01V 96, Yamaha

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

er zaten een 1000 man in de zaal die per persoon bijna 30 euri moesten betalen.

Ik wil dus nooit geen digitaal meer on the road.

Comment

• JeroentjE
      • Oct 2000
      • 197

Ik heb ook een paar keer tafels uit de herritage serie spontaan uit zien vallen, wil je die dan ook niet meer mee?
      Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
      Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
      Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• cobi
        • Aug 2002
        • 1083

citaat:Geplaatst door JeroentjE

Ik heb ook een paar keer tafels uit de herritage serie spontaan uit zien vallen, wil je die dan ook niet meer mee?
        Precies, een paar weken terug hadden collega's van mij (ik was er zelf niet bij) nog een een K3 die er mee uit schee, na eerst een hoop geknal en geknetter ten gehore gebracht te hebben.

Volgends mij, ik kan het mis hebben, is een k3 een analoge tafel maar goed die vallen ook uit als je pecht hebt.
        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

ja het is zeker klote als dat gebeurd....
          heb met de heritage 2000 wel gehoord (zelf nooit meegemaakt gelukkig)dat er een aantal uitstapten in het begin(toen ze net op de markt waren).... toch heb je de a en b processorfunctie, das wel te gek, dan schakel je in 1 keer over naar 2e identieke besturing. weet niet of het werkt, maar wel leuk verzonnen..
          Mijn ervaring met digitale tafels is ook niet al te best, het probleem is dat ze vaak gewoon helemaal kappen.. daarna ben je zo arielext ervan dat de rest van de show nooit meer goed komt voor je gevoel haha
          bij een analoge tafel kun je altijd wel weer wat rommelen door een kanaaltje omprikken oid... maarja al die lichtnichten zitten allemaal op een digitale tafel, en wat heb ik die vaak horen vloeken....
          Toch is het daar een standaard, volgens mij ook omdat als het uitvalt, het licht wel in ieder geval in de laatste stand blijft staan geloof ik?
          In het kader van geluid is het gewoon ook de toekomst.... duurt gewoon nog even. De live consoles zullen denk ik het langst analoog blijven... Heb lately toch best wel veel inovason/PM1D/digico/DM2000 gezien, vaak op vaste usa/uk tourprodukties, dan nemen ze dat ook mee op festivals.. handig hoor...
          knoppen en waarden :)

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

ik heb wel meegemaakt dat er een voeding uitviel van een 200B, maar verder nog geen problemen gehad met analoog, en de duurdere tafels komen al met een dubbele voeding. Maar gezien de digitale omstandigheden die vaker kuren hebben ( spontaan alle faders op 0 zetten enzo) ben ik liever op tour met een oude analoge tafel.

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

citaat:Geplaatst door **************

ik heb wel meegemaakt dat er een voeding uitviel van een 200B, maar verder nog geen problemen gehad met analoog, en de duurdere tafels komen al met een dubbele voeding.
              Bij de duurdere tafels schakelt die vouding als het goed is ook automatisch over, maar bij de simpele tafels, in de prijsklasse van de DM2000, o2r96, DM1000 is dit volgens mij nog geen standaard. Dan kun je natuurlijk een spare voeding op de tafel schroeven, maar in die tijd heb je ook je digitale tafel gereset. Daar komt bij, ook de betrouwbaarheid van digitale tafels is de laatste jaren behoorlijk vooruit gegaan.

citaat:
              Maar gezien de digitale omstandigheden die vaker kuren hebben ( spontaan alle faders op 0 zetten enzo) ben ik liever op tour met een oude analoge tafel.
              Dat is nou juist zo handig aan digitale tafels, je kunt je instellingen opslaan.

In veel gevallen zal de tafel naar een stroom onderbreken gewoon zelf terug springen in zijn oude stand.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

dat ze terugspringen , daty klopt, maar dat gaat wel met een paar seconden stilte gepaard.
                Die spontane aktie was gewoon tijdens de show, zonder stroomproblemen. Spontaan, dus.

