Avolites lichttafels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

Originally posted by Imperator
    Ik overweeg om een avolites Azure (2000 of shadow) aan te schaffen. echter vraag ik me af hoe up-tp-date de fixture library hiervan is. Is hiervoor een update te downloaden, of wordt deze tafel regelmatig voorzien van nieuwe software op de productieafdeling?
    Grt. Pim
    daarvoor gebruik je dan weer de zoekfunctie van internet
    beetje logisch nadenken levert op dat je deze hoogstwaarschijnlijk op de site van avolites wel moet vinden...

en ja hoor ==> http://www.avolitesdownload.com/Pers...ry/Default.asp
    desk = .... ach, je zal wel weten wat hier moet komen?!

welke volgens mij niet standaard in de library staan (Robe colorspot 250 AT, Robe 250 XT)
    die personalityfiles staan erin downloaden, schrijven op diskette (zoooo 1998) en uploaden in je avo dan!

greetzzzz
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

Een Avolites Pearl Rolaque 2000...

Is dat nog wat?

Begint hier zo langzamerhand wel wat meer intelligent licht binnen te komen, en wil dat in de toekomst wel wat uitbreiden, maar wil dan wel eerst een goede tafel hiervoor hebben...

Heb nu een MA Lightcommander 24/6, maar voor intelli schiet je daar niet zo heel veel mee op.

Is die Pearl nog een beetje een leuke tafel, of te sterk verouderd?

Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Allez, er zijn toch zeker wel mensen hier die met een Pearl 2000 gewerkt hebben en kunnen zeggen of deze tafel nog een beetje volgens de huidige standaarden mee kan komen?

Groeten Hugo

Comment

• DJ_Compact
          • Jan 2004
          • 234

De laatste keer dat ik met een Pearl Rolacue heb gewerkt was het een en al problemen. Tijdens het draaien is de tafel een keer of 6 vastgelopen. Iets wat ik met een 2000 ook al een paar keer heb meegemaakt. Niet mijn favorieten dus, de oudere pearls.
          Mjaaaa....

Comment

• Beldog
            • May 2004
            • 140

Wij werken met pearl 2000(2004software), tot nu toe nog geen problemen met gehad.

Comment

• Nookes
              • Mar 2008
              • 10

Originally posted by hugovanmeijeren
              Een Avolites Pearl Rolaque 2000...

Is dat nog wat?

Begint hier zo langzamerhand wel wat meer intelligent licht binnen te komen, en wil dat in de toekomst wel wat uitbreiden, maar wil dan wel eerst een goede tafel hiervoor hebben...

Heb nu een MA Lightcommander 24/6, maar voor intelli schiet je daar niet zo heel veel mee op.

Is die Pearl nog een beetje een leuke tafel, of te sterk verouderd?

Groeten Hugo
              De Pearl is zeker nog steeds een leuke tafel. De Pearl 2008 (USB poort add-on en diverse firmwire updates tov 2004),de Pearl Expert en de Pearl Tiger zijn hun voorgangers langzaam aan het vervangen. Een 2004 second hand kopen wordt steeds aantrekkelijker. In het poppodium circuit weet zo'n beetje elke lichtman wel een Pearl te bedienen. Dat is basic werk tegen over de andere merken.

Ik ben zelf inmiddels aan het overstappen naar de zogenaamde Hog tafels, maar ben nog steeds erg tevreden als ik het met een Pearl moet doen.
              Last edited by Nookes; 13-04-08, 20:50.
              Some people believe if you play a Microsoft Windows cd backwards it plays satanic messages. That's nothing, if you play it forwards it installs Windows.

Comment

• Wouter Verlinden
                • Dec 2000
                • 263

Ik ben een absolute fan van de Pearl...

Ik heb zelf sinds een jaartje een Pearl 2000, en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten... ga hem binnenkort upgraden om de 2004 software te draaien....

