Betaalbare Digitale mengtafel 64 in 32uit

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

    #31
    Originally posted by MarkRombouts
    Wat interessant zou kunnen zijn, maar ik vraag me af of t kan.

    Kun je aan een M32 een M32core koppelen voor meer dsp ? En deze core dan ook bedienen vanaf de surface ?
    Ja en nee. Bij de Berry/Midas AES50 producten kun je inputs en outputs tussen apparaten routen en bij de X32/M32 is dat in blokken van 8 kanalen (48 in + 48 out per link). Maar verder integreert het niet: het blijven apart staande mixers. Je zult de boel dus zelf zo moeten configureren dat de bussen van de ene mixer op de aux-en van de andere mixer binnenkomen.
    Ik heb een setup met 2xS16 + Alesis AI3 (voor 8 extra outputs via ADAT op S16) + X32core + X32. Ik heb een preset waarbij ik 32 inputs op beide X32s binnen laat komen. Op de X32 op FOH kan ik de mains en floortjes mixen en de X32 core is via wifi bereikbaar voor muzikanten om in-ear mixes te doen. De mogelijkheden zijn eindeloos en je kunt volledig de weg kwijtraken ;-)

    Remote control van een X32core via een X32 is (nog) niet mogelijk, maar volgens mij is er geen technische reden waarom dit niet zou kunnen. Kwestie van hopen dat Berry/Midas een keer de software maakt (bijv. als er voldoende concurrentie van de nieuwe Presonus producten is ;-) ). De iPad en iPhone apps werken behoorlijk goed. De PC/Mac app is wat schokkend/traag om live op te mixen (zelfs via kabel).

    Wat wel goed werkt, is dat je de preamps kunt bedienen (gain & phantom) 'door' een andere mixer heen. Dus met S16>S16>X32core>X32 kan ik de preamps bedienen vanaf de X32 (X32core kan de control over de preamps doorgeven). Je kunt ook kiezen om dat niet te doen en dan heb je een trim op de 2e mixer.
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

    Comment

    • DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

      #32
      Originally posted by PvG
      De iPad en iPhone apps werken behoorlijk goed. De PC/Mac app is wat schokkend/traag om live op te mixen (zelfs via kabel).
      En behalve de visuals / looks van de effecten (functioneel wel prima) is de android versie mixstation nog makkelijker / fijner, onbeperkt custom layers, onbeperkt DCA (op de app dan alleen) RTA achter de eq.

      Ik heb een ipad en samsung tablet en gebruik bijna exclusief de android versie.
      Oh en ze reageren goed, maar dat doet de ipad eigenlijk ook wel.

      Comment

      • vasco
        • Oct 2003
        • 2567

        #33
        Originally posted by Tofke78
        Weet er trouwens iemand het verschil tussen de L/C/R en L/Csum/R opstelling?
        L/C(enter)/R of op tafels ook wel L/M(ono)/R kan je per kanaal kiezen of men het signaal enkel naar links/rechts, enkel naar center/mono of naar beide bussen laat lopen. Hierbij kan men het signaalniveau naar beide bussen apart instellen. Pannen van het signaal gaat hier van links naar rechts zonder het center hierbij te betrekken.

        L/C(enter)sum/R of op tafels ook wel L/M(ono)sum/R gaat het kanaal signaal dat men naar links/rechts stuurt ook naar de center/mono bus waarbij L/R netjes ge-sumt worden. Hierbij zal hetzelfde signaalniveau van L/R ook naar C/M gaan. Pannen van het signaal gaat van links via center naar rechts en v.v.
        Last edited by vasco; 25-03-16, 17:12.

        Comment

        • Timo B Geluidstechniek
          • Jun 2014
          • 456

          #34
          Dit systeem gaat een iets hogere channel count hebben dan dat je aangaf :-) Sorry als deze plaatje als aanstootgevend ervaren kunnen worden






          Last edited by Timo B Geluidstechniek; 27-03-16, 13:34.
          Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

          Comment

          • MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

            #35
            Mooie set hoor !! (Beetje jaloers, maar is voor nu ff boven budget)

            Comment

            • jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

              #36
              Is die roland setup van jou Timo?

