01V 96, Yamaha

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

citaat: schrijf ik em in twee jaar af dus dan mag ie van mij sowieso stuk gaan
    belachelijke opmerking, als je er dan nog 2 jaar extra mee kunt draaien heb je mooi die afschrijving terugverdiend.
    Ik hoop dat mijn setjes het 10 jaar doen. 3 jaar afschrijven , 7 jaar geld verdienen.

nogmaals : de ideaale ********Tafel wordt hybride, half analoog, half digitaal.

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

citaat:
      ]heb ook nog een beetje het idee dat het niet snel werkt voor producties waar niet alles van te voren bekend is maar gezien enkele reacties van gebruikers heb ik het idee dat dit best mee kan vallen.
      dat valt goed mee als je de tafel kent. Als je ze niet kent is het een hel...
      citaat:
      Ben nu een tevreden GL2 gebruiker maar denk af en toe wel richting de O1V.
      Vraag: wat als je je instelling maakt zonder deze op te slaan en de spanning valt weg, hoe komt de tafel dan terug ?
      normaal zou die de stand moeten onthouden.

Comment

• Daan Hoffmans
        • Aug 2000
        • 1225

De 01V96 komt na stroomuitval terug zoals ie was voor de stroomuitval...
        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans

De 01V96 komt na stroomuitval terug zoals ie was voor de stroomuitval...
          Juist , inclusief alle EQ, gates, comp, eff. instellingen enz ...
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Pino
            • Jul 2002
            • 390

Ben net terug van ACF en heb eens 3 digitale tafeltjes kunnen vergelijken.
            Wat me hierbij opviel is dat de 01V96 vrij onoverzichtelijk overkomt en een zeer drukke display heeft, vooral in het aux menu: men krijgt daar 40 cirkeltjes met een streepje te zien en vind nu maar welke je juist nodig hebt met zo'n kleine cijfers erbij. Instinktief gezien is dit mijns inziens een tafel met een vrij onlogische opbouw, welke in crisis situaties voor serieuze problemen kan zorgen wanneer je ze niet vollédig onder de knie hebt.
            Wat de Tascam dm24 betreft: met een beetje uitleg kan je verder zonder direct de handleiding te moeten van buiten leren. Eens je de taktiek van de tafel doorhebt wijst de rest zichzelf uit en moet je enkel voor de uitgebreide extra functies de manual raadplegen, bijvoorbeeld de link naar computer, extra software ed. Ook de display is overzichtelijk en duidelijk leesbaar. Goed nieuws is ook dat deze tafel in de toekomst kan voorzien worden van een firewire aansluiting, wat handig is voor home studio's.
            Dan de Behringer: dit leek mij de meest eenvoudige tafel om mee te leren werken, temeer omdat ze zichzelf volledig uitwijst; ttz ze voelt zeer analoog aan met die draaicontrollers boven de faders. De display bevat niet te veel info in een keer, is zeer duidelijk en er wordt goed aangegeven welke knop welke functie kan bedienen. Gevoelsmatig leek deze tafel mij het meest logisch opgebouwd, waardoor ook in moeilijke situaties instinktief kan gereageerd worden. Het duurt tenslotte toch een tijdje eer men een digitale tafel echt goed kent.
            Mijn bevindingen betreffen een eerste indruk van een leek op gebied van digitale tafels en ik vel geen oordeel over de geluidskwaliteit, noch de algemene kwaliteit;ze beschrijven enkel het gevoel ik krijg bij het bestuderen en het uitproberen van de basisfuncties die voor mij belangrijk zijn.
            Groetels,
            Pino
            Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• Daan Hoffmans
              • Aug 2000
              • 1225

Bij de 01V96 hoef je ook helemaal niet naar je display te kijken als je iets met je auxes wilt... Je hebt een mooie rij faders recht voor je snuffert...
              <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Pino
                • Jul 2002
                • 390

