Betaalbare Digitale mengtafel 64 in 32uit

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo B Geluidstechniek
    • Jun 2014
    • 456

    #46
    Dat dacht ik ook maar dan moeten de stage blokken 1st aan voor dat je de tafel aanzet. Als je dan de patchbay al zo hebt geconfigureerd zonder dat die stage blokken eerst aan stonden gaat de tafel nog steeds uit van de "oude setting" en zie je nog steeds geen phantom switch. Als je de patch op nieuw configureerd zie je ze pas.
    Kwam er dus bij toeval achter daar ik zo pissed was en dus alles ge-innitialiseerd heb (tafel blank dus) en op nieuw. Toen zag ik ze dus pas.
    RTFM en iets met geduld dus.
    Ik ben een beginner met dit soort gezelligheid Smaart/SIM/harries/Amek whatever geen probleem maar een beeldscherm blender is een soort van nieuw.
    Ik weet wat ik wil horen in een mix (en vooral wat ik niet wil horen) maar dat heeft niks met configureren te maken......
    Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #47
      Originally posted by Timo B Geluidstechniek
      Ik ben een beginner met dit soort gezelligheid Smaart/SIM/harries/Amek whatever geen probleem maar een beeldscherm blender is een soort van nieuw.
      Troost je, ook met inmiddels bijna 10 jaar ervaring op een digiblender loop ik soms tegen 'lastige' problemen op.
      Jaartje of twee terug nog, bandje aan het soundchecken; komt de vraag of de bas misschien van de monitors mag, blijkt er volgas op door te komen.
      Ik zoeken, bas staat helemaal niet op de monitors, uiteindelijk een andere aux gebruikt en thuis aan het zoeken gegaan, bleek de bas op kanaal 11 gepacht maar ook op kanaal 32 en bij die laatste stond hij op alle monitors open.
      Dit was een 'ernstig' voorbeeld maar loop nog wel eens ff te zoeken waarom iets niet doet wat ik wil, kost nu nog maar seconden maar oorzaak is toch het gemis aan totaal overzicht.
      Andere kant is toch wel het grote voordeel dat je geen FX-racken en dikke multi's meer nodig hebt en bijna oneindig veel mogelijkheden hebt.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

        #48
        Had vorig jaar ook nog zoiets ja. Voor een optreden van een vaste band vanuit de file voor de grotere optredens een sessie gemaakt voor deze kleine situatie. Na t ompatchen vol gas trompet door de pa.

        Na lang zoeken bleek dat deze nog op een kanaal gepatcht was wat ik niet meer op mijn mixsurface had staan. Ik dacht ook dat ik gek werd, alle kanalen gemute en toch geluid.

        Comment

        • T.O.P.
          • Jun 2014
          • 100

          #49
          Originally posted by MusicXtra
          Troost je, ook met inmiddels bijna 10 jaar ervaring op een digiblender loop ik soms tegen 'lastige' problemen op.
          Jaartje of twee terug nog, bandje aan het soundchecken; komt de vraag of de bas misschien van de monitors mag, blijkt er volgas op door te komen.
          Ik zoeken, bas staat helemaal niet op de monitors, uiteindelijk een andere aux gebruikt en thuis aan het zoeken gegaan, bleek de bas op kanaal 11 gepacht maar ook op kanaal 32 en bij die laatste stond hij op alle monitors open.
          Dit was een 'ernstig' voorbeeld maar loop nog wel eens ff te zoeken waarom iets niet doet wat ik wil, kost nu nog maar seconden maar oorzaak is toch het gemis aan totaal overzicht.
          Andere kant is toch wel het grote voordeel dat je geen FX-racken en dikke multi's meer nodig hebt en bijna oneindig veel mogelijkheden hebt.
          Dat zou men kunnen voorkomen door op enkele USBsticks enkele standaard patches/scene's te schrijven, die men in 99% toch al gebruikt, en de tafel compleet te resetten na ieder optreden/verhuur.
          Zo werd ik ooit aangenaam verrast op een o1V toen een gitarist even wat wilde uitleggen aan de toetsenist, en deze de tafel "op slot" gooide. Uitsluitend na een complete reset was de tafel weer bruikbaar.

