Na gisteravond wat uitleg gehad te hebben over de "nieuwe" 01V 96 van Yamaha, kom ik aardig in twijffel wat te doen...Een Midas Venice of 01V 96...Moet erbij zeggen, ben na een keer met zon ding gewerkt te hebben nog niet erg onder de indruk geweest, na de uitleg van gisteravond veel meer...Zijn er mensen, die meer positieve of negatieve ervaringen hebben met de 01V 96? Brand los zou ik zeggen...
01V 96, Yamaha
Collapse
X
-
01V 96, Yamaha
Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Labels: None -
Na er een tijdje huiverig tegenover gestaan te hebben ben ik toch om. Werk reeds een maand of 3 met de 01V96, en het bevalt prima. Gebruik hem voor een bruiloftsbandje dat zo'n 2 keer in de week speelt. Zeker voor dit soort toepassingen is hij ideaal, soundcheck in 2 minuten, super compact en toch alles bij de hand. 4 mooie effecten, comp's, gate's, op alle in- en outputs 4 bands volledig parametrisch EQ, mooie klank...
Over wel of niet snel kunnen ingrijpen zijn al genoeg discussies geweest, maar ik ben nog nooit in een situatie gekomen waarbij ik met een "normaal" tafeltje beter af was geweest...<center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center> -
Ik heb weliswaar zijn voorganger n.l. de 01/v en moet zeggen een erg flexibele mengtafel, vooral zijn 4 bands full par.eq. is zeer interessant, effecten ingebouwd enz... jammer dat een 01/v geen inserts heeft, dat is dan weer het voordeel van de / 96
Het is effe wennen met de layout en bediening maar eens onder de knie denk ik dat de digitale mengtafels van dit caliber aan terrein gaan winnen in de P.A. wereld
De klank ja : het is digitaal hé , dus wel heel zuiver, maar een midas venise is dat ook en klinkt naar mijn mening warmer, is ook vrij logisch.
voor zijn prijs is een /96 een aanrader vanwege zijn inzetbaarheid + het scheelt al een hele reeks randapparatuur die ingebouwd zit die je bij een venice nog moet bijkopen, dus het zal duurder uitvallen
voor mij een 01v/96 voor zijn flexibiliteit
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Voor all-round gebruik, normale bandjes, tapeshow's en alles waar het ding bij inzetbaar is...onder normale bandjes versta ik 6/7 delig drumstel, 1 gitaar, 1 bass, 1 keyboard en 3/4 keer zang...2/3 monitorgroepen...beetje gemiddeld dus...naar mijn mening...Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
Alleen als je een vaste band hebt, met vaste parameters, en een vast repertoire.
bij PA/live verhuur : geheel ongeschikt, omdat je er bijna 10 x zo lang overdoet om een feedbackje te killen, of ff snel een microfoonwissel uit te mixen. ( menu : kies functie : zapzapzap eq kies freq band : zapzapzap mid verdraai frequentie.) Dat had ik op mijn midasje dus allang klaar...( draaidraaidraai en klaar is de koffie.)
enne, sommige fluitjes van ca 1 minuut heb ik al te vaak meegemaakt met een digitaal apparaat. Die duren bij mij maximaal 3 seconden...Comment
-
Ja, daar heb je gelijk in, Mac, maar....omdat de klank van zon tafeltje een beetje koel is...wil ik zoiezo een 2*30 bander van Rane (DEQ60)en misschien een compressor op het eind signaal duwen..Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
O1V stelt dynamisch niks voor. Heeft veel features maar klankmatig erg plat. Midas heeft veel meer dynamiek. ( Is overigens ook de reden dat Midas zo'n grote naam heeft. )
Als je overigens geld uitgeeft voor een Eq koop dan gelijk een Klark.Comment
-
Heb je eigenlijk al ooit zon Rane in handen gehad?? En ermee gewerkt??Olaf Duffhuës
-
een lowbudget mengtafel kopen en dan een klark teknik EQ erbijzetten...lijkt mij niet echt logisch, herriesmurf.
Als je dan toch geld uitgeeft aan een klark teknik, koop dan geen O1V, maar een DM2000 bvb. Dat lijkt mij in kwaliteit/prijsklasse een normale vergelijking!
Comment
-
huuuuuuuuuuuuuu......ff wat rechtzetten geloof ik...RANE is geen buget merk...het is alleen niet zo super bekend...Maar kwalitatief kan het makkelijk mee met BSS, Klark en XTA...
En graag bij deze bij het onderwerp blijven....Het gaat nog steeds over de ervaringen met de 01V 96...En wat ik er voor de rest achter gooi om het misschien wat mooier te laten klinken en rondzingers te voorkomen is niet van belang!Olaf Duffhuës
-
Moet er ook bij zeggen: bandje werkt voornamelijk met in-ears, scheelt al een hoop rondzingers.
Verders heeft Herriesmurf het wat dynamiek betreft over de "oude" 01V, de nieuwe heeft betere ad/da conversie, en kan (als ge dat wilt) op een samplerate van 96kHz draaien (kost je wel 2 van de 4 effecten).
Verders hebben wij er een uitbreiding bij gekocht, 4 extra uitgangen, wel zo prettig, kan je 8 auxen naar buiten sturen...
Het enige wat ie eigenlijk nog mist is een ingebouwd CD-spelertje...<center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>Comment
-
citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans
Moet er ook bij zeggen: bandje werkt voornamelijk met in-ears, scheelt al een hoop rondzingers.
Verders heeft Herriesmurf het wat dynamiek betreft over de "oude" 01V, de nieuwe heeft betere ad/da conversie, en kan (als ge dat wilt) op een samplerate van 96kHz draaien (kost je wel 2 van de 4 effecten).
Verders hebben wij er een uitbreiding bij gekocht, 4 extra uitgangen, wel zo prettig, kan je 8 auxen naar buiten sturen...
Het enige wat ie eigenlijk nog mist is een ingebouwd CD-spelertje...
Alle kriktieken op digitaal in het algemeen met name de rondzingers die je minder onder controle heb is in mijn ogen een beetje gelul. Je hebt gewoon direct toegang tot je faders dus kan een kanaal in geval van nood altijd terug trekken. Daar komt bij dat wanneer je het kanaal selecteerd je gelijk de EQ te pakken hebt. Voor de EQ hoef je namelijk het menu niet in.Spelingvouten onder voorbehout...Comment
-
citaat:Geplaatst door herriesmurf
O1V stelt dynamisch niks voor. Heeft veel features maar klankmatig erg plat. Midas heeft veel meer dynamiek.
Je trekt een vergelijking met Midas (ik neem aan met de venice, gezien de prijs), De Midas Venice vind ik heel erg goed klinken, maar qua mogelijkheden vind ik het helemaal niets. Geen fatsoenlijke Auxen, pre fade auxen zijn pre EQ. Dus wil je het tafeltje wat breder inzetten, en zeker met in-ear mixen, dan heb je volgens mij veel meer aan de 01V/96.Spelingvouten onder voorbehout...Comment
Comment