Welke Drummicrofoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Balsan
    • Oct 2005
    • 77

AT 2020 (grootmembraam) als overhead ???

Op een aantal drum fora kom ik drummers tegen die een Audio Technica 2020 grootmembraam studio microfoon (low budget a 120 Euri p/s) gebruiken als Overhead in live situaties.

Nu ben ik benieuwd of er geluidmensen op dit forum ervaring hebben met deze Mic als overhead. Men zegt (drummers) dat de AT2020 de toms erg goed meeneemt.

Als er mensen met ervaringen zijn, dan hoor ik het graag, en ik zou dan ook willen weten hoe jullie deze mic als overhead plaatsen (op zijn kop hangend, of horizontaal, anders).

Wat zijn eventuele nadelen in live situaties ? Ik vond het een apart idee om een grootmembraam als OH te gebruiken in live situaties, en gezien de prijs van deze mic vond ik de gedacht interessant om eens naar ervaringen te vragen
    It\'s the inside that matters

Comment

• Leeghem
      • Jan 2007
      • 20

als wij een drum doen nemen wij de basdrum en de snare dubbel je hebt daar een zeer mooi resultaat mee. Voor de basdrum leggen we er een in en een vooraan. Van de snare de bottom en top

Comment

• MusiQmaN
        • Sep 2006
        • 328

een tijdje verder.. de 16a weerk verkocht..

ik wacht nu op de naiant msh1 custom. custom? ja custom, hij heeft er 122db versie van gemaakt ben erg beneiuwd.. voor de 45 euro t schijnt super spul te zijn.

Naiant Studio

ik ga zodra ze binnen zijn de kennet als snare/kick mc gebruiken.

kick? ja kick. ik ben erachter gekomen dat als ik de mic zo richt dat ie de kick EN de snare meepakt (net iets onder de onderkant van de snare richten) de kick zoveel vetter klinkt (d112)
        Drummer en techniek freak.

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Nu ben ik benieuwd of er geluidmensen op dit forum ervaring hebben met deze Mic als overhead. Men zegt (drummers) dat de AT2020 de toms erg goed meeneemt.

Als er mensen met ervaringen zijn, dan hoor ik het graag, en ik zou dan ook willen weten hoe jullie deze mic als overhead plaatsen (op zijn kop hangend, of horizontaal, anders).
          Wij hebben ze als o.h. bij een Midnight Blues drum set van AT, heb er wel eens mee gewerkt en werkt erg goed. Je kunt ze het beste horizontaal plaatsen.

Midnight Blues is een zeer betaalbare drum set van AT en klinkt erg lekker. Ook deze set is compleet met klemmen voor op de ring e.d. Voor een lager budget een aanrader. de set kost 169,00 ex.BTW, excl. AT2020.
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Ik ben ze weleens tegengekomen in een (demo)studio. En dar heb ik ze vergelijken met mn oktavaas (MK012 met zowel nier als omni, de russische) De 2020's klonken groter en gedetaileerder. En dat voor 100 Euro per mic. Live lijkt me zeker het proberen waard. Voor rondzingen hoef je niet zo bang te zijn, op de moni's heb je niet zo snel overheads en als het door de zaal rondgaat zijn er toch echt andere dingen mis .
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Originally posted by MusiQmaN

ik ga zodra ze binnen zijn de kennet als snare/kick mc gebruiken.

kick? ja kick. ik ben erachter gekomen dat als ik de mic zo richt dat ie de kick EN de snare meepakt (net iets onder de onderkant van de snare richten) de kick zoveel vetter klinkt (d112)
              Weet wat je bedoeld, ik heb wel eens een condenstortje extra gepakt voor de slagkant van de bassdrum. met als doel de klik van de aanslag wat natuurlijker te laten klinken. Hier ben ik mee opgehouden omdat ik teveel en ongewenste snare meepakte. Maar vanaf de snarebottom en met en andere kit/muzikant/muziekstijl zou het best eens kunnen werken. Nadeel lijkt me nog steeds dat je de afzondelijke controle over snarebottom en kickaanslag kwijt bent op het moment dat de mic geplaatst is. mar als je een opstelling vind die werkt... Hou me op de hoogte, klinkt interesant!

En post eens wat soundclipjes!! Je experimenteert zoveel dat het voor anderen ook leuk kan zijn om de verschillen te horen.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusiQmaN
                • Sep 2006
                • 328

zpdra ik de opnames kan maken post k ze hier.

eerst ben ik nog aan t kloten met die promix

opzich mis ik niet zoveel controle, maar geeft me dit juist de mogelijkheid een heel ander en dynamischer klankpallet aan te boren.

ik heb het nog niet uitvoerig getest dus ben erg benieuwd (als ik de Naiant mics heb) hoe het echt gaat uitpakken. Ik werk dan ook met 2 ooh, terwijl ik toen ik hier achter kwam geen oh's had (die gebruikte ik als proefopstelling bij de snare en kick, geplaatst onder de hh)
                Drummer en techniek freak.

Comment

• Mike Manders
                  • Aug 2006
                  • 341

Audio Technica AT2020

ik heb de AT2020's ook uitgebreid getest. Voor een aantal dingen werkt het erg goed. Als overhead heb ik zelfs opname mee gemaakt voor serieuze projecten en dit pakte verrassend goed uit, je moet wel een flink laag-af filter erop zetten, en dan is het goed. Ik vind ze lekker fris en precies klinken. Wel is de plaatsing erg belangrijk.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4516

Als er voldoende geinteresseerden zijn kan ik hier in Den Haag een keer een "test microfoons" middagje organiseren in een zaaltje met PA.
                    Goede pearlset+a&h2200+SP3 systeem+gratis en ruim parkeren
                    Basismic´s aanwezig.
                    eigen setjes meenemen, eigen drankrekening betalen.

aanmeldingen hieronder.
                    lekker belangrijk!

