Betaalbare Digitale mengtafel 64 in 32uit

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

    #76
    Originally posted by MusicXtra
    In 2009 een M400 gekocht, uit productie... In 2014 een M480 gekocht, drie maanden daarna halveerde de prijs en inmiddels is hij uit productie...
    Prima mixers maar de strategie welke ze erop na houden lijkt helemaal nergens op.
    Ik zal dus ook mijn geld niet meer in een nieuwe Roland steken, de M5000 kan over een jaar of twee zomaar in prijs halveren of over een jaar of 3 uit productie gaan omdat er iets nieuws is gekomen.
    Een toffe compacte A&H GLD Sander ;-) Ik weet alleen niet of ie 10 jaar zal meegaan, maar tot nu toe ben ik er helemaal wild van. Mogelijkheden zat, meer dan behoorlijke klank, heel compact, super overzichtelijk en nog redelijk van prijs

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #77
      De productie van een processor chip kost niet de hele wereld dus daar kan het probleem niet zitten. Het probleem zit hem meer in het feit dat Roland zich door Behringer heeft laten wegvagen, ik denk dat de verkoop van Roland na de X32 compleet is ingestort. De M5000 is een prachtige mixer maar door het wegvallen van de M480 is het een éénling waar andere merken een min of meer logische product range hebben. Ik ben dan ook benieuwd of Roland op basis van de M5000 een range gaat maken, M4000, 3000, etc.
      @Tofke: Een GLD gaat het niet worden voor mij, welke wel....
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • PvG
        • Sep 2012
        • 979

        #78
        Originally posted by MusicXtra
        De productie van een processor chip kost niet de hele wereld dus daar kan het probleem niet zitten.
        Euh... ik heb redenen om te denken dat je je vergist.
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

        Comment

        • T.O.P.
          • Jun 2014
          • 100

          #79
          De chips kosten nu geen drol meer, ze worden gebakken op overbodige waversteppers, en die kosten ook al geen drol meer. Herinnert U zich de Raspberry Pi 5 euro nog?
          Verder moest ik nog altijd lachen om Midas met hun M32-platform, dat op een haar na gelijk is aan de X32, wat dan weer voor minder dan de helft in de toonzaal ligt...

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #80
            Originally posted by PvG
            Euh... ik heb redenen om te denken dat je je vergist.
            De ontwikkeling van een chip kost geld, de productie kost je alleen machine uren. Die uren zijn weliswaar heel duur maar daarvoor krijg je ook veel chips.
            (Toevallig in een ver verleden bij ASM (ontwikkeling van chipmachines) gewerkt)
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

              #81
              Originally posted by PvG
              Reken maar dat digitafels veel sneller van model zullen wisselen: er zijn maar weinig digitale chips die jaren lang geproduceerd zullen blijven worden. De markt voor digimixers is veel te klein om hiervoor de productie in stand te houden. De ontwerpers van digimixers worden dus vaak geconfronteerd met het obsolete worden van onderdelen. Er zullen vaak wel nieuwe opvolgers voor de oude chips zijn (vaak sneller, meer geheugen ed) maar vaak zal er ook een redesign nodig zijn... Be prepared.

              Afhankelijk van het ontwerp is er een drastischer redesign nodig. Als ik het goed heb, heeft de digico een PC gebaseerde controller. Die kan dus gewoon mee-evolueren.
              Voor de 'grote jongens' zoals Digico is hier blijkbaar jaren geleden al over nagedacht. Digico werkt met FPGA's en sinds de eerste SD tafel is dat niet veranderd. Juist die keuze (een programmeerbare chip) geeft een garantie op lange termijn beschikbaarheid van je hardware.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

              Comment

              • Tofke78
                • Jan 2005
                • 504

                #82
                Originally posted by MusicXtra
                De productie van een processor chip kost niet de hele wereld dus daar kan het probleem niet zitten. Het probleem zit hem meer in het feit dat Roland zich door Behringer heeft laten wegvagen, ik denk dat de verkoop van Roland na de X32 compleet is ingestort. De M5000 is een prachtige mixer maar door het wegvallen van de M480 is het een éénling waar andere merken een min of meer logische product range hebben. Ik ben dan ook benieuwd of Roland op basis van de M5000 een range gaat maken, M4000, 3000, etc.
                @Tofke: Een GLD gaat het niet worden voor mij, welke wel....
                Nochtans een leuke compacte bak hoor. Vond je laatst toen we bij jou waren toch ook :-) Maar misschien is een D-Live wel wat meer voor jou en jouw doeleinden ;-) Of de Pro serie van Midas. Kosten wel heel wat centjes meer helaas.