              Comment

              • Timo B Geluidstechniek
                • Jun 2014
                • 456

                #37
                Yep die is net binnen. Heb er even mee gespeeld vandaag maare....... RTFM (waar de fuck zitten de 48V switches in die interface ;-)

                Waarschijnlijk dus vet overheen gekeken in het menu wat ik moest hebben...... Damn....
                Last edited by Timo B Geluidstechniek; 27-03-16, 18:51.
                Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                Comment

                • jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

                  #38
                  nice... Ook nog extra kaarten erbij? Ik was wel blij met de +48 knop op de M480. Zat op de M400 niet direct toegankelijk

                  Comment

                  • Timo B Geluidstechniek
                    • Jun 2014
                    • 456

                    #39
                    Er zit op dit moment een dante kaart ingebouwd en een made kaart is onderweg. Ben bang dat ik ook nog 1 of 2 XI-reac kaarten nodig ga hebben in de toekomst maar moet nu eerst even gaan wennen aan een beeldscherm mixer. Iets met oude l*llen oid.

                    Ik heb waarschijnlijk over die phantom knop heen gekeken of iets anders niet goed gepatched geen idee dus weer verder spelen komende week als ik er tijd voor heb......
                    Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                    Comment

                    • MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

                      #40
                      Denk dat ik nog maar even moet doorsparen voor een Dlive of M5000 of CL3. Dit zijn voor mij nu de meest aansprekende oplossingen.

                      Wellicht dat er op de Messe nog iets leuks komt.
                      Last edited by MarkRombouts; 28-03-16, 09:50.

                      Comment

                      • drbeat
                        • Jun 2012
                        • 671

                        #41
                        Originally posted by Timo B Geluidstechniek
                        Er zit op dit moment een dante kaart ingebouwd en een made kaart is onderweg. Ben bang dat ik ook nog 1 of 2 XI-reac kaarten nodig ga hebben in de toekomst maar moet nu eerst even gaan wennen aan een beeldscherm mixer. Iets met oude l*llen oid.

                        Ik heb waarschijnlijk over die phantom knop heen gekeken of iets anders niet goed gepatched geen idee dus weer verder spelen komende week als ik er tijd voor heb......
                        Wat heel fijn werkt bij al die roland tafels is de ipad app....daar staat de phantom knop heel logisch. Overigens vind ik om de een of andere manier de ipad sturingen fijner dan de tafelsturingen cq het beeldschermpje van de tafel.

                        Mooie tafel overigens! Mieterse sound als hij al beter klinkt zoals men verkondigd dan de m200i van Een forumlid alhier dan heb je een prachtig mooi gereedschap in huis. Je hebt ook de recorder gekocht zie ik, is die dan ook op 96k??

                        Veel plezier met dit pareltje!!
                        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                        Comment

                        • Timo B Geluidstechniek
                          • Jun 2014
                          • 456

                          #42
                          Voor zo ver ik weet nu 24 sporen op 96K of 48 sporen op 48K.
                          @TS ik denk dat er wel wat nieuwe dingen op Frankfurt gepresenteerd worden....... ;-)

                          (sorry voor het afleiden van de vraag van Mark: back on topic dus hij zoekt een betaalbare digi-blender ik niet;-)
                          Last edited by Timo B Geluidstechniek; 28-03-16, 10:53.
                          Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                          Comment

                          • MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

                            #43
                            Thanks Timo ��

                            Comment

                            • vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

                              #44
                              Even snel nog voor Timo mocht hij de phantom "schakelaar" nog niet gevonden hebben;

                              - Selecteer het kanaal waar je phantom wil gebruiken
                              - Open het kanaal bewerkings-scherm
                              - Ga naar de ingang tab
                              - Zet phantom aan door op +48 te tappen links onder (boven de gain waarde)
                              (daar zitten ook de PAD en fase "schakelaars")

                              Comment

                              • MarkRombouts
                                • Jan 2005
                                • 1391

                                #45
                                Originally posted by vasco
                                Even snel nog voor Timo mocht hij de phantom "schakelaar" nog niet gevonden hebben;

                                - Selecteer het kanaal waar je phantom wil gebruiken
                                - Open het kanaal bewerkings-scherm
                                - Ga naar de ingang tab
                                - Zet phantom aan door op +48 te tappen links onder (boven de gain waarde)
                                (daar zitten ook de PAD en fase "schakelaars")
                                Maar dan moet je wel een ingangspoort met phantom gepatcht hebben natuurlijk.

                                Comment

                                Working...