Ja dat klopt, maar je verliest hierbij het overzicht over de gewone faders, zodat je om die stand weer te zien toch in het display moet kijken. Je hebt op die manier nooit een totaal overzicht van meer dan 1 of 2 dingen tegelijk.
                Nu weet ik ook dat het niet altijd nodig is, maar als je met een totaalshow bezig bent , of een soort vrij podium - artiestenparade-, waar men pas arriveerd vlak voor men op moet; is er géén tijd om een soundcheck te doen, laat staan tijd om het een en ander te programmeren. Deze manier van werken vraagt een enorm snelle interactie om toch een goeie klank neer te zetten. Als hierbij dan nog een klein orkestje zit dan kan je een overzicht zeer goed gebruiken. Ik heb dan graag de volgende dingen in handbereik: de gewone ingangsfaders, de aux send groep van de monitors (als meerdere niet kan dan liefst die van de zanger/presentator), de EQ van de zangmicrofoon en de effect returns.
                Kan je eens effe uitleggen hoe ik dit met de 01V96 klaar krijg, want dat kon ik terplekke niet afleiden uit die meneer zijn uitleg. Bij de Behringer en de Tascam was dat eigenlijk zeer eenvoudig en wees dit zichzelf uit.
                Groetels,
                Pino

Comment

• Daan Hoffmans
                  • Aug 2000
                  • 1225

Naar mijn weten is dit inderdaad niet mogelijk met de 01V96. Maar voor echt hectische dingen pak ik dan ook liever gewoon een analoog mixertje...

Comment

• Pino
                    • Jul 2002
                    • 390

Ik begrijp jou Daan, maar ik zie er tegenop om zo'n groot foh rack telkens mee te sleuren; en het is ook weer een enorm handig om in een kleine behuizing zo'n uitgebreide mogelijkheden te hebben. Daarom is de keuze voor mij moeilijk: ik wil een goed overzicht,genoeg kanalen, een schappelijke prijs en zo compact mogelijk. Dit los van de kwaliteit natuurlijk: die moet ook een beetje in orde zijn.
                    Allee,
                    groetels he,
                    Pino

Comment

• SpaceyDeeJ
                      • Sep 2001
                      • 876

Een collega van mij heeft de Dig,Behringer een maand geleden aangeschaft. Ik ben zelf nogal huiverig wat digiale tafels betreft. Ik heb er zelf achter gestaan en ik kon niets anders concluderen dat het een mooie tafel is, zeker wat de snelheid in het bedienen ervan betreft. ook de overzichtelijkheid vond ik super.
                      Ik heb verder geen ervaring met dig,tafels. en had hiervoor al helemaal niet, maar de Behringer tafel heeft me wel een stuk van mijn huiverigheid afgeholpen.

cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• paulheu
                        • Oct 2003
                        • 156

Ik had precied hetzelfde gevoel, maar na twee keer met de DDX3216 te hebben gewerkt was ik verkocht. Nu ik mijn setup compleet heb zou ik niet meer zonder kunnen.. 32 kanalen en altijd de mogelijkheid om max 24 kanalen digitaal op te nemen.. errug fijn. En zoals ik al eerder schreef, deze set heeft zich in no-time terugverdiend..

Comment

• Pino
                          • Jul 2002
                          • 390

Het is een DDX3216 geworden!
                          Ik moet Paulheu bijtreden in zijn mening: verassend analoog!
                          Prachtig ding voor zijn geld, de rest moet de tijd uitwijzen.
                          Nu ga'k verder spelen ;
                          groetjes,
                          Pio

Comment

• paulheu
                            • Oct 2003
                            • 156

Als je nog vragen hebt, ik hoor het wel..

Comment

• Pino
                              • Jul 2002
                              • 390

Dat hou ik in gedachten Paulheu,
                              Thanks!
                              Pino

Comment

• test12
                                • Jan 2003
                                • 901

Heb het met belangstelling gevolgd. Een belangrijk punt is niet aan de orde gekomen mijn's inzien, en dat is de fabrikant en commersie.
                                Samen gevat:
                                Een fabrikant wil zoveel mogelijk leveren voor het geld (t.o.v. concurentie moet dicht bij elkaar liggen).
                                Digitaal is heelveel meer te leveren als het hardware concept vast ligt (alleen software blijft over)
                                Een digitale tafel is in de toekomst veel sneller aan ze'n toepassings gebied, daardoor, aan te passen.
                                Ik weet dat ik dit gebrekkig verwoord, dat is ook niet m'n specialiteit.
                                Maar de keuze in de nabije toekomst voor digitale hardware en software ter vervanging van de analoge ledikanten zal zodanig zijn, dat deze discussie niet meer relefant zal zijn.
                                Goede ideeen aanbrengen wat in een digitaal concept moet zitten.
                                Ik zou met wat ik voel nog uren door kunnen schrijven.
                                Alleen al die multikabel hoe dik en hoe lang.
                                Denk niet dat ik al overben naar dig. , maar probeer wel bij te sturen.
                                In de verlichting zou ik het niet meer weg kunnen denken.

m.v.g. Herman

Comment

Working...