Ik ken de geluidsmod. tegen die tijd dat ik een 01V-96 hier op proef heb, mag ie hem komen proberen...Want hij is gewoon niet echt thuis in die dingen...En voor mij is het in eerste instantie voor thuis gebruik..
01V 96, Yamaha
Collapse
X
-
-
Cobi, ik heb die posting geplaatst om een in een aantal postings door een aantal mensen DE beste eigenschappen met reden naar voren te halen,... dit is namelijk best een belangrijk maar vooral interessant onderwerp en op deze manier kunnen we straks alle punten tegenover elkaar zetten en dan een ECHTE discussie starten.Geluid moderator J&h Licht en Geluid forumsComment
-
Met de Behringer dus geen probleem aangezien die een separate controller heeft daarvoor, de fader is enkel 'de fader'citaat:Geplaatst door **************
nadeel blijft het hele gedoe met presets-knopjes, als je ff niet oplet zit je in de monitor te mixen, ipv de foh. Ook de toonregeling werkt niet echt fijn ( hoog-freq loopt van 0 tot 20k, net zoals de laag-freq knop).
De Behringer heeft aparte aux/FX pagina waar alle sends en de effect returns te vinden zijn.. elke aux/fx send heeft dus zijn eigen master. Die is te vinden op de AUX/FX pagina en in het display als een aux of FX is geselecteerd..citaat:Uiteraard alleen maar yamaha-effecten ( spx'en aan boord), terwijl snel ff een fluitje opzoeken er niet bij is, omdat er maar 1 masterfader is die in alle auxen de master is, dus eerst zappen naar je goeie sub-groep. En daarom heb ik liever analoog.
Voor mij is het simpel, selecteer ik AUX1 dan heb ik in de display AUX1-AUX en de AUX masters voor het geselecteerde kanaal terwijl de controller bij de kanalen AUX1 regelt voor dat kanaalcitaat:Terwijl je op de analoge tafel ook maar enkele knopopen/faders vaak gebruikt, en de rest weer stukken minder. En die zouden dan digitaal kunnen zijn. Dus de ********Tafel wordt een hybride. Half digitaal, half analoog.
Ik zie dus tegelijk de totale AUX(1-4) setting van het geselecteerde en de AUX1 balans van alle kanalen..Comment
-
-
Nogmaals: de manier waarop jij graag een discussie ziet ontstaan kan je vergeten. Er is niet te spreken over DE echte voordelen, en DE echte nadelen, waarna er 1 winnaar uit de bus komt.citaat:
Cobi, ik heb die posting geplaatst om een in een aantal postings door een aantal mensen DE beste eigenschappen met reden naar voren te halen,... dit is namelijk best een belangrijk maar vooral interessant onderwerp en op deze manier kunnen we straks alle punten tegenover elkaar zetten en dan een ECHTE discussie starten.
Er is een redelijke discussie gaande dacht ik, en wel over de vraag WAAR een digitale tafel goed is in te zetten, of WELKE digitale tafel we prefereren. En gezien de "mood-wisseling" van Gerard is deze discussie zinvol en effectief (daarmee bedoel ik niet dat het doel is om zoveel mogelijk mensen voor digitaal te doen kiezen).
Als je dan zo graag discussie wil over DE voordelen, en DE nadelen, laten we dan enkele digitale tafels naast elkaar zetten, en die vergelijken. Lijkt me alleszins beter dan het vergelijken van appels en peren.<center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>Comment
-
Om precies te zijn: € 1522,00 inclusief BTWcitaat:kost <2500 euri inclusief BTW... heet Behringer DDX 3216Greetzzz... [;)]
John
Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>--->>> HIER <<<---</b>Comment
-
Misschien is het dan ook interessant om te vergelijken in bepaalde prijsklassen: bijvoorbeeld prijsklasse rond 2500 euro, rond 5000 euro en dan nog een hogere prijsklasse. Zo kan ieder zich volgens mij een juister beeld vormen kwa prijs/kwaliteit en mogelijkheden.
Dat maakt het makkelijker voor veel mensen om voor zichzelf het juiste product te kiezen.
Persoonlijk ligt mijn budget als hobbyist rond de 2500 euro en dan zou ik kunnen kiezen tussen Tascam DM 24, Yamaha 01V96, Yamaha 01V en Behringer DDX3216. Zijn er misschien nog suggesties van andere merken waar ik nog niet aan dacht en die ook ongeveer dezelfde mogelijkheden hebben?
Doel is dit toestel te gebruiken voor studio, versterking van kleine bandjes en bandartiesten in de grootste verscheidenheid.
Allee, wa moettik nu pakke?
Groetels,
PinoMuziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...Comment
-
zonder de extra opties, dus kaal, dus maar 16 in en 6 (???) uit.citaat:Geplaatst door musicjohn
Om precies te zijn: € 1522,00 inclusief BTWcitaat:kost <2500 euri inclusief BTW... heet Behringer DDX 3216
met de 2 insteekmodules erbij komen die extra inputs en outpuss naar voren. En de prijs ook.Comment
-
een aspect wat meetelt met de keuze voor analoog of digitaal.
Als je als beginner op een analoge tafel start. Dan "ligt het concept voor je op tafel". En omdat het meestal goedkopere tafels zullen zijn in je begin zul je ook niet "overvoerd" worden met knopjes die je niet direct nodig hebt.