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

Mooi plan, wil ik wel aan meedoen. Neem ik mn oktavaas mee MC012 met de omni, nier en ubernier
                      Kunnen/willen we er evt ook wat opnames van trekken?
                      Last edited by sparky; 29-01-07, 19:15.

Comment

• berolios
                        • Sep 2005
                        • 1538

Het kan best zijn dat ik eroverheen heb gelezen (12 pagina's ondertussen ), maar welke micro's vindt iedereen nu écht hélemaal het einde voor toms?

Ondertussen heb ik met de meest bekende wel vaak gewerkt... mijn bevindingen tot nu toe: [LIST][*]Shure SM/ B 98: heel mooi, maar voor sommige muziekstijlen misschien een beetje té mooi (te clinisch zeg maar)[*]Sennheiser clipjes: een beetje ondefinieerbaar soms, ietwat blikkerig misschien... ik weet het niet... het doet zijn werk, ik krijg ze dan ook vaak aangeboden en gebruik ze dan ook gewoon... maar op de een of andere manier ben ik er toch niet zo van overtuigd[*]Shure SM 57: bij 'old school stijl' muziek wel eens gebruikt, werkte toen heel goed[*]EV 408: die eierkoppen vind ik dus écht tegek, zeker voor als het heel vet mag zijn... ik vind alleen de montage een beetje minder (met LP klemmen gaat het trouwens wel)[/LIST]Daarbij werk ik in 99 van de 100 gevallen met dezelfde micro's op alle toms, soms inderdaad (als er clipjes of zo te kort zijn) een 421 op de floortom(s). Ik wel erg benieuwd naar ervaringen van mensen die met Audix mics werken... Heb wel eens een D6 gehad, dat is dan niet zo mijn ding... maar hoe zit dat met miken van toms en snare? Is dat een beetje oké? Welke gebruik je dan, de D1 of D2?

Laat het even weten, ik ga zeker de komende tijd eens experimenteren... en met extra input kan ik allicht iets nuttigs doen ! Thanks !!

Daarbij nog even iets anders...

Misschien niet helemaal on-topic, maar zijn er mensen die ervaring hebben met de sub-kick van Yamaha?

Voor diegene die hem niet kennen: dat is een 8" (?) speaker, gemonteerd in een 10" (?) drumketel, die je normaliter voor het voorvel van de kick zou moeten plaatsen...

Is dat van meerwaarde t.o.v. de 52/91 combinatie?
                        Ik krijg er eigenlijk altijd wel uit wat ik zoek, maar ik wil misschien net toch nog wat extra broekspijpen rammel ... en ik ben ook gewoon benieuwd naar ervaringen van anderen.

Thanks!
                        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• berolios
                          • Sep 2005
                          • 1538

Originally posted by sparky
                          Mooi plan, wil ik wel aan meedoen. Neem ik mn oktavaas mee MC012 met de omni, nier en ubernier
                          Kunnen/willen we er evt ook wat opnames van trekken?
                          Hoe zijn die Oktava's live als OH?
                          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• jakkes72
                            • Dec 2003
                            • 1015

Originally posted by berolios
                            Het kan best zijn dat ik eroverheen heb gelezen (12 pagina's ondertussen ), maar welke micro's vindt iedereen nu écht hélemaal het einde voor toms?
                            Nou, voor toms gebruik ik deze:
                            http://www.akg.com/site/products/pow...nguage,EN.html

Voor Floortom gebruik ik deze:
                            http://www.akg.com/site/products/pow...nguage,EN.html

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

Originally posted by berolios
                              Hoe zijn die Oktava's live als OH?
                              Wat voller en ronder dan C451's, klinkt meer richting KM184. Het proberen zeker waard. Zelf ben ik wel benieuwd naar wat de hierboven besproken 2020's live kunnen.

Wat die tommics betreft. Voor live volstaan de 604's meestal, vooral ook omdat ze nu eenmaal zo praktisch zijn. Die 98's heb ik zelf nooit gebruikt, ben ik wel benieuwd naar. karakter van 57/58 vind ik persoonlijk meestal niet zo mooi op toms, te middy naar mijn smaak. Maar als het even kan gebruik ik graag 421's, zeker in de studio. Ik heb wegens een tekort aan 421's voor de toms weleens een D112 op de floor (18") gezet, met een vrij extreem resultaat
                              Last edited by sparky; 29-01-07, 21:26.

Comment

• Olaf Duffhuës
                                • Oct 2000
                                • 2477

Het is een leuk bedacht plan, verschillen luisteren. We hebben dit eens vaker geopperd, alleen geen resultaat. Daarbij zouden we meteen kleine geluidssystemen vergelijken en iets met verlichting meen ik me ter herinneren. Ook was het wat centraler gelegen, ergens in de buurt van Utrecht. Maar misschien dat het bij genoeg animo alsnog te regelen is.

Misschien dat er een leuke dag van te maken is, met nog meer dingen om te vergelijken zoals mixers, microfoons, monitoren, outboard e.d. Laten we het dan alleen eventjes op geluid houden.

Mail me maar, dan kijken wat we kunnen doen.

testdag@olafje.nl

PS : Als je maild, zet er dan even bij wat je bereid bent mee te brengen eventueel. Merk en type.
                                Last edited by Olaf Duffhuës; 29-01-07, 23:05.
                                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

Working...