50
            "Bottom" 5 80 b0
            "TLeft" 6 50 50
            "TRight" 7 b0 b0
            "BLeft" 8 50 b0
            "BRight" 9 b0 50
            PFEND

; SPEED P/T
            PFTABLE "Speed p/t" -1 5
            "Maxtrack" 1 0
            "Maxvec" 2 1
            ">>>>" 3 1e
            ">>>>" 4 3c
            ">>>" 5 5a
            ">>>" 6 78
            ">>" 7 96
            ">>" 8 b4
            ">" 9 d2
            "Minvec" 10 f0
            PFEND

Achter PFTABLE vindt je eerst de "naam" dan -1 vervolgens het DMX kanaal
            De eerste reeks decimalen na de "naam" is het presetfocus nummer,
            de daarop volgende reeks (hexadecimalen) zijn de waarden.
            WEL DE PRESETFOCUS MASK GEBRUIKEN.
            Dit is omdat elk attribute vanaf presetfocus 1 start.

Je kan als je wil nog meerdere attributen toevoegen.

Comment

• Hanzie87
              • May 2005
              • 11

dus ik typ eerst

PFTABLE "Color" -1 7

en dan elke kleur tussen " "

maar dan wat wil 1 0 zeggen

is 1 gelijk aan de nummer van het presetfocus en nul de dmx waarde in procent of hoe moet ik dat laatste interpreteren.
              en dit is in hexadecimaal of waarom komen die lettertjes erbij

"Open" 1 0
              "CongoBlue" 2 a
              "Red" 3 15
              "Cyan" 4 20
              "Turquoise" 5 2a
              "Magenta" 6 35
              "LightBl" 7 40
              "Yellow" 8 4a
              "Green" 9 55
              "Pink" 10 60
              "Blue" 11 6a
              "Orange" 12 75

en ik sluit af met de volgende regel
              PFEND

Als dit klopt ff laten weten eh stakke. heb zaterdag pearl mee op job dus kan direct ff uittesten of het werkt.
              en anders focus opnieuw programeren duurt tenslotte ook niet zo lang.[8D]

Comment

• mennobroere
                • Apr 2003
                • 89

Ik werk nu ongeveer 1 jaar heel erg vaak met een pearl, het meest met de Pearl 1000 (voorganger van de 2000, maar werkt het zelfde). Zo heb ik ook mijn PFfiles veranderd ter aanzien van mijn Preset focussen.

Het enige waar ik TE vaak tegen aanloop is:
                - Ik heb 8 WL 250's op een rij hangen ik zet in alle 8 de shape Rainbow even. Daat gaat goed alleen nu heb ik hem onder een memory gezet en wil ik de zelfde stand gebruiken alleen dan zonder deze Shape. dus ik doe Remove shape from fixture's, de Shape stopt wel maar de kleuren blijven erin hangen. Locate Fixture werkt niet, Clear,clear clear werkt niet. (ps dit gebeurd bij alle shape's behalve de Pan/Tilt shapes) Iemand ook met dit probleem??

Greetz Menno

Comment

• cornedure
                  • Jul 2002
                  • 230

@ stakke: met alle respect, maar dat vind ik met vuur spelen. Dat betekent constant de focus mask controleren, want stel je hebt hem toevallig nog staan op "dimmer" en je wil gauw gauw nog een kleurtje veranderen, krijg je alles tegelijk.

Ik denk ook niet dat de gastoperatoren het je in dank gaan afnemen, gesteld dat je de tafel eens op een optreden/festival moet zetten. Zelf zou ik zoveel mogelijk aparte preset focussen (of paletten in de nieuwe software) gebruiken. Je kan ze achteraf dan mooi selecteren met de "focus" knop. Bvb "Focus" 45 [ENTER] voor palette 45. Dan kan je de focus mask op "Dimmer" laten staan.

@ mennobroere: Ik heb de simulator hier niet staan (wel thuis), maar ik dacht dat in de "Playback parameters" binnen de "Shape Generator" een functie "Shape Offset" staat. Als je deze op "Removed" zet, dan zou bij afzetten van de shape de dmx-waarde moeten terugkeren naar de basiswaarde. Neem dit nog met een korreltje zout, ik controleer vanavond nog en hou je op de hoogte.

Comment

• stakke
                    • Jan 2005
                    • 66

Ik vindt dat je als gast operator ofwel je eigen personalityfiles gebruikt ofwel de standaarden.
                    Wat ik niet doe zijn mijn eigen personalityfiles laten gebuiken door derden die vlug iets komen doen op je tafel.
                    Tenandere een nieuwe patch is zo klaar. En dan hebben die een proper tafeltje om mee te starten. (zo heb ik het ook liefst).
                    Met vuur spelen doe ik dus zelf en geen ander tegen zijn wil.
                    Wel altijd kopje erbij houden.
                    Om ongelukken te vermijden kan je ook ervoor zorgen dat "dimmer" in je presetfocus-mask enkel en allen op dimmer slaat en niet op andere attributen.

