Betaalbare Digitale mengtafel 64 in 32uit

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

    #16
    Originally posted by MarkRombouts
    Het grotere aantal bussen lijkt inderdaad het meest lastige te vinden. Hoe gaan jullie daarmee om ?
    Misschien moet je 'ns kijken naar het Berry/Midas Ultranet systeem of Aviom. Dan geef je (groepen van) muzikanten hun eigen 16-kanaals mixertje. Dat is de manier om het aantal benodigde bussen te beperken.

    Mono in-ears werkt ook en niet elke in-ear/floormonitor moet per se een eigen mix, ...
    De vraag is ook of je beter je werk aflevert met meer bussen/mixen.

    Ik heb regelmatig producties waarbij de monitors ook vanaf FOH gedaan worden. Denk hierbij aan musical, proms concertjes, bands, e.d.
    Gezien het feit dat er steeds vaker gebruik wordt gemaakt van in-ears heb ik hiervoor liefst veel bussen beschikbaar. Ik gebruik ook nog graag subgroep voor processing van groepen microfoons, en dan gaat het toch vaak heel hard.
    Als je toch subgroepen met processing gebruikt, zou je ook een tweede mixer kunnen neerzetten en de groepen van de ene mixer naar de andere door linken. Dan heb je ook meteen een backup...

    Zeker als je ook nog een extra matrix over wilt houden voor een doorkoppeling, of opname of extra zone voor de PA.

    Op de GLD zijn 20 outputbussen beschikbaar. Deze 20 zijn te verdelen over: LR Main (of LCR), Auxen, Groupen, Matrixen. FX sends vallen hier niet onder. In deze situatie heb ik vaak net wat te kort.

    Pro2 heeft ook 24 bussen, ook hier een aparte Master. Bussen zijn mono, en dus effectief veel minder opties.
    Een SD9 bijvoorbeeld heeft 24 bussen. Hier hoeft de Master niet af, en alle bussen kunnen stereo zijn. Dat is natuurlijk een ander vergelijk.

    SD9 zou qua opties kunnen (op channelcount na) Pro2 ga ik niet echt op vooruit. SD9 na update is natuurlijk altijd goed.
    SD9 is helaas echter niet echt budgettair interessant, in combi met racken e.d. Ik zou liever iets voordeligers hebben.

    Maar of dat er is..........
    Hmm. Daar is ie weer... zo gek is de X32/M32 nog niet:
    - channels: 32 + 6 mono,
    - mixbussen: 17 mono + L/R,
    - fx returns: 4 stereo,
    - matrix: 6 mono
    De 6 mono channels zijn dus ideaal om subgroep mixen van een andere mixer binnen te laten komen (kan via AES50, jacks, XLRs, of IO interface). Via ultranet zijn extern heel veel in-ear mixes te maken.
    Last edited by PvG; 22-03-16, 21:58.
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

    Comment

    • MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

      #17
      M32/X32 is geen vooruitgang ten opzichte van mijn GLD set.
      GLD kan ik Aviom of ME1 rechtstreeks aanhangen, dus dat zou ook kunnen voor sommige projecten

      Comment

      • MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

        #18
        Originally posted by MusicXtra
        Voor de Roland is het ook een kwestie van tijd, ding wordt volgens mij niet veel verkocht, niet omdat hij niet goed is maar omdat hier de Digico's en Midassen de standaard zijn.
        Ze hebben destijds de M480 ook ineens 50% in prijs laten zakken vanwege de X32....
        Dan moeten we daar maar even op wachten misschien

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #19
          Als je geen musical met 16 stereo in-ears of zo doet mag ik vragen waarvoor je 32 mixbussen out nodig hebt? Ik heb nog het analoge tijdperk gekend, toen hadden we dit ook op geen enkele mengtafel.
          Zelfs de Harry niet.

          Lijkt me redelijk bizar, en het komt me redelijk als powertripping over eigenlijk.
          Geen enkele tafel onder de 30k kan dit leveren.
          Last edited by frederic; 22-03-16, 23:49.

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #20
            Originally posted by frederic
            Ik heb nog het analoge tijdperk gekend, toen hadden we dit ook op geen enkele mengtafel.
            Zelfs de Harry niet.
            Toen had je meestal ook geen 60 kanalen, evenzoveel gates en compressors, 8 effect processors, enzovoort tot je beschikking. Inmiddels zijn de tijden veranderd, artiesten stellen het vaak op prijs een eigen stereo in-ear mix te krijgen en met 8 of meer artiesten op een podium kom je dan snel outputs tekort. Heeft dus niets met powertripping te maken.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #21
              Bussen zijn niet alleen auxen voor monitoren, maar ook subgroepen, matrixen en vaak fx sends.

              Verschil in mono inear of stereo is echt heel groot naar mijn mening, ik probeer artiesten dus ook altijd van een stereo mix te voorzien. Veel rustiger, en makkelijker de focus op de gewenste partijen te leggen.

              Comment

              • T.O.P.
                • Jun 2014
                • 100

                #22
                Presonus heeft de rackmount nu daisy-chainable gemaakt. 32+32 in willekeurig 16+16. Het zal slechts een korte tijd zijn voordat de rest die truuk ook gaat voorwenden...

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #23
                  Dat heb ik ook net gelezen. Rack 1600€ (32/16) x2 + controller 2100€.
                  Denk niet dat er momenteel een systeem is die prijs/ kwaliteit daar aan kan.