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #83
                  Originally posted by Tofke78
                  Nochtans een leuke compacte bak hoor. Vond je laatst toen we bij jou waren toch ook :-)
                  Absoluut een mooi apparaat maar voldoet niet aan een aantal eisen van mij dus valt af. Voor mij gaat het nog tussen Midas en Digico waarbij de voorkeur op dit moment sterk naar Digico uitgaat.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • PvG
                    • Sep 2012
                    • 979

                    #84
                    Originally posted by MusicXtra
                    De ontwikkeling van een chip kost geld, de productie kost je alleen machine uren. Die uren zijn weliswaar heel duur maar daarvoor krijg je ook veel chips.
                    (Toevallig in een ver verleden bij ASM (ontwikkeling van chipmachines) gewerkt)
                    Chipproducenten gaan voor maximale winst en dan ga je niet de chips van gisteren produceren.
                    Ik denk dat ik wel weet wat dat bedrijf in Veldhoven maakt... toevallig Waar zat je?
                    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #85
                      Originally posted by PvG
                      Chipproducenten gaan voor maximale winst en dan ga je niet de chips van gisteren produceren.
                      Ik denk dat ik wel weet wat dat bedrijf in Veldhoven maakt... toevallig Waar zat je?
                      In Veldhoven zit ASML, dat is een joint venture tussen Philips en ASM. Ik zat bij ASMI in Bilthoven daar maakten we plasma machines.
                      Oude chips kun je ook nog steeds laten maken, gewoon een order plaatsen en er wordt een batch voor je geproduceerd.
                      Kort door de bocht bestaat een mengtafel uit een user interface, een processor en hardware om hem aan te sluiten. De user interface en de hardware veranderd niet zoveel, de processor is de zwakke schakel waar het gaat om doorontwikkelen, dat is bij alles wat met computers te maken heeft al sinds het prille begin het geval. Dat wetende zou ik als mengtafel fabrikant dus zorgen dat je die processor kunt upgraden, precies dus wat Digico doet.
                      Roland heeft de M400 ontwikkeld waarbij de processor capaciteit vanaf het begin al maximaal gebruikt is, de opvolger, de M480, is in feite een M400 met krachtiger processor maar ook direct maximaal gebruikt. Geen ruimte dus meer voor serieuze upgrades om bij te blijven en daardoor erg snel zodanig verouderd dat ze hem niet meer produceren.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

                        #86
                        Originally posted by renevanh
                        Voor de 'grote jongens' zoals Digico is hier blijkbaar jaren geleden al over nagedacht. Digico werkt met FPGA's en sinds de eerste SD tafel is dat niet veranderd. Juist die keuze (een programmeerbare chip) geeft een garantie op lange termijn beschikbaarheid van je hardware.
                        LOL, in een "klein" tafeltje als de SD11 zitten er naast een dikke FPGA ook 2! SHARC DSP's, en dat kunnen krachtige jongens zijn... (Ik wil je wel een plaatje van de PCB sturen)

                        Ik denk dat de ontwikkeling van FPGA's misschien nog wel sneller gaat als bij DSP's, als ik tenminste zie hoe hard het gaat bij Xilinx.
                        Zonder dat je het weet zitten er in de digico hardware misschien al updates, slimme software, kunnen software / firmware upgrades voor meerdere hardware platforms doen, zonder dat de klant er iets van merkt.

                        Zou het nu toevallig zijn dat Digico hardware upgades doet voor betrekkelijk lage prijzen? (Als je tenminste vergelijkt met service items)
                        Reken maar dat daar weer de laatste / nieuwste generatie DSP'S en FPGA's op gebruikt worden. Wat meteen resulteert in veel extra FX en processing.

                        Ik denk dat elke mengtafel wel een combinatie gebruikt van FPGA en DSP, het is maar net waar je de diverse processing laat plaatsvinden...

                        Heel de windows besturing draait op een ingekochte embedded PC, als er in dezelfde vormfactor een upgrade komt merk je dat ook niet.
                        Last edited by DJ Antoon; 02-04-16, 15:46.

                        Comment

                        • DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

                          #87
                          Originally posted by MusicXtra
                          Oude chips kun je ook nog steeds laten maken, gewoon een order plaatsen en er wordt een batch voor je geproduceerd.
                          Maar men moet dat dan ook willen, als mengtafel fabrikant heb je niet onder controle of Xilinx, Altera etc. dat type nog wel wil blijven leveren. Echter dat gaat niet van de ene op de andere dag, je hebt dan allang last time buy acties gehad voordat ze echt obsolete zijn.

                          Comment

                          • Tofke78
                            • Jan 2005
                            • 504

                            #88
                            Originally posted by MusicXtra
                            Absoluut een mooi apparaat maar voldoet niet aan een aantal eisen van mij dus valt af. Voor mij gaat het nog tussen Midas en Digico waarbij de voorkeur op dit moment sterk naar Digico uitgaat.
                            Ik heb bij overstap van de Qu nog getwijfeld tussen een Digico SD9 en de A&H GLD80, maar de Digico was fysiek groter wat voor mij dan geen optie meer was. En de Digico was ook een flink stuk duurder natuurlijk. Voor ons is de GLD meer dan voldoende op elk vlak. Maar de Digico is natuurlijk wel super spul è :-) Vooral dat ie op 96kHz kan draaien :-)

                            Comment

                            • DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

                              #89
                              Originally posted by Tofke78
                              Vooral dat ie op 96kHz kan draaien :-)
                              En zo heeft iedereen gelukkig zijn voorkeuren.
                              Voor live vind ik het echt niet zo'n interessante aspect.

                              Comment

                              • MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

                                #90
                                Originally posted by DJ Antoon
                                Voor live vind ik het echt niet zo'n interessante aspect.
                                Voor mij is het wel interessant....
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                                Comment

                                Working...