01V 96, Yamaha

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

slecht nieuws voor je , giserke, : de nieuwe dm-2000 staat gewoon bij ampco in de verhuur, oa ilse de lange draait ermee.

Ik moest de tafel die hier staat alleen ff doorsolderen op zijn digi-in-bus, maar verder istie nog wel heel. Voor een vast bandje, ( met 4 groepen monitoren) is het een uitkomst. En daar gaat-ie dus ook naar toe. Wel in een goeie flightcase, uiteraard.

Comment

• Daan Hoffmans
      • Aug 2000
      • 1225

citaat:Je kan ze natuurlijk altijd gebruiken voor PA doeleinden maar dat heeft geen zin om ze daarvoor te kopen (gezien de prijs)

voor die +/-2700euro kun je een ferme analoge mengtafel kopen!
      Ik ken geen enkele PA firma die al werkt met digitale mengtafels, die komen enkel voor in de opname wereld
      Voor 2700,- heb je idd een leuke tafel, maar nog geen 4 effecten, geen 42 compressors, geen 32 gates, geen 42 systeemdelays, geen 10 5-bands vol. parametrisch EQ voor op je uitgangen...

Ken wel een PA-bedrijf die met de 01V96 werkt , wel zoals Mac al zei, voor een vast bandje, en voor wat theaterklusjes...
      <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• cobi
        • Aug 2002
        • 1083

citaat:Geplaatst door **************

slecht nieuws voor je , giserke, : de nieuwe dm-2000 staat gewoon bij ampco in de verhuur, oa ilse de lange draait ermee.
        En Trijntje, en Xander de Bousonje...

Genoeg artiesten om op te noemen.
        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

citaat:
          Al deze toestellen zoals de 01v, 01v96, 02R enz dienen eigenlijk niet voor life PA doeleinden maar voor recording.
          hmm...als JIJ het zegt...

citaat:
          ze zullen niet lang werken als je zult sleuren met die toestellen
          naar het schijnt steekt men die dingen in een flightcase ....

citaat:
          Ik ken geen enkele PA firma die al werkt met digitale mengtafels
          wat meer rondkijken dan! vb-&gt; EML

citaat:
          oa ilse de lange draait ermee
          En Trijntje, en Xander de Bousonje...
          wil je nog grotere namen?
          DM2000 is op tour geweest met Simple Minds...
          Net als de D5 van digico, waar EML uiteindelijk voor gekozen heeft.

Comment

• JeroentjE
            • Oct 2000
            • 197

citaat:wil je nog grotere namen?
            En Avril Lavigne
            Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
            Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
            Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

citaat:Geplaatst door JeroentjE

citaat:wil je nog grotere namen?
              En Avril Lavigne
              Dusssss...

Mooi we zijn er uit. Doet u mij maar een digitale mengbak, en doe er gelijk maar een kistje omheen.

Comment

• geluidmoderator
                • Sep 2002
                • 152

OK, nu hebben we de "grote mannen" gehad met hun digitaal speelgoed. Kan iemand mijn PUNTSGEWIJS nou eens echt uitleggen wat de voordelen zijn van een digitale tafel en vooral WAAROM iemand hem live zou moeten gaan gebruiken. Wel graag zonder onderling een discussie aan te gaan, word nu tijd voor een echte vergelijking.

Aan de andere kant zal ik vrijdag een lijstje online zetten met waarom juist NIET een digitale tafel maar een analoge. Verder moet iedereen het natuurlijk voorzich weten en blijft persoonlijke voorkeur in het midden. Iedereen heeft immers zijn eigen werkwijze.
                Geluid moderator J&h Licht en Geluid forums

Comment

• Daan Hoffmans
                  • Aug 2000
                  • 1225

"Ellek voordeel hep z'n nadeel"

Er is niet 1 reden te geven waarom ik regelmatig een digitale tafel gebruik, als die er namelijk zou zijn, zou ik ALTIJD een digitale tafel gebruiken.

Wanneer is zo'n ding handig:

Vast bruiloftbandje. Lekker korte tijd voor de soundcheck (heeft niets met eventuele luiheid te maken, maar kan vaak organisatorisch erg goed uitkomen). Heel veel tools bij je voor relatief lage prijs. Als technicus neem je met zo'n tafel erg weinig ruimte in.
                  Zo'n tafeltje is handig bij theaterklusjes. Ook weer de ruimte die je inneemt, ook weer de talloze mogelijkheden van zo'n tafel. Mogelijkheid tot het programeren van scenes, wat bij het gebruik van een groot aantal zenders erg lekker werkt.

Zo'n ding is erg onhandig als:

Je op een festival staat, weinig tijd voor soundcheck. Onbekende bands. Als je gasttechnici treft. Als je bang bent voor dingen die anders zijn dan 15 jaar geleden. Als je indruk wilt maken.