                  Comment

                  • T.O.P.
                    • Jun 2014
                    • 100

                    #24
                    Een laptop, MacMini of iPad is de controller, een kanaal kost dus momenteel 50 euro in een 64 kanaals ding, met verder per kanaal alle opties, en 4 effecten. Ben alleen nog aan het uitvinden of die 16 uitgangen ook daisychainable zijn, daar hoor ik de youtubers nog niet over. ( en de router moet AVB aankunnen, maar dat lijkt me niet het grootste bezwaar)
                    EDIT _ max 19 uitgangen die dan gespiegeld zijn. Alleen de ingangen worden dus gedaisychained..
                    Last edited by T.O.P.; 23-03-16, 09:43.

                    Comment

                    • MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

                      #25
                      Dergelijke oplossingen zijn voor mij een achteruitgang. Alleen meer kanalen, maar minder mogelijkheden en gebruiksgemak.

                      Prijs voor de dlive lijkt nog mee te vallen

                      Comment

                      • drbeat
                        • Jun 2012
                        • 671

                        #26
                        Ik denk dat TS een punt/ probleem/uitdaging aan snijd wat door de vooruitgang ook zeker alleen maar groter wordt.

                        Ik ben met mijn eerste band gestart met een 8 kanaals tafeltje.
                        Later nam ik voor diverse bandjes een 16 kanaals Mackie mee met 2 monitorgroepen en 4 monitoren op het podium, 1 groepje voor bij de drummer en 1 groepje voor de rest van de band.
                        Voor grotere bands met meer eisen of wensen had ik een 24 kanaals mackie mee of een Roland VS 2480. met max 4 kanalen monitorgroepen. hier had ik in de meeste gevallen meer dan ruim voldoende aan.

                        Nu in het digitale tijdperk betrap ik me er op hoeveel kanalen ik nu op de X32 producer in gebruik heb....
                        voor een 6 koppige band met 2 vocalen, 3 backing vocals, digidrums, bassgitaar, gitaar en toetsen.
                        8 kanalen drums (kick, snair, hihat, toms L-R, OH(bekkens nog analoog), percussie -R) ,
                        4 kanalen toetsen,
                        1 bassgitaar,
                        1 gitaar,
                        5 zang,
                        4x2 FX returns,

                        3 stereo inears en LR. en 3 monitoren en 4 fx sends, vergeet niet, dat zijn al 15 outs op een analoge tafel!

                        Omdat het kan nemen we elke repetitie in in 32 sporen op en zit ik geregeld voor de lol, lering en vermaack een avondje lekker met de x32 te mixen en per nummer de fx, sound enz. aan te passen en sla dit per nummer op.
                        Ik zit gewoon om het hand dat ik geen goede referentiemonitoren/ studiomonitoren heb om het zodanig te mixen dat het overal het zelfde te laten klinken....
                        ik heb het zelfs nu zo erg ver doorgedraaid dat als ik op de x32 aangeef dat we nummer x spelen, mijn Ddrum, dm5 modulle via midi de juiste settings kiest, en dit kan ik zelfs voor de toetsen doen...
                        Ik gebruik het niet want het is te veel gedoe met aansluiten enz. maar het kan en heb het werkend....

                        En dat voor de lol, plezier en verdien er geen klap mee maar heb er mijn hobby aan. Tien jaar geleden hadden we idd deze problemen niet.

                        Dus ik zeg, We zijn aardig verwend met al deze mogelijkheden en vinden het ook nog gek en zelfs kwalijk in deze tijd dat meneer de geluidsman/bedrijf maar 16 uitgangen heeft.


                        Ik ben benieuwd wat de keuze van TS gaat worden!
                        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                        Comment

                        • frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

                          #27
                          Een modulair systeem zoals A&H is de beste oplossing. De processing zit in de stagerack. De foh tafel is eigenlijk maar een gewone controller.
                          Alleen moeten dan wel genoeg layers voorzien zijn om alles to te wijzen in de software.

                          Comment

                          • Tofke78
                            • Jan 2005
                            • 504

                            #28
                            Ik werk nu zelf al een tijdje met een A&H GLD80 met stagerack AR2412. Voor onze kleine band mogelijkhedenzat, super klank en zeer overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Maar ik kan me inbeelden dat hoe meer mogelijkheden je hebt, je er bewust of onbewust steeds meer en meer wil gaan gebruiken :-)

                            Weet er trouwens iemand het verschil tussen de L/C/R en L/Csum/R opstelling?

                            Comment

                            • MarkRombouts
                              • Jan 2005
                              • 1391

                              #29
                              GLD is echt een top systeem voor t geld. Ik heb er eentje uit de eerste serie en altijd erg
                              fijn mee gewerkt en hele goede resultaten mee behaald.

                              Voor de wat uitgebreidere klussen met veel kanalen heb ik toch net wat meer nodig. En dan zijn in mijn werkwijze voldoende bussen juist de manier om t eenvoudig en overzichtelijk te houden.

                              bij de GLD is de mixer wel gewoon de mixer trouwens. Snakes zijn allen in en outputs. Dit in tegenstelling tot Ilive en de nieuwe Dlive.
                              Last edited by MarkRombouts; 24-03-16, 19:49.

                              Comment

                              • MarkRombouts
                                • Jan 2005
                                • 1391

                                #30
                                Wat interessant zou kunnen zijn, maar ik vraag me af of t kan.

                                Kun je aan een M32 een M32core koppelen voor meer dsp ? En deze core dan ook bedienen vanaf de surface ?

                                Comment

                                Working...