Betaalbare Digitale mengtafel 64 in 32uit

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

    #61
    Misschien is het een idee om te beginnen met het REAC systeem op te bouwen rond een M400. Vaak ook nog wel te koop i.c.m. enkele leuke stageboxjes. Vervolgens grote stagebox en dan een grote Roland tafel. Dan kun je de investeringen wat spreiden. De m400 blijft dan een leuk tafeltje voor budget klusjes, maar ook een prima babysit DJ tafel etc.
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #62
      Originally posted by MarkRombouts
      M480 is helaas alleen niet meer in productie...
      Ben je niet in de war met de M400?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

        #63
        Ben bang van niet nee

        Comment

        • jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

          #64
          M480 zal heus nog wel op bepaalde plekken leverbaar zijn. Bij een dozenschuiver in Duitsland nog wel in ieder geval... Tip: ga gelijk voor de S2416 stageblokken de 1608/0816 heeft problemen met de oudere sennheiser G2 in-ear systemen. Gebruikt in Duitsland vast ook wel. Roland heeft een mooi platvorm! Zelf al enkele jaren hier ingebruik

          Comment

          • jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

            #65
            Originally posted by MusicXtra
            Troost je, ook met inmiddels bijna 10 jaar ervaring op een digiblender loop ik soms tegen 'lastige' problemen op. Jaartje of twee terug nog, bandje aan het soundchecken; komt de vraag of de bas misschien van de monitors mag, blijkt er volgas op door te komen. Ik zoeken, bas staat helemaal niet op de monitors, uiteindelijk een andere aux gebruikt en thuis aan het zoeken gegaan, bleek de bas op kanaal 11 gepacht maar ook op kanaal 32 en bij die laatste stond hij op alle monitors open. Dit was een 'ernstig' voorbeeld maar loop nog wel eens ff te zoeken waarom iets niet doet wat ik wil, kost nu nog maar seconden maar oorzaak is toch het gemis aan totaal overzicht. Andere kant is toch wel het grote voordeel dat je geen FX-racken en dikke multi's meer nodig hebt en bijna oneindig veel mogelijkheden hebt.
            En met dei FL122's klagen ze inderdaad....

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #66
              Ik heb alleen niet echt zin om een uitlopend product aan te schaffen.

              Comment

              • frederic
                • Jan 2006
                • 3511

                #67
                Dat 'uitlopend product' zal heus wel zijn afschrijfperiode doorstaan.

                Comment

                • jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

                  #68
                  Originally posted by MarkRombouts
                  meer patchbare inputs via reac
                  meer outputbussen
                  meer kanalen 48 & 6 stereo
                  Die 6 stereo's zijn volgens mij alleen te assignen naar effect returns, en dan zit er geen EQ/dynamics bij

                  Comment

                  • rdreiers
                    • Nov 2009
                    • 407

                    #69
                    Verschil m480 en m5000c is behoorlijk, misschien gaan ze komende week wat nieuws uit de hoed toveren, ofschoon dat wel snel zou zijn.

                    Comment

                    • MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

                      #70
                      Er zit bij t wegvallen van de m480 een echt gapend groot gat in de productlijn van roland. Hopelijk komt daar iets in wat dan precies in mijn straatje past.

                      In ieder geval komende week eens afwachten, misschien dat dat de oplossing brengt.
                      Last edited by MarkRombouts; 01-04-16, 14:36.

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #71
                        In 2009 een M400 gekocht, uit productie... In 2014 een M480 gekocht, drie maanden daarna halveerde de prijs en inmiddels is hij uit productie...
                        Prima mixers maar de strategie welke ze erop na houden lijkt helemaal nergens op.
                        Ik zal dus ook mijn geld niet meer in een nieuwe Roland steken, de M5000 kan over een jaar of twee zomaar in prijs halveren of over een jaar of 3 uit productie gaan omdat er iets nieuws is gekomen.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • drbeat
                          • Jun 2012
                          • 671

                          #72
                          Originally posted by MusicXtra
                          In 2009 een M400 gekocht, uit productie... In 2014 een M480 gekocht, drie maanden daarna halveerde de prijs en inmiddels is hij uit productie...
                          Prima mixers maar de strategie welke ze erop na houden lijkt helemaal nergens op.
                          Ik zal dus ook mijn geld niet meer in een nieuwe Roland steken, de M5000 kan over een jaar of twee zomaar in prijs halveren of over een jaar of 3 uit productie gaan omdat er iets nieuws is gekomen.
                          Ik vrees dat dit wel de toekomst is voor digitafelprijsland.... ik hoop dat het vrees blijft.

                          Maar dan vraag ik me af wat er in deze klasse Jou toekomstige tafel gaat worden...

                          Ik mag zeggen dat tot op heden de behringertjes en de midassen toch aardig bruikbaar en kwa grilligheid t beter doen dan de rolandjes...
                          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                          Comment

                          • MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

                            #73
                            Wat bedoel je met grilligheid ??

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #74
                              Originally posted by drbeat
                              Ik vrees dat dit wel de toekomst is voor digitafelprijsland.... ik hoop dat het vrees blijft.

                              Maar dan vraag ik me af wat er in deze klasse Jou toekomstige tafel gaat worden...

                              Ik mag zeggen dat tot op heden de behringertjes en de midassen toch aardig bruikbaar en kwa grilligheid t beter doen dan de rolandjes...
                              Je zegt het eigenlijk zelf al, Midas, Behringer, Digico, al die merken houden gewoon vast aan hun prijsstelling. Digico is een mooi voorbeeld van een product met een lange houdbaarheid, met de update is Digico weer helemaal bij de tijd en qua prijsstelling zijn ze ook betrouwbaar.
                              Ik verwacht bij een mixer een economische en technische levensduur van minimaal 10 jaar, wanneer blijkt dat plots de prijs halveert staat hij bij mij in de boeken voor een hogere waarde dan de nieuwprijs....
                              Dat komt de restwaarde niet bepaald ten goede en daardoor is de afschrijving veel te hoog geworden voor wat ik heb voor mijn geld.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              • PvG
                                • Sep 2012
                                • 979

                                #75
                                Originally posted by MusicXtra
                                Ik verwacht bij een mixer een economische en technische levensduur van minimaal 10 jaar, wanneer blijkt dat plots de prijs halveert staat hij bij mij in de boeken voor een hogere waarde dan de nieuwprijs....
                                Dat komt de restwaarde niet bepaald ten goede en daardoor is de afschrijving veel te hoog geworden voor wat ik heb voor mijn geld.
                                Reken maar dat digitafels veel sneller van model zullen wisselen: er zijn maar weinig digitale chips die jaren lang geproduceerd zullen blijven worden. De markt voor digimixers is veel te klein om hiervoor de productie in stand te houden. De ontwerpers van digimixers worden dus vaak geconfronteerd met het obsolete worden van onderdelen. Er zullen vaak wel nieuwe opvolgers voor de oude chips zijn (vaak sneller, meer geheugen ed) maar vaak zal er ook een redesign nodig zijn... Be prepared.

                                Afhankelijk van het ontwerp is er een drastischer redesign nodig. Als ik het goed heb, heeft de digico een PC gebaseerde controller. Die kan dus gewoon mee-evolueren. Het zou kunnen zijn dat de Roland modellen specifieke controllers/dsps gebruiken en dus vaker geredesigned moeten worden. Behringer/Midas lijkt het redelijk lang vol te houden voor het X32 platform, maar hier kan het volume helpen (groot inkopen, order voor langere tijd).
                                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

                                Comment

                                Working...