Ik vind dit een TOP-tafel om een combinatie van conventioneel en intelligent te sturen... HOG, MAXXYZ, ... zijn in mijn ogen meer geschikt om shows te doen waar het grootste aandeel intelligent licht is... ze hebben niet de "directe toegang" die ik graag wil hebben op m'n conventioneel licht...

en... lekker véél faders hé... HOG, MAXXYZ, GRANDMA, ... zijn in mijn ogen gewoon meer een wandelingetje door een hoop menu's op een touchscreen ipv direct access met faders...

maar... eerlijk gezegd.... als je shows gaat doen met meer dan 30 moving heads of scans zou ik toch een HOG, MAXXYZ of GRANDMA aanbevelen...

ik doe zelf shows met een 50 tot 100 tal kanalen conventioneel en 8 tot 20 movers... vandaar mijn keuze voor Pearl...

en last but not least... die roller hé.... zo makkelijk om te labellen (op displays kan je nu eenmaal niet snel een icoontje tekenen om je lichtstand te markeren hé)... en zo makkelijk om de juiste pagina op te zoeken...

Qua personalities voor intelligent licht is Avolites ook zéér actief... gewoon een request posten, en enkele dagen later licht ie er... als zou het me verwonderen moest je een fixture vinden waarvoor nog geen personality op de site staat....

Greetz,

W
                Wouter Verlinden
                Creative Sound & Light Development

Comment

• JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

Originally posted by Wouter Verlinden
                  en... lekker véél faders hé... HOG, MAXXYZ, GRANDMA, ... zijn in mijn ogen gewoon meer een wandelingetje door een hoop menu's op een touchscreen ipv direct access met faders...
                  Liever wat minder faders en de mogelijkheid een leuk wingetje aan te hangen (Hog2/Hog3) of een matrixje met executor-buttons (GrandMA) voor cuelists die je toch niet hoeft te faden, dan de faders van een gemiddelde Pearl
                  Creating shows beyond Imagination

Comment

• Wouter Verlinden
                    • Dec 2000
                    • 263

Originally posted by JeroenVDV
                    Liever wat minder faders en de mogelijkheid een leuk wingetje aan te hangen (Hog2/Hog3) of een matrixje met executor-buttons (GrandMA) voor cuelists die je toch niet hoeft te faden, dan de faders van een gemiddelde Pearl

Als je véél intelli's hebt... ja...

Als je graag "old fashioned" werkt.... liever wat faders...

Just call me old-fashioned....
                    Wouter Verlinden

Comment

• JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

Originally posted by Wouter Verlinden
                      Als je véél intelli's hebt... ja...
                      Als je graag "old fashioned" werkt.... liever wat faders...
                      Ik doel meer op de kwaliteit van de faders (en daarmee de huidige staat van de faders op meeste tafels van verhuurfirma's).
                      Creating shows beyond Imagination

Comment

• hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

Merendeel wat ik hier heb is nog steeds gewoon conventioneel, ongeveer een 50 tal parren/fresnels en profielspots.

En dat wil gewoon prima op de MA Lightcommander natuurlijk.

Maar goed, we willen tegenwoordig wat meer natuurlijk, dus zijn we een beetje aan het uitkijken om een setje MH's aan te schaffen. Zullen in het begin maar een stuk of 6 tot 8 zijn waarschijnlijk.

Dat kan uiteraard op een showpech scancontroller kastje, maar dat is iets wat ik uitdrukkelijk niet wil: totaal geen controle, geen goed overzicht, en geen mogelijkheid om uit te breiden.

Wat ik tot nu toe altijd heb meegekregen is dat de Pearl een fijne tafel is (heb van Avolites de digitale versie eens gedownload, en had inderdaad zonder ooit op een Pearl gewerkt te hebben binnen 5 minuten een chase draaien).

De Pearl 2004 komt inderdaad tweedehands al steeds vaker voor, maar ligt nog wel een tikkeltje boven het budget (rond de 5000 euro).

Dus mijn vraag was een beetje, hoe zit het met zijn voorgangers de Rolacue (2000)? Zijn deze tafels trouwens altijd naar de 2004 versie te updaten?

Naar wat ik begrepen heb heeft de Rolacue 'slechts' 2 DMX kringen i.p.v. 4 op de 2004/2008.

Groeten Hugo

Comment

• Wouter Verlinden
                          • Dec 2000
                          • 263

Originally posted by hugovanmeijeren
                          Merendeel wat ik hier heb is nog steeds gewoon conventioneel, ongeveer een 50 tal parren/fresnels en profielspots.

En dat wil gewoon prima op de MA Lightcommander natuurlijk.

Maar goed, we willen tegenwoordig wat meer natuurlijk, dus zijn we een beetje aan het uitkijken om een setje MH's aan te schaffen. Zullen in het begin maar een stuk of 6 tot 8 zijn waarschijnlijk.