Comment

• cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

citaat:Geplaatst door **************

dat ze terugspringen , daty klopt, maar dat gaat wel met een paar seconden stilte gepaard.
                  Die spontane aktie was gewoon tijdens de show, zonder stroomproblemen. Spontaan, dus.
                  Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat soort geintjes ook heb mee gemaakt, en deze situaties blijven helemaal ruk. Mijn eerste digitale craches waren met 1 van de eerste soundcraft digital 328 tafeltjes. Moet er nogmaals bij zeggen dat de laatste jaren niet alleen de geluidskwaliteit maar ook de betrouwbaarheid drastisch is toegenomen.

Verder blijft het natuurlijk een kwestie van smaak wat je fijn vind werken.

Comment

• LuxProDeo
                    • Feb 2003
                    • 245

Nadeel van de DM-24 is dat de functie om presets mee te maken ('standen') nogal onflexibel is. Je kunt geen faderstanden opslaan, los van de EQ instellingen, en sowieso kun je lastig instellen wat er precies mee wordt gesaved. Heb je bijvoorbeeld 30 presets voor 30 scenes van een theatervoorstelling met een x-aantal zenders, en je besluit in scene 3 om toch nog wat aan de eq van kanaal 6 te veranderen > staat de EQ in scene 4 weer in zijn oude staat. Erg vervelend. Voor de rest best een prettige mixer, maar erg studio gericht.

LuxProDeo

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Ik heb er nu 1 liggen en er blijkt zoveel instelbaar te zijn dat de klans groot is dat iemand zijn presets verkeerd heeft staan. Mutegroepen, interne bussen, koppelingen, als je daar wijs uit wordt is het een leuk ding.
                      Waarschijnlijk de beste optie is om iedere keer vanaf programma 0 (initialiseren) te beginnen. 10 minuten programmeren, soundchecken, en wegwezen.

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

ff updaten..Ik heb van de week met een 'oude' 01V gewerkt en het ding 2 weken ervoor thuis gehad om uit te vogelen hoe het werkte...Het viel me niks tegen tegen, alleen de toonregeling is er wennen en de limiter werkt voor geen kwartje....Maar voor de rest werkt zon ding niet erg verkeerd...Ik wil nu nog een keer de 01V-96 proberen, want volgens kenners, is ie niet te vergelijken..
                        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• lifesound
                          • Apr 2003
                          • 1052

dat zou me niet verbazen. De O2R en de O2R/96 lijken hetzelfde te zijn, maar werken toch wel lichtelijk anders...

Comment

• giserke
                            • Nov 2003
                            • 456

Al deze toestellen zoals de 01v, 01v96, 02R enz dienen eigenlijk niet voor life PA doeleinden maar voor recording.

Comment

• cobi
                              • Aug 2002
                              • 1083

citaat:Geplaatst door giserke

Al deze toestellen zoals de 01v, 01v96, 02R enz dienen eigenlijk niet voor life PA doeleinden maar voor recording.
                              Dat maak ik dus wel effe lekker zelf uit!

Waarom zitter er dan volgens jou matrix uitgangen op een DM2000 en EQ's op alle uitgangen van die digitale tafeltjes?

Comment

• giserke
                                • Nov 2003
                                • 456

citaat:Geplaatst door cobi

citaat:Geplaatst door giserke

Dat maak ik dus wel effe lekker zelf uit!

Waarom zitter er dan volgens jou matrix uitgangen op een DM2000 en EQ's op alle uitgangen van die digitale tafeltjes?
                                Je moet ze eens gebruiken! ze zullen niet lang werken als je zult sleuren met die toestellen van het ene naar het andere concert.
                                En ge moet eens een uitgang van een basversterker rechtstreeks erop aansluiten! uw menpaneelken zal nie lang meegaan.

Je kan ze natuurlijk altijd gebruiken voor PA doeleinden maar dat heeft geen zin om ze daarvoor te kopen (gezien de prijs)

voor die +/-2700euro kun je een ferme analoge mengtafel kopen!
                                Ik ken geen enkele PA firma die al werkt met digitale mengtafels, die komen enkel voor in de opname wereld

Comment

Working...