Betaalbare Digitale mengtafel 64 in 32uit

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    Originally posted by MusicXtra
    Ik heb het er inderdaad met Teunos over gehad maar ben het niet helemaal met hem eens.
    De verschillen tussen 48, 96 en 192 kHz zitten niet zozeer in de geluidskwaliteit maar meer in de resolutie van de plaats in het stereo beeld. Die resolutie blijkt bij 192 kHz ongeveer gelijk te zijn aan de resolutie van ons gehoor, bij een lagere kloksnelheid lever je dus in op nauwkeurigheid van de plaatsing en daarmee dus ook in de 'diepte' van het geluid. Dit staat dus helemaal los van frequentie response, clock fouten, jitter, enzovoort.
    Voor iemand met een goed getraind gehoor met een systeem wat echt goed is qua timing, impulse response, frequentie response en ruimte akoestiek is het verschil tussen 48, 96 en 192 kHz wel degelijk hoorbaar.
    En die 'gekken' heb ik tegenwoordig regelmatig mee te maken dus vandaar dat het voor mij zeker zinvol is om een 96 kHz tafel te hebben.
    Zeker als je werk met Waves Soundgrid plugins heb ik al gemerkt dat er een groot verschil is tussen 48khz en 96khz.

    Comment

    • MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

      Voor de rest erg weinig mengtafelnieuwtjes afgelopen week. Of heb ik iets gemist ??

      Comment

      • LVG
        • Jul 2011
        • 152

        Originally posted by MarkRombouts
        Voor de rest erg weinig mengtafelnieuwtjes afgelopen week. Of heb ik iets gemist ??
        Klopt weinig news

        midas / Behringer groep was Zelfs Niet aanwezig

        Comment

        • Timo B Geluidstechniek
          • Jun 2014
          • 456

          Ben eindelijk eens een beetje aan het prutsen geslagen met de Roland 5000. Begin voorzichtig positief te worden mbt digi blenders.
          Tot nu toe 56 inputs naar een zooitje outputs en meer van dat soort gedoe. Als het goed is moet ik +/- 96 in naar een aantal out kunnen gaan doen maar eerst maar eens "klein" beginnen.....
          Last edited by Timo B Geluidstechniek; 03-07-16, 14:36.
          Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

          Comment

          Working...