Dus de moraal van het verhaal: plan van Moderator is onzin. Als het in deze bisnis zo makkelijk zou werken als jij nu doet denken, kunnen we dit forum wel opdoeken, en blijft er uiteindelijk van ieder produkt nog maar 1 merk/type over.
                  <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• paulheu
                    • Oct 2003
                    • 156

citaat:Geplaatst door geluidmoderator

OK, nu hebben we de "grote mannen" gehad met hun digitaal speelgoed. Kan iemand mijn PUNTSGEWIJS nou eens echt uitleggen wat de voordelen zijn van een digitale tafel en vooral WAAROM iemand hem live zou moeten gaan gebruiken. Wel graag zonder onderling een discussie aan te gaan, word nu tijd voor een echte vergelijking.
                    32 inputs
                    22 outputs
                    16 sub-mix bussen
                    5.1 surround mixen
                    4 24 bit effect engines
                    4 parametrische filters per kanaal
                    compressor/gate per kanaal
                    Delay per kanaal
                    routing naar bussen met eigen gain level pre of post fader
                    alle kanalen direct uit post gain stage/pre de rest
                    volledig automatiseren
                    total recall (muv gain)
                    kost &lt;2500 euri inclusief BTW

heet Behringer DDX 3216

Past met 6 kantjes EQ in een 19" rack 8 HE hoog/14HE diep

De bands waar ik mee werk zijn blij, de zaaleigenaren zijn blij, mijn rug is errug blij..

Comment

• giserke
                      • Nov 2003
                      • 456

wet heeft het zin om vb en 01v96 te kopen als je voor dezelfde prijs de AKAI DPS24 hebt met evenveel ingangen (12 XLR met fantoomvoeding)+10 line-ins en een hardeschijf van 60GB om op te nemen
                      dat kost 2700euro

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Alsd we nu alle dingen als technische mogelijkheden, opties, extra interne speeltjes, etc buiten beschouwing laten dan wil ik 2 tafels,

1 x midas venice voor het eigenlijke mixwerk van de voor mij onbekende bands, ( met alle snelheid in het ingrijpen van dien)
                        met erachter
                        1 x digitale tafel voor de systeembesturing, met delay's eq's etc al een soort speakermanager. Ook voor externe inputs etc.

heb je toch een 32 kanaals mixer, met een 16 kanaals erachter, maakt 48-kanaals, in diverse opties instelbaar.
                        neem je de analoge kanalen voor je snel-corrigeer -kanalen , en de digitale voor de cd's, md's en inplug-acts, ben je net zo flexibel als een grote tafel.

Moeten de tafels wel heel blijven, natuurlijk......

voor bandjes die je 3 x per week doet ( en dus invloed hebt op de signaal-kwaliteit van je muzikanten : ) neem rustig een digitale, want het scheelt een bult gesleep, en je kunt gewoon je preset's oproepen die je er in de repetitieruimte inzet.

Comment

• Daan Hoffmans
                          • Aug 2000
                          • 1225

Idee van Mac werkt goed. Ben een keer betrokken geweest bij een musical in een kerk. Orkest en een stuk of 14 zenders. Stond een analoge tafel (Mackie) voor het orkest, een 01V voor de zenders en een 01V als speakermanager...

Comment

• Carl
                            • Nov 2000
                            • 907

Ik heb ook een 01V (geen 96 helaas) en ben er erg blij mee, ik vindt het heel handig werken zonder extra randapparatuur.
                            Ik gebruik de interne effecten en doe voorkant en 4 groepen monitors op een klein tafeltje.
                            Uiteraard voor kleine producties en bandjes, ook als ik ze voor het eerst doe, geen probleem.
                            Het is wel heel erg g**l als je op een klusje 2 bandjes 3 x hebt spelen, en je haalt gewoon de presets terug, inclusief monitoring en toonregeling.
                            Als het groter moet heb ik ook nog een Mitec Joker 24+8, met mute automaat, maar dan mis je de digitale toch wel hoor! Maar sparen voor een DM 2000 zit er niet in ben ik bang....

Comment

• cobi
                              • Aug 2002
                              • 1083

citaat:Geplaatst door geluidmoderator

Kan iemand mijn PUNTSGEWIJS nou eens echt uitleggen wat de voordelen zijn van een digitale tafel en vooral WAAROM iemand hem live zou moeten gaan gebruiken. Wel graag zonder onderling een discussie aan te gaan, word nu tijd voor een echte vergelijking.
                              Hmm, volgens mij is dit een forum, en daar worden nou eenmaal discussies gevoerd, maar goed.

1) Compact/licht.
                              2) Veel mogelijkheden
                              3) prijs is relatief laag
                              4) Geen gezeul met grote effecten racken.
                              5) Voor vaste shows automatisering, realtime of dmv snapshots, wat jij wilt.
                              6) vaste start preset is met 1 druk op de knop aanwezig.
                              7) Mogelijkheden voor digitaal multikabelsysteem (licht voor veel bedrijven nog in de toekomst, maar toch)

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

nadeel blijft het hele gedoe met presets-knopjes, als je ff niet oplet zit je in de monitor te mixen, ipv de foh. Ook de toonregeling werkt niet echt fijn ( hoog-freq loopt van 0 tot 20k, net zoals de laag-freq knop).

Uiteraard alleen maar yamaha-effecten ( spx'en aan boord), terwijl snel ff een fluitje opzoeken er niet bij is, omdat er maar 1 masterfader is die in alle auxen de master is, dus eerst zappen naar je goeie sub-groep. En daarom heb ik liever analoog.
                                Terwijl je op de analoge tafel ook maar enkele knopopen/faders vaak gebruikt, en de rest weer stukken minder. En die zouden dan digitaal kunnen zijn. Dus de ********Tafel wordt een hybride. Half digitaal, half analoog.

Comment

Working...