01V 96, Yamaha

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MatthiasB
    • May 2003
    • 674

@ pino

ik overweeg om de tascam dm24 te kopen heb hem enkele keren in een winkel geprobeerd en ie doet het echt lekker en de faders zijn echt wel de moeite
    NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

Naar horen zeggen, is de Roland digitale mixerd een "oerwoud" kwa bediening....Niet echt fijn om "live" mee te werken.
      Klopt, dat is echt een studio apparaat. De opbouw (toegankelijkheid van de belangrijke funkties) van de 01V/96 is toch een stukje overzichtelijker. Ik vond die Roland toch ook erg traag. Een snelle 'scheinbeweging' op de faders volgt hij met een fractie van seconde vertraging. Wat wel gaaf is aan de Roland is de standaard digitale multikabel.
      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Pino
        • Jul 2002
        • 390

De mensen van "No Nonsens" met Wanda Joosten e.d. werken met een Tascam DM-24 , geloof ik . Ik was erg onder de indruk van de mogelijkheden van dat ding. Voordeel tov de Yamaha is dat hij 16 XLR ingangen heeft en de 01V 96 slechts 12. Nu vraag ik me af of de Yamaha voordelen heeft tov de tascam , de prijs buiten beschouwing gelaten.
        Misschien moet ik eens contact opnemen met de technieker van Luc Wyns, ik ben zijn naam vergeten, voor een demo.
        Nu wat anders: bij de 01V96 spreken ze van 40 kanalen. Zijn de line ingangen apart aanspreekbaar of hangen die samen met de XLR's. Hierbij kom ik nog maar aan 32 kanalen indien de line's op "mix B" kunnen worden gezet. Hoe zit het met de digitale uitbreidingen? Zijn die makkelijk verkrijgbaar of hangt daar een serieuze levertermijn aan vast? Wat kosten deze?
        Ervarings deskundigen : spreek ! [)]

groetels,
        Pino
        Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Zijn die extra ingangen niet via lightpipe (ADAT) al aanwezig?
          lekker belangrijk!

Comment

• Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

De Yamaha klinkt wel stukken beter. Heb ze een tijd geleden naast elkaar gehoord. Is best een verschil. (dit was dat met een 03d) Ook oogt de Yamaha een stuk degelijker dan de Tascam. Zonder al die plastic knoppen enz.

Comment

• Hannez
              • Sep 2003
              • 1

Het enige verschil is dat je echt moet wennen aan digital maar als je er 1 maal aan gewend bent wil je niks anders meer. het mooi dat je alles in 1 klein doosje hebt zitten, trouwens de nieuw 01v96 is wel 10x beter dan de oude maar daar betaal je dan ook een klein beetje voor. ik persoonlijk vind het een grote aanrader voor al voor dat geld, want ga maar eens een analoge tafel kopen met exsterne randapp. dan ben je een vermogen kwijt als je het zelfde wild als wat er allemaal in de 01v96 zit. maar wel veel suc6 met je keuze.

Comment

• MatthiasB
                • May 2003
                • 674

mathijs dat zijn smaken he ik vindt de tascam er veel leuker uit zien en kwa efecten kan ie wel mee maar jah, de o1v/96 heeft leukere efecten niet echt leuker maar iets mooier warmer enz.. klinken maar jah het blijft digi he
                NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Daan Hoffmans
                  • Aug 2000
                  • 1225

To Pino:

De 01V96 heeft 16 analoge ingangen. 12 op XLR, 4 op Jack. Er zijn uitbreidingskaarten verkrijgbaar met 8 extra analoge ingangen. Verders kan je op via ADAT 8 ingangen digitaal gebruiken, en heeft ie dus al 32 ingangen. Dan houd je nog 4 stereokanaaltjes over, waar je intern je effecten naar toe kunt routen...

De uitbreidingen zijn gemakkelijk verkrijgbaar.
                  <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Carl
                    • Nov 2000
                    • 907

let wel even op of alle features wel beschikbaar zijn op de uitbreidings kanalen, bij de "oude" 01V is dat NIET zo, maar 2 bands eq en alleen aux 1 & 2 op de kanalen 17 - 24.

Comment

• Daan Hoffmans
                      • Aug 2000
                      • 1225

Is bij de 01V96 niet het geval, gewoon full-feature...
                      <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

en wat nou als de software crasht...??? ( midden onder een optreden??)
                        ( dat gebeurde vrijdagavond live waar ik bij was, met een dm2000, maar liefst..)

Comment

• paulheu
                          • Oct 2003
                          • 156

Ik gebruik al weer enige maanden met veel plezier een Behringer DDX3216, in feite (wat een verrassing [:I]) een kopie van de 01v/96 maar dan 48KHz.. Met dual ADAT in/out en twee AD8000 expansions..

Behalve de 96 KHz heeft ie zo ongeveer dezelfde features, klinkt erg analoog en heeft per kanaal een controller die altijd de geselcteede functie aanneemt voor alle kanalen, zeg je hebt aux1 geselecteerd, dan heeft elk kanaal aux1 op die controller (zeg maar zoals de spirit 328 heeft)..

Errug fijne tafel en voor &lt;2300 euri 32 kanalen..

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

citaat:Geplaatst door **************

en wat nou als de software crasht...??? ( midden onder een optreden??)
                            ( dat gebeurde vrijdagavond live waar ik bij was, met een dm2000, maar liefst..)
                            en wat wat het resultaat ???

SIS
                            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

citaat:Geplaatst door sis

citaat:Geplaatst door **************
                              en wat wat het resultaat ???

SIS
                              Master-retourlijnen eruit halen, tafel uitzetten en aanzetten, en weer inpluggen. Ondertussen was het bandje al geheel en al ongerepeteerd met een akoestich nummer begonnen. wel heel mooi, maar niet de bedoeling.
                              wat mij betreft : daaaag, digitaal.

Comment

• sis
                                • Jul 2003
                                • 3305

wat bedoel je met daaaaag digitaal ??

sis
                                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...