          Comment

          • rdreiers
            • Nov 2009
            • 407

            #50
            Backupje van showfile kan nooit kwaad, als is het maar om er voor te zorgen dat als de tafel er geen zin meer in heeft je op een inhuur de show kunt laden.

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #51
              @sander: heb jij nog steeds de roland m480 ?
              wat zijn jouw ervaringen daarmee ?
              wat is je setup precies ?

              Comment

              • showband
                • May 2001
                • 4524

                #52
                Originally posted by Timo B Geluidstechniek
                Dat dacht ik ook maar dan moeten de stage blokken 1st aan voor dat je de tafel aanzet. Als je dan de patchbay al zo hebt geconfigureerd zonder dat die stage blokken eerst aan stonden gaat de tafel nog steeds uit van de "oude setting" en zie je nog steeds geen phantom switch. Als je de patch op nieuw configureerd zie je ze pas.
                Kwam er dus bij toeval achter daar ik zo pissed was en dus alles ge-innitialiseerd heb (tafel blank dus) en op nieuw. Toen zag ik ze dus pas.
                RTFM en iets met geduld dus.
                Ik ben een beginner met dit soort gezelligheid Smaart/SIM/harries/Amek whatever geen probleem maar een beeldscherm blender is een soort van nieuw.
                Ik weet wat ik wil horen in een mix (en vooral wat ik niet wil horen) maar dat heeft niks met configureren te maken......
                hey timo. da's nogal een stevige investering..

                Heb je jouw midas er uit gegooid?
                lekker belangrijk!

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #53
                  Originally posted by MarkRombouts
                  @sander: heb jij nog steeds de roland m480 ?
                  Ik heb een M400 en een M480, daarbij heb ik twee 1608 digisnakes en een S4000 32 in 8 out stagebox.
                  Prima apparaten, klankmatig erg neutraal, niks mis mee dus.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

                    #54
                    Ik denk eraan om misschien over te stappen naar een M480 met stageboxen voor nu. Budgettair beter toegankelijk, en toch wat voordelen ten opzichte van de GLD setup. Ook nadelen, daar ben ik me van bewust.

                    Later kan dan eventueel een M5000c worden aangeschaft en blijft de M480 goed inzetbaar in die setup als monitormixer e.d.

                    M400 zou eventueel ook nog kunnen. Zijn wel erg goedkoop tweedehands.......

                    Comment

                    • Tofke78
                      • Jan 2005
                      • 504

                      #55
                      Originally posted by MarkRombouts
                      Ik denk eraan om misschien over te stappen naar een M480 met stageboxen voor nu. Budgettair beter toegankelijk, en toch wat voordelen ten opzichte van de GLD setup. Ook nadelen, daar ben ik me van bewust.

                      Later kan dan eventueel een M5000c worden aangeschaft en blijft de M480 goed inzetbaar in die setup als monitormixer e.d.

                      M400 zou eventueel ook nog kunnen. Zijn wel erg goedkoop tweedehands.......
                      Over welke voordelen t.o.v. GLD spreken we dan? Gewoon uit nieuwsgierigheid ;-)

                      Comment

                      • MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

                        #56
                        meer patchbare inputs via reac
                        meer outputbussen
                        meer kanalen 48 & 6 stereo

                        Comment

                        • Tofke78
                          • Jan 2005
                          • 504

                          #57
                          Originally posted by MarkRombouts
                          meer patchbare inputs via reac
                          meer outputbussen
                          meer kanalen 48 & 6 stereo
                          Inderdaad da's waar. En dat was net wat jij zocht รจ. Onlangs heb ik met de GLD een L-(mono)C-R opstelling gedaan. Met die Mono C opstelling verlies je ook weer wat van je bussen. Voor ons (een 2 persoons bandje) geen erg natuurlijk, maar voor iemand waarbij alle in- en outputs tellen, wordt het inderdaad krap.

                          Comment

                          • Timo B Geluidstechniek
                            • Jun 2014
                            • 456

                            #58
                            nee die Midas heb ik nog en wordt zo af en toe nog steeds ingezet
                            Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                            Comment

                            • MarkRombouts
                              • Jan 2005
                              • 1391

                              #59
                              M480 is helaas alleen niet meer in productie...

                              Comment

                              • frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

                                #60
                                Ik zie ze toch nog gewoon te koop staan.

                                Comment

                                Working...