In een digitale tafel zit "alles" Maar is dat via keuzes bereikbaar. En in de goedkope tafels juist met minder knopjes dan de dure. Als je echter niet WEET waar je naar zoekt is dat niet fijn.
Je mengproces wordt ineens een abstract iets in menutjes. Zonder een begin of een eind.
Ik vergelijk het maar met het verschil tussen een grafische en een parametrische EQ. Het is makkelijker om een parameet uit te leggen aan iemand die overweg kan met een grafische.
Oftewel. Ik denk dat de keuze voor een analoge tafel of een digitale óók afhangt van je achtergrond als gebruiker.
Is dit een duidelijk verhaal? [8)]lekker belangrijk!Comment
-
Precies, en volgens mij is het ook niet de taak van de moderator een discussie een bepaalde kant op te douwen. De moderator tikt me maar op de vingers als ik mensen beledig of discrimineer of zo.citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans
Nogmaals: de manier waarop jij graag een discussie ziet ontstaan kan je vergeten. Er is niet te spreken over DE echte voordelen, en DE echte nadelen, waarna er 1 winnaar uit de bus komt.citaat:
Cobi, ik heb die posting geplaatst om een in een aantal postings door een aantal mensen DE beste eigenschappen met reden naar voren te halen,... dit is namelijk best een belangrijk maar vooral interessant onderwerp en op deze manier kunnen we straks alle punten tegenover elkaar zetten en dan een ECHTE discussie starten.
Ondertussen zijn we een discussie aan het voeren over hoe we een discussie moeten voeren, en dat vind ik de discussie niet waard.
Spelingvouten onder voorbehout...Comment
-
Lijkt me wel, en ik kan me er helemaal mee aansluiten.citaat:Geplaatst door showband
een aspect wat meetelt met de keuze voor analoog of digitaal.
Als je als beginner op een analoge tafel start. Dan "ligt het concept voor je op tafel". En omdat het meestal goedkopere tafels zullen zijn in je begin zul je ook niet "overvoerd" worden met knopjes die je niet direct nodig hebt.
In een digitale tafel zit "alles" Maar is dat via keuzes bereikbaar. En in de goedkope tafels juist met minder knopjes dan de dure. Als je echter niet WEET waar je naar zoekt is dat niet fijn.
Je mengproces wordt ineens een abstract iets in menutjes. Zonder een begin of een eind.
Ik vergelijk het maar met het verschil tussen een grafische en een parametrische EQ. Het is makkelijker om een parameet uit te leggen aan iemand die overweg kan met een grafische.
Oftewel. Ik denk dat de keuze voor een analoge tafel of een digitale óók afhangt van je achtergrond als gebruiker.
Is dit een duidelijk verhaal? [8)]
Ieder z'n voorkeur.Spelingvouten onder voorbehout...Comment
-
Hier heeft Showband zeker een goed punt. Kan uberhaubt geen kwaad als je al een beetje kan mixen voor je aan een digitale tafel begint, anders zit de techniek je veel te veel in de weg...<center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>Comment
-
zet die behringer al maar uit je hoofd. Ik weet er ééntje die na 2 jaar stuk was. Na gebruikt te zijn in een bekende belgische soap (ik noem geen namen). NOOIT op de baan geweest dus....citaat:dan zou ik kunnen kiezen tussen Tascam DM 24, Yamaha 01V96, Yamaha 01V en Behringer DDX3216
...
Allee, wa moettik nu pakke?Comment
-
Ik weet meerder 01v mixers die al na enkele weken stuk waren.. dat zegt niets over de kwaliteit.. Ik gebuik mijn DDX3216 erg intensief en hij hobbelt heel wat af in de bus, maar heb to op heden geen problemen.. En ik lag me rot want de hele setup had zich na drie maanden al terugverdiend.. Daarnaast schrijf ik em in twee jaar af dus dan mag ie van mij sowieso stuk gaancitaat:Geplaatst door lifesound
zet die behringer al maar uit je hoofd. Ik weet er ééntje die na 2 jaar stuk was. Na gebruikt te zijn in een bekende belgische soap (ik noem geen namen). NOOIT op de baan geweest dus....
Comment
-
Ik kan me voorstellen dat als je een vaste band mixt en veel in de kleinere zalen speelt of ruimtes waar je niet te veel ruimte in wilt nemen kiest voor een digitale mixer. Compact, alles in één behuizing, snelle opbouw.
Helaas heb ik nog geen ervaring met een dergelijk tafel en heb ook nog een beetje het idee dat het niet snel werkt voor producties waar niet alles van te voren bekend is maar gezien enkele reacties van gebruikers heb ik het idee dat dit best mee kan vallen.
Ben nu een tevreden GL2 gebruiker maar denk af en toe wel richting de O1V.
Vraag: wat als je je instelling maakt zonder deze op te slaan en de spanning valt weg, hoe komt de tafel dan terug ?
Misschien is de vergelijking niet terecht, dat hoor ik dan wel, maar voor het licht gebruiken we ook intelligent licht en het nadeel daarvan is dat je alles van te voren moet in programmeren zeker voor de toepassing waar wij het voor gebruiken, hafabraorkesten, koren e.d. waarbij ik vindt dat je tussentijd niet kunt klooien omdat dit teveel afleid. Geldt dit ook voor de digitale tafels?Eindelijk begint mijn website vorm te krijgenComment

Comment