Dat kan uiteraard op een showpech scancontroller kastje, maar dat is iets wat ik uitdrukkelijk niet wil: totaal geen controle, geen goed overzicht, en geen mogelijkheid om uit te breiden.

Wat ik tot nu toe altijd heb meegekregen is dat de Pearl een fijne tafel is (heb van Avolites de digitale versie eens gedownload, en had inderdaad zonder ooit op een Pearl gewerkt te hebben binnen 5 minuten een chase draaien).

De Pearl 2004 komt inderdaad tweedehands al steeds vaker voor, maar ligt nog wel een tikkeltje boven het budget (rond de 5000 euro).

Dus mijn vraag was een beetje, hoe zit het met zijn voorgangers de Rolacue (2000)? Zijn deze tafels trouwens altijd naar de 2004 versie te updaten?

Naar wat ik begrepen heb heeft de Rolacue 'slechts' 2 DMX kringen i.p.v. 4 op de 2004/2008.

Groeten Hugo

-> Als de tafel bovenaan gelabelled is met "Avolites Rolacue 2000" kan hij geupgrade worden naar Pearl 2004 specs, om zo de 2004 software te draaien....

-> Op deze tafels kan je ook het aantal DMX-universes uitbreiden van 2 naar 4 (als dat al niet gebeurd zou zijn)... en door middel van een memory-upgrade ben je klaar voor de Pearl 2004 software...

-> Deze upgrade is wel niet supergoedkoop (paar honder euro), en om de extra componenten voor de 2 extra DMX-universes te plaatsen moet je wel wat kunnen solderen...

-> Voor meer info mag je me steeds mailen... ik heb de upgrade net achter de rug...

PS: Voor 2500 à 3000 euro vind je een goede Pearl 2000... die je dan voor 500 euro upgrade naar Pearl 2004 specs... maar kijk vooral uit naar de kwaliteit van de faders... die kunnen op oude tafels inderdaad sterk versleten zijn... en kijk ook uit dat je geen chinese kopij koopt... tenzij jij wel te vinden bent voor een nieuwe economisch evenwicht in de wereld.. ik wil hier niet aan politiek doen, maar vind het gewoon onnoemelijk erg dat dit blijkbaar zomaar kan dat de aziaten de Pearl kopieren en er grof geld mee verdienen...

Greetz,

W
                          Last edited by Wouter Verlinden; 15-04-08, 09:59.
                          Wouter Verlinden

Comment

• PeterZwart
                            • Jan 2008
                            • 402

ook ik bezit sindskort een Pearl 2004

hij heeft een boris2 moederbord..

maar nou wil ik eigenlijks toch graag upgraden naar usb.. is dat mogelijk?

EN,

kan ik ook mijn memory upgradden naar een hoger aantal?
                            Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• CoenCo
                              • Feb 2005
                              • 230

Borris2 heeft geen support voor USB.
                              Als je een usb-slave poort wilt (om de pearl aan de PC/laptop te hangen) dan moet je een Borris3 moederbord hebben.
                              Als je ook een usb-host poort wilt (om je show op memory-sticks op te slaan) dan moet je een Borris3 moederbord en de USB-upgrade kit (a 600eur) hebben. Dat is een extra print die je in de tafel plakt, en met wat bekabeling aansluit.

Als je pearl2004 software draait, dan heb je waarschijnlijk al extended geheugen, meer is niet mogelijk/nuttig.
                              In het display staat altijd:
                              free 80% <- geen extended geheugen
                              xfree 80% <- wel extended geheugen
                              je kan het ook testen via service - utils - memory test (of zoiets)

Overigens heb ik sterk het vermoeden dat er voor alle borris 1en2 moederborden (eigenlijk alle pearls met de blauw-rode faders) geen software meer gemaakt zal worden. De laatste versie is uit juli2005, en Avolites concentreert zich helemaal op de nieuwe reeks 2008/tiger/expert/D4. Fixture personalities blijven ze keurig leveren, maar bugs of feature requests kan je waarschijnlijk wel vergeten. Je kan je dus afvragen of nu nog in een "dood" platform investeren wel zo verstandig is.

Comment

• PeterZwart
                                • Jan 2008
                                • 402

Hallo coen,

dankje voor de info,

ik weet genoeg..
                                Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

Working...