Comment

• Hanzie87
                      • May 2005
                      • 11

Als ik mijn tafel moet achterlaten voor een gastoperator clear ik de tafel en steek enkel terug de patch erin hou zelf mijn show wel op een disk.
                      Meestal hebben deze gasten toch hun eigenvoorkeur van presets en op de cues zullen zij toch alles op andere plaatsen steken dan waar ik ze zou steken.

Ook stakke geef ik gelijk als je dimmer enkel en alleen voor dimmer gebruikt is er geen enkel probleem wel altij goe kijke op welk atribute je de tafel hebt staan.

Comment

• stakke
                        • Jan 2005
                        • 66

citaat:Geplaatst door mennobroere

Ik werk nu ongeveer 1 jaar heel erg vaak met een pearl, het meest met de Pearl 1000 (voorganger van de 2000, maar werkt het zelfde). Zo heb ik ook mijn PFfiles veranderd ter aanzien van mijn Preset focussen.

Het enige waar ik TE vaak tegen aanloop is:
                        - Ik heb 8 WL 250's op een rij hangen ik zet in alle 8 de shape Rainbow even. Daat gaat goed alleen nu heb ik hem onder een memory gezet en wil ik de zelfde stand gebruiken alleen dan zonder deze Shape. dus ik doe Remove shape from fixture's, de Shape stopt wel maar de kleuren blijven erin hangen. Locate Fixture werkt niet, Clear,clear clear werkt niet. (ps dit gebeurd bij alle shape's behalve de Pan/Tilt shapes) Iemand ook met dit probleem??

Greetz Menno
                        ENTER CLEAR doen met de shapegenerator open

Comment

• kokkie
                          • Nov 2003
                          • 1166

Als je een preset focus onder dimmer pakt, dan pakt hij sowieso die preset focus voor alle attributes, dus wat jullie niet zeggen kan niet.

Verder is het op festivals in een ombouw niet echt handig om vanaf de patch te moeten beginnen, dus dat zal een gasttechnicus je niet in dank afnemen. Als iemand een avondje op een vaste set komt knipperen is dat wat anders, maar dan zou ik nog steeds zorgen voor een patch en de standaard preset focussen.
                          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• stakke
                            • Jan 2005
                            • 66

citaat:Geplaatst door kokkie

Als je een preset focus onder dimmer pakt, dan pakt hij sowieso die preset focus voor alle attributes, dus wat jullie niet zeggen kan niet.

Verder is het op festivals in een ombouw niet echt handig om vanaf de patch te moeten beginnen, dus dat zal een gasttechnicus je niet in dank afnemen. Als iemand een avondje op een vaste set komt knipperen is dat wat anders, maar dan zou ik nog steeds zorgen voor een patch en de standaard preset focussen.
                            1. Lees de operator's manual; Je kan dit WEL veranderen.
                            2. Als gast operator wil je meestal niet op de zooi werken die een ander in de tafel heeft gestoken.
                            Immers als gast operator kom je met je groep mee, als je je huiswerk hebt gedaan, je kent de playlist, weet je perfect hoe je showtje moet lopen. Voor groepen die ik doe heb ik welgeteld een soundcheck nodig van 40min. en dan is mijn setje geprogrammeerd voor 1,5 uur ofwel ongeveer 14 nummers.
                            Eender welke tafel (die ik ken) doe je wat voorbereidingen. Dit zijn dan vooral chasers op presetfocussen omdat dit met een pearl tijdrovend is. Dan is het enkel de presetfocus juist zetten, centers van shapes bepalen en hup daar gaat het dan.
                            Als het echt snel moet geef maar een HOG dan. -GrandMA nog aan het uittesten-

Comment

• Hanzie87
                              • May 2005
                              • 11

Stakke grandMa welke de volledige?

Ben van plan bij ons de ultra light even bloot te leggen met wat vl1000 eve kijke of ik er iets uitkrijg. lijkt me een toffe tafel maar ben liever met het vertrouwde bezig.

Comment

• Hanzie87
                                • May 2005
                                • 11

Heb gisteren festivalletje gedaan. Daar lag de 2004 en heb je personalityfiles gebruikt stakke. Het enige wat ik nu nog ga veranderen is dat deze niet van 1 tot ... maar voor elke kleur zijn nummer. echt bedankt.
                                GRZ Hanzie

Comment

Working...